Jak wiadomo DirectX 10 będzie zastąpiony WGF (Windows Graphics Foundation) - i z tego co wyczytałem dawno temu na ten temat to raczej wyzwaniem to bedzie dla piszących stery do grafiki - ponieważ będzie wymagana możliwość pracy 2D/3D rownocześnie oraz stosowanie efektow Shaderow nawet na obiektach 2D (no pseudo-2D będą to 3d kwadratyudające 2D płaszczyzny) wyobrażacie sobie sytuację, że swobodnie sobie przełaczacie się z gry aby odpisać na maila itp i bez problemu wracacie gry ? - to niby teraz jest możliwe ale bardzo mało gier wspiera taką możliwość bezbłednie lub stery nie krzaczą się po tym. Tak, że raczej to bedzie wyzwanie dla piszących sterowniki niż wydajności karty. Jestem pewien, że na początku nie bedą przeginać z efektami graficznym w Longhorn :). Gorzej to bedzie jedno :) Max rozdzielczośc ekranu przekroczy 2000 pkt - kto ma taki monitor - podniesc reke!