Skocz do zawartości
Abram

włączniki, przełączniki itp. <pytania>

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mam taki mały problem. Jestem zielony jezeli chodzi o elektronikę, a chcialem kupic jakieś 3 jednakowe włączniki/przełączniki do kompa do mojego moda. zastanawialem sie nad tymi http://www.tme.com.pl/arts2/pl/html_nowe1/U020.htm ewentualnie inne propozycje, moze być podświetlany. chcialem zrobic na dole obudowy 3 przyciski on/off , reset i otwieranie cd-romu. tylko ze jest taki mały problem ze ten przycisk od cd-romu ma 4 kable a ja jak do tej pory widzaielm tylko 2 pinowe. czy mozna to jakos zrobic z tym cd-romem zeby był na 2 pin??Prosze o rady.

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Co do tego cd-romu. Piszes,z że przycisk od cd-romu ma 4 kable, co jest raczej niemożliwe. Najprawdopodobnie to, co Ty uważasz za te dodatkowe 2 kable, to tylko dwie dodatkowe nóżki które są zespolone z obudową, i które umożliwiają montaż miniswicha na płytce drukowanej. Te o które zaś Ci chodzi, czyli te którymi można otworzyć cd`eka, są jakgdyby bliżej przedniego panelu. Daj znać jak to "widzisz".

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Na początku po rozebraniu cd i wyjęciu przełącznika przylutowalem tylko dwa kable i nie chcialo chodzic, ale pozniej jak dolutowalem jeszcze dwa ktore uwazalem za nóżki to zadziałało, czyli to co ja uwazalem za nóżki to było podłączenie a to co przylutowalem na początku pewnie było nóżkami.

A co z tymi przyciskami, bedą dobre??

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

... a chcialem kupic jakieś 3 jednakowe włączniki/przełączniki do kompa do mojego moda. ...chcialem zrobic na dole obudowy 3 przyciski on/off , reset i otwieranie cd-romu.

Potrzebujesz wlacznika monostabilnego (mniejsza o jego design), a ten model ktory zapodales w linku ma wlasnie :

Styki: NO-SPST monostabilne

... czyli bedzie OK.

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi