Jump to content
reed

Oszusci & niesolidne: firmy, serwisy, sklepy

Recommended Posts

W sumie tu jest odpowiedniejsze miejsce na opinię o GLS. I to nie jest odosobniona opinią, bo podobne problemy wrzucił ktoś ostatnio na Wykop, a i na Blipie często ludzie narzekają, także omijać.

 

Zamówiłem towar 11.12. (sobota) br., 14.12 został wysłany kurierem właśnie GLS. W poniedziałek - 20.12. - dostałem od sprzedawcy nr przesyłki (dopiero na moje pytanie o stan wysyłki). I co widzę na stronie GLS? 16. i 17. moja paczka jest w dostawie (+ wejścia EPL, jedno wyjaśnianie O_o - coś jak ostatnio na Wykopie).. Super, ale dlaczego jeszcze nie u mnie. Minął weekend, cały poniedziałek, we wtorek pojawił się kolejny wpis, że paczka w doręczeniu. Czekałem do wieczora i nic. Zero zmian na stronie. Telefonów w filii nikt nie odbierał. W środę rano (tj. wczoraj) widzę wpisy z dnia poprzedniego, że kurier się ze mną kontaktował, nie zastał nikogo w domu, zostawił awizo i paczkę zostawił w ParcelShop (wszystko opatrzone godzinami, w których byłem w domu). Dobrze, że pod ID awizo była informacja gdzie mam się udać i odebrałem paczkę.

 

Na paczce jak byk oba moje numery telefonów, ale kurier #$%@# nawet strzałki nie puścił.. Awizo w skrzynce? Pomarzyć jedynie mogę.

Fakt, że odebrałem paczkę, nic nie zmienia i nadal będę próbował się dodzwonić do filii. Mail także poszedł. Bo jak bym chciał takiej formy wysyłki, to wybrałbym PP i miałbym taniej. Nigdy więcej GLSa :mur:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, bo pomiędzy tobą a sklepem zawierana jest umowa na piśmie.

 

Cytat ze strony jakiegoś sklepu:

Zamówienie na towar powinno zostać złożone:

 

* poprzez sklep internetowy: aksonet.pl

* e-mailem na adres: handel@aksonet.pl

* wysłane faksem na numer: 61 862 02 74

* telefonicznie pod numerem infolinii: 0801 01 11 02

*

osobiście w naszej siedzibie: ul. Świerzawska 5, Poznań, pok. 122, od pn-pt, od 8-16

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozwoliłem sobie podzielić się z Wami ciekawą przygodą ze sklepem, a raczej serwisem ESC.pl Swego czasu kupiłem dla znajomego modyfikację komputera z polecanych na purepc zestawów. Zamówiłem w ESC.pl jako polecany sklep, wszystko było dostępne, ceny średnie, ale niech będzie. Zamówienie wyglądało tak:

 

Asus Asus P7P55-M /intel P55, DDR3 1600, GLan, mATX

Aerocool Aerocool M40 rev.2

Microsoft Microsoft Windows 7 Home Premium OEM 64Bit PL

Scythe Scythe Samurai ZZ

OCZ OCZ ModXStream Pro 500W

Samsung Samsung SH-S223L SATA LightScribe (black

Samsung Samsung 1 TB 7200rpm 32MB cache SATA-II F3

Gigabyte Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB DDR5 /256bit/ 2xDVI/mHDMI

GoodRam GoodRam 4GB (2x2GB) 1333MHz CL9

Intel Intel Core i5-760 /2.8GHz, 8MB, LGA1156, BOX

 

W opisie napisałem że złoże z tego komputer. Po zamówieniu handlowiec jeszcze dzwonił że mogą złożyć komputer w całość - skoro tak to czemu nie, zgodziłem się. Po kilku dniach przyszła paczuszka, komputer nie złożony, każdy z elementów osobno - myślę ok, żaden problem.

