Skocz do zawartości
Gość kev

Quake IV

Rekomendowane odpowiedzi

Jedni pisza, ze smiga tak samo jak D3 inni, ze zwalnia 2 krotnie.

Takie rozbiezne opinie ?

1710580[/snapback]

Cóż ja mam już zabawę z configiem za sobą, gra chodzi mi niewiele gorzej niż D:ROE, w Q4 zdarzają się pomieszczenia chodzące w 15 fps'ach, w ROE zdarzały się pomieszczenia "śmigające" niewiele szybciej (18-20 fps). Ale ogólnie przy takich samych ustawieniach chodzą prawie podobnie. W ROE gra średnio mi chodziła w około 35-40 fps, podczas walki potrafiło jednak zwolnić o 10-15 klatek.

W Q4 jest trochę inaczej gra jako sama penetracja pomieszczeń chodzi (jak na razie, jestem dopiero na 5 lvl'u) średnio w 30-35 klatkach. Ale walka już nie przysparza problemów takich jak ROE (przynajmniej na moim fx5900xt), nawet mimo tego że nie rzadko wyskakuje więcej "bad boya". Czemu?

IMO głównie chodzi o to że cienie nie występują już w takim natłoku. W doomie każdy wystrzelony strzał czy twój czy innego impa, tworzył cienie obiektów znajdujących się w pobliżu, w Q4 czegoś takiego nie ma (a szkoda), tak samo jak latarka w doomie tworzyła cień obiektu na które padało światło, w Q4 i to zabrali (no chyba że jakoś to się da włączyć), światło latarki (ale twoich kompanów) tworzy jedynie cienie postaci :lol2: .

Może dlatego niektórzy z kartami 6200-6600 itp. nie są zadowoleni z wyników i chodzi im wiele gorzej niż w doomie. Mają one 128 bitową szynę, co nie jest jeszcze złe, ale może tu nie wystarczać :unsure:. W doomie dawały sobie świetnie radę głównie za sprawą Ultra Shadow II które to ponoć dawały 4x wzrost wydajności w obliczeniach np. stencil shadows, w stosunku do zwykłego Ultra Shadow. A jako że Q4 nie ma takiego zapotrzebowania na obliczanie cieni, zwykłe US wystarcza.

Ps: Sorry jeżeli napisałem jakieś bzdury ale jestem przed śniadaniem, a głodnemu ciężko się myśli :ploom:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to i ja zmieszcze kilka screenow :)

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

 

detale high rozdzielczosc 1280x1024 AA x2 - gra smiga az milo :) Jak dla mnie swietna gra. calkowicie inna od doom 3 ( jak dla mnie ). doom3 mnie nie wciagnal a od tego nie moge sie oderwac :)

 

dodam jeszcze ze w chwili obecnej wole grac w to niz w fear co jest dla mnie wielkim zaskoczeniem bo spodziewalem sie ze quake szybko mi sie znudzi. a tu taki ZONK :)

Edytowane przez PawelDK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszysko smiga jak dzika świnia :wink: gram w 1024 x 768 AAx4 wszystko na HIGH (ULTRA to imho bezsens na kartach z 256 ramu graficznego)

 

 

co do gry to ja osobiscie daję za gameplay 8,7/10 czyli bardzo grywalna , duzo duzo lepsza niz DOOM3 , duzo zróznicowanych momentów w grze, duzo więcej wszelkiego rodzaju drugoplanowych/trzecioplanowych postaci oraz cutscenek (jak chocby moment w naszej bazie gdzie mozemy polazic po pokojach i posluchac o czym ludzie mówią- widac ze RAVEN sie bardziej przyłozył do oddania swiata gry niz ID w doomie).

