Skocz do zawartości

100lec

Stały użytkownik
  • Postów

    41
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Contact Methods

  • GG
    7036648

Profile Information

  • Skąd
    Kraków

Osiągnięcia 100lec

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputacja

  1. 100lec

    Call of Juarez

    Techland prowadzi przedsprzedaż na Allegro ( :lol: ), zawsze to taniej...
  2. Jakie to gry? Podaj jakiś tytuł w którym osiągnieto fotorealizm na takim poziomie jak w Stalkerze, chętnie porównam. Owszem jest masa gier napakowanych shaderami i innymi wodotryskami, wyprzedzających go pod tym względem - lecz jeśli chodzi o wrażenie autentyczności oglądanego otoczenia (weźmy choćby Moskwicza, czy cokolwiek to jest, z powyższej kartki) Stalker jest bezkonkurencyjny... Wszystko to jest jednak zasługą genialnych i zapewne niezwykle żmudnie kompletowanych tekstur obiektów, nie zaś mnożenia w nieskończoność efektów i efekcików (choć i te będą :wink: ).
  3. 100lec

    Call of Juarez

    Bardziej żenujący jest błąd, czy stwierdzenie że fabuła wciąga? :lol:
  4. 100lec

    Chrome 2

    Właśnie przypadkowo trafiłem na trailer Chrome 2 , krótkie to wprawdzie, ale widać mecha w akcji... Niestety z miesjca kłują w uszy "techlandowe" dźwięki efektów. :?
  5. 100lec

    Call of Juarez

    Fakt, screeny prezentują się rewelacyjnie, pewnie się powtarzam, ale chromeengine ma wielki potencjał jeśli chodzi o generowanie krajobrazu, mimo licznych niedoróbek dotyczących innych aspektów gry. Tworząc mapy do Chrome i XR miałem okazję dość dobrze poznać edytor, staranne wymodelowanie terenu i dobranie mapy koloru w połączeniu z bardzo dobrze wyglądającymi meshami drzew, krzewów etc. dają w rezultacie taki właśnie, śliczniutki, pocztówkowy efekt. :wink: Porównywanie CoJ do Crysisa wydaje mi sie jednak nie na miejscu, to już jest zupełnie inna klasa realizmu, ta gra wizualnie zmiecie wszystko co do tej pory się ukazało, łącznie ze swoim poprzednikiem. Polecam obejrzeć kilka trailerów z tej stronki, nawet nie trzeba ściągać, jest tam player, na dodatek wszystko z małą kompresją i w pożądnych rozdziałkach, nie to co na jołtubie. W pierwszej kolejności proponuję drugi od góry "GDC 2006 Trailer HD", potem "Tech Demo HD" - myślę że sceny w dżungli rozwiązują kwestię porównań do CoJ... :lol: Trzeba będzie sprzedać nerkę jak wyjdzie ta gra, ale myslę że warto.
  6. 100lec

    Call of Juarez

    Spoko, spoko już trzy kolejne FPS'y na tym enginie w produkcji... :lol:
  7. 100lec

    Call of Juarez

    Które forum masz na myśli? Tutaj jest oficjalne forum CoJ, jest tam ponad 50ciu użytkowników w tej chwili, a dwa dni temu napewno było ich więcej niż trzech. :wink: Z tego co widzę dzisiaj rano ktoś założył już temat "CoJ na torrencie" więc wiesci szybko się rozchodzą... :lol:
  8. 100lec

    Call of Juarez

    Te jaja z masterserwerem to przegięcie, każdorazowo muszę czekać minimum 15 minut zanim po ilustam próbach zechce się powieść autoryzacja. Jest zresztą pewna prawidłowość: co jakiś czas na liscie widać że do większości przyłączony jest 1 gracz - wtedy można sobie podarować i wrócić za pół godziny... Widać że kod sieciowy nie został specjalnie ulepszony (o ile w ogóle) od czasów Chrome'a, tam podobne sytuacje były codziennością.
  9. 100lec