Wszystko było fajnie do momentu gdy na dniach znajomy zgłosił problem ze sprzętem, po kilku testach wyszło że pamięci sypią błędami w memtest, przy różnych ustawieniach timingów czy napięcia. Dodatkowo płyta główna podejrzanie się zachowywała, polegało to na tym że jeżeli dowolny RAM był fizycznie w czarnym slocie najbliżej procesora to sprzęt nie chiał nawet przejść POST'a.

 

Zgłosiłem RMA i o zgrozo jak się później okazało niepotrzebnie wysłałem komputer złożony tylko i wyłącznie z elementów z zamówienia. Celem tego działania było żeby nie marudzili że to system, dysk czy zasilacz. Dzisiaj dostałem telefon z serwisu, że nie przyjmą ode mnie sprzętu na gwarancję bo przysłałem im złożone elementy zamówienia w całość zamiast wysłać tylko problematyczne części. Wg mnie skoro zamówiłem u nich te 10 elementów, z nich został złożony komputer, żadnego nie brakuje i żaden nie został dodany to traktowanie tego jako zestawu części a nie komputera jest chyba lekkim nieporozumieniem. Że obiecali sami to złożyć a nie zrobili to nie dość że są niesłowni to jeszcze później migają się od uznania gwarancji. Ale Ok, myślę, płyta główna miała tylko podejrzenie, rozumiem że serwisowi się nie chce babrać, to mówię że płytę se odpuszczam( w końcu nie działa 1 slot z 4 - da się przeżyć) i poprosiłem żeby sprawdzili tylko RAM który wiem na 100% że jest padnięty.

I tu zonk, dostałem ultimatum, albo odsyłają do mnie całość, płace za przesyłkę, wymontowuje RAM, wysyłam do nich ponownie i wtedy raczą łaskawie przyjąć sprzęt do gwarancji, albo jako alternatywę, aby zaoszczędzić mi fatygi z przesyłkami zaproponowano mi, że serwis sam sobie zdejmie ściankę obudowy i wyjmie kości RAM do naprawy gwarancyjnej za jedyne cennikowe 90zł!!! Dżizas, za wyjęcie RAMU? Windowsa instalują za 80zł, a tu wyjęcie RAM'u za 90!?!

Prosty wybór przesyłka do mnie 20zł + przesyłka ramu do nich 10zł, razem 30zł i kilka dni lub 90zł i problem rozwiązany od ręki. Czy to jest normalne zachowanie serwisu? Żeby było śmieszniej komputer stał rozpakowany u nich na stole bo nawet mi jego zdjęcie przysłali, bez urazy, ja rozumiem zasady, rozumiem rozbebeszanie komputera na części, ale żeby kasować 90zł za wyjęcie kości RAM? Gdy sprzęt stoi na biurku? Gadałem z baranem chyba ze 30 minut, i nie dał się przekonać. Nie bo nie, bo mamy klienta gdzieś, towar sprzedany - klient olany. Dla mnie to zwykłe naciąganie klienta, albo szybko się bawimy i płacimy dużo albo robimy powoli i płacimy mało.

 

Czy tylko mi się wydaje że to nienormalne? Czy tak teraz działają serwisy? Powiem szczerze że większość sprzętu kupuje albo lokalnie albo w komputroniku, fakt drożej niż w ESC.pl ale serwis tam to bajka. Wysyłam RMA, przyjeżdża kurier na ich koszt, odbiera sprzęt i nie wnikam czy to komputer czy jedna część, sprawdzają odsyłają, zero stresu, zero wydziwiania, trochę już z nimi współpracowałem i naprawdę żadnych zgrzytów. Teraz chyba już wiem skąd te ceny w ESC.pl skoro później sobie na klientach dorabiają w serwisie. Zero rozsądku, zero skłonności do rozwiązania problemu. Przecież ten RAM i tak u nich wyląduje w serwisie, jak jest walnięty to nie ma bata, pacanom nie odpuszczę, ale jeśli już muszę płacić za reklamację to wolę zapłacić 30zł zamiast 90zł, a skoro im się nie chce wyciągnąć RAM'u z komputera stojącego na biurku to kij im w żyć. Zagłosuję portwelem.