 

generalnie gra jako całokształt mi się bardzo podoba-trzyma klimat i gameplay na niezłym poziomie

 

jedyne do czego narazie z grubsza przyczepic (moze z czasem cos dorzucę :rolleyes: ) :

 

- inteligencja przeciwników a raczej jej brak , mocno to w grze nie razi gdy jest akcja ale jest odczuwalne, widac ze raven zastosował rózne taktyki walki dla kazdego rodzaju stroggow ale są to wzorce zachowań bardzo uproszczone i bardzo schematyczne, tak jak mówiłem mocno to w grze nie przeszkadza ale troszkę czuc niedosyt jak na grę z 2005 roku

 

- wygląd otwartych przesterzeni :/ no cóż w praktyce wygląda to tak ze jest parę górek na 1 planie i zazwyczaj idziemy jak po sznurku w jakims małym kanionie/dolinie itp (zapomnijcie o rozmachu rodem z FAR CRY).naokoło nas są jakies kamienne sciany które wyglądają bardzo słabo (tzn są bardzo kanciaste i mają słabe tekstury, widac tutaj ze engine nie radzi sobie z wyswietlaniem duzych ilosci polygonów(tak jak enginie UT2004) i jest bardziej przystosowany do małych pomieszczen ze słabą geometrią ale duzą iloscią normal map.

 

- moment w grze gdy poruszamy się kroczącym mechem- wszystko w grze wygląda ładnie ale ten mech ma design jak z filmów SF z lat 70tych (zupełnie nie pasuje do reszty gry która ma nowoczesny ładny design) ale nie o jego wyglądzie miałem mówić :) chodziło mi o sterowanie - jest taki maksymalnie drętwy zawadza o wszysto i tak jak wczesniejsze sterowanie czolgiem było w miarę tak sterowanie mechem doprowadza mnie do :mur:

 

 

....to tyle z grubsza, ja grę szczerze polecam bo nie osobiscie naprawdę wciągnęła w odróznieniu od FEAR (do grania w którego (tzn FEARA) musze się zmuszac bo jest po prostu jak narazie monotonny )

 

wracam do grania (gram juz od rana i jak narazie cały czas coś nowego i zero monotonii) :-P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mess,a probowales grac na ultra z wlaczonym AGP Apertuar Size w biosie ustawionym na 512 ?? Bo wezmy to na logike: jak mozna grac w tryb,skoro nie da sie go wlaczyc by chodzilo na nim plynnie,bo karty nie ma jeszcze na rynku,a te co maja 512 to sa jakies okrojone Geforcy FXy a tak to nie istnieje jeszcze karta majaca 512 mb na pokladzie i nie mowcie mi,ze jest inaczej,takze poprostu na bank da sie grac na kazdej karcie,ktora ma 256 mb na karcie a jej szyna pamieci ma 256 bit,proste.Wiec wlaczcie to w biosie a zapewniam,ze bedzie Wam smigalo.

Edytowane przez hydro2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość christie_zabanowany

@KheeD: a wrzuciles najnowsze uaktualnienie sterow a dopiero potem ten patch'yk na OpenAL?

 

 

ja probowalem tylko ultra w 1280x1024 z AAx4 i przydusza momentami. sprawdzilem ile zre pamieci no i sorry, 1024 to zimna przekaska, trzeba drugie 2x512 dokupic ;) btw, kto ma pozyczyc na godzine 2x512 na TCCD? :D zanim wywale kapuste (a byc moze bez sensu?) to wole sprawdzic..

 

bez jaj z tym 512 na karcie, sadze dobra 256@256bit pociagnie to megaplynnie jesli reszta podzespolow daje rade.

 

 

obecnie gram na high 1280x1024 + AAx4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem krotko.Liczylem,ze to bedzie wielka lipa a tym czasem mnei mile zaskoczyla pod kazdym wzglem.Znakomita fabula,przyjemna graficzka identyczna jak D3 a chodzi lepiej niz D3 a gra sie przjemniej.Najbardziej jednak rozczarowalem sie (pozytywnie bo tu liczylem na ultra lipe) na multi.Gra mi chodzi doslownie (bez kilku fpsikow) jak Q3 a detali nie znizam,poprostu mega wow (1280x1024 na high bez aa a z aax2 na singla) i mam z 50 fpsow,panowie z raved id czy co tam,znakomita robota.Gra ma u mnie mocne 9.Podoba mi sie nawet bardziej niz Fear chociaz tego tez oceniam na 9.Ja polecam,najlepszy quake w jakiego gralem od jedynki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem krotko.Liczylem,ze to bedzie wielka lipa a tym czasem mnei mile zaskoczyla pod kazdym wzglem.Znakomita fabula,przyjemna graficzka identyczna jak D3 a chodzi lepiej niz D3 a gra sie przjemniej.Najbardziej jednak rozczarowalem sie (pozytywnie bo tu liczylem na ultra lipe) na multi.Gra mi chodzi doslownie (bez kilku fpsikow) jak Q3 a detali nie znizam,poprostu mega wow (1280x1024 na high bez aa a z aax2 na singla) i mam z 50 fpsow,panowie z raved id czy co tam,znakomita robota.Gra ma u mnie mocne 9.Podoba mi sie nawet bardziej niz Fear chociaz tego tez oceniam na 9.Ja polecam,najlepszy quake w jakiego gralem od jedynki

