Jump to content
reed

Oszusci & niesolidne: firmy, serwisy, sklepy

Recommended Posts

Ja zawsze jak wysyłam coś na gwarancje to robię dokładne zdjęcia, wraz z aktualna gazetą.

 

nie wiele ich to obchodzi , wysłałem im zdjęcia z datownikiem i czasem wykonania ( nie modyfikowane - nawet w szczegółach zdjęcia jest data i godzina) a oni stwierdzili ,że ich to nie obchodzi bo mogłem uszkodzić jak zakładałem zaślepkę). Pytam się jak ? biorąc pod uwage wielkość pinów, miejsce uszkodzenia, odległość między pinami a do tego szybkość z jaką zdiagnozowali uszkodzenie od przyjęcia paczki (10 min - i twierdzą ,że oglądają dokładnie pod różnymi kątami) , mi jak by nie wskazali zajęłoby może z godzinę i to z mikroskopem lub zdjęciem wysokiej jakości z max przybliżeniem.

 

Dołączona grafika[/img]

 

EDIT.

MSI stanęło jednak na wyskości zadania i sprostowali sprawę odnośnie mojej płyty, a mianowicie(zadzwoniła bardzo sympatyczna Pani i przeprosiła za maila bo nie doczytali całego):

-płyta nigdy u nich nie była zgłoszono do RMA,

-jeśli dotrze z tym uszkodzeniem to i tak odrzucą gwarancję,

-ze swojej strony skontaktują się z ESC i wyjśnią problem,

- ESC nie ma upoważnienia i prawa(autoryzacji)do ingerencji w ich sprzęt i powinien natychmiast przesłać,

- uszkodzenie mechaniczne nie upoważnie do wymiany na B3

 

czekam na dalszy rozwój sytuacji

 

EDIT, mail z ESC:

"Niestety nie doczytał Pan mojego poprzedniego emaila, w szczególności dwóch zdań, więc je ponownie przytoczę: "Dodatkowo pańskie zdjęcia nie są dowodem (oprócz tego że są nieczytelne), że Pan do nas w takim stanie płyty nie wysłał, gdyż po zrobieniu zdjęć montował Pan jeszcze na sockecie zabezpieczenie. Również je należy zakładać ze szczególną starannością, gdyż nim również można doprowadzić do wygięcia pinów w trakcie montażu." Na przesłanych przez Pana zdjęciach pin jest rzeczywiście cały, jednak jest cały w momencie wykonywania zdjęcia. Nie jest to jednak żaden dowód, że wysłał Pan płytę bez tego uszkodzenia, proszę patrzeć na treść poprzedniego emaila jak i na zdania powyżej.

Proszę nie próbować (co ewidentnie widać po korespondencji) sugerować, że do uszkodzenia doszło w naszej firmie.

Zupełnie nie rozumiem co Pan chciał udowodnić podając czasy różnych operacji. Nie widzę nic dziwnego, że od przyjęcia paczki od kuriera do wprowadzenia jej do systemu (jako przyjęta) po oględzinach wzrokowych upłynęło kilkanaście minut, mogę podać nawet dokładny czas(jeśli to w czymś Panu pomoże), co do sekundy (zapis z systemu) - 2011-03-17 13:02:19. Kto inny dokonuje oględzin wzrokowych przyjmowanego sprzętu do serwisu, a kto inny wykonuje zdjęcia. Nie są one wykonywane od razu, tylko w momencie kiedy ta osoba skończy wcześniej zaplanowane swoje zadania. Płyta była podana jedynie wzrokowym oględzinom, gdyż przy takiej usterce (uszkodzenie mechaniczne) nie ma sensu testować podzespołu . Płyta zostanie warunkowo wysłana do serwisu producenta.

podpisany przez T.S."

 

Jako ,że nie mam teraz żadnej płyty z LGA1155 to może ktoś sprawdzić czy wzrokowo da się to ocenić bo szczerze wątpie gdyż na zdjęciach musiałem dać max zoom aby to zobaczyć.

Edited by VIBOR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli oskarżają Cię, że mogłeś, nieprawidłowo założyć zabezpieczenie to oni tak samo mogli je, źle zdjąć przez co uszkodzili ten pin...

