Skocz do zawartości

HQ12

Stały użytkownik
  • Postów

    1449
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O HQ12

  • Urodziny 05/20/1979

Contact Methods

  • GG
    2795556

Profile Information

  • Skąd
    warSZawa
  • Zainteresowania
    all of PC stuff, quake3

Osiągnięcia HQ12

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputacja

  1. co za debil... sorry Orgiusz daj mi bana takiego żebym nie mógł czytać tego kolesia, ręce normalnie opadają, tak jak mówiłem strata mojego czasu eot
  2. na tym polega cała sprawa, zwyczajnie rzeczy, o których on pisze nie istnieją więc nie ma żadnego artykułu na ten temat... koleś ma prowokujący styl wypowiedzi do tego pisze totalne bzdury, a później kiedy już się zorietował ze niema racji zaczyna dopowiadać sobie rzeczy, o których pisałem przed nim dopasowując swoją wypowiedz tak żeby nie wyglądać jak... zwróć uwagę jak ewoluuje jego postrzeganie, w obecnym momencie on zgadza się ze mną że dpi myszy jest stałe, natomiast w pierwszych postach twierdził że ono się zmienia zależnie od ustawienia *sensitivity slide bar* a określanie magicznych dzielników stało się w obecnym momencie tylko i wyłącznie instrukcją systemu dla ruchu wskaźnika co faktycznie ma miejsce... z tym że dpi myszy się nie zmienia... sterownik windowsa zlicza informacje na temat ruchu myszy i powiększa je lub pomniejsza, w praktyce nie można mówić o dzielnikach... dlatego że kalkulacja jest zupełnie inna widndows po przesunięciu slidera 1x w lewo wykona ruch 3pixeli na ekranie gdzie myszka wysłała informacje o 4px, już nie jest to taka komfortowa sytuacja gdzie tak jak mówi kolega kyle w pozycji 2 w lewo od środka można mówić o przesunięciu w stosunku 1px:2cpi , w poprzednim położeniu 1 od środka w lewo jest to ratio 3:4? ehh nie wydaje mi się,,, myszka nie zaczyna skakać po ekranie co 3pixele... bo chyba nie powie mi że skok wskaźnika na ekranie może odbywać się co 0,75% jednego pixela :blink: i niby że mysz będzie pracować w pozycje jeden od środka w lewo z czułością 1275dpi ? ofc... i jeśli jest to takie logiczne i proste jak on uważa to niech mi kretynowi to wyjaśni na podstawie tabelki ratio dla windows sensitivity slide bar 1. 0.03125 2. 0.0625 3. 0.25 4. 0.5 5. 0.75 6. 1. 7. 1.5 8. 2. 9. 2.5 10. 3. 11. 3.5 a o tu proszę wartości MouseSensitivity z rejestru 1 , 2 , 4 , 6 , 8 , 10 , 12 , 14 , 16 , 18 , 20 (informacja zaczerpnięta z overclock.net) tutaj artykuły zahaczające o tematykę *how windows manage mouse sensitivity* click click click nie znalazłem nic co opisywałoby bezpośrednio windows sensitivity slide bar a teraz interpolacja... nie jest nawet w stanie pojąć wyraźnej kpiny, on niby uważa że interpolacje się da włączyć w sterowniku, mam chociaż nadzieje że on wie co to jest interpolacja i z czego wynika... pisze mi jakieś bzdury o interpolacji że pewnie jej nie sprawdziłem... wszystkie myszki które wyszczególniłem w podpisie nie emulują rozdzielczości w żaden sposób... więc o czym on do cholery pisze? w mx500, mx510, ie 3.0 nawet nie można zmienić dpi... jedynie DA pozwala używać trybów 450/900/1800 i tam nie mam mowy o jakimkolwiek interpolowaniu ruchu... przykro mi bardzo ale tacy ludzie są po prostu... co ubrałem w poprzednim poście w bezpośrednie słowa, które zwyczajnie stwierdzają prostolinijnie fakt.
