..:wojtas:.. Opublikowano 18 Listopada 2004 Zgłoś Opublikowano 18 Listopada 2004 witam! skladam nowy sprzet, obawiam sie ,ze nie uda mi sie kupic 1gb ramu i tu moje pytanie czy oplaca sie kupowac 768 <512+256 , a z czasem 256 sprzedac i kupic druga 512>. Inaczej mowiac czy jest mi to potrzebne ? W windzie wlasciwie nie zdarza mi sie zatykac pamieci <max mam jakies 490 zajete>, wiec jak rozumiem w windzie nie odczuje wogole roznicy....ale , znajomy powiedzial mi ,ze z 512 ramu to sie juz wogole w gry nie da pograc <np far cry, doom3> , czy to prawda ? kupowac 768 ? warto ? pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FumFel_20 Opublikowano 19 Listopada 2004 Zgłoś Opublikowano 19 Listopada 2004 512 ramu to mało jak na te czasy do gier.przy 512 ramu o eleganckiej grze w farcry zapomnij.Nawed juz nie mówie o dumie3.Miałem rpzez jakiś czas 1 giga ramu i dopiero moglem powiedzieć o komforcie grania.Chociaż powiem CI ze jak pograłem w duma 30 minut i wyszedłem do windy to złapał przymułe komp :] Ale grałem też w inne gry i była eleganzko.Jak masz kase to łykaj drugą 512, nie pozałujesz jak urzywasz kompa do gier. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
[hS.4f] Logan Opublikowano 19 Listopada 2004 Zgłoś Opublikowano 19 Listopada 2004 kup 768 jak bedize kasa to wymienisz albo dokupisz 256 proste. no chyba ze ta strata pamieci na wartosci wynoszaca bardzo max 50zl jest dla ciebie nie warta uzywania kompa przez powiedzmy pol roku na 512 ramu gdzie to wogole sie winda nie laduje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
letrev Opublikowano 19 Listopada 2004 Zgłoś Opublikowano 19 Listopada 2004 bez przesady panowie :] jezeli masz zamiar cykac w taki gierki jak farcry czy doom3 albo hl2 to 1gb przyda sie jak najbardziej . . . natomiast jezeli pomykasz w jakies cs:cz albo source to spokojnie tez pograsz na 512 . . . 768 to taka dawka posrednia do FC i D3 i HL2 bo reki bym sobie nie dal uciac ze przy 768 dysk nie bedzie doczytywal (bo przy 512 na 100% bedzie a przy 1GB raczej nie :] ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwiecień Opublikowano 19 Listopada 2004 Zgłoś Opublikowano 19 Listopada 2004 A najlepiej to sobie wszystkie banki pamięci obsadzić kostkami 512Mb :) Nie ma prawa wtedy doczytywać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Randy56 Opublikowano 19 Listopada 2004 Zgłoś Opublikowano 19 Listopada 2004 512 ramu to mało jak na te czasy do gier.przy 512 ramu o eleganckiej grze w farcry zapomnij.Nawed juz nie mówie o dumie3.Miałem rpzez jakiś czas 1 giga ramu i dopiero moglem powiedzieć o komforcie grania.Chociaż powiem CI ze jak pograłem w duma 30 minut i wyszedłem do windy to złapał przymułe komp :] Ale grałem też w inne gry i była eleganzko.Jak masz kase to łykaj drugą 512, nie pozałujesz jak urzywasz kompa do gier. Hmm... Powiem szczerze ze w takim razie masz niezle skonfigurowanego kompa, skoro mi udalo sie postawic FarCry na 256mB ramu i nawet sie nie wieszal. A sam windows razem z programami zajmuje ok. 120mB. Smieszne te liczby ktore podajesz :), albo twoja wiedza o komputerach i znajomosc ich modyfikacji jest tragiczna... bo naprawde na 256mB ramu (DDR400) udalo mi sie odpalic jak narazie wszystkie gry tak, aby sie nie zacinaly. Nie mialem jeszcze okazji sprawdzenia Dooma3, ale co do niego to watpie aby dalo sie cos zrobic. Jestem jednak pewien ze 512mB wystarczy w zupelnosci. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tyr Opublikowano 19 Listopada 2004 Zgłoś Opublikowano 19 Listopada 2004 Randy56 widac masz refleks szachisty , skoro dla ciebie far cry przy 512 ramu chodzi plynie na grafie very/ultra high :twisted: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Randy56 Opublikowano 19 Listopada 2004 Zgłoś Opublikowano 19 Listopada 2004 Ludzie nie no moze na very/ultra high nie odpalalem, ale na high juz sie dalo pograc z predkoscia >30fps. Ja nie wiem, Az go chyba zainstaluje ponownie bo jak widze ze ludzie maja problemy z predkoscia tej gry na 512 lub 768mB Ramu to mnie to zastanawia... Poza tym wydajnosc na extra high detalach nie zalezy od ilosci ramu tylko wydajnosci karty graficznej :wink: . Zbyt mala ilosc ramu spowoduje tylko dluzsze ladowanie sie gry i sporadyczne przeskoki gdy gra bedzie musiala dograc reszte poziomu z dysku. Ale jak kogos stac na 1gB ramu to raczej tez go bedzie stac na karte graficzna inna niz gf4mx :) Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tyr Opublikowano 19 Listopada 2004 Zgłoś Opublikowano 19 Listopada 2004 W far cry i d3 sie da pograc na 512 ramu , ale gra jest daleka od IDEALNEJ plynnosci... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas666 Opublikowano 19 Listopada 2004 Zgłoś Opublikowano 19 Listopada 2004 Ludzie nie no moze na very/ultra high nie odpalalem, ale na high juz sie dalo pograc z predkoscia >30fps. Ja nie wiem, Az go chyba zainstaluje ponownie bo jak widze ze ludzie maja problemy z predkoscia tej gry na 512 lub 768mB Ramu to mnie to zastanawia... Poza tym wydajnosc na extra high detalach nie zalezy od ilosci ramu tylko wydajnosci karty graficznej :wink: . Zbyt mala ilosc ramu spowoduje tylko dluzsze ladowanie sie gry i sporadyczne przeskoki gdy gra bedzie musiala dograc reszte poziomu z dysku. Ale jak kogos stac na 1gB ramu to raczej tez go bedzie stac na karte graficzna inna niz gf4mx :) Pozdrawiam a i ja dodam od siebie ze proc tez ma duze znaczenie, na max detalach (anizo i aa na max) w 1024x768 przy karcie radek 9800se@xt (425730) mam kolo 30 klatek, procesor biega na 2,25 ghz (athlon xp) a wystarczy ze zmniejsze taktowanie o 100 mhz u juz jest o 3-4 klatki mniej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
psychol Opublikowano 23 Listopada 2004 Zgłoś Opublikowano 23 Listopada 2004 ja tam nei wiem co jest z wami ja do niedawna mialem 256ddr pc3200 i jakos spokojnie moglem grac w d3 bez zacinania no moze gdy sie otwieralo drzwi. gra nie schodzila ponizej 24klatek/s nawet podczas rzezi. gralem w 800x600 medium. teraz odpalilem d3 z 512ddr i przybylo klatek i juz nie doczytuje podczas otwierania drzwi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Randy56 Opublikowano 23 Listopada 2004 Zgłoś Opublikowano 23 Listopada 2004 psychol: Właśnie.. dlatego nie rozumiem ludzi którzy by kupowali pamięć w gigabajtach aby im gry chodziły. Panowie, może czas pomyśleć i zrobić coś ze swoim sprzętem niż dokupywać ogromne ilości RAM'U? Z drugiej strony każdy potrafi wywalić kasę w błoto i dokupić tyle ramu, ale już z konfiguracją sprzętu nie każdy sobie radzi... Jak widać... Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
[hS.4f] Logan Opublikowano 24 Listopada 2004 Zgłoś Opublikowano 24 Listopada 2004 a co do zajmowania ramu przez winde to zajmuje tyle bo reszta jes schowana w swapie jak sobie wsadzisz wiecej ramu (w plyte a nie analnie:]) to bedize ci winda wiecej zajmowac bo nie bedzie musiala kopiowac czesc ina dysk zeby tylko za wszelka cene dac ci wolne 150 ega ramu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DJ Opublikowano 24 Listopada 2004 Zgłoś Opublikowano 24 Listopada 2004 to nie calkiem tak Windowsy z serii NT w dość specyficznie zarządzają pamięcią, dośc dużo na ten temat napisałem tutaj: http://www.v-lo.krakow.pl/~thn/komp/softwa...ware/paging.htm Tam jest to zrobione na podstawie Widnwosa 2000 na Windows XP system ten zawsze stara się aby połowa pamięci byla wolna. Dlatego też nawet posiadając 512 MB windows nam będzie działał wolniej niż na 1 GB. Oczywiście zależy co się robi. Ale generalnie na Windows XP dopiero praca z 1 GB jest komfortowa do zwyklych zastosowań. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jordi23 Opublikowano 25 Listopada 2004 Zgłoś Opublikowano 25 Listopada 2004 no bez przesady sam mam 768mb pamieci bo nie mialem kasy na 1GB i jest dobrze jest wyrazna roznica w porownaniu do 512MB HL2 super biega doom3 troche gorzej ale na 512 bylo zdecydowanie gorzej niz na 768, wiadomo 1GB to juz komfort ale 768 jest jak najbardziej godne polecenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek131 Opublikowano 25 Listopada 2004 Zgłoś Opublikowano 25 Listopada 2004 ja bym kupil 512 i za jakis czas drugie tyle, po co sie potem glowic ze sprrrzedaniem pamieci??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kenny-f Opublikowano 27 Listopada 2004 Zgłoś Opublikowano 27 Listopada 2004 jeśli ktos ma 512 ramu i max 300mb na pliki wymiany... wystarczy 512 i ustawic na kazdej partycji pamiec wirtualną na około 2048 - 4096 problem znika z doładowywaniem ;] przynajmniej jak dla mnie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DJ Opublikowano 28 Listopada 2004 Zgłoś Opublikowano 28 Listopada 2004 jeśli ktos ma 512 ramu i max 300mb na pliki wymiany... wystarczy 512 i ustawic na kazdej partycji pamiec wirtualną na około 2048 - 4096 problem znika z doładowywaniem ;] przynajmniej jak dla mnie... Nie czytałeś artykulu, który podesłalem. Jeśłi ustawisz na każdej partycji plik stronicowania to pliki będą częsciowo w każdym z tych plików, przez co głowica dysku będze "skakac" po obszarze roboczym i otrzymasz mniejsza wyajność niż gdybyś miał w najwolniejszym miejscu dysku plik wymiany Tak jak pisałem. Windows XP zawsze dwa by połowa pamięci byłą wolna. Jeśli więc max co w normalnym czasie mozemy zużyć to 500 MB - optymalnym rozwiązaniem jest posiadanie 1 GB. I jeśli ktoś mówi, że praca na Widnwos XP z 512 MB RAM przy pracy w Internecie i graniu jest wygodna to chyba nie wie co to jest wygoda :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kenny-f Opublikowano 28 Listopada 2004 Zgłoś Opublikowano 28 Listopada 2004 przy prazcy z internetem i swiezym systemem - owszem ;) ale juz przy graniu pojawiają sie pewne zastrzezenia :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maks! Opublikowano 28 Listopada 2004 Zgłoś Opublikowano 28 Listopada 2004 ja posiadam 768mb, swap wyłączony i gry pięknie śmigają, przeważnie pogrywam w AA, ostatnio pykałem w HL2 i też ładnie chodził. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DJ Opublikowano 28 Listopada 2004 Zgłoś Opublikowano 28 Listopada 2004 ja posiadam 768mb, swap wyłączony i gry pięknie śmigają, przeważnie pogrywam w AA, ostatnio pykałem w HL2 i też ładnie chodził. I wtedy pięknei ładnie Windows używa stronicowania niejawnego, który jest najgorszym rozwiązaniem z możliwych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vincent de Marco Opublikowano 28 Listopada 2004 Zgłoś Opublikowano 28 Listopada 2004 DJ: W swoim artykule napisales: "1 GB i więcej; niezależnie od zastosowań - ile RAM'u tyle swapfile, albo i więcej." To dlaczego wszyscy polecaja WYLACZYC swapa przy 1 GB ramu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dj. Gargamel Opublikowano 