 

Generalnie rada dla wszystkich którzy zaryzykują kupno w ESC.pl - piszci wielkimi literami żeby złożyli wam zestaw, miejcie to na piśmie i miejcie nadzieję że się jednak nie zepsuje, bo serwis zrobi wszystko żeby ściągnąć jakąś kasę za naprawę gwarancyjną - ja tam polecam rozwagę i chłodną kalkulację, czasami jedna naprawa potrafi zniwelować różnicę w cenie całego zestawu więc zastanówcie się dwa razy zanim tam coś kupicie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzeba bylo przejrzec ten tamat ze dwie strony do tylu .

 

Dzięki za info, przejrzałem prawie cały wątek i pierwsza myśl to że ESC.pl Ram-net i oszuści z allegro to obecnie TOP 3 największych wpadek.

Tak jak ktoś napisał wcześniej, kiedyś ESC.pl zawojowali ceną fora, a teraz nie dość, że równają do średniej to jeszcze na serwisie próbują dorobić parę złotych.

Drobnicy generalnie nie opłaca się u nich brać, bo jak przywalą przesyłkę w obie strony 2x20zł to w takim układzie komputronik wygląda jak oaza normalności jeśli chodzi o podejście i ceny. Przy grubszych sprawach każdy musi sobie sam policzyć, ja tam kupiłem w esc.pl dla znajomych chyba z 6 zestawów na przestrzeni paru lat. Pech polegał na tym że z serwisem miałem styczność dopiero teraz. Nic to człowiek uczy się na błędach. Zostaje głosowanie portwelem i przekazywanie informacji dalej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jak najbardziej nie polecam zakupów w firmie INWAZJA PC (SPRZĘTKOM). Pracują tam niekompetentni ludzie, niepoczuwający się do odpowiedzialności. Nie wiedzą jakim towarem handlują albo co gorsza - wiedzą i świadomie wprowadzają klientów w błąd, tłumaczyć się później tym, że takie produkty dostali od producenta. Zakupiony i nich laptop ACER 5738ZG ma zainstalowane 4GB pamięci 800 MHz. Niestety założona jest blokada na szynę pamięci i może ona pracować z max prędkością 667 MHz. Nadmienię ze nie ma żadnej informacji na ten temat w instrukcji czy opakowaniu. Nie poinformowano mnie o tym podczas sprzedaży, tym samym wprowadzili mnie w błąd. Kasy nie oddadzą a laptopa nie wymienią. Na reklamację z tytułu rękojmi odpowiedzieli mi że w ramach rekompensaty dadzą mi myszkę, żartownisie. Ogólnie nie można z nimi dojść do porozumienia. Sprawę kieruję do Federacji Konsumentów a oddział w Dąbrowie Górniczej radzę omijać szerokim łukiem.

  • Upvote 1
  • Downvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jak najbardziej nie polecam zakupów w firmie INWAZJA PC (SPRZĘTKOM). Pracują tam niekompetentni ludzie, niepoczuwający się do odpowiedzialności. Nie wiedzą jakim towarem handlują albo co gorsza - wiedzą i świadomie wprowadzają klientów w błąd, tłumaczyć się później tym, że takie produkty dostali od producenta. Zakupiony i nich laptop ACER 5738ZG ma zainstalowane 4GB pamięci 800 MHz. Niestety założona jest blokada na szynę pamięci i może ona pracować z max prędkością 667 MHz. Nadmienię ze nie ma żadnej informacji na ten temat w instrukcji czy opakowaniu. Nie poinformowano mnie o tym podczas sprzedaży, tym samym wprowadzili mnie w błąd. Kasy nie oddadzą a laptopa nie wymienią. Na reklamację z tytułu rękojmi odpowiedzieli mi że w ramach rekompensaty dadzą mi myszkę, żartownisie. Ogólnie nie można z nimi dojść do porozumienia. Sprawę kieruję do Federacji Konsumentów a oddział w Dąbrowie Górniczej radzę omijać szerokim łukiem.