1711359[/snapback]

 

 

jest jakieś timedemo czy coś takiego dostępne w Q4 bo nie chce mi się wierzyć że masz tyle fps'ow.

może jeszcze masz wszystko na hight??

 

a co do gry graficznie prezentuje się dennie praktycznie od każdej strony. jedynie modele postaci wyglądają naprawdę dobrze szczególnie textury z jakich są okryte (chodzi mi wyłącznie o morines nie o strogów, którzy naprawdę kiepsko wyglądają).

singleplayer to taki szybki doom 3 + ziomki (nieśmiertelne). ai ziomów i strogów nie ma nic ciekawego do zaoferowania naprawdę ich inteligencja jest żadna. każdy potwor zawsze tak samo atakuje i tak samo się chowa np. podstawowy marine strogów zawsze jak atakuje to na początku strzela kilka salw z guna, a później odskakuje w lewo lub w prawo jednym słowem żenada. gram na najwyższym poziomie i gra nie zmusza mnie do żadnego kombinowania ukrywania itp. sieka do przodu.

najgorszą bolączką nowego quaka wg. mnie jest brak wychylania się zza ściany :( co jak co ale w sp powinno to być dostępne. Również nie miłym „doznaniem” jest brak możliwości podnoszenia broni wrogów dziwne że jeszcze nikt z was o tym nie wspomniał. pod względem klimatyczności Q4 nic nie zatracił i równie dobrze wciąga jak stary quake.

Zostało mi jeszcze trochę do ukończenia gry. Na dzisiejszy dzień daje 7+/10. więcej nie mogę dać bo po prostu gra na nić więcej nie zasługuje. Oceniam tylko sp bo w mp jeszcze nie grałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wlasnie sie bawie Q4 omg to jest mega wypas

 

szkoda tylko ze moj komp nie pociagnie w 1600x1200 ultra high nawet mapy ise laduja po 2min nie mowiac o warpach ale w 1280x1024 qhigh to leci dobrze

 

poklony panom z id software :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

singleplayer to taki szybki doom 3 + ziomki (nieśmiertelne)

1711695[/snapback]

te w hełmach sa śmiertelne :wink: tzn giną w walce, po pewnym czasie żołnierz z którym "walczymy", sami nie wdając sie w strzelanine po prostu pada martwy B)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiesz ja zauwazylem ze jak podbiega donich kolo co nabiaj na tego swojego kikuta to ich zabiaj wszytkich :)

 

sulaco ile masz fps w max rozdzilace z max aa i w ultra high ? =)

Edytowane przez watow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja powiem tak.. wtorne i to samo co zawsze. jak ktos lubial quake to lubi i to. Ja nie, wole multiplayer na na xboxie, Jest bardziej dopracowany i sycacy. Nie bluzgajcie mnie kazdy ma swoj gust. Quake 4 nie uwazam za zla gre ale nie trafia w moje zainteresowania.

Edytowane przez Przemol^N

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale nie trafia w moje zainteresowania.

1711888[/snapback]

.... ale gra do mnie nie trafia , to juz drugi tytul ID ktory nie spelnia moich oczekiwan

1711907[/snapback]

no spoko ... coś jeszcze ?? B)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Yeah !

Co prawda nie wywalal u mnie takich emocji jak QII te 7 czy 8 lat temu bo dzisiaj juz ciezko czyms zaskoczyc w FPP ale po prostu nie sadzilem, ze gra SP bedzie taka wypasiona !

