Skocz do zawartości
nitz

Geforce 6600 / Gt

Rekomendowane odpowiedzi

Mam tez oryginalne chlodzenie. Najdziwniejsza jest jednak temperatura. Na ustawieniach 300/650 w idle mam 56 stopni. Jak gram to ok 65. Jak podkrece na 450/670 to temperature w stresie mam ok 90 unsure.gif

no temperaturka troche za wysoka, u mnie na oryginalnym chodzeniu na 545 temp max jaka zaonotowalem to cos kolo 70 w stresie. moja propozycja to zdejmi wiatrak, pod sprezynki podloz jeszcze po 2 albo 3 podkladki (najlepiej sprezynujace) tylko nie daj ich za duzo bo wtedy nie zalozysz wiatraka :) - dzieki podkladkom bedzie troche wiekszy docisk, przed zalozeniem przesmaruj wiatrak np. artcic ceramique (ja mam taka na rdzeniu)

 

Witam!

Dlugo sie wahalem zeby wgrac biosa 1.4V do mojego leadteka, ale dzisiaj to zrobilem. Wgralem biosa z postu #2722. Testy przechodzi mi: GPU na ok 520 a pamieci 670. To troche dziwne bo pamieci przy oryginalnym bosie tez tyle mi szly.

bios podwyzsza napiecie tylko na gpu, napiecie pamieci pozostaje bez zmian

 

Karte testuje w nfs:mw bo zauwazylem ze bardzo obciaza i na oryginalnym biosie przy ustawieniach 440/670 w wow'ie wszystko bylo ok,a w nfs:mw juz co jakis czas byly przyciecia kilu sekundowe.

o freezach widzialem tu osobny watek, ludzie miewali je jakos w okolicy 60, albo 60-paru stopni, nie pamietam, moze teraz po OC jak gpu ma temp w okolicach 90 stopni jak pisales grafiak sie rozgrzala i nie ma freezow ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakiej firmy sie kręci?W zasadzie teraz to już ciężko trafić na dobry egzemplarz. Sparkle,dobry wybór ze względu na GPU pracujące na napięciu 1,4V w standardzie,więc jest duża szansa ,że bez vmodów i wymiany biosu rdzeń pójdzie na ok.500Mhz.Pamieci Hynix, więc prosta zmiana timingow da kolejne kilka-kilkadziesiąt(?) Mhz dla VRAMu.Leadtek-jest ok.-dostepne są proste mody ołówkowe(np,na stronie 124 coś tam o nich pisałem) mogace dać niezły przyrost wydajności BEZ wymiany biosu.Gigabyte myśle ,że też godny polecenia jest model z pasywnym chłodzeniem(cichy!)-dodajesz wolnoobrotowy wiatrak i masz niezły sprzęt-i raczej brałbym tego.

Ile pamieci?Bierz 256MB .Dlaczego?Wystarczy zobaczyć jakie wymagania maja dzisiejsze gry-praktycznie każda z nowych wymaga 256VRAMU.Jeszcze niedawno taki zakup nie miałby sensu-ale teraz to co innego.Sa co prawdza tytuły które bazują na intensywnym wykorzystaniu Pixel Shaderów(np.,Splinter Cell Ch.Teory)które nie adresują więcej pamieci niz 64MB,ale wiekszość potrafi zrobić użytek z wiekszej ilości(np.FEAR na 128MB -można zapomnieć o komfortowej grze z teksturami na high nawet na GF6800-sprawdzałem).Poza tym, niektóre techniki cieniowania także wymagają dodatkowej pamieci np.MRT-wykorzystywane w FarCry 1.3.Inna sprawa ,że moduły Hynix 256 i 128 to te same moduły różniące się tylko oznaczeniami(256MB-4ns,128-3,6ns)także wbrew powszechnej opinii nie są wolniejsze-mają inaczej skonfigurowane timingi i domyślnie pracuja wolniej (DDR500 vs DDR550)więc nie dziwne ,że mają niższe wyniki w testach.