 

Jak na mój gust to za bardzo świrujesz z powodu jakby nie patrzeć ciach!ły (te 800MHz da Ci może z 2-3% zysku wydajności). W laptopach z którymi do tej pory się spotkałem, dzielnik pamięci zawsze był zablokowany. A to oznacza, że zainstalowane pamięci MOGĄ mieć w specyfikacji 800MHz, natomiast dzielnik masz ustawiony tak, że jest 667MHz i już. W Asusie 1215N mam pamięci 1066MHz CL7, ale pracują na 800MHz CL6 i nic z tym zrobić nie można.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jak najbardziej nie polecam zakupów w firmie INWAZJA PC (SPRZĘTKOM). Pracują tam niekompetentni ludzie, niepoczuwający się do odpowiedzialności. Nie wiedzą jakim towarem handlują albo co gorsza - wiedzą i świadomie wprowadzają klientów w błąd, tłumaczyć się później tym, że takie produkty dostali od producenta. Zakupiony i nich laptop ACER 5738ZG ma zainstalowane 4GB pamięci 800 MHz. Niestety założona jest blokada na szynę pamięci i może ona pracować z max prędkością 667 MHz. Nadmienię ze nie ma żadnej informacji na ten temat w instrukcji czy opakowaniu. Nie poinformowano mnie o tym podczas sprzedaży, tym samym wprowadzili mnie w błąd. Kasy nie oddadzą a laptopa nie wymienią. Na reklamację z tytułu rękojmi odpowiedzieli mi że w ramach rekompensaty dadzą mi myszkę, żartownisie. Ogólnie nie można z nimi dojść do porozumienia. Sprawę kieruję do Federacji Konsumentów a oddział w Dąbrowie Górniczej radzę omijać szerokim łukiem.

 

trzbea wiedziec co sie kupuje zakładając ze w info na stronie moga być błędy/pomyłki, mnie byloby szkoda wogole odsyłac i tracic czas i 50zł na wysyłki z powodu takiej ciach!ły ja 667/800

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym tak nie wyrokował nie znająć szczegółów. Jezeli informacji o taktowaniu ramu w ogóle nie było i nikt jej nie podawał a była tylko informacja o zamontowanym ramie to niezgodnosci z umową nie ma.

Edited by ZlyUser

Share this post


Link to post
Share on other sites

trzbea wiedziec co sie kupuje zakładając ze w info na stronie moga być błędy/pomyłki, mnie byloby szkoda wogole odsyłac i tracic czas i 50zł na wysyłki z powodu takiej <span style='color: red;'>[ciach!]</span>ły ja 667/800

 

Na wysyłki kasy nie traciłem, ponieważ przejeżdżam codziennie koło ich oddziału, natomiast co do całej sytuacji to nadmienie, że chciałem u nich kupić inny model ACERA (szyna pamieci 800 MHz, 2GB) ale w punkcie sprzedaży "miły" sprzedawca powiedział, że na stanie magazynowym ma takiego samego ACERA ale z większą ilością RAMu (4GB), cana zbliżona. Teraz wiem w czym był haczyk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie jest żaden haczyk i olej to bo różnicy między 667 a 800 na laptopie nie uświadczysz. Chyba że w super pi, jak puścisz 1000 razy pętlę 32M, to stracisz na tym mniej więcej tyle czasu ile zmarnowałeś pisząc te 2 posty na ten temat. ;-) Naprawdę daj spokój bo to aż śmieszne... No chyba, że laptop Ci się nie podoba i szukasz wymówki, żeby go zwrócić/wymienić to jak najbardziej możesz próbować to wykorzystać w ten sposób

Edited by Sysak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na wysyłki kasy nie traciłem, ponieważ przejeżdżam codziennie koło ich oddziału, natomiast co do całej sytuacji to nadmienie, że chciałem u nich kupić inny model ACERA (szyna pamieci 800 MHz, 2GB) ale w punkcie sprzedaży "miły" sprzedawca powiedział, że na stanie magazynowym ma takiego samego ACERA ale z większą ilością RAMu (4GB), cana zbliżona. Teraz wiem w czym był haczyk.