  3. kolego takich jak ty powinno się banować z miejsca... 1. dpi myszy jest stałe i nie można go zmienić za pomocą *windowsowego slidera*, jedynie poprzez sterownik tgeosz urządzenia który daje możliwość zmiany dpi, *windowsowy slider* odpowiada wyłącznie za sensitivity... 2. Pomierzyć rozdzielczości myszy ? omg..... powtarzam raz kolejny dpi myszy jest wartością stałą, zależna od trybu pracy jaki się wybrało w sterowniku 3. czy używam interpolacji? dobre sobie.... pewnie że używam, załączyłem sobie w sterowniku tryb interpolacji, bo przecież bez tego nie da się grać.... gdybyś rzucił okiem na moja sygnaturze zauważyłbyś że w żadnej z myszy które posiadam interpolacja nie występuje... 4. to sugerowaniu mojej ułomności i niewiedzy na temat, enhanced precision mode czy braku informacji na temat ustawień myszy, wobec faktu że gram w q3 od 7lat i napisałem w tym czasie kilka recenzji myszek według mnie jest mocno chybioną złośliwą insynuacją 5. **Im większa gęstość obrazu tym więcej dpi powinna mieć mysz** jeśli kursor przemieszcza się po ekranie w stosunku 1=1 dpi myszy do skoku na ekranie, gdzie windowsowy slider jest ustawiony na pozycji 50/50 nie potrzebujesz więcej dpi jest to tobie zbędne, wszystko zależy od tego czy takie sensitivity ciebie satysfakcjonuje ja pracuje w rozdzielczości poziomej pulpitu 2560px to teraz tabelka mysz 400dpi potrzebuje ~16,26cm do pokonania 2560px na pulpicie mysz 800dpi potrzebuje ~8,13cm do pokonania 2560px na pulpicie mysz 900dpi potrzebuje ~7,22cm do pokonania 2560px na pulpicie mysz 1600dpi potrzebuje ~4,06cm do pokonania 2560px na pulpicie mysz 1700dpi potrzebuje ~3,82cm do pokonania 2560px na pulpicie mysz 1800dpi potrzebuje ~3,61cm do pokonania 2560px na pulpicie mysz 2000dpi potrzebuje ~3,25cm do pokonania 2560px na pulpicie mysz 2500dpi potrzebuje ~2,60cm do pokonania 2560px na pulpicie jeśli dobrze zrozumiałem z tego co piszesz to pracujesz w 1680px wówczas potrzebujesz 2,51cm do pokonania tej odległości na myszce 1700dpi, jeśli ty uważasz że używasz połowy tych dpi (bzdura) potrzebowałbyś 5,02cm na pokonanie 1680px pulpitu, z kąd się u ciebie wzięło że jest to 3,75cm dla 850dpi? oh kolego kolego... 6. ** Im większa gęstość obrazu tym więcej dpi powinna mieć mysz ( zakładam że wszystkie elementy pulpitu odpowiednio powiększamy aby ich fizyczna wielkość była stała przy zwiększaniu gęstości ekranu więc po dwukrotnym zwiększeniu rozdzielczości myszy , ekranu , wielkości elementów pulpitu prędkość przemieszczania kursora będzie stała ). ** długo się zastanawiałem czy to zdanie ma jakikolwiek sens, no i nie ma ;) czy ktoś poza samy autorem może mi wytłumaczyć o co tam chodzi ? następny twój kretynizm zgłaszam moda bo nie zamierzam już więcej tracić na ciebie czasu...
  4. wiesz co przed chwila skasowałem wszystko co do ciebie napisałem, stwierdziłem że po prostu szkoda czasu tu tracić bo zawsze jakiś się uber mądrala znajdzie, który tak naprawdę nie wie o czym gada ale daje rady innym i do tego wyśmiewa osoby żeby siebie podbudować te dywagacje o pulpicie są przednie :*
  5. w moim przypadku doklejenie dwukrotnie grubszych ślizgaczy rozwiązało całkowicie problem gubienia się mysz, a u mnie się ona gubiła na qck+ proponuje spróbować...
  6. no właśnie tak nie za bardzo bo się gubią jak głupie, dziewczyny w biurze nie chcą używać podkładek bo nie mają na to miejsca na biurku i im te logitechy gubią przy najdrobniejszych ruchach :)
