Skocz do zawartości

yarross

Stały użytkownik
  • Postów

    28
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Skąd
    Dębno

Osiągnięcia yarross

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputacja

  1. Znajdź jakiś stary wicherek (wyrobiony :)), igłą czy czymś podobnym wyciągnij konektorki z wtyczek (trzeba ścisnąć ich zatrzaski), włoż do tej 3pinowej (uwaga na kolejność - zapisz sobie jak ma być przed wyciągnieciem), a 4 kabel od PWM zaizoluj albo obetnij. Koszt: 3-4 min pracy.
  2. Jeżeli masz na myśli skrócenie ciepłowodów, to moim zdaniem w domu tego nie da się zrobić bez rozszczelnienia. Estetyka zeszła tu na dalszy plan - ważna cisza :) I tak całość w obudowie 19" 2U pod sufitem jest, więc nie widać. Zostały mi czapeczki, mogę oddać :)
  3. Jak pomyśłał tak zrobił. Cel operacji - wywalić cooler boxowy (przypominam - celek 1.6 duo w ruterze w obudowie 2u, mało miejsca) i zastąpić go sensownym radiatorem. Pacjent: Trzeba mu ująć jakieś 7cm + zapas na pozaginane ciepłowody. Najpierw stracił czapeczki: Czapeczki są klejone i bez problemu odchodzą - jak komuś brakuje kilka mm do zamknięcia obudowy i nie płacze za estetyką, może je bez obawy zdjąć. No to czas na destrukcję: Teraz spłaszczamy ciepłowody i zaginamy: Mamy teraz nowy produkt - Ninja Micro :) Krajobraz po bitwie: I pomiary: Temperatury pixoko jakie były, ale o niebo i dwa czyśćce ciszej. Miałem jeszcze zrobić fotki zmontowanego rutera, ale tak mi się spieszyło do sprawdzania, że zapomniałem :) Kilka uwag na koniec: * Ciepłowody są bardzo miękkie. Tak miękkie, że mogłem nieco je spłaszczyć w palcach (!), nie mówiąc o zaginaniu. * Blaszki radiatora schodziły łatwo - podejrzanie łatwo. Nie ma tam za dobrego styku :cry: Myślę, że sztywniejsze ciepłowody i grubsze, mocniej osadzone blaszki pozwoliłyby jeszcze sporo wycisnąć z tej konstrukcji, no ale tak tylko w Erze, nie u Chińczyków. * Przed montażem zrobiłem testy i nie zaważyłem deterioracji przewodzenia ciepła na żadnym z 6 ciepłowodów. Operacja się powiodła, pacjent przeżył. Miękkie ciepłowody zaginały się bez problemu i uszkodzeń, widać za kapilarną wyściółkę robi mesh, nie spiek.
  4. Hmmm dziwne rzeczy prawisz. Uszkodzenie powłoki bez rozszczelneinia to tylko kwestia estetyki, która mnie kompletnie nie interesuje. Przejrzałem te materiały co napisałeś. Zalman widać lakieruje czymś ciepłowody to i takie efekty dają. Ten wzorek jaki Ci się pojawił nijak nie sugeruje uszkodzenia samej ścianki, ono nie nastąpiłoby od strony wewnętrznej zagięcia, najszybciej - wskutek spłaszczenia - na bokach. Trochę tubingów (ale nie ciepłowodów :)) pozaginałem w pracy. Niekoniecznie. Ty mogłeś uszkodzić tę wyściółkę pomiędzy źródłem ciepła i jego odbiorem, to i miałeś dysfukcję ciepłowodu - bo nie było ciągłości ośrodka transportu kapilarnego i ciekły czynnik nie przepływał do źródła ciepła. Ja chcę zagiąć końcówki, więc to że przestaną one przenosić ciepło nie ma znaczenia, odcinka między płytką a finami nie ruszam przecież.
  5. A jestes pewien? Najprościej to sprawdzić, czy ciepłowód utracił zdolność przewodzenia. No o tej która jest nasączona czynnikiem w środku. Jakieś spieki porowate czy coś.
