Skocz do zawartości

Sławek O.

Stały użytkownik
  • Liczba zawartości

    32
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Sławek O.

  • Urodziny 06/26/1977

Contact Methods

  • Strona WWW
    http://
  • GG
    3223000

Profile Information

  • Skąd
    Zduńska Wola
  • Zainteresowania
    nurkowanie, akwarystyka

Sławek O.'s Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputacja

  1. Czesc! Nie wiem jak dlugo masz lapka, ale ja tego typu nalejki odklejam od razu i tak tez zrobilem z Acerem. Odeszly bez problemu zarówno te reklamówki, jak i logo ATI i AMD. Ale jak mówiłem zrobiłem to tuż po zakupie. Po dłuższym używaniu po nalepkach może zostać ślad, bo pod nimi obudowa się przecież nie zużywa :), a w tych komputerach zużywanie obudowy, to cecha :) Pzdr, Sławek
  2. Witam! Zamontowanie modułu bluetooth w modelu Aspire 5024 jest możliwe i sprowadza się do podłączenia układu do gniazdka pokazanego na wcześniejszych zdjęciach i zainstalowania sterowników oraz oprogramowania. Wydaje mi się, że nadaje się każdy moduł przeznaczony do wewnętrznego montażu, ponieważ w moim przypadku użyłem układu wyjętego z uszkodzonego HP nc6000 i działa :) , , , Podczas montażu nie obyło sie bez pewnych przeszkód, bo w HP jest inna wtyczka niż w Acerze, więc musiałem ją rozebrac i podłączyc "na krótko": Kolejnośc kabelków jest prosta, ponieważ wyjście z modułu łączymy z gniazdkiem w komputerze w takiej samej kolejności, tzn. 1pin w module z 1 pinem w gniazdku itd. Po podłączeniu i uruchomieniu komputera działa przycisk uruchamiający bluetooth-a i świeci na niebiesko. Po włączeniu urządzenie zostało wykryte jako "Bluetooth by hp". Tutaj pojawił się kolejny problem, bo ściągnięte ze strony HP oprogramowanie Widcomm, nie działa poprawnie, pokazując błąd niezgodności licencji modułu z oprogramowaniem. Troszkę googlowania i dotarłem do następującego forum: http://forum.gsmhosting.com/vbb/showthread...dcomm+4.0.1.900 Po zainstalowaniu oprogramowania ściągniętego z linków znajdujących się na powyższym forum (trzeba sie zalogowac), moduł wydaje się pracowac poprawnie. Nie mogę tego stwierdzic na 100%, ponieważ nie mam żadnego urządzenia bluetooth. Teraz czeka mnie montaż modułu na stałe w komputerze, z czym będzie chyba największy problem, bo nie wiem gdzie najlepiej by go umieścic, a poza tym pewnie trzeba będzie ściągnąc górną pokrywę laptopa. Jeśli ktoś wie, gdzie umieszczane są moduły w Acerach, to proszę o pomoc. W HP był umieszczony z boku komputera. Pozdrawiam, Sławek Edycja: Chyba znalazłem miejsce dla bluetootha. Wewnątrz, troszkę na prawo od gniazdka, w metalowej szynie znajduje się czarna gąbka z taśmą klejącą. Wystarczy zdjąć papier osłaniający klej i przykleić do niej moduł. Wielkość gąbki jest dopasowana.
  3. Witam! Mam prośbę do użytkowników tego komputera z zainstalowanym oryginlanym systemem XP od Acer-a. Proszę, podajcie mi ustawienia podczerwieni, bo zainstalowałem własnego XP i podczerwień nie działa mi własciwie, a wcześniej na systemie od Acera działało wszystko poprawnie. Ustawienia te można znaleźć w: Menedżer urządzeń-->Urządzenia podczerwieni-->Szybki port podczerwieni-->Zaawansowane Chodzi mi o: 1. Maksymalną szybkość połączenia 2. Urz. nadawczo-odbiorcze podczerwieni A 3. Urz. nadawczo-odbiorcze podczerwieni B Dzięki, Sławek
  4. Kolejne zdjecia tego gniazdka w Aspire 5024 z innej perspektywy:
  5. Witam! Widze, ze masz serie Aspire 5020, a w niej nie trzeba nic rozsuwac i rozkrecac, zeby zdjac panel z przyciskami. Dokladniej opisalem to tutaj: http://forum.purepc.pl/index.php?showtopic...734&hl=rozbiera P.S. Nie popsuj nic :)
  6. Widze, ze odciski na matrycy, to bolaczka nie tylko mojego laptopa (ACER 5024). Wstyd dla producenta, ze wypuscil komputer przenosny, w ktorym, jak sie go przenosi, rysuje sie matryca od obudowy. Poza tym laptop calkiem fajny i bardzo wydajny, jesli chodzi o gry. Nie narzekam na niego.
  7. a stad :): http://www.geocities.co.jp/SiliconValley-Oakland/8259/