Sterowniki?Ja od zawsze używam referencyjnych(Beta i standard)-co najwyżej zpatchowanych/zoptymalizowanych Rivą Tunerem.I troche śmiać mi sie chce z tych rzekomo cudownych sterów-czesto są to sterowniki skompilowane z różnych wcześniejszych wersji lub mają włączone optymalizacje.W org. sterach,nawet gdy zmieniasz w zakładkach sterownika ustawienie-jakość na wydajność to i tak jak gdy odpalasz np.3dmarki masz ustawienia JAKOŚĆ-więć przyrostu punktów nie będzie.Na "cudownych" zmodowanych sterach taki przyrost będzie-bo mają zmienionie ustawienia.Można w sterach pogrzebać samemu-ale co kto lubi.

I właśnie o takie coś mi codziło. bardzo wielkie dzięki! A co do 256MB ramu to jestem tego samego zdania i na tej samej zasadzie

 

pozdro

Edytowane przez Fresh

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@BezbronnyPL

Ciekawy wywod.

A ja mam do Cibie ptanie. Po co karcie wicej pamieci skoro nie jest w stanie skorzystac z wiekszej ilosci pamieci.

Po co jej to skoro nie bedzie potrafic obliczyc tak duzej ilosci tekstor. Do tego te tzw. ns przy pamieciach sa dosc wazne bo dzieki nim wiemy do jakich czestotliwosci pamieci byly produkowane i ile producent przewidzial dla nich. 4ns powinny pracowac z masymalna czestotliwoscia 250MHz(500MHz DDR) czyli producent ustwil tutaj juz maks dla pamieci wiec o kreceniu ich mozna raczej zapomnic(sa wyjatki) przy pamieciach 3,6ns pamieci beda dzialac teoretycznie z czestotliwoscia 2778MHz(555MHz DDR).

I zawsze wieksza szansa jest na to ze pamieci na karcie 128MB beda sie lepiej krecic niz na 256MB. Jak widzisz juz na samym poczatku dostaje sie dodatkowe 25MHz a przepustowosc w tych pamieciach jest dosc wazna bo GPU czesto w 6600 mozna niezle podkrecic. Uzyskanie 450MHz nie jest niczym trudnym i tutaj czesto pamieci sa blokada dla karty(oraz szyna 128bit'owa), nie wspominajac o tym ze timingi(sam wspomiales) sa lepsze na kartach z 128MB pamieciami a producent zmniejsza timingi na 256MB kacie aby bylo pewne ze z zegarem 250MHz pracowala bez problemow(o podkrecniu juz pisalem).

Karte z 128MB najprawdopodobnie podgoni sie do 300MHz(600DDR) i bedzie mozna jeszcze troche timingi zaostrzyc a jesli karte z 256MB podkreci sie na pamieciach do 220-230MHz to bedzie bardzo dobrze a timingi zostaja standardowe czyli gorsze.

I piszesz o F.E.A.R. ze bez 256MB nie wlaczy sie tekstur na High. Myslisz ze jesli wepchac tej kacrcie 512MB to F.E.A.R. chodzil przepieknie na maksymalnych ustawiniach?

Pamiec na karcie powinno sie dostosowywac do mozliwosci obliczeniowych GPU a tutaj 128MB jest w zupelnosci wystarczajaca iloscia pamieci. W GF6600GT moze by dodatkoew 128MB byloby wkorzytane czesciej ale tylko dlatego ze pamieci sa wyzej taktowane i GPU standardowo ma 500MHz.

