Skocz do zawartości
Gość kev

Quake IV

Rekomendowane odpowiedzi

Do mnie MP wcalenie nie przemawia bo:

1. Postac tak ciezko sie porusza ze gracz tak jakby kontroli nad tym nie mial.

2. Postac dla mnie ma zalozone lyzwy i slizga sie.

3. Brak kontroli w locie.

 

Mi to bardzo przeszkadza ale moze przez to ze od poczatku gram w UT :lol: Jak pogralem w Q4 z kumplami to potem kilka godzin przestwialem sie spowrotem do UT. Dla mnie caly sposob poruszania postaci w UT jest po prostu jest lepszy. Daje poczucie graczowi ze ma pelnie kontroli nad postacia.

No ale to jest tylko moje zdanie a fani kwaka powiedza pewnie ze jest odwrotnie ale kazdy moze miec swoje zdanie :-P Ale z cala pewnoscia znowu bedzie licznie reprezentowany przez graczy i bedzie kolejna gra wybrana przez te wszytskie ligi. Mnie zadne pro nie interesuje gram only 4fun i Ut daje mi wiecej tego fun :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do mnie MP wcalenie nie przemawia bo:

1. Postac tak ciezko sie porusza ze gracz tak jakby kontroli nad tym nie mial.

2. Postac dla mnie ma zalozone lyzwy i slizga sie.

3. Brak kontroli w locie.

 

Mi to bardzo przeszkadza ale moze przez to ze od poczatku gram w UT  :lol:  Jak pogralem w Q4 z kumplami to potem kilka godzin przestwialem sie spowrotem do UT. Dla mnie caly sposob poruszania postaci w UT jest po prostu jest lepszy. Daje poczucie graczowi ze ma pelnie kontroli nad postacia.

No ale to jest tylko moje zdanie a fani kwaka powiedza pewnie ze jest odwrotnie ale kazdy moze miec swoje zdanie  :-P Ale z cala pewnoscia znowu bedzie licznie reprezentowany przez graczy i bedzie kolejna gra wybrana przez te wszytskie ligi. Mnie zadne pro nie interesuje gram only 4fun i Ut daje mi wiecej tego fun  :)

1728485[/snapback]

Pomyliles gre z Q3 PM albo z Q1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tia. Wszyscy, którym ta gra się nie podoba się mylą.

:lol:

Myślę, że dopiero powstający na tym silniku prey zwróci nam klimat i doda piękną grafikę oraz ciekawą rozgrywkę, bo quake to tylko bezmyślna łupanina z ładnymi lokacjami i to też nie zawsze. Przychodzi mi namyśl taki tytuł: serious quake4.

 

:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pogralem chwile i stwierdzam, że gra jest do doopy :lol: Bezmyślna nawalanka od pierwszej minuty gry. Klimatu zero. Grafika taka wspaniała nie jest porównując ją np. z FEARem. I bardzo denerwował mnie odgłos wydawany przez machine-guna. Wszystko jakieś sztuczne.

 

Takie są moje reflekcje po 30 minutach grania, pogram jeszcze to sie odezwe :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najgorsze to są odgłosy Stroggów :lol:

 

co do MP w pełni się zgadzam z tym:

 

"1. Postac tak ciezko sie porusza ze gracz tak jakby kontroli nad tym nie mial.

2. Postac dla mnie ma zalozone lyzwy i slizga sie.

3. Brak kontroli w locie."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najgorsze to są odgłosy Stroggów :lol:

 

co do MP w pełni się zgadzam z tym:

 

"1. Postac tak ciezko sie porusza ze gracz tak jakby kontroli nad tym nie mial.

2. Postac dla mnie ma zalozone lyzwy i slizga sie.

3. Brak kontroli w locie."

1728780[/snapback]

hahahaha skoro nie masz kontroli lotu to chyba jednak grac w tego kłeja nie umiesz;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie krolem wielkiej trojcy (eng. d3) jest nadal ridick i to pod kazdym wzgledem (grafika klimat rozgrywka) po prostu miodzio :D co do q4 to optymalizacja siadla :( doom3 mial przeciez identyczna grafike, a chodzil mi duuuuzo lepiej tzn jak q4 srednio wyciaga 30fps (w porywach 60) tak doom3 to bylo srednio ok 40fps..... dlaczego nie optymalizuja kodu gry jak np w hl2 :( przeciez mozna :( penie kontrakty z nvidia podpisane albo cos..... chyba sie na x360 przezuce przynajmniej z 3lata spokój bede mial.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz zaczyna sie jazda MP !