    Call of Juarez

    Nie porównywałem sposobu celowanie do żadnej z tych gier - jedynie do Feara... Na dodatek nie było żadnych sugestii z mojej strony by dopasowywać rozgrywkę w CoJ do jakiegokolwiek konkretnego tytułu, a jedynie by wyeliminować ten aspekt gameplayu który w moim odczuciu jest błędem i którego na dodatek próżno szukać w znanych grach tego typu - jest tu więc zasadnicza różnica! Analogicznie : jeśli twierdzę że kwadratowe (załóżmy :wink: ) koła w samochodzie X są złym rozwiazaniem, to nie dlatego że chę koniecznie upodobnić wygląd samochodu X do Y lub Z, lecz raczej po to by wyeliminować jego zbędną, szkodzącą mu cechę, owszem wyróżniającą samochód X na tle innych, ale zdecydowanie w negatywnym sensie... Czy tak trudno to pojąć? Wszystko trzeba łopatologicznie? Zaraz spróbuję podłączyć się do jakiegos serwera, już raz mi się dzisiaj udało - spory sukces! :D
  10. 100lec

    Call of Juarez

    Odpowiedź była dyplomatyczna i wymijająca, za to mu w końcu płącą, pozwolę sobie zresztą zacytować: "(...) gdyby to był taki problem (w multi tniemy po lokalu od dobrych kilku miesięcy) to byśmy się tym zajęli. Ale graliśmy i nam nie przeszkadzało, więc naszym skromnym zdaniem jest ok " Jeżeli takie wyjaśnienie ci wystarcza - w porządku. Pozwól jednak że zadam ci jedno, czysto zdroworozsądkowe pytanie: dlaczego w takim razie w żadnym spośród cenionych FPS'ow nie stosuje się podobnych wynalazków? Jestem gotów przyznać ci rację, o ile usłyszę logiczne argumenty, z góry zaznaczam jednak że teza o rzekomym ułatwianiu celowania zupełnie mnie nie przekonuje, gdyż (jak już wspomniałem w tamtym poście) dla kogoś kto spędził dobrych parę godzin w sieciowych shooterach i ma już wyrobione pewne nawyki, zabieg taki wyłącznie komplikuje sprawę i niepotrzebnie wybija z rytmu. Co do popularności dema MP, dzieli ją przepaść wobec popularności analogicznego dema Fear, ale tę róznicę można akurat zrzucić na karb innej skali promocji obu tytułów. Z poważaniem, 100lec. :twisted: EDIT: Dodaję linka do tego wątku, szczegółowo opisałem tam moją traumę, mam nadzieję że ktos się dopisze... :wink:
  11. 100lec

    Call of Juarez

    Chyba nie mówisz poważnie... Zgodzę się że gra jest oryginalna, ale jej podstawowe elementy jak movement czy celowanie wypadają topornie, zwłaszcza na tle tak dopracowanego pod tym względem Fear'a! Odnoszę wrażenie że na tym polu CoJ jest nawet bardziej archaiczny niż Chrome, tam przynajmniej w trybie celowania nie było spadku sensivity, co jest chyba ogólnie przyjętym rozwiązaniem w FPS'ach. Poza tym choćby pomysł na grę był nie wiem jak ciekawy, wszystko rozbija się o bugi kodu sieciowego - mam tu na myśli ciągłe problemy z master serwerem, wystarczy przeglądnąć rodzime jak i zagraniczne fora, wszyscy o tym wspominają. Efekt? Przed momentem po raz n-ty próbowałem dołączyć się do któregokolwiek serwera, łącznie z pustymi (choć wczoraj nie miałem z tym problemów), oczywiście mimo wyłączonego firewalla nic z tego - nie można zatem dziwić się że po półgodzinnym maratonie z autoryzacją ludzie olewaja grę zanim jeszcze uda im się ją odpalić. Tak patrzę sobie na listę serwerów a tam...6 (słownie : sześciu) graczy... W tym samym czasie w Fear jest jakieś 2,5 tysiąca.
  12. 100lec

