Gość Haos Opublikowano 6 Grudnia 2004 Zgłoś Opublikowano 6 Grudnia 2004 Dzisiaj przyszła mi do głowy pewna mysl :idea: : Ile pamieci w karcie graficznej zajmują np. takie gry jak Doom 3, HL2 ? czy ktos bylby w stanie mi na to odpowiedziec? Bo jezeli zajmuje wiecej niz około 128MB to czy lepszym rozwiazaniem by bylo kupno grafiki z 256MB ramu? Dotyczy to grafy na radeonie 9550(bo na lepszą mnie nie stac). :roll: :roll: :roll: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orgiusz Opublikowano 6 Grudnia 2004 Zgłoś Opublikowano 6 Grudnia 2004 zapomnij o r9550 w wersji 256MB.jest to tylko chwyt marketingowy.rdzen nie bedzie wykorzystywac W calosci dostepnej pamieci.a tak przy okazji to jest 190 stron o mozliwosciach r9550.milego czytania Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Haos Opublikowano 8 Grudnia 2004 Zgłoś Opublikowano 8 Grudnia 2004 Co do R9550 to juz mnie pojasniles :lol: a co do pytania o ilosc tej wykorzystywanej pamieci to ktos wie? - tak z ciekawosci(ile MB textur sie tam pakuje np. full detalach) a jezeli pisze to w tym artykule, to na ktorej stronie? :twisted: 8O :twisted: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaczala Opublikowano 8 Grudnia 2004 Zgłoś Opublikowano 8 Grudnia 2004 tekstury dooma 3 w wersji ultra wymagają 512 MB, oczywiście nikt tyle nie ma więc to jest jakoś emulowane. co do hl2 to nie wiem Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
costi Opublikowano 8 Grudnia 2004 Zgłoś Opublikowano 8 Grudnia 2004 Tak naprawde to ciezko jednoznacznie odpowiedziec - ilosc przechowywanych danych zalezy od rozdzielczosci, aktualnej sceny, trybu Anizo... W HL2 mozna na luzie grac na kartach ze 128MB pamieci, nawet w wysokich ustawieniach (1280x1024 i anizo), wiec jest to jakis wyznacznik... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R.i.P. Opublikowano 8 Grudnia 2004 Zgłoś Opublikowano 8 Grudnia 2004 sa pamieci i pamieci :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Haos Opublikowano 9 Grudnia 2004 Zgłoś Opublikowano 9 Grudnia 2004 8O dzieki za odpowiedz . Musze sie z tym przespac. Pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spawacz Opublikowano 9 Grudnia 2004 Zgłoś Opublikowano 9 Grudnia 2004 I tak niebędziesz na tej grafie grał w te gry na takich detalach żeby wykorzystały 128MB więc wybór jest chyba oczywisty. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yotomeczek Opublikowano 9 Grudnia 2004 Zgłoś Opublikowano 9 Grudnia 2004 tekstury dooma 3 w wersji ultra wymagają 512 MB, oczywiście nikt tyle nie ma więc to jest jakoś emulowane. co do hl2 to nie wiem To jakoś - to AGP Aperture Size - wielkość pamięci RAM udostępnianej grafie, gdy jest to konieczne. Czyli w doomie 3 z grafą 256MB i detalami na Ultra 256MB ramu powinno być udostępnione grafie ... W praktyce przy 1 GB Ram grafy ze 128MB nie chrupią w grach, natomiast grafa 256MB + 512MB ramu to troszku mało dla dooma3 w ULTRA detalach ... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Haos Opublikowano 9 Grudnia 2004 Zgłoś Opublikowano 9 Grudnia 2004 wlasnie probrem tkwi w tym ze mam malo ramu systemowego 256MB narazie planuje dokupic ale nie wiecej niz 512MB i pomyslalem ze kupie se karte z 256 ramu zeby mi miej obciazalo ram systemowy. a 1GB niepredko bede mial (chyba ze ceny gwaltownie podna w dol). kiedys widzialem wyniki testow z 3dmarka 2001 kart 64MB i 128MB i te drugie chodzily lepiej o kilkaset punktow. Jak myslicie czy znacznie lepsza wydajnosc mialy karty z 256MB ramu od tych o polowe mniejsza pamiecia?