Skocz do zawartości
CeglA

Bad Pixele W Lcd

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mozecie mi powiedziec ile w firmach typu Sony jest dopuszczalnych bad pixeli? W moim viewsonic jest jeden i co mnie zdziwilo ,podobno miesci sie to w normach serwisu ,i jeden badpixel to standart w kazdej firmie.... jak to wyglada naprawde??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze zalezy czy jest to wypalony subpixel czy pixel.

Przestudiuj dokladnie warunki gwarancji powino byc tam napisane co i jak. Kazda firma inaczej traktuje problem pikseli. NIektóre wymieniaja jak uszkodzony jest juz 1 piksel.

Zazwyczaj norma ISO-13406-2 pzyjmuje 2 uszkodzone pixele i dopiero wtedy monitor kwalifikuje sie do wymiany.

Zalezy to tez chyba od polozenia tego pixela bo jeśli jest on w centralnej czesci to jest wieksza szansa.

Zapraszam tutaj:

http://benchmark.pl/artykuly/technika/ISO_...2/strona-1.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że mam uszkodzony piksel (a może i nawet 2) w moim panelu, ale nie jestem pewien. Jak to rozpoznać? Jest jakiś soft do tego?

1205010[/snapback]

Nokia test monitor.

Wlacz ktorys test z kolorkami oraz obrazem czarno-bialym i patrz czy nie widac jakis odbarwien.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio kupowałem monitor, najpierw miałem w domu LG 101735, włączam czarną tapetę, jeden piksel świeci na niebiesko, monitor odniosłem do sklepu, teraz chciałem kupić Iiyama ProLite E431S, kazałem w sklepie podłączyć, co się okazało? Jeden piksel świeci na czerwono, następny monitor, to samo, sprawdziłem 5 sztuk, każda miała jeden piksel, w różnych miejscach...wkurzyć się można, ale monitor był mi potrzebny to wziąłem jeden. Podłączyłem w chacie, nie ma ani jednego...wszystko działa, cała matryca świeci jak trzeba. Nie wiem o co chodzi.

 

Co do gwarancji, w mojej jest napisane, że max ilość spalonych pikseli to 0,0005% wszystkich, czyli przy rozdzielczości max 1280x1024 daje to 7 pikseli, aaaale nie więcej niż 2 w centrum obrazu (nie wiem tylko jaki obszar mam rozumieć przez słowo "centrum")

 

Monitor kupowałem w ProLine we Wrocławiu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W LCD bad pixele pojawiaja sie juz na etapie produkcji matrycy, lub wychodza w 1szym tygodniu eksploatacji. Pozniej ryzyko wyskoczenia bad pixela maleje aczkolwiek nie do zera :)

Ja narazie uważam że LCD sa dobre ale sa troche niedopracowanymi urządzeniami.

Kupując panel za 1600zł spodziewam sie ze bedzie on full sprawny a jesli nie to producent wymieni mi go na nowy. Jednak rzeczywistosc jest troche inna. Odpukac narazie u mnie 0 uskodzonych pixeli :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedynie LG (w Polsce) daje miesięczną gwarancję na 0 pixeli (nie wiem dokładnie jak z subpixelami, ale chyba też). Tzn. jeśli w ciągu miesiąca od zakupu znajdzie się uszkodzony pixel to lcd pod pachę i do serwisu (lub sklepu). Mają wymienić na nowy.

Podobną gwarancję wprowadził samsung, ale na razie tylko w Korei :( .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Conti - w teorii.

W parkatyce wyglada to inaczej. Kolega kupil w PCP 17-tke LG. Kurier przywiozl po paru dniach. Po podlaczeniu okazalo sie, ze matryca ma 7 wypalonych subpixeli. Jeden obok drugiego. Efekt-zielona plama na srodku ekranu. Kolega zadzwonil do PCP i uslyszal odpowiedz, ze oczywiscie moze ten monitor odeslac,ale bedzie szybciej jezeli sam zawiezie go do serwisu. W pierwszym do jakiego zadzwonil wogole nie chcieli z nim gadac. W drugim (Sosnowiec) laskawie zgodzili sie zeby go przywiozl. Po godzinnej wycieczc do Sosnowca kolega dowiedzial sie, ze moze u nich zostawic monitor,a oni (uwaga) zastanowia sie czy sprzet kwalifikuje sie do wymiany(sic!). Po tygodniu dostal telefonu, ze serwis LG w swej nieskonczonej laskawosci wymieni mu ten LCD. Kolejna wycieczka do Sosnowca i ma nowy sprzet. Tyle, ze wg jego opowiesci facet, ktory mu go wydawal patrzyl tak jakby kumpel zgwalcil mu zone i wymordowal dzieci.

Jednym slowem viva slaskie zaplecze LG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polska rzeczywistość. To jest po prostu smutne. Serwisy i sklepy potrafią nie wiedzieć lub nie chcieć wiedzieć, lub udawać, że nie wiedzą (bo tak jest mniej dla nich roboty). Znajomy przeszedł przez kilkanaście sklepów komputerowych. W trzech wiedzieli o tym i nie robiliby problemów z wymianą, w jednym sam sprzedawca mu to powiedział. W pozostałych patrzyli na niego / na nas jak na idiotów ;) .

Po prostu jeśli sklep / serwis ma certyfikat LG to można wywalczyć swoje prawa jeśli nie - to klienta po prostu oleją.

 

I to jest problem - LG daje taką gwarancję, Jakiś tam sklep czy serwis olewa i nie chce sobie robić problemu.

Brawa dla LG za gwarancję chociażby dlatego, że już i Samsung powoli dołącza taką gwarancję a to już może wymusić na innych zmianę podejścia.

 

http://pl.lge.com/ir/html/ABboards.do?acti...leases_read.jsp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...