Konfig na LOW, 640x480 - stale 63FPS

drawgun "0"

r_gamma 3

 

I jazda 1v1 w turnieju.

Swietna opcja dostepna odrazu - tournament jako drabinka.

Ta akcja jest przepiekna.

Sam movement jest taki jak w Q3 i walka polega mniej wiecej na tym samym.

Z bliska walka na rakiety, w poldystansie na LG i inne, i rail na dystans.

Timing na YA i MH.

Jedyne co drazni w dynamicznej rozgrywce to kilka rzeczy ktore beda moim zdaniem wyeliminowane w nadchodzacych PR:

1. Nie da sie wskakiwac po schodach

2. Dziwne wysokie podskoki jak sie idzie po pochylni w gore.

3. Powolne respawny.

 

Jezeli to wyeliminuja to bedzie to genialna gra MP.

 

PS. SP rulez w porownaniu do wszystkich gier tego i zeszlego roku :)

Edytowane przez Kaeres

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

..., bo quake to tylko bezmyślna łupanina z ładnymi lokacjami i to też nie zawsze. Przychodzi mi namyśl taki tytuł: serious quake4.

1728735[/snapback]

1. bo seria Q nigdy nie byla przeintelektualizowana - na szczescie - to nie przygodowka gdzie rozwiazujesz zagadki :P a mnie osobiscie troche smiesza takie wypowiedzi z ktorych wynika ze ktos po FPS spodziewal sie "szachow" z komputerem ^^

2. i masz racje i nie masz bo tak na prawde Q4 to 2 gry - SP i MP - o SP wiekszosc szybko zapomni (jak o innych SP) a w MP duzo/troche osob bedzie mlocilo i za rok

 

...3. Brak kontroli w locie.

odpal Xaero Gravity albo The Longest Day i jezeli tam w locie nie masz kontroli to chyba w inna gre grales

_______________________________________

 

 

pytanie - czy dziala tu cg_fov albo cos innego - bo dalem 110* (jak w Q3) i NIC z nerwow dalem 140* i nadal NIC

 

:?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do Kaeres

Dziwne wysokie podskoki nie zostana wyeliminowane, bo to bylo zamierzone, powrot do q2 zdaje sie.

Brak mozliwosci wskakiwania po schodach to porazka.

 

A wad jest wiecej:

-ogolnie gra jest wolniejsza (rakiety, movement)

-sa problemy z utrzymaniem stalego 60 fps (niewazne jak nisko ustawie grafe)

-nie wiem czemu, ale mam ping na lanie 20-50 ms (w q3 ping mam z akresu 0-1 ms)

-brak simple items

-malo dobrych map 1v1, ale to tylko kwestia czasu

-jest jeszcze kilka, ale sa one raczej pomijalne

 

Czekam na patcha z nadzieja, ze przyspiesza troche ta girke i wyeliminuja bledy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PS. SP rulez w porownaniu do wszystkich gier tego i zeszlego roku :)

1728867[/snapback]

Nie rozumiem Twojego zachwytu nad SP w Quake 4. Byc moze nalezysz do ortodoksyjnych fanow serii Quake. Przeszedlem gre kilka dni temu i dla mnie nic innowacyjnego nie wprowadzila do swiata gier. Panowie z ID Software nawet nie postarali sie o dobra oprawe muzyczna co jest dla mnie bardzo dziwne. Gram teraz w Fear'a i od strony muzycznej bije Quake 4 na glowe. Tak samo jak motywy muzyczne wykorzystane w HL2 lub Painkillerze wprowadzaly niezapomniany klimacik. Niestety Quake 4 pod tym wzgledem nie dorasta do piet w/w tytulom :mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. bo seria Q nigdy nie byla przeintelektualizowana - na szczescie - to nie przygodowka gdzie rozwiazujesz zagadki :P a mnie osobiscie troche smiesza takie wypowiedzi z ktorych wynika ze ktos po FPS spodziewal sie "szachow" z komputerem ^^

2. i masz racje i nie masz bo tak na prawde Q4 to 2 gry - SP i MP - o SP wiekszosc szybko zapomni (jak o innych SP) a w MP duzo/troche osob bedzie mlocilo i za rok

 

...3. Brak kontroli w locie.

odpal Xaero Gravity albo The Longest Day i jezeli tam w locie nie masz kontroli to chyba w inna gre grales

_______________________________________

pytanie - czy dziala tu cg_fov albo cos innego - bo dalem 110* (jak w Q3) i NIC z nerwow dalem 140* i nadal NIC

 

:?