I pisanie ze na GF6800 roznice w ilosci ramu na grafie jest zauwazalna szczegolnie w F.E.A.R. swiadczy o tym ze karte hamuje ilosc pamieci wiec jest w stanie przerobic wiecej tekstur ale przepustowosc szyny AGP(ewentualnie PCI-E) jest za mala(w porownanu z przepustowoscia pamieci na grafie to jest oczywiste) wiec karta nie moze wykonywac odliczen i czeka na tekstury, ktore zostaja dograne z pamieci lub co gorsze z dysku. Jednak to nie zmienia faktu ze pakowanie 256MB do pewnych kart nie jest uzasadnione, chyba ze ktos prawcuje z profesionalnmi programami bo tam czesciej wykorzystuje sie dodatkowa pamiec na karcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Sucker

Do niedawna miałem takie samo zdanie na ten temat jak Ty. Podam parę przykładów empirycznych, dzięki którym zmieniłem zdanie. Quake 4. Na moim konfigu bez problemu działa z ustawieniami 'high', AFx8, AAx2. Jak widać jest jeszcze duży zapas mocy. Niestety po przełączeniu na 'ultra' Q4 staje się niegrywalny przez b. częste swampowanie dysku (nawet bez "upiększaczy"). W CoD2, po przestawieniu tekstur na 'extra', jest niewiele lepiej niż w Quake'u. Szkoda, bo tu różnice w jakości widać gołym okiem. Inna sprawa, że mój 6200 to prawie 6600GT, nie testowałem tych gier z niższymi zegarami. Mimo to nie sądzę, aby 6600-256@550/650 był wolniejszy w ww. trybach od mojej karty (stabilne 30 klatek vs wahania 50-5).

Podobna sytuacja była kiedyś z kartami 64 i 128 MB. Wszyscy brali wersje 64-megowe, bo były tańsze i tak samo szybkie. Obecnie różnice stały się już bardzo wyraźne i korzytnie sprzedać można tylko wersje 128-megowe (GF4Ti, modowalny R9500).

Jedyne, co budzi moje wątpliwości to ta wypowiedź Bezbronnego o braku różnic pomiędzy pamięciami o różnych czasach dostępu. Nawet jeśli poszczególne moduły pochodzą z tej samej linii produkcyjnej (o czym nie wiem), to logicznym jest, że oznaczenia 3.6ns lub niżej otrzymują tylko wyselekcjonowane kości. Poza tym, o ile mnie pamięć (ta w głowie ;) ) nie myli, nie widziałem różnic w timingach między biosami Leadteka 6600 z różną ilością RAMu. Teraz nie mam czasu na sprawdzenie tego, mogę się mylić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Assassin_

 

Tylko jesli na twojej karcie bylybo 256MB to pamieci nie podkrecilyby sie do 400MHz ale do 300 gora 350MHz a to byloby juz niezle. Tutaj chodzi o mozliwosci przeliczeniowe GPU oraz szerokosc szyny danych bo jesli jedno i drugie jest za slabe/waskie to z dodatkowej pamieci nie bedzie korzysci. Twoja karta jak sam zauwazyles to prawie GT a ja wyzej napisalem ze w GF6600GT dodatkowa pamiec moglaby byc wykorzystana ale nie w GF6600 gdzie pamieci czesto sa slabsze nie wspominajac o tym ze GPU jesli nie wykreci sie jest za slabe na taka pamiec. Po wykreceniu jest lepiej ale to nadal troche za malo bo tam gdzie wiecej pamieci by cos dalo okazuje sie ze GPU jest za slabe.

Co do timingow to opieram sie na tym co pisal BezbronnyPL.

I wiadomo ze producenci dajac do takich kart wiecej pamieci czesto daja pamieci slabsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O timingach to już było do Bezbronnego :D

Generalnie się zgadzamy. 256 MB na niemodowalnym 6200 (lub, nie daj Boże 6200a) to głupota, a i niekręconemu 6600 na niewiele się zda. Gdy jednak różnice w cenie oscylują w granicach 30-50 zł, to raczej opłaca się dopłacić do większej ilości RAMu. Jak już mówiłem, lepsze stałe 30 klatek, niż szarpane 40 (to apropos różnic w oc pamięci).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja mam akurat 20zł różnicy pomiędzy 128MB a 256MB więc nie ma sie co zastanawiać