    Call of Juarez

    Słuchajcie, założyłem temat dotyczący systemu celowania w CoJ, jeżeli są tu osobnicy którzy przejawiają, podobnie jak ja, negatywne zdanie o tymże - proszę o wsparcie!
  13. 100lec

    Call of Juarez

    Nie wiem jak oni to uczynili, ale MP demko chodzi u mnie szybciej nic MP Chrome... :blink: Pod tym względem rewelacja, zwłaszcza że demo singlowe ledwo zipiało na najniższych detalach. Jest tylko jedna STRASZNA rzecz : dlaczegóż po włączeniu przycelowania tempo przesuwu celownika tak strasznie spada?! :( Podejżewam że twórcom chodziło o zwiekszenie precyzji celowania, ale przeciez w zadnym poważnym FPS'ie nie ma takich wynalazków! Ten kuriozalny pomysł może zepsuć cały multiplayer który jakby nie patrzeć wygląda bardzo oryginalnie na tle popularnych obecnie tytułów, trzeba jakąś petycję wystosować, albo przynajmniej wysłać im paczkę z bombą do siedziby firmy...
  14. 100lec

    Warhound

    Właśnie oglądałem te screeny, tyle że w fpp megazinie i zastanawiałem się czy załozyć temat na forum... Edytor Chrome, jesli poświęcic mu trochę czasu, pozwala na generowanie bardzo ładnych krajobrazów (patrz XR), tak więc nie ma problemu by zaaranżować jakiś przyjemny zakątek i wrzucić tam kilka nowych postaci - fotki gotowe. Na screenach wypada nieźle, choć o porównaniach do Crysis należy zapomnieć. :twisted: Bardziej martwi mnie kwestia gameplayu, niestety demo CoJ bardzo rozczarowało mnie w tym względzie - wciąż ten sam, archaiczny, drewniany movement (nawet odgłosy kroków identycznie irytujące jak w Chrome, choć to akurat szczegół). Wracając do grafiki : gdyby zastosować bardziej realistyczne tekstury i rzeźbę terenu, możnaby spokojnie pokusić się o fotorealizm w rodzaju Stalkera, zwłaszcza że Chromeengine jest w stanie generować naprawdę ogromne obszary które jednorazowo mogą znaleźć się w polu widzenia. Miałem okazję zrobić parę mapek i wydaje mi się że sposób modelowania terenu i nakładania na niego mapy koloru oraz odpowiednich tekstur kryje w sobie wielki potencjał, nie do końca moim zdaniem wykorzystany. Mam tu na myśli głownie wygląd gór, kanionów które w CoJ sprawiają wrażenie zrobionych w całości myszką w edytorze. A gdyby tak spróbować zaimportować do Bryce'a niektóre elementy rzeźby terenu w oparciu o trójwymiarowe mapy satelitarne? Trzeba by zasiegnąć tu opinii eksperta z zakresu cyfrowej kartografii, jednak jestem przekonany że taka operacja, zwłaszcza w programach specjalizującyh sie w wizualizacji krajobrazu jest wykonywalna. Na pewno taki zabieg znacznie podniósłby wrażenie realizmu, dodadkowo, odpowiednio opracowany system przenoszenia fragmentów map 3D chyba nawet upraściłby proces tworzenia levelu - jakby nie patrzeć, aby przyzwoicie wymodelować wzniesienia trzeba się sporo naklikać ...
  15. 100lec

    Earth 2160

    Chodziło mi o to że po wybraniu miasta była do ściągniecia gazetka w pdf'ie dotycząca aktualnej promocji. A szczegółowych cenników faktycznie nie ma...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...