  7. bez urazy, ale to że tobie to nie wystarcza bo w 1cm robisz cały ekran to nie znaczy zę innym tez to nie wystarczy dla mnie 400dpi jest w sam raz a 800 już stanowczo za dużo
  8. rozdzielczość myszy jaką potrzebujesz zależy wyłącznie od sensitivity jakiego używasz mnie do pracy w twojej rozdzielczości wystarcza myszka co ma 400dpi, nie dajmy się zwariować....
  9. 1. sensor tej myszy na pewno nie powala na kolana i w przypadku sensorów niższej rangi jakakolwiek szmatka zrobi rożnicę 2. za 11 pln to nawet tobie na pivo nie wystarczy jak będziesz z kolegami chciał iść do pubu, więc radzę sie zastanowić i wydać nieco większa kwotę na podkładkę 3. wybór podkładki zależy w sporej mierze od upodobań, miedzy innymi sensitivity jakiego używasz, ile cm potrzebujesz żeby się obrócić o 360 stopni w grze (bez accela)? 4. jeśli ręka tobie się poci tak jak mówiłeś od razu nasuwa się podkładka szmaciana, bo na plastiku będzie wszytko pływać jak w kałuży chodź ten z pewnością daje lepszy poślizg jak szmatka, hyba ze ktoś lubi mieć większą kontrolę nad myszą znów wybierze szmatkę zamiast plastiku proponuje http://allegro.pl/item247128753__corepad_e...cja_gw12m_.html są w rozmiarach S L XL, wybierasz pod kontem swojego sensitivity, z reguły im większa tym lepiej dla mnie ta podkładka jest stanowczo lepsza jak qck ew z tańszych możesz spróbować http://allegro.pl/item246459572_podkladka_...dla_graczy.html
  10. zdejmij górna pokrywę omrona tylko nie wyłam zacisków, weź pensetkę i nagnij blacszkę styku tak żeby dawała mocny klik, i po kłopocie
  11. zamiast tak przyklejać jakąś blaszkę, wypełnij poxyliną, styki omrona są bardzo wytrzymałe, ale jak się siłuje ktoś z myszka jak na zapasach to nie dziwota ze plastik nie wytrzymuje jak z wawy jesteś to uderz do mnie na pm, przerobie to to tak że mucha nie siada :) btw panowie nie zawsze to jest wina wcięcia plastiku, przyciski frontowe można zdeformować od chamskiego przyciskania a jak się zmieni kont natarcia obu dość szczupłych płaszczyzn to poxniej trzeba szukać miejsca na przycisku żeby pod odpowiednim kontem wcisnąć go, tak jak on to właśnie opisywał, wyrównanie tej powierzchni do kwadratu zamiast belki rozwiązuje problem całkowicie
  12. te mikrostyki omrona da się w dość łatwy sposób otworzyc, jeśli nic nie pękło wystarczy troszkę zgjąć styk i wszytko wróci do normy, jeśli pękło można przelutować z innej myszki
  13. poważny błąd bo te tanie logitechy nie mają nic wspólnego z tymi droższymi, no może nazwa firmy ta sama ale mysz już zupełnie inna :) trzebabyło brać brać tak jak radzili ms 1.1 albo a4techa :)
  14. 1. co do krawędzi ekranu to u mnie wygląda to trochę inaczej bo mam 2 monitory i kursor po prostu przelatuje na ten drugi monitor 2. jedyne sensowne rozwiązanie do pomiarów samej myszy miałoby gdybyśmy dokonywali je w innym środowisku jak windows desk, wyeliminowałoby to w moim przypadku wypadanie kursora na drugi monitor jak i obeszło samą interpretację ruchy kursora poprzez windows i pozwoliło się skupić na odczytach DirectInput w postaci raw. Jeśli można byłoby zablokować kursor na centrum ekranu i ruszać wyłącznie siatką na podstawie informacji raw. nie trzeba byłoby robić tego w środowisku 3d, obejście interpretacji ruchu wskaźnika przez windows jest w obu wersjach niezbedne 3. uwzględniając że pomiar dokonywany byłby w innym środowisku na siatce