 

Czaje sie na nią --> 256MB

 

a tu jej słabszy rywal :lol: --> 128MB

 

Czy może innego producenta? Bo wiem ze w podkręcaniu raczej albo Sparkle albo Leadtek ale w Leadteku pamięci lepiej idą... a w Sparklu oryginalnie rdzeń bo ma większe napięcie w biosie (chyba 1,4V) ale o rdzeń to ja zadbam biosem :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w nfs most wanted mam wszystko na full, tylko AA na 2/3 i karta smiga ekstra

na tej karcie po dobrym OC jeszcze długo bedzie mozna pograc.

Nie spotkałem gry która by mi sie cieła na mojej karcie ( zawsze gram w 1024x768, AAx2Q, czasem tez AFx4, detale High- takie ustawienia wystarcza aby było ładnie i płynnie )

NFS MW, FEAR, Quake4, Patch Of Neo, Battlefield2 ...

Dokladnie ... karta daje rade wszystkim tytulom poki co

 

Nie ma co narzekac na nasze kochane 6600 bo za te pieniadze oferuje bardzo duzo

To prawda, w kategorii jakość/cena 6600@ nadal jest liderem ale to co piszecie wyżej to chyba autosugestia.

 

NFS MW w 1024x768 + AA płynny na tej karcie!? :blink: chyba jakiś żart? F.E.A.R.? tym bardziej, nie mówiąc już o Call of Duty 2, z którym karta nie daje sobie rady już przy 800x600 (a gdzie tam 1024x768 i AA?) - już jest wiele tytułów niegrywalnych na maksymalnych detalach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

NFS MW w 1024x768 + AA płynny na tej karcie!? :blink: chyba jakiś żart? F.E.A.R.? tym bardziej, nie mówiąc już o Call of Duty 2, z którym karta nie daje sobie rady już przy 800x600 (a gdzie tam 1024x768 i AA?) - już jest wiele tytułów niegrywalnych na maksymalnych detalach

ja gram w MW w 1024 AAx4, AFx4 i zadko spada ponizej 30fps :|

 

COD2 - 800x600 AAx4, AFx16 i mam srednio 125fps :) mowa oczywiscie o dx7, bo granica grywalnosci zaczyna sie od 80fps, a w dx9 zadna grafika tyle nie wycisnie - niska rozdzielczosc ze wzgledu na odswiezanie

 

FEAR... tu sie zgodze :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niestety taki nasz żywot PC-towych graczy :( Ja pocieszam się tym, że pomimo spadku detali, na które może pozwolić sobie moja karta w nowych tytułach wyglądają one niewiele gorzej. W moim przypadku wąskim gardłem nie jest grafa, gdyż taki poziom detali mnie w zupełności satysfakcjonuje, lecz 512 MB ramu.

 

I taka mała dygresja... miałem mieszane uczucia przy kupnie mojego Asusa, w podobnej cenie (zresztą jak każdy z Was :) mogłem mieć 9800, ale nie żałuję od momentu, kiedy odpaliłem Chaos Theory w SM 3.0 i włączonym HDR- cudo, choć max ustawienia są tylko w sferze marzeń ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@BezbronnyPL

Ciekawy wywod.

A ja mam do Cibie ptanie. Po co karcie wicej pamieci skoro nie jest w stanie skorzystac z wiekszej ilosci pamieci.

Po co jej to skoro nie bedzie potrafic obliczyc tak duzej ilosci tekstor. Do tego te tzw. ns przy pamieciach sa dosc wazne bo dzieki nim wiemy do jakich czestotliwosci pamieci byly produkowane i ile producent przewidzial dla nich. 4ns powinny pracowac z masymalna czestotliwoscia 250MHz(500MHz DDR) czyli producent ustwil tutaj juz maks dla pamieci wiec o kreceniu ich mozna raczej zapomnic(sa wyjatki) przy pamieciach 3,6ns pamieci beda dzialac teoretycznie z czestotliwoscia 2778MHz(555MHz DDR).