 

Moim zdaniem dobrze doradził. Też bym wybrał 4GB zamiast 2GB.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam serdecznie.

 

Firmą przed którą chciałbym Was przestrzec jest Audio-Video-Serwis Katowice.

 

W tym temacie znajduje się opis-wideo bolączek związanych z samym sprzętem, oraz link do wypowiedzi samego poszkodowanego. Jeśli interesujecie się sprzętem audio-wizualnym, bądź macie zamiar zostać klientami Audio-Video_serwis Katowice zachęcam do zapoznania się ze zgromadzonymi informacjami.

 

Temat

Share this post


Link to post
Share on other sites

i nastepny post na esc.pl, oddzial w Gdańsku.

Zakupilem 4850 asus CuCore i po podgrzaniu do zaledwie 60 stopni obraz sie rozciaga.. delikatnie aczkolwiek mydli oczy. Im cieplejsza tym mocniej rozrywa ekran.

W serwisie oczywiscie usterki nie znaleziono i do tego koles mi powiedzial ze zadnych dowodow tej usterki jakie im dostarcze nie uznaja.

Sprawdzane na roznych os ach rozne stery, w tygodniu sprawdze jeszcze zupelnie inna konfiguracje sprzetowa...

Narzekalem ze glosna to mi powiedzieli, ze jak chce cicha to musze kupic grafe za 1200 ^^.

Ogolnie odradzam zakupu w esc.pl, bedzie bojow ciag dalszy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

chyba że serwis esc.pl w swej mądrości uzna że uszkodzenie wynikło z winy użytkownika, wtedy płacisz w obie strony

 

Raz zapłaciłem za wysyłkę do nich towaru na gwarancję. Towar przyszedł i zepsuł się w ten sam dzień, w którym go otrzymałem. Za drugim razem wysłali kuriera na swój koszt. Jednak na proces realizacji gwarancji nie mogę powiedzieć nic złego, poza przekroczeniem terminów i ponownym zepsuciem się towaru :lol:.

Edited by OCM4n14k

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie i Panie, potrzebuję rady.

Zamówiłem żonie koszulkę na walentynki z nadrukiem w pewnym sklepie w Szczecinie. Jako, że zależało mi na czasie wybrałem opcję wysyłki kurierem.

Przemilczając kwestię szybkości realizacji zlecenia, koszulka przyszła ze złym nadrukiem - owszem kurierem.

Po zgłoszeniu reklamacji drogą mailową, poproszono mnie o odesłanie przesyłki pocztą. Tak też zrobiłem.

Koszulkę poprawiono i odesłano mi już jednak nie kurierem, a pocztą - do tego w najzwyklejszej kopercie - która w czasie podróży zyskała dwie obfite dziury. Na kopercie nie ma nawet naklejki "Priorytet", więc domyślam się, że była to zwykła przesyłka - aka list - z potwierdzeniem odbioru.

Przesyłkę odebrałem, zrobiłem na wszelki wypadek zdjęcia koperty przed otwarciem. Koszulka jest ok ale sprawa czasu realizacji zamówienia mnie irytuje i zdecydowałem, że tym razem nie odpuszcze tych 20 zł wydanych na kuriera. Wkońcu nie moja wina, że za pierwszym razem wysłali nie to o co prosiłem?

Jak uważacie - jest sens się "bić"? Można się podeprzeć jakimiś zapisami prawnymi etc.?