 

Ja natomiast miałem ostatnio niemiłą sytuację z autoryzowanym serwisem nokii w Łodzi (w Manufakturze). Oddałem telefon, który techniczne był całkowicie sprawny oprócz problemów z wykrywaniem kart sim (trzeba było z użyciem większej siły dociskać ją w miejscu styków, żeby została wykryta). Od przyjęcia telefonu do informacji o możliwości odebrania minęło całe 16h!!. Przekonany byłem, że problem błahy i go naprawili, lecz przy odbiorze zostałem powiadomiony, że anulowano mi gwarancje z powodu "telefon uległ działaniu cieczy"- wpis w karcie oraz w adnotacjach wpisy typu, problem włącz, restartowanie, contact service, i dostałem informacje od osoby, który mnie obsługiwała, że telefon nie musiał być wcale zalany, tylko np. mogłem rozmawiać na deszczu i weszła wilgoć, a razem z nią korozja, nosz szk...., lepszych teorii na zbycie klienta to nie mają, chciałem się od razu odwołać, lecz zostałem powiadomiony, że muszę z tym dzwonić do Warszawy(podali mi numer), tam natomiast jeszcze bardziej kompetentni ludzie pracują i jedynie czego się dowiedziałem, żeby odwołanie słać na adres reklamacja@nokia.com.pl, który jest ogólnodostępny. W między czasie dowiedziałem się, że kilku znajomych w tym serwisie miało tam problemy, oraz bajka o zalaniu to stała śpiewka, żeby zmyć klienta. Teraz pozostało mi tylko pisać do nich odwołanie na maila, ciekawe jak sprawa się dalej potoczy...

Edited by carek

Share this post


Link to post
Share on other sites

widac że polskie firmy już znalazły sposób jak migać się przed wymianą gwarancyjną, skoro ecs nie ma autoryzacji to powinni wysyłać bezpośrednio do serwisu producenta, jak dla mnie kazda sprawa w sadzie wygrana, nie maja grzebać tylko maja wysłac jak grzebali to byc może sami uwalili koniec kropka

Share this post


Link to post
Share on other sites

...anulowano mi gwarancje z powodu "telefon uległ działaniu cieczy"

 

Spotkałem się z takim działaniem już dawno temu. Być może i w tv o tym trąbili. Znalazłem artykuł (z czerwca 2009)

Zalany telefon komórkowy mimo, że urządzenie nigdy nie miało styczności z wodą? Okazuje się, że jest to coraz częstsza wymówka punktów naprawy, które bronią się przed darmową naprawą uszkodzonych telefonów.

Unikają darmowej naprawy telefonów - telefonia komórkowa - Media2.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

"telefon uległ działaniu cieczy"

 

Hehe standardowa śpiewka serwisów GSM, nagminne jest specialne zalewanie czujek przez serwistantow. Wiem bo kuzyn kiedys pracowal w jednym z wiekszych serwisow GSM w Polsce.

 

Tak wiec opowiadal co tam sie dzialo...

Edited by Cmx

Share this post


Link to post
Share on other sites

takich serwisantów łącznie z twoim kuzynkiem na pal i tylko patrzeć jak się będą uśmiechać krwawiąc z tyłka!

 

przecież to jest jawne oszustwo i powinno być karane co najmniej grzywną (bez możliwości umożenia)

 

 

wystarczy, żeby obywatele mieli broń palną i już nie byłoby takich sytuacji...

  • Upvote 4
  • Downvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

zg z obietnicą dodaję odpowiedź ostateczną wg mnie z serwisu ESC oraz MSI :

 

"

Zgłoszenie serwisowe zostało zamknięte.

Serwisowany sprzęt: Płyta MSI H67MA-E45

 

Opis czynności:

Odrzucenie reklamacji z powodu uszkodzenia mechanicznego, dostarczona płyta ma wygięty pin w sockecie - http://esc.pl/serwis/upload/statusy/P1040101_mini.jpg Widoczne również na zdjęciu w powiększeniu jego pęknięcie http://esc.pl/serwis/upload/statusy/P1040116_wyci.JPG Utrata uprawnień do reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową oraz utrata uprawnień gwarancyjnych do produktu. Uszkodzenie mechaniczne jak i utrata uprawnień gwarancyjnych potwierdzona również przez autoryzowany serwis producenta MSI - http://esc.pl/serwis/upload/statusy/msi_rozm.jpg Zwrot do klienta.

"

 

Tak oto przez profesjonalizm serwisu jestem 370zł w plecy i odpowiedzialność za uszkodzenie spadła na mnie .

Edited by VIBOR
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko, że ten pin jest nadłamany i próby jego prostowania mogą spowodować, że pęknie całkowicie.

Z drugiej strony nie ma już chyba nic do stracenia, skoro MSI i ESC umywają ręce.

Edited by Stanko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idź z tym pinem do zegarmistrza.

 

 

Nie takie rzeczy u jubilera/zegarmistrza sie lutowalo ;]

 

i co to da?

 

Zakladam ze plyta padła a socket był w idealnym stanie wiec padła w inny sposob niz pogięcie/złamanie pina.

Numer seryjny plyty juz jest "spalony", wiec jesli naprawde wyslali do serwisu msi to jesli nawet teraz nic nie zauwaza to msi odrzuci płyte ze wzgledu na wczesniejszy wpis uszkodzenia mechanicznego

 

edit// tak wiem

chcialem zacytowac wszyskie posty ale cos wywaliło i nie dalo rady

Edited by Maniakalny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bylo to do lekko zmienionej odpowiedzi...

 

Tutaj jak jest kaplica to juz pozamiatane...

Jedyne co to moze walczyc u Rzecznika Praw Konsumenta

Jak sie dobrze sprawe przedstawi to moze sie cos wskora

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zobaczymy jak sprawa u mnie będzie wyglądać...właśnie jedzie kurier do mnie z nowym kompem, generalnie zamówiłem w esc wszystkie graty oprócz zasilacza bo nie mieli tego co chciałem, niepisałem nic o składaniu kompa, a oni sami zadzwonili, że nie zamontują mi chłodzenia bo może się zerwać i uszkodzić, czyli przyjdzie do mnie już złożony komp tyle, że bez zasilacza - bo ten też już jedzie innym kurierem.... do czego zmierzam, w takim przypadku gdyby coś było nei tak to chyba oni odpowiadają bo to oni składali go prawda?i chyba wszystkie pudełka i papiery dostane mam nadzieje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zobaczymy jak sprawa u mnie będzie wyglądać...właśnie jedzie kurier do mnie z nowym kompem, generalnie zamówiłem w esc wszystkie graty oprócz zasilacza bo nie mieli tego co chciałem, niepisałem nic o składaniu kompa, a oni sami zadzwonili, że nie zamontują mi chłodzenia bo może się zerwać i uszkodzić, czyli przyjdzie do mnie już złożony komp tyle, że bez zasilacza - bo ten też już jedzie innym kurierem.... do czego zmierzam, w takim przypadku gdyby coś było nei tak to chyba oni odpowiadają bo to oni składali go prawda?i chyba wszystkie pudełka i papiery dostane mam nadzieje

 

muszę cię zmartwić ale masz pecha, jeżeli nie zaznaczyłes że ma to być zestaw to traktują to jako pojedyńcze części, jeśli np padną ci płyta i ram to musisz wszystko zdemontowac i wyslac im tylko te 2 elementy, inaczej zażyczą sobie bodajże 70zł za ekspertyzę, jeżeli się nie zgodzisz to Ci anulują gwarancję i dowalą 20zł kosztów wysyłki za nieuzasadnioną reklamację - piszę z autopsji

 

niestety ktoś wcześniej dobrze napisał, kupowanie w esc jest ok, ale serwis w esc to proszenie się o kłopoty, wystarczy dobrze policzyć, ostatnio składałem zestaw i wyszło mi, że taniej mi wyjdzie kupić w komputroniku, który może i jest najdroższy ale wszystkie wysyłki są na ich koszt i jeszcze nigdzie na necie nie znalazłem opisu jakichkolwiek wałków jakie stosuje esc, fakt, teraz zapłaciłem pare zł więcej, ale przy jakiejkolwiek ingerencji serwisu wychodzę na swoje

 

co do wątku o esc poza oślą łączką to jestem jak najbardziej za, niestety patrząc na zachowanie co poniektórych moderatorów (nie wszystkich) oraz ich sprawność usuwania wa=ątków/postów o esc z forum, to można odnieść przemożne wrażenie że układ esc-purepc nie jest tak luźny i bezgotówkowy jak to się próbuje wmówić użytkownikom forum.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja za to najprawdopodobniej zostalem ofiara sabotazu przez ESC! Zakupilem u nich plyte ASRock P67 extr4. Podczas montazu grafy ulamal sie ten dzyndzelek od PCI-e! Nawet nie dociskalem jej za bardzo. Plyte chce wymienic na B3. I pewnie beda robic problemy. A to tylko maly kawalek plastiku. Pierwszy raz cos takiego mi sie przytrafilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ktos mial stycznosc z polcomps ze szczecina?? sprzetu maja mnostwo ceny tez lekko z kosmosu- strasznie niskie, opini niby wiecej pozytywnych, negatywne glownie o nietrzymanie terminow..

 

nawet przy odbiorze osobistym wyglada to korzystnie cenowo, tylko jesli potem serwis kuleje to lepiej dolozyc i sciagnac ze sprawdzonych zrodel- techplanet ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

niestety ktoś wcześniej dobrze napisał, kupowanie w esc jest ok, ale serwis w esc to proszenie się o kłopoty,

 

Niestety, też muszę się pod tym podpisać, 2 razy coś na gwarancji i 2 razy problemy. A kupowałem tam bo sklep był tu polecany sigh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

User casablanka27 z allegro - sprzedaje dyski twarde "w 100% sprawne". Na aukcji wrzuca screeny z quick scana z HD Tune, a na dyskach są bady (nie zeby 3-4, ale 500+ a dysk rżęzi i chrupie). Kontakt tragiczny, na maile odpowiada raz na 3 tygodnie, dodzwonić się nie da, 1.5 miesiąca się czeka na reklamację i dostaje się...kolejne dyski z badami. HDDki wysyła z ZWYKŁEJ kopercie. Uważać, tragedia! :/

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miała miejsce bardzo duża wpadka firmy komputronik, a dokładnie ich serwisu. Został zamówiony cały, złożony komputer. Komputer przyjechał zgodnie z zamówieniem, ale w środku czekała bardzo nieprzyjemna niespodzianka. Mianowicie podczas montażu sprzętu serwisant skaleczył się ostrą krawędzią blachy, koło zaślepek na karty rozszerzeń i zostawił wewnątrz obudowy ślady krwi. Rozłożyłem komputer żeby wkręcić drugi dysk i znalazłem owe zaschnięte ślady krwi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

User casablanka27 z allegro - sprzedaje dyski twarde "w 100% sprawne". Na aukcji wrzuca screeny z quick scana z HD Tune, a na dyskach są bady (nie zeby 3-4, ale 500+ a dysk rżęzi i chrupie). Kontakt tragiczny, na maile odpowiada raz na 3 tygodnie, dodzwonić się nie da, 1.5 miesiąca się czeka na reklamację i dostaje się...kolejne dyski z badami. HDDki wysyła z ZWYKŁEJ kopercie. Uważać, tragedia! :/

 

Gosciu jest trafiony zatopiony 3 RAZY :

Informacje o Użytkowniku eksploratorx - Aukcje internetowe Allegro

 

Znowu sie pojawił dokładnie ten sam.... poznaje to po jednej rzeczy... 3 blokady i widać ciagnie wilka do lasu... niedługo.... tez mi sprzedał 2 dyski z przeszczepami elektronik...i tez w opakowaniu takim ze tragizm...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oszuści oszustami, ale po co kupujecie sprzęt w takich sklepach jak ESC (ktoś jeszcze nie wie co tam robią?), czy na allegro dziwnych typów. Jak już koniecznie musicie kupować wysyłkowo bo nie macie lokalnie sklepów, to kupujcie w tych porządnych, a nie byle oszczędzić pare złotych, bo potem tylko na tym tracicie.

Kupiłem kiedyś lokalnie dysk w PC Projekt, zasypany badami, wymienili na drugi dzień od ręki. Ten wymieniony po paru miesiącach też okazał się nie być w pełni sprawny, poszedł na gware, przyszedł nowy, który już działa do dziś.

 

W Morelach kiedyś kupiłem grafe (badziewnego Zotaca), zaczeła migać i wyświetlać czasem dziwne rzeczy. Oddałem na gware, dodatkowo z nagranym filmikiem problemów, i dostałem po dwóch tygodniach zwrot kasy bo kart już nie było.

 

W Komputronie kupiłem ruter TP-Link. Uwaliłem go aktualizacją firmware - debilny update przez przeglądarkę, zrobiło sie "nie można wyświetlić strony". Oddałem na gware, po jakimś czasie przyszedł nowy.

 

To w sumie tyle moich przygód z serwisami, jak coś innego padało to głównie po gwarancji (choć miałem jeszcze 7300 GT z kolorowymi pasami, którego oddałem w BINO i dostałem nową).

 

Teraz kupuje praktycznie tylko w tych sklepach. Wysyłkowo nie raz coś wychodzi 20-30 zł taniej (po odliczeniu kosztów wysyłki), ale wole dać więcej i spać spokojnie. Odpukać niech coś padnie, to wiem że nie będę miał problemów.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harry popieram w 100 procentach. Teraz takie społeczeństwo, ze wszyscy chcą kupować drogie rzeczy, a potem tylko patrzą jak zaoszczędzić 20zl w skali np. karty graficznej która kosztuje 500..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma sie co dziwic. Poki sklep jest nachalnie promowany w zestawach polecanych poty ludzie beda w nim kupowac.

 

No bo w sumie czemu mieliby cos podejrzewac skoro wspiera go autorytet portalu jako takiego.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szukam sobie dodatku do WoW'a i trafiłem na niezłą aukcję, gościu sprzedaje używane klucze (nic nie warte), tylko opis jest takim maczkiem, że już się ktoś nabrał - zgłaszajcie tą <span style='color: red;'>[ciach!]</span>ę.

 

CATACLYSM Klucz WoW 24/7 (1570306443) - Aukcje internetowe Allegro

 

----

 

Jednak allegro to banda debili i ignorantów, aukcja wisi cały czas mimo, że już wiele os. to raportowało, kolejna osoba w tym czasie zalicytowała na aukcji tego złodzieja.

Kasę to potrafią brać a działać już gorzej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.