, nie wspominajac o tym ze timingi(sam wspomiales) sa lepsze na kartach z 128MB pamieciami a producent zmniejsza timingi na 256MB kacie aby bylo pewne ze z zegarem 250MHz pracowala bez problemow(o podkrecniu juz pisalem).

Karte z 128MB najprawdopodobnie podgoni sie do 300MHz(600DDR) i bedzie mozna jeszcze troche timingi zaostrzyc a jesli karte z 256MB podkreci sie na pamieciach do 220-230MHz to bedzie bardzo dobrze a timingi zostaja standardowe czyli gorsze.

I piszesz o F.E.A.R. ze bez 256MB nie wlaczy sie tekstur na High. Myslisz ze jesli wepchac tej kacrcie 512MB to F.E.A.R. chodzil przepieknie na maksymalnych ustawiniach?

Pamiec na karcie powinno sie dostosowywac do mozliwosci obliczeniowych GPU a tutaj 128MB jest w zupelnosci wystarczajaca iloscia pamieci. W GF6600GT moze by dodatkoew 128MB byloby wkorzytane czesciej ale tylko dlatego ze pamieci sa wyzej taktowane i GPU standardowo ma 500MHz.

A kto powiedział że 6600 po OC nie jest w stanie wykorzystać większej ilości pamieci?Owszem w rozdzielczości 1280x1024 to moze być problem(za słaba karta),ale zakładam ,że ktoś kto kupuje 6600 do gier ,bedzie celował w rozdz,1024x768(i może FSAAx2,a sporadycznie bedzie giercował w wyższej.Oznaczenia pamieci to często MARKETING-w zależności od popytu sprzedaje sie wieksze ilości np.4ns -chociaż mogą (choć to zależy od serii)pracować na wyższych wartościach.Co do pamieci Hynixa montowanych na gf6600 są to faktycznie te same moduły(tzn.5ns=4ns=3,6ns=3,3ns=3ns=2,8ns=2,5ns),oczywiście nie zawsze jest tak, że wspomniane przykładowe 4ns bedą chodzić jak np.3,3ns bo to zależy od serii,od napiecia jakie zastosował producent karty graficznej ,od jakości PCB i elementów takich jak kondensatory stabilizatory napięcia., i od Timingów.Moduły są testowane(wybiórczo z serii)-i te lepsze serie maja niższe eoznaczenia -w ns.

Co do FEAR-nie pisałem ,że chodzi przepięknie(bo silnik Jupiter FX taki dobry to nie jest)-pisałem TYLKO o fatalnym doczytywaniu tekstur na ustawieniu HIGH na jakiejkolwiek karcie z 128MB-a nie , że ma chodzić super na 6600 z 256MB -a to jest różnica.A sam mam wer.128MB-więc wiem o czym pisze.

A czy pakowanie 256MB do pewnych kart jest nieuzasadnione?Do pewnych kart tak(typu 6600LE,FX-y,Radeony 9550-9600Pro,XT),ale czasy się zmieniają- np. w takim Battelfield 2 możesz mieć teksturki na High(bez znaczącego spadku wydajności-MULTITEKSTURING) na karcie niskobudżetowej-a na 12- 16 potokowym potworku z 128MB już nie(wkurzajace jak wydasz ok.1000+ zł na grafikę)-i to jest własnie różnica o jakiej pisze.Choć ilość FPS ,tryby FSAA i wyższa rozdzielczości też ma znaczenie -i po to są droższe karty.

Co do TIMINGÓW-tak się składa ,że należy je poluzowywać(w każdej karcie graficznej) by osiągnąc wyższe rezultaty OC lub [/b]stabilność.Producenci stosują standartowe timingi w/g specyfikacji ale to nie znaczy ,że

znając specyfikacje nie można ich zmienić samodzielnie.

