Skocz do zawartości

LIMBAPL

Stały użytkownik
  • Postów

    53
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Contact Methods

  • Strona WWW
    http://Yaha.pl/wc/
  • GG
    0

Profile Information

  • Skąd
    ZIEMIA

Osiągnięcia LIMBAPL

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputacja

  1. Komputer mi służy do przeglądania netu, pakiet OFFICE i czasami jakiś film dlatego nie widzę sensu inwestowania w szybszy sprzęt, ale jak będę kompletował kiedyś nowy sprzed to zwrócę się do ciebie o poradę. Chłodzenie wodą w moim przypadku na celu obniżenie poziomu hałasu Niestety bios nie obsługuje zmiany FSB itp. Program CPUFSB9 też nie. -ale dzieki LimbaPL
  2. Obiecałem to zmieniłem płytę główną z Asrocka na ASUS P4R800-VM (niestety nie stosuje procków AMD został mi uraz jak swego czasu dwa ukruszyłem) odczyty się różnią miedzy tymi płytami na Asusie są niższe temperatury na procku natomiast wyższe ma MB może źle docisnąłem lub to ze nie dałem nowej pasty (brakło) tylko założyłem bloczek CH2 na te pozostałości pasty co były na chipsecie ale pokombinuje z tym może w piątek i podam więcej szczegółów zainteresowanym , jestem strasznie ograniczony czasem Mam prośbę być może ktoś wie jak lub czy można podkręcić FSB na tej płycie. Byłbym bardzo wdzięczny. limbapl@wp.pl ASUS P4R800-VM , P4 Celeron 2GHz , 2x256MB 400 Dual , Radeon9200 zintegrowana , itd LimbaPL
  3. Witam Ch2 jest w środku pusty nie posiada żadnych finów nie sądzę żeby była potrzeba komplikowana tego bloczku Powód temperatura MB jest taka sama jak temperatura wody w układzie przy pełnym obciążeniu do 4 stopni większa tak wiec nie widzę potrzeby komplikowani konstrukcji. Blok jest bardzo obniżony w porównaniu do swojego pierwowzoru ( żeby wymusić maksymalne chłodzenie u podstawy) posiada dwa zagłębienia mające na celu zmniejszenie ilości cieczy w układzie (szybsza wymiana) a zarazem zniwelować miejsca w których mogła by „stać” ciecz. Jaka znajdę chwile to założę nową płytę Asusa, zrobię parę fotek i podam odczyty. LimbaPL
  4. to że temperatura wody się podnosi to dobry objaw – znaczy ze bloki dobrze odbierają ciepło natomiast nagrzewnica bez wentylatora to nieefektywne rozwiązanie pisałem już o tym kiedyś, wiem z własnego doświadczenia – natomiast wentylatory na nagrzewnicy to huk trochę mi zajęło wyjście ze stereotypu myślowego podobnego jak na tym forum
  5. opcja pierwsza odpada - pompa powinna byś poniżej lustra wody jeśli chodzi o teoretyczną pseudo wydajność to różnice będą w granicach błędu statystycznego odczytu
  6. LIMBAPL

