Skocz do zawartości
yotomeczek

Demko Rubby a ilość pamięci RAM mobo/grafa ...

Rekomendowane odpowiedzi

Pamiętacie jeszcze demko Ruby (właściwie Double Cross ) na X800 ?

po pewnych kombinacjach daje się odpalać na 9800 ... (pewnie innych z DX9 też)

 

Otóż mój kumpel GIGI odpalał to demko na 9800PRO 128MB, kręconej na 500/370, na Bartku @ 2,5GHz i 768/1024MB ram i co :

Przy pamięci ram <1GB demko w pierwszym przejściu przypominało pokaz slajdów, przy drugim szło płynnie

 

Dziś w moim kompie wylądowała X800PRO 256MB

Tak z ciekawości odpaliliśmy to demko na 512MB ramu i ... szło płynnie :D

 

I teraz mam taką terorię, że wymagania co do gier mogą być przesadzone jeżeli chodzi o ilość ramu na mobo. Myślę że to iż niektóre wymagające gierki dostają czkawki może być spowodowane właśnie małą ( :lol: ) ilością ramu na grafie.

 

Mam pytanko - czy posiadacze graf z 256MB na pokładzie i 512MB na mobo potwierdzą moje przypuszczenia czy nie ??

Oczywiście sam też postaram się sprawę dogłębniej przetestować (jak tylko pogiercuję w NFS U2 przeżucę sę na dooma3, który lekko chaczy u kumpla ...)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

yotomeczek dla mnie to wina odpowiedniej optymalizacji tego benchmarka/dema przez tworcow, bardziej marketingowa i uswiadamiajaca ze te 512 na karcie moze cos dawac ale w praktyce w gierkach(dotychczasowych) raczej roznice sa znikome. Nie zgadzam sie z toba ze " wymagania co do gier mogą być przesadzone jeżeli chodzi o ilość ramu na mobo" , zauwaz ze to jest demo/benchmark ktory nie wymaga doczytywana sporej ilosci danych itp.....no i tak czytam moja wypowiedz i po przemyslaniach juz nic nie wiem wszystko mi sie pomieszalo.

Jedno pytanie ktore rozwiaze moje watpliwosci:

Co przechowuje pamiec grafiki a co pamiec systemowa w trakcie gdy gram w gierke.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz... powiem ci szczerze, ze zaobserwowałem podbną rzecz !

 

Mianowicie w FarCry, gdy miałem jeszcze 9800SE@Pro 256MB DDR

i obecn ramy to szło w 1280x1024 detale Very High i NIC nie rwało !!... o dziwo u qmpla z 9800Pro 128DDR dopiero po dokupieniu kostki 256 ( w sumie 768 DDR ) przestało rwać/dogrywać tekstury na Very High w jakiejkolwiek rozdzielce...

 

Zaczołem sie nad tym zastanawiać... aczkolwiek...sam Dual Channel może tez mieć na to wpływ, Gdyż qmpel z Leadtekiem 6800GT i 1 kostką TMos Twisterów 512Mb AMD64 2800+ (754)

skarżył się na dogrywanie na Very High nawet w 1024x768 !!

Po dokupieniu drugiej dogrywania ustąiły - jednak wiadomo, ze żadna płyta pod Socket 754 Duala nie posiada... pech :)

 

Także... nie wiem c o tym myśleć... chciałem teraz zmieniać ram na 2x512 ale myśle że do lata wytrzymam na 2x256 :D a teraz zafunduje sobie jakiegoś X800SE :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

yotomeczek dla mnie to wina odpowiedniej optymalizacji tego benchmarka/dema przez tworcow, bardziej marketingowa i uswiadamiajaca ze te 512 na karcie moze cos dawac ale w praktyce w gierkach(dotychczasowych) raczej roznice sa znikome. Nie zgadzam sie z toba ze " wymagania co do gier mogą być przesadzone jeżeli chodzi o ilość ramu na mobo" , zauwaz ze to jest demo/benchmark ktory nie wymaga doczytywana sporej ilosci danych itp.....no i tak czytam moja wypowiedz i po przemyslaniach juz nic nie wiem wszystko mi sie pomieszalo.