1728886[/snapback]

z tego co wiem to g_fov ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Doom3 też nie był "przeintelektualizowany" a jednak, w moim mniemaniu, jest o wiele lepszy(z dużym naciskiem na słowo "wiele"). A w mp nie wnikam ze względu na to, że w niego nie gram i nie mogę wyrazić swojej opinii. I nie podważam zdania innych użytkowników na ten temat. Ale jeśli ktoś pisze, że sp jest najlepszy ze wszystkich gier no to w tym miejscu się nie zgodzę ponieważ jest to kiszka ewentualnie kaszanka.

Mam innego pretendenta do fps roku choć rok się jeszcze nie skończył i pojawią się ciekawe tytuły mogące mu zagrozić(mam taką nadzieję).

A co niektórzy zlinczowaliby wszystkich, którzy odważą się napisać złe słowo na serious quake4. Bez przesady, troszkę dystansu i wyrozumiałości dla upodobań innych.

 

Pozdrawiam.

Trzymajcie się ciepło quakomaniacy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do Kaeres

Dziwne wysokie podskoki nie zostana wyeliminowane, bo to bylo zamierzone, powrot do q2 zdaje sie.

Brak mozliwosci wskakiwania po schodach to porazka.

A wad jest wiecej:

-ogolnie gra jest wolniejsza (rakiety, movement)

-sa problemy z utrzymaniem stalego 60 fps (niewazne jak nisko ustawie grafe)

-nie wiem czemu, ale mam ping na lanie 20-50 ms (w q3 ping mam z akresu 0-1 ms)

-brak simple items

-malo dobrych map 1v1, ale to tylko kwestia czasu

-jest jeszcze kilka, ale sa one raczej pomijalne

 

Czekam na patcha z nadzieja, ze przyspiesza troche ta girke i wyeliminuja bledy.

1728929[/snapback]

da sie wskakiwac tylko trza umiec;]

mi nauczenie sie tego zajelo jakies 5 minut:P

 

edit:

macie moze gdzies linka do tego paralax mapping , bo jak ciagne z gamershell czy czego tam to mi w polowie konczy sciaganie i pisze ze juz nie ma pliku na serwie

raz tak po 50mb sie wylaczylo a teraz po 17mb ;/

Edytowane przez genghiskhan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do genghiskhan

mowisz o schodach, ktore wyrzucaja w gore, czy o np. takich jak na the edge na glownej arenie, duze polkoliste schody? Sa dwa rodzaje schodow z tego co zauwazylem, jedne takie ze na kazdy schodek da sie wejsc osobno i takie ktore sa jakby imitacja schodow, a tak naprawde sa to pochylnie. Na tych pierwszych nie potrafie skakac.

 

ale belkot wyszedl

 

EDIT:

poskakalem troche na tych schodach i rzeczywiscie da sie, z tym ze jest to dosc trudne i chyba nie da sie skakac po nich plynnie, trzeba robic przerwy pomiedzy skokami, przynajmniej ja inaczej nie potrafie.

Edytowane przez thuGG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Nie da sie wskakiwac po schodach

2. Dziwne wysokie podskoki jak sie idzie po pochylni w gore.

3. Powolne respawny.

1728867[/snapback]

1. tak jak w qw, da sie jesli sa dlugie.

2. to sie nazywa "ramp jump", dzieki temu mozesz np na "over the edge" wskoczyc po YA w pokoju z MH jednym skokiem.

3. ma to zapobiec spawn rape'om

 

A wad jest wiecej:

-ogolnie gra jest wolniejsza (rakiety, movement)

-sa problemy z utrzymaniem stalego 60 fps (niewazne jak nisko ustawie grafe)

-nie wiem czemu, ale mam ping na lanie 20-50 ms (w q3 ping mam z akresu 0-1 ms)

-brak simple items

-malo dobrych map 1v1, ale to tylko kwestia czasu

-jest jeszcze kilka, ale sa one raczej pomijalne

 

1728929[/snapback]

- rakiety sa tak samo szybkie jak w vq3, ale mapy sa wieksze, dlatego pozostaje wrazenie wolniejszej rakiety

- ja nie mam :D

- ta, cos nie tak jest z podawanym pingiem, co nie zmienia faktu ze kod sieciowy jest naprawde H!O!T!