28 Listopada 2004 Zgłoś Opublikowano 28 Listopada 2004 oplaca sie kupic 768 - gram duzo w aao i taka ilosc pamieci daje duzy komfort gry na mapach sf do tego nowe gry chodzby doom 3 przy 512 starsznie sie slimaczy przy 768 chodzi jak nalezy w hl2 zadnych przyciec Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DJ Opublikowano 29 Listopada 2004 Zgłoś Opublikowano 29 Listopada 2004 DJ: W swoim artykule napisales: "1 GB i więcej; niezależnie od zastosowań - ile RAM'u tyle swapfile, albo i więcej." To dlaczego wszyscy polecaja WYLACZYC swapa przy 1 GB ramu ? Nie przeczytałes dokladnie :) Zacytuję odpowiednie fragmenty, któe powinny cie interesować: Stronicowanie jawne polega na fizycznym przenoszeniu danych z pamięci operacyjnej do pliku wymiany - przeadresowaniu. Dotyczy ono tylko danych, które od czasu załadowania do fizycznej pamięci uległy jakiejkolwiek zmianie. Innymi słowy, wszelkie pliki graficzne, muzyczne, czy dokumenty, na których pracujemy są przenoszone do pamięci wirtualnej w momencie, gdy nie są nam potrzebne - system stwierdzi, że długo już nad nimi nie pracowaliśmy, a może on potrzebować miejsca na inne rzeczy. Stronicowanie ukryte polega na usuwaniu paczek danych z pamięci fizycznej i pozostawieniu tylko "znaczników", że dany program, lub dana paczka danych powinna znajdować się w pamięci. No tak, ale co się z tym dzieje? Pliki w razie konieczności użycia, są po prostu ponownie ładowane z plików oryginalnych, jakimi są zbiory .exe .dll czy inne. Mechanizm jest wręcz rewelacyjnie pomyślany, program, który nie jest używany, a którego w czasie jego działania nie zmieniliśmy, jest po prostu usuwany. Przecież bezcelowym by było przenoszenie go do pliku wymiany, raz, że tym działaniem zajmujemy miejsce w pagefile.sys to jeszcze, zajmujemy cenny dla nas czas procesora, który musiałby zużyć na przeniesienie tych danych. Bardzo dobrze to widać na programach graficznych, które z reguły są zbudowane modułowo. Jest jeden główny moduł, który zawiera jakby jądro programu, a do tego są kolejne moduły odpowiadające za poszczególne efekty, maski, czy inne elementy dostępne z menu programu. Jeśli będziemy chcieli ich użyć, to system je doczyta, a nie będzie marnował miejsca w pamięci, która mogłaby być wykorzystana w dużo bardziej pożyteczny sposób - czyli przechowując plik, nad którym właśnie pracujemy. I teraz cały bajer w tym, że o ile to pierrwsze stronicowanie możęmy wykluczyc poprzez wyłączenie swapa, o tyle stronicowania niejawnego nie da się rady - musielibyśmy zmienić kod windowsa, co jak wiadomo do łatwych rzeczy nie należy ;) Wniosek z tego prosty, jeśli Windowsowi będzie brakować pamięci to zacznie wyrzucać z niej takie rzeczy jak np. niektóre dźwięki, czy tekstury niektoych okien itd itd itd. Co tylko będzie mógł (tak jak tam dałem na obrazku). I teraz do rzeczy. Windows XP jako jedyny w swojej rodzinie (Windows 2000 nie ma tak mocnego) zawsze stara się aby conajmniej połowa pamięci była wolna. Nie wiem dlaczego połowa, a nie np. 200 MB (mialoby to oczywiśćie swoje wady i zalety). Mamy więc 1 GB pamięci. uruchamiamy Windows wraz z naszymi zapychaczami pamieci w stylu programy p2p, odtwarzacz muzyki i coś tam jeszccze i mamy wówczas zajete w pamieci około 250 MB. Włączamy grę w stylu np far cry na wysokeij rozdzielczowsci i mamy 900 MB zajete jak nie wiem. I nawet jeśli by nam to wystarczyło to juz w tym momencie Windows XP zacznie szukać wolnej pamięci. I jesli zabraknie mu swapa, bo go nie będzie miał, to co zrobi? wywali execi, dll'ele z pamieci bo je tylko bedzie miał możliwość. I