Jedno pytanie ktore rozwiaze moje watpliwosci:

Co przechowuje pamiec grafiki a co pamiec systemowa w trakcie gdy gram w gierke.

swap file

 

puszczałeś to demko czy nie wiesz o czm mówię ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

yotomeczek dema nie widzialem ale z waszych wypowiedzi wynika ze pamiec z grafiki ktorej jest w duzo(256) na karcie pomaga nie zapchac ramu na mobo(textury) a tym sposobem na swap file'u i gry nie rwą/doczytuja z dysku. Dobrze zrozumialem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tak samo zrozumialem, zreszta byloby to zgodne ze zdrowym rozsadkiem.

 

Chlopaki moga miec troche racji, ale trzeba pamietac, ze demko dolaczane do karty jest z reguly jakos tam optymalizowane pod katem danej karty (wiadomo - marketing). Far Cry to oczywscie zupelnie inny przypadek...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy 1 GB ramu chodzi prawie idealnie płynnie więc to nie wina pamięci na radku tylko braku ramu bo przy 512 MB to istny pokaz slajdów w dodatku tekstury w tym demku to okolo 500 mb więc chyba wszystko jasne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to demko używa tekstur w formacie 3Dc i nie jest w stanie załadować wszystkich tekstur do karty 256MB bez obsługi 3Dc. Poza tym to demko uzywa bardzo długich shaderów i trzeba je przerobić żeby to wszystko poszło na 9800. I tak wątpie żeby to chodziło płynnie, chyba ze w 640x480 lub 800x600.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

costi no czekam na wypowiedz yotomeczeka zeby sie upewnic, masz racje ze to moze byc oczywiste ale przeciez wieksza ilosc pamieci na karcie byla powodem wiekszej ilosci FPSow nikt nigdy nie mowil ze jeszcze ram

odciazysz(przynajmniej ja tak nie myslalem)

 

Dres252 Nabijanie postow to przezytek juz sie w to nie bawimy(widzialem twoje wczesniejsze posty na forum).

 

Sz@kal przeczytaj jeszcze raz ale ze zrozumieniem.

 

UPDATE:

Majdan po twojej wypowiedzi juz nic nie wiem, mysle ze mowisz o czym innym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

majdan widze że masz odpałowy sprzet ile dałeś za całoś miej wiecej jak niewiesz

No co do majdana to w 100% ma racje ze demko wykożystuje "wszystkie" technologie X800-tek.

 

Dlatego tak płynnie na nich śmiga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na R9800XT 128 z 1 GB ram na pokladzie A64 2,6 GHz srednia z calego demka to 29 klatek - miezone frapsem.

Ustawienia sterownikow AAx6, Anizox16 i wszystko na Q.

Chyba nie jest tak zle ? :)

pozdro

LOL z AAx6 ?? LOL2 a nawet LOL3 !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na R9800XT 128 z 1 GB ram na pokladzie A64 2,6 GHz srednia z calego demka to 29 klatek - miezone frapsem.

Ustawienia sterownikow AAx6, Anizox16 i wszystko na Q.

Chyba nie jest tak zle ? :)

pozdro

Tak sobie na pulpicie chyba ustawiłeś - bo do demka się zmienia w pliku konfiguracyjnym ustawienia grafiki ... plik Sushi

 

Majdan >> sam widziałem to demko na 9800PRO i FPS około 30.

Oczywiście jest tam jakaś podmianka shaderów i w zależności od niej albo twarz jest ciemna albo nie (niestety wydajność przy dobrym odwzorowaniu twarzy ruby mocno siada)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy twarzy ruby mam jakies 15...ale reszta smiga ladnie...

Podmiana shaderow zrobiona wg instrukcji ztopika o ruby.

AAx6 i reszte ustawilem w sterownikach, nie wiedzialem ze sa inne ustawienia ;)

Az sprawdze ile biega z AA .... sushi powiadasz....]

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach



×
×
  • Dodaj nową pozycję...