Co do magistrali 128 vs 256bit-ta druga jest szybsza co oczywiste-ale przewagę pokazuje dopiero w trybach FSAA+ FA +High Res.Dzisiejsze gry(silniki gier) w coraz większym stopniu bazują na Pixel/Vertex Shaderach i jest to wzmacniajacy się trend.Wystarczy wspomnieć ,że zwykły 6600GT 500/1000 jest prawie tak samo szybki jak 6800 ( bez OC)-a przecież 6800 ma szerszą magistrale pamieci.Po prostu szybciej dzialające -głównie-Pixel Shadery ( osiem) w 6600GT są w stanie zrekompensować 12 potoków pikseli w 6800. I dzieje się tak nawet w trybach z FSAA i FA. Przypomne jeszcze raz-niektóre nowe techniki cieniowania jak np.odroczone cieniowanie wymagają dodatkowej pamięci,podobnie szeroko wykorzystywane mapy normalnych.Także 256MB-jestem za.Zresztą nowy 3dmark 06(?) bedzie tylu MB wymagał-choć wg twórców tego benchmarku karty z 128mb na pokładzie wystarczą jeszcze na ok.1-2 lata.

Co do 6600GT 128MB-NV celowo nie wprowadzła referencyjnych modeli z 256MB,ponieważ byłyby konkurencją dla 6800 z 128MB.Dlatego większość(95%?)modeli to wer.128MB i to jest JEDYNA przyczyna-a nie ,że 128MB wystarczy tej karcie.

Choć 6600 ma jednak wolne pamieci(czasem i oc nie pomaga)-i tam nawet 256mb nie pomoże w najnowszych tytułach- tu masz racje-to nie wer.GT.Uff-się rozpisałem -ale chciałem wyjaśnic co i dlaczego.

Edytowane przez BezbronnyPL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To prawda, w kategorii jakość/cena 6600@ nadal jest liderem ale to co piszecie wyżej to chyba autosugestia.

 

NFS MW w 1024x768 + AA płynny na tej karcie!? :blink: chyba jakiś żart? F.E.A.R.? tym bardziej, nie mówiąc już o Call of Duty 2, z którym karta nie daje sobie rady już przy 800x600 (a gdzie tam 1024x768 i AA?) - już jest wiele tytułów niegrywalnych na maksymalnych detalach

To nie autosugestia, pisze jak jest, choc reszta kompa jest dosc mocna (1gb ramu, dysk na sata) wiec to moze troche poprawiac osiagi - wkazdym razie nfs mw wszystko na max plus lekki FSAA (FSAA na full czasami przycina) - jak chcesz to zparaszam do Krakowa - sam przestesujesz skoro jestes takim niedowiarkiem :]

Naromiast co do FEAR to sie zgodze - tylko pare rzeczy mam na high, reszta na medium - inaczej nie da sie grac komfortowo, na CoD2 jeszcze grafiki nei testowalem bo gierka jest na razie u kolegi :]

 

