Jump to content
sikora-m

Internet Radiowy!

Recommended Posts

ja mam radiowke juz 1,5 roku i pomimo wzrostu ilosci uzytkownikow zawsze mam 128kbs (kazdy ma u nas wydzielone). na poczatku dzialania sieci bylo sporo problemow net potrafil do 3 dni nie dzialac wogole ale provider nie pobieral oplat za abonament dopuki wszystko nie zaczelo dzialac jak nalezy. na poczatku p2p dzialal dopiero po 22 ale teraz dziala cala dobe. jak cos zaczyna mulic to kumpel dzwoni do szefa sieci i po godzinie juz wszystko jest tak jak powinno

jestem zadowolony z mojej sieci i jesli mialbym wybor miedzy neo128 a moim laczem to zostal bym przy radiowce

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak ktoś napisał wcześniej na Poskie warunki za grosze mam szybki net... Wiesz tu Cię zaskoczę, bo naprawdę płacę 45zł i transfer mam prawie zawsze >350kB/s jeśli ciągne z http i ftp. Z jednego protokołu jestem w stanie osiągnąć max 256kB/s ponieważ tyle ma DSL. Po drugie nie jestem z samymi dziadkami, tylko normalni młodzi ludzie co siedzą na p2p i innych śmieciach zapychając pakietami anteny, ale jak widać dają radę. Wiesz najfajniejsze jest to że mieszkam w miasteczku niedaleko Kielc które ma ok 30tyś osób :) i niejedną sieć z dużego miasta wyprzedzam. I jak na taką ilość anten w moim mieście (ok 25 AP) to w takim zaśmieconym paśmie radzi sobie bardzo dobrze. A powiem Ci też, że nie od początku mam taki super necik, bo musiałem na tą firmę poczekać aż 1 rok, wcześniej miałem z innej firmy radiowej to przyznam Ci szczerze że miałem w porywach 20kB/s a onetu wogóle nie mogłem otworzyć czasami. Dodam jest to... hmm może amatorska sieć, bo to normalny sklep który jest dealerem pewnej firmy której nazwy nie wymienię ;), od ponad roku zajęli się oni dostawą netu drogą radiową. Więc w pewnym sensie to amatorska sieć, lecz z innymi nie można jej porównywać. Co do tego że jak odpale P2P to nie da się stron otwierać, tu jesteś w błędzie bo dla P2P jest przydzielony osobny DSL 2Mbit/s, a na HTTP drugi DSL 2Mbit/s i dla gier jest kolejne 2Mbit/s.

Więc jak widzisz... mogę odpalić 2 programy P2P, ściągać z HTTP i FTP na max, i nadodatek grać sobie w CS'a z pingiem 20 na null :) i tak też robię.

 

PS. jak na polskie warunki wydaję mi się, że net mam całkiem przyzwoity

 

Pozdro

Edited by fejkk

Share this post


Link to post
Share on other sites

fejk rozumiem ze sugerujesz ze jestes jedynym uzytkownikiem tej sieci, a nawet jesli nie to kazdy inny uzytkownik jest juz uzalezniony od ciebie i od twojego humoru tudziez łaski?

jesli ty masz ochote sobie posciagac - to na logike, zapychasz łącze bo sciagasz z predkoscia 256 kB/s.. jak inny w tym czasie moga osiagnac te sama predkosc i pisac o swoim cudownym radiowym internecie skoro cale łącze ty zapychasz?

rozumiem ze masz jeszcze 2x po 2 mbity lecz podobno one juz sa dla stronek i gier sieciowych...

no ale w koncu ktos z nich korzysta w tym czasie w tym wlasnie celu... wiec odpada mozliwosc korzystania z nich w celu sciagania, bo sa przeznaczone do konkretnych celow. Nagle te twoje 2 mbity na p2p rozciagaja sie i oferuja kazdemu te same mozliwosci czyli sciaganie po 256 kB? jak to jest bystrzaku wytlumacz mi... i napisz ile tak naprawde jest uzytkownikow tej sieci...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odpowiem Ci bystrzaku. Na początku było 20 osób i transfer po 12kB/s(przydzielone 100kb/s) Teraz jest hmm... może z ok 70 osób w całej sieci ?

Po następne p2p mi sie do niczego nie rozciąga na nic, bo nie znasz topologi i infrastruktury sieci i podziału pasma więc zamilcz. Akurat strony i ściąganie z http mam tym łączem 2Mbit/s i da się uciągnąć 256kB/s,nie powiedziałem misiek że cały czas mam 256kB/s tylko że często mam powyżej 200kB/s drugim zaś idzie FTP oraz P2P, czyli po ftp da się wyciągnąć też sporo ponad 200. Jeśli nie wierzysz mogę Ci odpalić flashgeta teraz i pokazać ile mam transfer z HTTP i FTP. Po drugie ja nikomu nie zabieram nic, pasmo jest dzielone względem wszystkich użytkowników równo na zasadzie przydziału dynamicznego. To ile inni mają transferu to nie wnikam, gdyż mnie to nie interesuje. Wiem, że każdy jest z tej sieci zadowolony a to że jeśli ja mam załóżmy, hmm 200kB/s to wiem że osoba z mojej sieci nie będzie miała kolejnego 200kB/s bo nie pozwalają na to parametry łącza, ale kiedy ściągam z HTTP demo gry, to 56kB/s na stronki w zupełności wystarcza, dokładnie nie wiem tego bo nie jestem administratorem i nie mam wglądu do serwera. I nikt odemnie nie jest uzależniony bo jestem użytkownikiem normalnym i na takim samym poziomie jak każdy user neozdrady w TelePsie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