podczas wychd0ozenia z gry Windows i tak będzie doczytywał z oryginalnych lokalizacji pliki, które wcześniej wyrzucił. Kolejna sprawa to windows każdy twój ruch kopiuje do swapa - ruch w sensie zmiana danych na ktorych operujesz. i nawet jesli ci pamieci RAM wystarcza to on i tak trzyma to w swapie. Dlatego też zaleca się mieć swapa conajmniej wielkości pamięci RAM. Windows 2000 inaczej się zachowuje. On nie ma tak mocnej intencji dwania użytkownikowi wolnej pamieci :) W Windows 2000 jesli mamy zajęte 80% to on nadal praktycznie w ogole ne korzysta ze swapowania ukrytego. On korzysta z niego naprawdę w ostateczności. Zaletą tego systemujest również duzo wydajniejsze zarządzanie samą pamięcią. W tym sensie, że nie wyrzuca z pamieci co tylko przez 30 minut nie było uzywane jak jest w XP. Po nocnym czuwaniu Windows nadal jest w pełni gotowy do pracy. W windows XP mamy doczytywanie większości elelemntów uruchomionych aplikacji oraz systemu. Wniosek W windows 2000 mozna wyłączyć swapa. W XP nie, chyba, że mamy 2 GB pamięci, z czego nie zajmiemy więcej jak 1 GB. A dlaczego wszyscy mówią, żeby robić inaczej? Byćmoże nie wiedzą, tego co wyżej napisałem :) Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vincent de Marco Opublikowano 30 Listopada 2004 Zgłoś Opublikowano 30 Listopada 2004 Eeee..... Czyli majac 1 GB i Win XP mam zaznaczyc opcje 'rozmiar pliku stronicowania kontrolowany przez system' czy moze ustawic jakis 'rozmiar niestandardowy (poczatkowy i maksymalny)' ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yoshi_tom Opublikowano 30 Listopada 2004 Zgłoś Opublikowano 30 Listopada 2004 hmmmmmmm........ Ja przez pare dni mialem 1GB ramu w kompie i nie zauwazylem absolutnie zadnej roznicy... moze dlatego ze akurat chyba w tym momencie nie gralem w zadne bardziej wymagajace gry jedynie w Tacticala ktory jest oparty na engine Unreal 99' :> Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DJ Opublikowano 2 Grudnia 2004 Zgłoś Opublikowano 2 Grudnia 2004 Eeee..... Czyli majac 1 GB i Win XP mam zaznaczyc opcje 'rozmiar pliku stronicowania kontrolowany przez system' czy moze ustawic jakis 'rozmiar niestandardowy (poczatkowy i maksymalny)' ? Jakbyś przeczytał artykuł któy podesłałem to byś wiedział ustawiasz go na sztywno z okresloną wartością większą niż wielkośc pamięci RAM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vincent de Marco Opublikowano 2 Grudnia 2004 Zgłoś Opublikowano 2 Grudnia 2004 Podobno Microsoft wydal jakis maly skrypt czy cos takiego, odpala sie to w tle i on po paru godzinach pracy z kompem (na tej podstawie) szczegolowo dobiera wielkosc pliku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DJ Opublikowano 2 Grudnia 2004 Zgłoś Opublikowano 2 Grudnia 2004 Podobno Microsoft wydal jakis maly skrypt czy cos takiego, odpala sie to w tle i on po paru godzinach pracy z kompem (na tej podstawie) szczegolowo dobiera wielkosc pliku. A nie lepiej po prostu pomyśleć ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
j.h.hudy Opublikowano 3 Grudnia 2004 Zgłoś Opublikowano 3 Grudnia 2004 ja mam 256 ramu i jak włączyłem doom3 na ultra (wszystko na max i 1024/768) to miałem max 60 fps a średnio 46 ale jak przechodziłem z korytarza do korytarza do dysk zaczyna tak mulić że ja niemoge @!!!!!!!!! podobno są jakieś progsy w których sie ustawia ile kto ma ramu i to coś podobno daje ?? na gwiazdke mam dostać 512 ramu ddr d43 i nie wiem czy to co mam 256 zostawić czy sprzedać ?????? jak bym zostawił to może bym duala prubowal :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...