Inna sprawa, ze grafike mam nawet dobrze podkrecona, choc zamierzam wycisnac z niej 8k w 3D'03 :) a wtedy bedzie miala wydajnosc porownywalna z GT bez OC, pozyjemy zobaczymy czy uda mi sie wycisnac z tej karty ostatnie soki... :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie mam zamiar pobawić się lutownicą w v-moda,dodam potencjometry wieloobrotowe(precyzyjne),nawet na płytce są w miare duże punkty żeby przylutować kabelki do potencjometrów(te przy rezystorach R510 i84 sie za bardzo nie nadają)robiłem takie coś kiedyś na gf3ti200 i zdało egzamin,czy te modyfikowane biosy też maja zmienione napięcie na ramy?,bo nie spotkałem się nigdzie żeby ktoś wspominał o dowoltowaniu ramów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszęo pilna odpowiedz kogos kto ma jakies pojęcie :).Chce kupic dokladnie te karte http://www.arest.pl/index.php?inc=produkt&...tid=5&grupa=140 . Czy mozna z niej zrobic 6600gt tak jakby z 256mb ram na pokładzie. Nie chce zwyklej 6600gt bo tam jest 128mb. Jesli sie moduje ten 6600 na gt to jest to lepsza dla mnie propozycja gdyz w fear na 128mb to se mozna w bierki pograc .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam GF 6600GT, nie jest podkrecana, uzywam najnowszych sterow ze strony nvidii v81.95 ... Problem wyglada tak jak mam zamknieta obudowe kompa to temp przy graniu w gry 3d (np. WoW) rosnie i rosnie az sie zawiesza caly komp. Przy otwartym boku obudowy moge grac w WoW, temp w zaawansowanych opcjach grafiki pokazuje ok 75'C i nie zawiesza sie, mozna grac. Dzis testowalem inna gre: EVE Online, z nieznanych powodow juz w tutorialu gry (nie ma specjalnie skomplikowanej grafiki w tym momencie na ekranie) po ok 5min temp rdzenia osiaga 91C i rosnie az sie wieszka komp. Faktycznie kiedy dotykam radiatora wrecz parzy, wiatraczek na nim normalnie pracuje jak zawsze od nowosci. W czym moze byc problem? Dodam ze karta jest na gwarancji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gregor1230 ,taka karta po o/c nigdy nie dorówna takiej GT,do wersji GTzmodować możesz tylko GPU a nie RAM ,bo tam są całkiem inne

jeden z userów(@Strongmen) na tym forum w "temacie GF6200" zmodował WinFasta 6200@6600 + vmod ołówkowy (gpu/ram) + inne timingi ... podkręcił rdzeń do 680mhz a pamięci 860 - te wartości to juz 6600GT na standardowym taktowaniu.

Dla porównania :

GeForce 6600GT Leadtek

taktowanie rdzenia 500 MHz

taktowanie pamięci 900 MHz

1783718[/snapback]

......NFS MW w 1024x768 + AA płynny na tej karcie!? :blink: chyba jakiś żart? F.E.A.R.? tym bardziej, nie mówiąc już o Call of Duty 2.........

 

NFS MW - dokładnie : 1024x768 +AA x2Q ... Detale High, cienie na "ćwierć paska" | F.E.A.R detale high, tekstury medium, 1024x768 - tu akurat bez AA (wczesniej nie wspomniałem o tym) | CoD2 1024x768, AAx2Q, AFx4, all High, dx7 ( dx7 ponieważ jak wiadomo gra ma zrypany engine w dx9 ;) )

Wszystko działa płynnie i wygląda ładnie :)

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie mi czy jak za mocno podkrecicie rdzen to tez macie artefakty/przeklamania kolorow? Bo ja przy pewniej czestotliwosci pojawiaja mi sie czasami takie kolorowe kwadraciki. Na poczatku myslalem, ze to pamiatki, ale po dokladnych testach wyszlo ze to na pewno jest GPU.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

NFS MW - dokładnie : 1024x768 +AA x2Q ... Detale High, cienie na "ćwierć paska" | F.E.A.R detale high, tekstury medium, 1024x768 - tu akurat bez AA (wczesniej nie wspomniałem o tym) | CoD2 1024x768, AAx2Q, AFx4, all High, dx7 ( dx7 ponieważ jak wiadomo gra ma zrypany engine w dx9 ;) )

Wszystko działa płynnie i wygląda ładnie :)

I nagle z maksymalnych detali zrobiły się średnie? :lol2:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A powiedz mi na jakiej karcie pograsz bez spadkow fps w CoD2 w DX9 + AA i AF?

nie ma takiej karty :] ... Gf6800GT .... GF7800 (tu sie nawet zdarza),

a to ze gram w trybie dx7 to tylko i wyłacznie wina enginu gry a nie mojej "grafiki"

BTW

nawet jak bym miał GF6800GT tez grał bym w dx7 (CoD2)