neozdrady? znaczy sie neostraty.. cały czas dynamicznie przydzielana? troche malo tego jak na 70 osob i wydaje mi sie po prostu ze zamula wam sie strasznie łącze. nie wiem czemu mi sugerujesz ze to w jaki kolwiek styka pewnie masz maly ruch na sieci tj. mala ilosc uzytkownikow w danym momencie ale co tam pewnie to jakis magiczny trik : ) bez urazy - do grania to styka ale nie do ściągania : )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak masz rację, do grania zdecydowanie wystarcza DSL 1Mbit/s. Nawet w jednym momencie gra 10 osób i w niczym to nie przeszkadza :) Pingi sa w okolicach 20ms. Ale cóż chyba nie uświadomię Ci tego że transfer mam ok 200kB/s jesli cos zasysam z http, a jak dorzuce do tego ftp dochodzi do 460kB/s. Może poprostu zazdrościsz ?, może to się wydaje nie możliwe, nie wiem i mnie to nie interesuje. A jaki ruch jest generowany na sieci też mnie nie interesuje, działa poprostu szybko i tyle, liczy się fakt czyż nie ? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak liczy sie fakt ze dziala bardzo szybko, nie sadze bym zazdroscil sam mam 4 mbit dla siebie więc na pewno nie zazdroszcze, pozatym nie samym Internetem czlowiek zyje :). Nie chcial bym swojej sieci zamieniac na radiowa i raczej to wszystko to dyskusja po prostu chcialem sie czegos wiecej o tym dowiedziec na 1mbit 10 osob nie zamula? mysle ze wiecej moglo by grac w jednym czasie i nic by sie nie dzialo konkretnego do grania wiele nie potrzeba : ). Pozatym macie lana i mozecie sie wymieniac wlasnymi danymi, zasobami i to jest duzy plus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

... Z jednego protokołu jestem w stanie osiągnąć max 256kB/s ponieważ tyle ma DSL. Po drugie nie jestem z samymi dziadkami, tylko normalni młodzi ludzie co siedzą na p2p i innych śmieciach zapychając pakietami anteny, ale jak widać dają radę...

1244455[/snapback]

Wystarczy jeden maniak p2p rozwlala całego lana, i wtedy mowa o pingu 20 w grach pozostaje marzeniem (wystarczy ze ktos odpali emula lub dc++ i otworzy z 300slotow). Cala siec siada , no chyba ze filtrowane jest p2p.

 

 

Z tego co Ty mowiles to wynika ze nikt inny nie urzywa neta do sciagania :-), przecietnie w kazdej sieci lan trafia sie 15% pijawek :-) a wtedy o takim transferze mozna zapomniec (no chyba ze admin to znajomy gosc :-) )

 

Dlatego Ja nigdy nie polubie Lan-ów, nie ma to jak słaby Dsl 512 :-), nikt mi nic wtedy nie blokuje, i wykorzystanie łacza zalezy odemnie ( ostatnie zadnie to taka mała refleksja nic nie majace wspólnego z tematem :-)

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z P2P masz rację w 100%. filtracja p2p jest tylko na zasadzie takiej ze jest przekierowywane na odpowiednie łącze, żeby reszty nie blokowac. A wiesz z p2p korzysta kilka osób jednocześnie, i zawsze ma ktoś odpalone... więc, chyba nie jest w stanie zapchac tak łatwo. A po drugie cała siec jest rozdzielona na 8 anten, więc jak ktos ssie p2p ostro na jakiejś to ja mam spokoj i u mnie jest ok, ale bardzo często się zdarza że na mojej ściągają i jest ok. Ale w sieci LAN p2p nie wiele są w stanie zrobic bo nigdy nie wykorzystasz łącza dobrze jak nie masz publicznego IP.

PS. A tak na marginesie to ja bym nie zamienił mojego łącza radiowego za grosze na żadną neostrade, DSL także (abonament). Nad Chello też bym się zastanawiał, bo ten abonament :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich

Mam takie pytanko. Szuklam dobrego providera obslugujacego wole/muranow (warszawa). Niestety nie mam mozliwosci zalozenia chello, aster, netii i neostrady (nie jestem w tp s.a). Zaczalem szukac lacza radiowe. Trafilem na tele2, ale chyba nie jest ono najlepsze. Potem przeczytalem tutaj o bajt, ale niestety nie obsluguje mojego rejonu. Moglby mi ktos pomoc ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...