(przy takiej samej pamieci systemowej) ? Czy lepszym rozwiazaniem bylo by dokupic ramu?(w przypadku ramu sys. 256 lub 512) Odpowiedz mi sie wydaje take, ze im wiecej w grafie to lepiej(jak jest sens). Jak sie myle to niech ktos mnie poprawi? A jak mam racje to niech sie ze mna zgodzi. (Niewszyscy maja kase na calkowita rozbudowe swojego sprzeta, wiec jak ktos wie co by bylo najlepszym rozwiazaniem w takiej sytuaji to prosze o podzielenie sie tym.) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Haos Opublikowano 19 Grudnia 2004 Zgłoś Opublikowano 19 Grudnia 2004 Mam jeszcze pytanko, moze nie bede pisal nowego postu. Moze zabrzmi to smiesznie ale mowie caklkniem serio: Jakbym dopadl uszkodzona grafe z pamieciami Hynixa 2.8ns i przelutowal kosci pamieci do grafy z 5ns pamieciami. Czy by to chodzilo ? Moze ktos cos takiego probowal? (Powiedzmy ze jestem wyposazony w stacje lutownicza) :lol: Co o tym myslicie :?: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SGJ Opublikowano 19 Grudnia 2004 Zgłoś Opublikowano 19 Grudnia 2004 Zwykle wolniejsze pamieci(np 5ns) są innego typu niz te szybsze. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
costi Opublikowano 19 Grudnia 2004 Zgłoś Opublikowano 19 Grudnia 2004 Haos - ja bym osobiscie inwestowal w RAM systemowy. Zysk odczujesz nie tylko w grze, ale tez w praktycznie kazdej aplikacji. Za to 256MB RAMu na karcie przydaje sie dopiero przy 1600x1200... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateuszzz Opublikowano 19 Grudnia 2004 Zgłoś Opublikowano 19 Grudnia 2004 Zgadzam się z costi. A odnośnie lutowania - czy teka temperetua nie uszkodzi pamięci? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Włodi Opublikowano 19 Grudnia 2004 Zgłoś Opublikowano 19 Grudnia 2004 A ja mam takie pytanie : czy jest jakis programik który pokazuje aktualną zajętość pamięci na grafie? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Haos Opublikowano 19 Grudnia 2004 Zgłoś Opublikowano 19 Grudnia 2004 Zgadzam się z costi. A odnośnie lutowania - czy teka temperetua nie uszkodzi pamięci?Jakby sie dlugo nie grzalo to niepowinno sie nic stac(tak mysle ale jak sie zabiore do tego w praktyce to sie okaze) Jezeli lutowalbym to nie bylejaka transformatorowka tylko specjalna z uziemionym grotem. Ale najpierw musialbym skompletowac sprzet, co niepredko nastapi. Dzieki za rady co do 128MB w grafie, po swietach taka kupie, bedze taniej albo lepszy troche sprzecik wybiore. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Haos Opublikowano 21 Grudnia 2004 Zgłoś Opublikowano 21 Grudnia 2004 a nad lutowaniem to jeszcze pomysle, czy jest sens. z ciekawosci bym sprobowal ale w nienajdrozszej grafie(bo jakby cos nie wyszlo to bedzie z d..y.) i jak dopadne cos zepsutego coby sie zgralo tez w okazyjnej cenie. Chyba ze ktos wie czy mozna kupic takie uklady pamieci na sztuki? :lol: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ediee Opublikowano 21 Grudnia 2004 Zgłoś Opublikowano 21 Grudnia 2004 nie zamontujesz tych 2.8ns!!! ona są bga(kwadratowe), a ty masz tsop i kwestia biosu jeszcze Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziupo Opublikowano 21 Grudnia 2004 Zgłoś Opublikowano 21 Grudnia 2004 hmm kosci i bios mozna ORT: ORT: ORT: ORT: ORT: <span style='color: red;'>ORT: wziasc</span> z innego mdoelu 4mx4X0, jakiegos szybszego Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...