    Piersze WC

    Dość wysokie temperatury- chyba ze jest mocno podkręcony procek Jak już się zdecydowałeś na nagrzewnice to najlepiej wywal ją na zewnątrz obudowy i tam ją dopiero obuduj ( po co niepotrzebnie podnosić temperaturę w środku ) Daj sprężyny na śruby do mocowania bloku gwarantują lepsze doleganie bloku do procka ( teraz nawet jak dość mocno dokręciłeś śruby nie masz gwarancji czy dolega całą powierzchnią ) Powiedz jeszcze jaką masz temperaturę wody ? jeśli dość znacznie odbiega od temperatury otoczenia to masz problem z nagrzewnicą jeśli natomiast jest zbliżona do tem. otoczenia to jest problem z blokiem Jeśli stosujesz przewody 10x1,5 nie ma potrzeby stosowania tych wielkich nie gwarantujących szczelności opasek na wlotach do bloku, wystarczy wytrzeć do sucha króciec bloku i nałożyć przewód po 15min jest już nie do zdjęcia gołymi rękami(jeśli króćce nie mają żadnych rysek - prosta zasada podciśnienia ) musisz jeszcze teraz uważać na temperaturę chipsetu i nie lej do układu „kranówy” itd...itd... poczytaj forum ;) LIMBAPL
  7. Nigdy nie miałem wycieku ostatnie moje WC jest bez obsługowe – raz złożyłem ponad 1,5roku temu i do tej pory chodzi (żadnych dolewek). Jeśli założysz samą nagrzewnice bez wentylatorów to temperatury będziesz miał nieciekawe
  8. ironizując masz racje Po prostu chłodnica/nagrzewnica ma zbyt gęsto ułożone finy aby wymusić dobry naturalny konwekcyjny obieg powietrza – za to osiągają rewelacyjne rezultaty z wymuszonym obiegiem powietrza
  9. Chodzi ci chyba o moją „ pseudo chłodniczkę” Po prostu powyginałem twardą rurkę miedzianą niestety wymaga to specjalnego sprzętu bo inaczej rurka ci się załamie LIMBAPL
  10. Proszę sprawdzić – niewielki koszt 3 m rurki i dopiero osądzać Sugerujecie się pozornie dużą powierzchnią oddawania ciepła Przy tradycyjnym WC i małych ciśnieniach wody nie jesteście w stanie wykorzystać 60% możliwości nagrzewnicy nawet stosując wentylatory Nie mam w tym żadnego interesu żeby koloryzować – jest taki wątek na forum to chciałem się podzielić swoimi doświadczeniami. Teraz mam Celerona 2GHz i nawet nie będę mówił jakie mam temperatury bo i tak nikt nie uwierzy – ale chętnie mogę pokazać osobą które są z okolić Jeleniej Góry na własne oczy jak to wygląda Przepraszam ze: nie mam pudełka po kanapkach nie stosuje nagrzewnicy nie mam bloku który waży ponad 1kg stosuje pompkę za 30zł burze wyklepany stereotyp dobrego WC i mam dobre wyniki http://www.aqu.q-serwer.net/blokz/zestawwc.php LIMBAPL
  11. Proszę sprawdzić – niewielki koszt 3 m rurki i dopiero osądzać
  12. Rurka to jest bardzo dobre rozwiązanie dla ludzi którym zależy na ciszy ? Dla przykładu podam miałem wcześniej tak jak większość ludziów nagrzewnice (od kadeta ale bez wentylatorów – zależy mi na ciszy) miałem średnią temp około 46 stopnie po około 30min pracy kompa na atlonie 2GHz, później miałem rurkę miedzianą długości około 3,5 m i średnią temperaturę 37 stopni Rzecz jasna rurka powinna być połączona szeregowo ( wymusza to maksymalne wykorzystanie powierzchni oddawania ciepła ) średnica rurki tak dobrana jak przekrój w najcieńszym miejscu w układzie WC Wniosek nagrzewnica wymaga bezwzględnie stosowania wentylatorów.
  13. Większość pompek akwariowych jest bardzo cicha (praktycznie niesłyszalne) problem się zaczyna dopiero jak dodajemy im obciążenie ( różnice wysokości, przewężenia (mniejsza średnica niż średnica na wyjściu z pompki), długość drogi jaką ma przebyć ciecz, powietrze w układnie, itp. ja osobiście używam pompek Aqua Szut 600 8W ( tanie, ciche, w miarę wydajne, dostępne w każdym sklepie zoologicznym, no i Polskie) przy odrobinie chęci można zrobić WC w którym najgłośniejszym elementem w komputerze będzie dysk twardy ( nie licząc FDD lub CD)
  14. LIMBAPL

    BLOK Zet

    Oprócz tego co napisali poprzednicy Nie możesz dopuszczać do sytuacji ze przy starcie nie ma cieczy w bloku Sprawdź temperaturę wody lub nawet dotknij bloku, jeśli jest zimny to na bank blok równo nie dolega lub nie wystarczająco mocno. (Ale to moja wina są założone dość słabe sprężynki w zapince a przewody są jednak ciężkie i mogą odciągają blok od procka, podłuż podkładki po sprężynki powinno pomóc. Zakładałem mocniejsze sprężynki, ale jeden klient ukruszył procesor i upatrywał przyczyny w zbyt mocnych sprężynkach w zapince.) Najlepszym rozwiązaniem jest przykręcenie bloku bezpośrednio do płyty jak na foto powyżej. Zakładałem ostatnio chłodzenie w komputerze z prockiem Atlon 2K i bez większych problemów można uzyskać temperatury z przedziału 35-40 stopni bez wentylatora Jeśli uważasz ze blok nie spełnia twoich oczekiwań to mi go odeślij a ja zwrócę kasę Ale przyczyna twoich problemów tkwi w nieprzemyślanym montażu i być może w złej jakości zapince.
  15. LIMBAPL

    BLOK Zet

    Nie za bardzo to widzę oczyma wyobraźni, troszkę pokręciłeś z tymi wyprowadzeniami Czy na pewno blok równo dolega do procka ? Jeśli masz otwory do koła soketu to zamontuj go na śrubach Czy masz jakąś chłodnice ? Czy masz podpięty jeszcze jakiś blok ? Czy są gdzieś przewężenia na dla przepływu cieczy mniejsze niż średnica 8mm Najlepiej zrób foty to powiem co jest nie tak. Albo wysli mi kompa to ci zrobie chłodzenie wodne pasywne (bez wentylatorów) i dam ci gwarancje ze po moim złożeniu na twoim Atlonku 2K temperatura nie będzie wieksza niż 40 stopni przy normalnej pracy przeciętnie 30 % obciążenia procesora.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...