Dla mnie Doom3 bys swietna gra ale tutaj jest o wiele lepiej.

Grajac w Q4 przypominaja mi sie stare dobre czasy gdy czekalismy niecierpliwie na premiere quake2.

Ta czesc jest bardzo do niej podobna.

Misje maja ten charakterek co w poprzedniku, wrogowie sa swietni.

Co kazdego widze to odrazu przypomina mi sie jego wyglad z dwojki.

Ahh, caly czas wspomnienia.

Balem sie, ze misje beda nudne ale w rzeczywistosci sa urozmaicone i nie moga czlowieka nudzic. To kogos odnalesc, to znow ochraniac, to pomoc w urzadzeniu niezlego wybuchu (chocby bunkier).

Ustrzelenie tego nieprzyjemnego dla naszej inwazji dzialka plazmowego o poteznej mocy.

Naprawde wiele roznosci, a co chwila wrogowie. Glupi bo glupi ale czy w drugiej czesci grzeszyli madroscia ?

Nie i nikomu to nie przeszkadzalo.

Jest delikatna interakcja z ziomkami z teamu. Na sprzymierzonym statku dowiadujemy sie troszke o fabule, ciekawostki o glownym wrogu (ladowanie tegoz statku swietnie wyglada).

Nikt nie moze zarzucic Quakowi 4 monotonii i nudy.

Jezeli chodzi o strone audio video to jest tak.

Audio kiepskie. Muzyka jak juz kilku mowilo do kitu, odglosy broni ok, odglosy Stroggow to same zyganie, my jestesmy niemi, itd.

Grafika to juz ta swietna czesc gry. Tekstury o WIELE lepsze niz w D3. Wsuwaja ram, ze az strach. Grafika sobie radzi (GF6600) ale ram ewidentnie niedomaga.

Pomoglo troche rozpakowanie .pak00x i doczytki sa ale mniej.

Lokacja, chrup do 1fps przez 2sek i jazda pod 50fps.

Duzo jest lokacji gdzie fps az zaskakuje bo osiaga maksimum nawet jezeli jest co do wyswietlania, a czasami moze zjechac ostro ponizej granicy grywalnosci w najnormalniejszych miejscach.

Sadze, ze latki dadza rade ale niestety ja juz gre skoncze.

Wciaga jak bagno i nie pozwala sie wydostac.

Skonczylem grac tylko dlatego, ze ide jutro do pracy a jeszcze cos musze zrobic bo tak to bym nad ranem skonczyl pewnie.

MP jeszcze nie sprawdzalem ale to na pozniej bo nasycic sie SP nie moge.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sulaco ile masz fps w max rozdzilace z max aa i w ultra high ? =)

1711858[/snapback]

no dobra, ale jak wylaczyc limit fps? com_fixedTic "-1" nie dziala, tak wiec trudno mi powiedziec ile jest max bo praktycznie caly czas jest te 60fps, najmniej ile widzialem to 35 w jakims tam pojedynczym, bardzo sporadycznym miejscu. mowa o rodzialce 2048x1536 fsaa 4x, aniso8x ultrahigh...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pogralem jakies 3 godz w SP i doslownie kilka chwil MP, coz moge powiedziec, tego sie spodziewalem, na to czekalem i z tego jestem zadowolony. Klasyczny FPP w stylu id, idz i strzelaj:), gra mnie wciagnela.

Jesli chodzi o mp to fizyka podobna do q3. Niestety rozgrywka chyba odrobine wolniejsza niz q3, trzeba czekac na patche (a moze sie przyzwyczaje...). Wiecej o MP bede wiedzial po niedzieli.

 

A tak ogolnie to jestem mega zadowolony;0

 

Jesli chodzi o wydajnosc to na sprzecie w podpisie i ustawieniach: 1024x768 high, no aa, 8x anizo mam spadki nawet do ok.20 fps (baaaardzo rzadko) zazwyczaj nie spada ponizej 30 (choc tego tez plynnym graniem nazwac nie mozna).

Edytowane przez thuGG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...