- mozna przelknac

- dokladnie, puki co masz luzna fragyard1v1, i dosc dobre do ostrzejszej gry lost fleet / over the edge / no doctors

- ja tam widze dalej takie bledy jak:

*zmiana gammy po powrocie do systemu

*zmiana nicka po obejrzeniu dema (na nick tego ktorego sie ogladalo)

*czasami wystepuja bugi z powtarzajacym sie dzwiekiem

*brak czekania po strzale z shotguna na zmiane broni (sprobuj strzelic z sg i zmien szybko na rg i strzel)

*wyswietlane demko uzywa tego cfg na ktorym bylo nagrane

*i jest jeszcze kilka bugow ktorych w tej chwili nie pamietam.

 

ogolnie powinni odblokowac komendy maxfps i displayrefresh (nie kazdy jedzie na LCD), oraz mozliwosc wlaczenia swiatla vertexowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do tych schodow to mnie chodzilo o zasuwanie po schodach a nie co skok kroczek.

W vq3 jest to genialne bo nie wywala nas w powietrze jak w PM, i nie zatrzymuje w miejscu jak w Q2 i wlasnie tutaj w Q4.

Mam nadzieje, ze to poprawia.

Edytowane przez Kaeres

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mess napisal:

- rakiety sa tak samo szybkie jak w vq3, ale mapy sa wieksze, dlatego pozostaje wrazenie wolniejszej rakiety

- ja nie mam

- ta, cos nie tak jest z podawanym pingiem, co nie zmienia faktu ze kod sieciowy jest naprawde H!O!T!

- mozna przelknac

- dokladnie, puki co masz luzna fragyard1v1, i dosc dobre do ostrzejszej gry lost fleet / over the edge / no doctors

- ja tam widze dalej takie bledy jak:

*zmiana gammy po powrocie do systemu

*zmiana nicka po obejrzeniu dema (na nick tego ktorego sie ogladalo)

*czasami wystepuja bugi z powtarzajacym sie dzwiekiem

*brak czekania po strzale z shotguna na zmiane broni (sprobuj strzelic z sg i zmien szybko na rg i strzel)

*wyswietlane demko uzywa tego cfg na ktorym bylo nagrane

*i jest jeszcze kilka bugow ktorych w tej chwili nie pamietam.

jesli chodzi o szybkosc rakiet, to wyczytalem cos takiego na esreality.com

copy past of post on cached.net

 

93 - ia delete 10/25/05

scale differences between Q3 and Q4

There's a post on esr by Swelt pointing out that virtually all the projectile speeds, weapon damages, and splash radii in Q4 are identical to their values in Q3. However, it's apparent through playing that Q3 and Q4 apparently have lots of differences in rl projectile speed, length of lg beam, and so on.

 

I think the reason for this discrepencancy is that in Q3 the size of 'units' is essentially larger. In Q3 the player models are a certian number of units tall and wide, and the levels and weapon properties are disigned to reflect this. In Q4 the player models are a larger number of units tall and wide, and Q4's levels are correspondingly designed to accomidate this.

 

However, in what was probably an effort to port Q3's gameplay to Q4, Raven kept identical numerical values for all the weapon damages, projectile speeds, splash radii, etc. The result of this is that while rail and rockets still do 100 damage, and lg does 8 damage/cell, rockets move slower relative to the size of the player, lg doesn't reach as far, and rockets and grenades have smaller effective splash radii, to name a few differences.

 

This shouldn't be interpreted as making a judgement of or suggesting that Raven rescale Q4's weapons to make them more similar to Q3, it is just an observation I felt like pointing out. While I'm dissapointed at some of Q4's weakened weapons (only rl and lg tbh), I think it would be a bad idea to exactly recreate Q3.

wynika z tego ze wszystkie wartosci predkosci w q4 sa takie same jak q3, z tym ze q4 jest inaczej zeskalowany i z tad wynika powolnosc rakiet.