  6. OK, tyle że jak patrzę na te zdjęcia, to po prostu wartwa dekoracyjna Ci popękałą, ale nie sam ciepłowód. Mi to nie przeszkadza, bo na estetyce nie zależy mi kompletnie :) Aby tylko się nie rozszczelniło. Nawet uszkodzenie nasiąkliwej wyściółki mi nie przeszkadza, bo to już poza obszarem aktywnym będzie.
  7. Witam. Mam taki lekko nietypowy problem - kombinuję jakieś półpasywne (pół - bo w strumieniu wicherków obudowy których są 2 sztuki) chłodzenie proca (Celeron 2GHz 2korowy) w obudowie 2U (ok. 80mm). Co do pomysłu, najlepiej pasowałaby mi mini Mini Ninja skrócona do jakiś 70mm wysokości (study, płyta i proc) - ma akurat odpowiedni przekrój radiatora, gęstość finów. No to teraz po głowie mi chodzą następujące opcje (wykorzystane same radiatory): * kupić Mini Ninję, zdjąć te czapki na pajpach (da się, znalazłem wideo), usunąć ok. połowy finów od góry, a następnie zagiąć pajpy (mając nadzieję, że nie rozszczelnią się), * kupić coś w stylu Thermaltake TMG i2 albo Thermaltake BigTyp 120 VX z ew. rozszyciem finów żeby był boczny przewiew możliwy , * kupić Arctic Cooling Alpine 7 Pro PWM. Przeciąg jest dopiero u góry, więc radiator musi być możliwie wysoki ale mieszczący się w 2U i sprawnie tam dostarczający ciepło. Macie jakieś pomysły?
  8. Nadprzewodnik dobrze ekranuje. Przy okazji będziesz mial czym proca chłodzić (azot) ;)
  9. To nie ty zostałeś zablokowany tylko O2... W tej chwili ten portal jest najcześciej kiblującym w RBLach, za łatwość z jaką spamerzy mogą wykorzystywać jego zasoby do rozsyłania tego goowna nazywanego spamem. Wyślij z innego konta po prostu. BTW Chello nie daje kont u siebie?
  10. Fajny negatyw GPU ci sie udał ;) Ja też kiedyś pałowałem się z AIW Radeon (tym pierwszym), zaczął wnerwiać mnie ten coolerek ATI i zabrałem się za siłowe odklejanie, mrożenie itepe. W końcu odpuściłem i wpadłem na pomysł że jak zetnę te słupki do wentyla to coolerek zrobi się płaski na to przykleję radiator. Słupki sciąłem, ale to co zostało zrobiło się na tyle elastyczne, że róg dał się wygiąć i tym sposobem odkleiłem ;) A teraz mam dylemat w pracy: Sun do swojego MicroSparcka wsadził taki badziewiasty coolerek zamiast radiatora w miejscu gdzie zasilacz robi po prostu wichurę i rzęzi mi to. Tyko nie wiem czy próbować to odkleić bo jak się spitoli to ze 2k w plecy jestem :/ bo tego Sparcka 150MHz to nie ma na wtórnym rynku za bardzo.
  11. Ale jaja w pracy sflaszowałem biosem nie do tej płyty ;) Mam BE6 nie BE6-II :) Na razie podepnij dodatkowy dysk do do HPT i zobacz czy go widać. BTW: HTP-370 to ATA- 100 nie ATA-66 zmyliłeś mnie ;)
  12. Słuchaj weź napisz więcej coś jaki system przede wszystkim. Instalowanie na tym kontrolerze NT, 2k i XP jest trochę bardziej zawiłe, bo albo trzeba to zrobić na kontrolerze z chipsetu i przepiąć później albo wgrać przy instalacji sterownik (słynne F6). No i jeszcze uwaga: do tego kontrolera NIE podłacza się ATAPI, tylko dyski. Nagrywarkę podłącz do chipsetowego IDE.
  13. Hmmm pomieszało Ci się trochę takie układy z kondensatorem to do podtrzymywania napięcia w układach DC a ta pompka to AC, najwyżej kondensatorem możesz sobie poprawić cos(fi) :D
  14. Hmmm po co ci WC bez blokow :?: 8O
  15. Piross najlepiej połącz te nagrzewnice szeregowo w przeciwprądzie (najpierw przez tą wylotową, potem na ssaniu) wtedy będziej miał najmniejsze spiętrzenie temperatury.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...