metrycznej do programu niezbędne byłoby dodanie własnych opcji umożliwiających zmianę szybkości przesuwania kursora lub zwiększanie lub zmejszanie samej siatki w wypadku użycia ruchomej siatki która jest całkiem fajnym rozwiązaniem, po postu nic nam nie daj oglądanie super szybko przesuwającej się siatki czy kursora w polu 4. brakuje informacji na temat aktualych ustawień myszy jak i portu usb na których dokonywane są pomiary, wypadałoby taką detekcje dodać 5. w przypadku testu na akceleracje wsteczną myszy moim zdaniem niezbędne jest dodanie własnego suwaczka umożliwiającego zmniejszenie szybkości kursora, w quake3 robie takie testy przy szybkości 90cm/360* , można byłoby przypisać to dla rolki myszy ale gdzieś musi być notyfikacja cośmy sobie tam kręcąc nią nastawili ;) 6. uśrednienie wyników częstotliwości odświeżania, mianowicie nie chodzi o to żeby uśrednić cały pomiar tylko załączyć 2 okienka z tylko jedną cyfra a nie słupem cyfr lecących w górę bo i tak za przeproszenie g0wno z tego można się dowiedzieć ;) do tego trzeba wyeliminować przekłamania odczytu które pojawiają się w peaku i potrafią sięgnąć 20oooHz co jest bzdura wierutna :) program musi dla odpowiednich ustawień 125, 500, 1000 ustalać procentowo próg do którego faktycznie częstotliwość skoczyć, i nie brać pod uwagę liczb które przekroczyły dajmy na to 1100 przy ustawieniu portu na 1000, można też zrobić że przy 1000Hz porcie wszystkie cyfry powyżej 1000 są odrzucane i nie brane przy pod uwagę przy uśrednianiu wyniku. Dlaczego 2 okna ? 1. obecna prędkość uśredniona i 2. maksymalnie osiągnięta prędkość, ofc oba okna powinny mieć możliwość wyczyszczenia czy tez samo czyszczenia jak to jest w obecnie dostępnych programach pokazujących średnią prędkość aktualizacji pozycji wskaźnika ciężkie zadanie przed Tobą hf :) idea programu jest vgood --edit-- kilka drobnych uwag co do ostatniej wersji. mułowatość kursora jest dobitnie wkurzając, tak samo jak późniejsze wracanie kursorem na pole testowe jeśli nie było się zbyt cierpliwym i machało na tym delaju myszka jak szalony moje wyobrażenie o siatce o ruchomej siatce z zablokowanym wskaźnikiem już przedstawiłem bo to które jest w programie nie za bardzo wiem do czego miałoby służyć :> co do pomiaru akceleracji czy nie dało by się tego w jakiś inny sposób zrobić, pacnąć dwie linie vertical, i pomiar byłby dokonywany automatycznie po przekroczeniu linij 1 zaczęty a po przekroczeniu drugiej linij zakończony, jest to ominięcie ludzkiego błędu w przesunięcu myszki i byłoby dokonywane na podstawie rozdzielczości myszy do czasu w jakim trwał ruch i ilości pokonanej drogi pixeli namieszałem poprzednim razem nieco, i nie jestem pewien czy da się takie coś do mierezenia accela zaimplementować ale z pewnością warto spróbować
  15. jest to dość typowe zachowanie jeśli ma się przetarty kabel, tz popękane druciki w środku pancerza, najprostrzym sposobem na rozwiązanie problemu jest rozkręcenie myszy i wciągnięcie uszkodzonej części kabla do środka obudowy, jeśli ustawisz nieruchomo tą uszkodzona część kabla mysz przestanie szaleć tym smamym tylko skrócisz sobie kabel o jakieś 5cm , ale znów będziesz miał spokój, oczywiście możesz też odciąć kawałek kabla konkretnie chodzi o miejsce w którym kabel łamie zgina się od razu po wyjściu z obudowy myszki, i dolutujesz to wtyczki przewodziki
×
×
  • Dodaj nową pozycję...