Tak czy siak ja uwazam ze gra zwolnila w stosunku do q3 i jest to odczuwalne, mam nadzieje ze to sie zmieni.

 

Jesli chodzi o kod sieciowy to ja na necie nie gram (niestety, brak dobrego lacza:( ), ale slyszalem narzekania, ze ping niespodziewanie skacze lucziom do kilkuset ms.

 

mi simple items by sie przydal, szczegolnie podczas poznawania map, dlatego ze ciezko mi rozpoznawac bronie przy moich ustawieniach detali, no ale jak juz sie zna mape to nie jest to takie przydatne. Druga kwestia z tym zwiazana jest taka ze zmniejszyloby to troche wymagania.

 

 

Po dluzszym graniu fragyard1v1 nie bardzo mi sie podoba, wychodzi z tego troche bezmyslna lupanka. The lost fleet jest ok, no doctors taka sobie, a na over the edge prawie nie gralem (chyba czas zaczac), wiec nic nie mowie. Tak czy inaczej niezbyt duzo tych mapek, ale jak juz pisalem to tylko kwestia czasu.

 

Z wadami wymienionymi przez ciebie sie zgadzam.

 

Jest jeszcze jedna rzecz, ktora mnie lekko irytuje, mianowicie kiedy trafie przeciwnika railem, wtedy dzwiek wystrzalu zaglusza mi dzwiek trafienia. Naprawde zadko slysze czy trafilem kogos czy nie, i wtedy nie wiem czy mam kolesia konczyc z np. mg, czy ladowac railem dalej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Heu heu, jak dla mnie Q4 to bezmyślna głupawa siekanina, nie lubię sie powtarzać ale to jest Doomoza. Tytuł tej giercy wg mnie powinien brzmieć Doom 3 i 1/4 :lol:

1729614[/snapback]

Bardzo szczegółowa recenzja. Może coś więcej napiszesz dlaczego nie podoba Ci się ta gra :?: Jakieś argumenty :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pojawił sie patch do tuningu Quake 4 na Quak4 na karty GeForce 7800,6800 i 5900

- Zwiększa szybkośc gry o około 8% do 10% z (lepsza jakością grafiki)

- Dodaję lepszą jakość (enhancing image quality)

 

Oficjanla strona

 

Oraz porównanie zdjęć

Zdjecie 1

Zdjęcie 2

Zdjęcie 3

Zdjęcie 4

 

Pracują nad patchem dla ATI

 

PS.

jeżeli ktoś mógłby ustalić jedną lokacje z której mozna by robić screenchoty dla poszczególnych kart 7800, 6800, 6600 i 5900 w celu porównania jkości grafiki

Co o tym myslicie np: dla dwóch ustawień?

- AA 4x/AF 8x

- AA 0x/AF 8x

- Rozdzielczość 1024x768

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spylon napisal:

Heu heu, jak dla mnie Q4 to bezmyślna głupawa siekanina, nie lubię sie powtarzać ale to jest Doomoza. Tytuł tej giercy wg mnie powinien brzmieć Doom 3 i 1/4

 

Quake 4 mial byc bezmyslna strzelaninka, spodziewales sie, ze zrobia szachy na silniku D3. Jesli grales w Q1 i Q2 to wiedziales czego sie spodziewac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pojawił sie patch do tuningu Quake 4 na Quak4 na karty  GeForce 7800,6800 i  5900

- Zwiększa szybkośc gry o około  8% do  10% z (lepsza jakością grafiki)

- Dodaję lepszą jakość (enhancing image quality)

 

1729651[/snapback]

Swietnie, ze o tym mowisz moze sie komus przyda ale tutaj wiekszosc ktora ma GF juz skonczyla gry na tym wlasnie "ulepszaczu" :P

thuGG daj spokuj, to walka z wiatrakami, a pindolenie z nimi to woda na mlyn.

Edytowane przez Kaeres

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Swietnie, ze o tym mowisz moze sie komus przyda ale tutaj wiekszosc ktora ma GF juz skonczyla gry na tym wlasnie "ulepszaczu" :P

thuGG daj spokuj, to walka z wiatrakami, a pindolenie z nimi to woda na mlyn.

1729847[/snapback]

Kaeres dajesz na quakecjatę albo rozpocznij quakową inkwizycję.

:lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...