Drugą kwestią jest to, że w przesyłce nie otrzymałem ani rachunku, ani FA.. nic. Niby szczegół ale przy okazji chyba też można cwaniakom przytrzeć nosa...

 

 

ps.

Niby tylko 20 zł ale denerwuje mnie taka nieuczciwość.

W tym samym czasie kupowałem dla wybranki bieliznę w sklepie Gorteks. To jest normalnie inny świat! Mail o każdej zmianie statusu zamówienia. "Zapakowano", "Wydano do magazynu", "Wydano kurierowi" itp. itd. Ani przez sekundę nie musiałem się martwić, że coś jest nie tak. Wszystko przyszło elegancko zapakowane, dosłownie w 36h. Polecam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też niestety czuję się pokrzywdzony przez Serwis ESC.pl ( opis tu), Uparcie twierdzą ,że to moja wina i robią mi przysługę bo wysyłaja do producenta aby zadecydował ( anulowali też gwarancję ), poprosiłem o zdjęcia uszkodzenia ( opublikowane tu) a Ja w zamian wysłałem im te które zrobiłem na 2 godziny przed odbiorem paczki przez kuriera ( opublikowane tu) a tu wysokiej rozdzielczości + wykadrowany fragment rzekomo uszkodzony.

Edited by VIBOR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może troche offtopa zrobię, ale po weekendzie chce złożyć zamówienie na kompa, tzn cześci a złoże sam, naczytałrem się trochę i nie wiem w jakim sklepie zamawiać/.... miałem wszystko w ESC.pl zamawiać, co polecicie ? gdzie złożyć zamówienie ?,....pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbezpieczniej w sklepie, do którego masz na tyle blisko, aby odebrać sprzęt osobiście i w razie problemów osobiście im go dostarczyć.

Ja zazwyczaj wybieram gral.pl, bo mam tam tylko 20 km a ceny też mają w porządku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak dla wiadomości to kurier doręczył paczkę do ESC.pl o 12.50 a za 10 min był już wpis o uszkodzeniu i anulowaniu gwarancji a Ja dzwoniłem do nich dokładnie 13.17 z pytaniami ( o 16.37 dostałem zdjęcia z uszkodzeniami które wykonane zostały o 15.19 i 15.24). Plus dla ESC.pl za szybkość i trafność diagnozy , pewnie gdyby nie oni to MSI a może i inni producenci mieliby więcej pracy z diagnozowaniem problemów a tak to fachowcy zawsze pod ręką jako sito .

Jak na razie to poszły już pisma do Rzecznika oraz Federacji Konsumentów + pisma do MSI ( nawet Centrali ). Serwis przypomina mi w swoich działaniach upadły już sklep ZNAK. Sklep i realizacja zamówienia jest ok ale serwis jak w ZNAK-u. Widać na wszystkim muszą zarabiać ( szkoda ,że nieuczciwie) i jak widzę jest to krótkowzroczne gdyż Ja nie zostawię tam już nawet złotówki a podejrzewam ,że czytający też się zastanowią zanim coś kupią w przyszłości.

 

Cała paczka zdjęć zrobionych przed wysyłka do serwisu ESC.pl ( jedno zdjęcie specjalnie powiększone i wykadrowane aby było widać miejsce rzekomego uszkodzenia) : http://sendfile.pl/59701/msi_1155.rar

Edited by VIBOR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahha ladnie przylapani. Teraz moze wreszcie ktos z purepc pojdzie po rozum i sponsoring ESC sie skonczy? Mam na mysli tutaj zestawy na kazdy miesiac.

 

Ja bym walil od razu do sadu z taka sprawa, ramy czasowe sa po prostu oh ah zeby wjebac im kare.

Edited by Aurora001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahha ladnie przylapani. Teraz moze wreszcie ktos z purepc pojdzie po rozum i sponsoring ESC sie skonczy? Mam na mysli tutaj zestawy na kazdy miesiac.

:lol:

 

Wybacz Aurora ale to nie z Ciebie się śmieję.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.