  8. W moim pobor pradu (w/g Mobile Meter) jest rowniez w granicach 5W, co przy baterii 18Wh, daje ponad 3 godz. pracy, co sie zgadza, jesli chodzi o prace w internecie, bo mniej wiecej tyle (tzn. ok. 3 godz.) ten laptop wytrzymuje. Zastanawiam sie jednak czy dane podane przez MM nie sa zanizone, bo gdy mierzylem pobor mocy z gniazdka, to wyszlo mi ok. 20W, a nie sadze, ze na zasilaczu tracone jest 15W. Niestety pomiary wykonywalem w lipcu, a teraz nie mam mozliwosci ich powtorzenia. Laptop, o ktorym wspominalem wczesniej, a jest to poczciwy HP Omnibook 6000 z Pentium III 700 MHz na pokladzie, pobiera w/g MM ok. 15-20W, co jest bardziej wiarygodne i przy baterii o pojemnosci 70 Wh daje ponad 4 godz. pracy.
  9. Sprawdzilem i w/g Mobile Meter: Designed Capacity - 18652 mWh Fully Charged Capacity - 17969 mWh Wear Level - 3% Voltage - 16637 mV Nie wiem jednak jak sie ustosunkowac do tych danych, bo mam obok innego laptopa, na ktorym: Design Capacity - 65120 mWh Fully Charged Capacity - 70566 mWh, czyli ta bateria ma teraz wieksza pojemnosc niz pojemnosc projektowa - moze byla dobrze uformowana :)
  10. Laptopa mam od lipca i uzywam go glownie na kabelku, wiec bateria nie jest czesto rozladowywana. Mysle, ze srednio by to wyszlo nie czesciej niz raz na tydzien. Sam sie zdziwilem, gdy zobaczylem "wear level" na poziomie 3%. O ile pamietam, to pojemnosc mojej baterii, tez jest ok. 16 Wh, ale dokladniej podam jutro.
  11. Teraz moge Ci odpowiedziec, ze "wear level" jest na poziomie 3%, niestety "designed capacity" moge podac jutro, bo nie mam komputera przy sobie, a nie pamietam.
  12. Witam! Na moim, podczas grania w Prince of Persia WW, temperatura procesora przekraczala 82st.C (MobileMeter) i gra zwalniala. Pomoglo postawienie komputera na ksiazkach:), ale wtedy i tak wynosila ponad 80st. Pozniej zaczalem sie bawic w rozbieranie komputera i wymienilem paste miedzy procesorem a radiatorem, co obnizylo temperature do ok. 76st. i to bez stawiania na ksiazkach. Kolejny spadek temperatury uzyskalem zmniejszajac napiecie na procesorze do 1,250 V - spadla do ok. 67st. Temperatury oczywiscie mierzone podczas grania w POPWW. Temperatura karty graficznej w czasie gry caly czas utrzymuje sie na poziomie 80-82 st. Miedzy procesorem karty graficznej a radiatorem znajduja sie przekladki z tworzywa sztucznego, ktore pomagaja odprowadzic cieplo i zastanawiam sie czy w obnizeniu temperatury pomoglaby wymiana tych przekladek na paste. Moze pokombinuje w przyszlosci, ale wydaje mi sie, ze przekladki te zostaly zastosowane celowo, aby wyrownac ewentualne roznice wysokosci miedzy procesorem karty graficznej a chipsetu i zapewnic wlasciwe odprowadzanie ciepla do radiatora, ktory chlodzi oba te procesory. Mnie rowniez nie udalo sie ustawic napiecia na 0,9V, a przy ustawieniu na 0,950V nie zauwazylem znacznego spadku temperatury i gdy komputer nie jest obciazony wynosi ona ok 50st. Hardware Monitora uzywam tylko podczas grania.
  13. Dzieki VoyTECH, Twoja rada byla pomocna. Podczas rozbierania trzeba zaczac wlasnie od tego palstiku z przyciskami. Nie jest on przykrecony, a jedynie wcisniety na zatrzaski, wiec trzeba uwazac, zeby ich nie uszkodzic. Najlepiej zaczac od ktoregos z bokow i podwazac tylna czesc wspomnianego plastiku. Nie powinno sie zaczynac od przedniej, srebrnej strony, poniewaz mozna polamac bedace tam zabki, ktore, jedynie, zabezpieczaja klapke przed poruszaniem sie gora - dol. Jak wyskoczy pierwszy zatrzask z tylu, to przednia czesc z zabkami wyjdzie luzno. I tak trzeba sie silowac z reszta zatrzaskow. Pod klapka, po lewej stronie jest jeden wkret od klawiatury, a pod klawiatura kolejny wkret od obudowy. Trzeba rowniez odkleic trzy aluminiowe paski odprowadzajace cieplo i odczepic przewody od touchpada. Niestety, zeby zdjac obudowe, trzeba odmontowac rowniez panel LCD, czyli odkrecic zawiasy, odczepic wtyczke od panelu i kabelki od karty WLAN (od spodu). Po odkreceniu wszystkich wkretow (jeden znajduje sie tez od spodu, pod klapka od dysku twardego i pamieci) i wyjeciu napedow, mozna sciagac obudowe, zaczynajac od tylnej czesci, ktora trzyma sie na zatrzaskach, ale innych niz te w klapce z przyciskami, dlatego nie trzeba martwic sie o ich polamanie. Dwa zatrzaski sa tez po lewej i prawej stronie na przodzie. Po ich odczepieniu i sukcesywnym odchylaniu obudowy (zaczynajac od tylnej strony), powinna ona zsunac sie z gniazd audio i diod sygnalizujacych stan zasilania.
  14. Zeby wyjac twardy dysk, to: trzy srubki od klapki, cztery (takie stalowe) od dysku, a potem wystarczy pociagnac za plastikowy jezyczek i dysk wyjety :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...