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem nieco zielony w omawianej tematyce ale szybko łykam wiedzę. proszę o opinię na temat mojego GF 6600 firmy Prolink. mam na niej pamięci Samsunga z timingami 3,6 ns. Z poziomu sterowników bez problemu podkręciłem kartę -rdzeń 520 Mhz a pamięci na 670 Mhz. Karta pracuje stabilnie bez uwag. Wentylator na karcie dobrze chłodzi pamięci znajdujące się na stronie karty gdzie jest procesor. Natomiast 4 układy pamięci które są na stronie przeciwnej karty cholernie się grzeją.Nie wiem ile stopni ale na dotyk palcem są gorące jak jasna cholera. Powiedzcie mi jak włączyć termometr karty oraz co można zrobić z pamięciami.-- jak to jest z tą poprawą timingów? Czym się to robi? Tylko się nie wydzierajcie, że to już gdzieś było bo czytanie tylu tematów i postów to mordęga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dowoltowałem GPU v-modem :) ,dolutowałem rezystor 11Kohm i na gpu mam równe napięcie 1.40V,suma łaczonych rezystorów wyniosła 570ohm,niestety po dodaniu na rdzeń 500 mhz przy odpaleniu 3dmarka pojawił sie restart przy mniejszej wartosći na gpu(ok490) pojawił sie restart podczas któregoś testu .wygląda na to że mój modecom chyba nie wyrabia,co do pamiątek to nie wiem czy warto podkręcac napięcie RAM(u mnie jest 2.63V)i na 700mhz może spokojnie chodzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dowoltowałem GPU v-modem :) ,dolutowałem rezystor 11Kohm i na gpu mam równe napięcie 1.40V,suma łaczonych rezystorów wyniosła 570ohm,niestety po dodaniu na rdzeń 500 mhz przy odpaleniu 3dmarka pojawił sie restart przy mniejszej wartosći na gpu(ok490) pojawił sie restart podczas któregoś testu .wygląda na to że mój modecom chyba nie wyrabia,co do pamiątek to nie wiem czy warto podkręcac napięcie RAM(u mnie jest 2.63V)i na 700mhz może spokojnie chodzić.

bez wachania mozesz na rdzeń dac napięcie 1.7v max 1.75, na pamięci max 3.1v ... do tego dochodzi flash biosu z napięciami do 1.7v i zmienionymi timingami.

W ogóle wszystko masz opisane w temacie o GF6200 ( WinFast TD), nie zapomnij o dobrym chłodzeniu pamięci i gpu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie mi czy jak za mocno podkrecicie rdzen to tez macie artefakty/przeklamania kolorow? Bo ja przy pewniej czestotliwosci pojawiaja mi sie czasami takie kolorowe kwadraciki. Na poczatku myslalem, ze to pamiatki, ale po dokladnych testach wyszlo ze to na pewno jest GPU.

To co pomozecie mi?

 

A ja mam jeszcze inne pytanko:

 

Czy dobrym pomyslem jest dawac 1.5V na gpu przy standardowym chlodzeniu? Mam nadzieje, ze mi teraz odpowiecie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Natomiast 4 układy pamięci które są na stronie przeciwnej karty cholernie się grzeją.Nie wiem ile stopni ale na dotyk palcem są gorące jak jasna cholera. Powiedzcie mi jak włączyć termometr karty oraz co można zrobić z pamięciami.-- jak to jest z tą poprawą timingów? Czym się to robi? Tylko się nie wydzierajcie, że to już gdzieś było bo czytanie tylu tematów i postów to mordęga.

 

Jak włączyć odczyt z diody termicznej- to chyba chciałeś zapytać?Bo termometru na grafice nie widziałem :D

Możesz poczekać na najnowszą wersje programu Riva Tuner tzn.15.8,bedzie miał wtyczkę do odczytu temperatur GF6600 bez modyfikacji BIOSU .

Druga możliwość-wyedytować BIOS programem Nibitor w wer.2.5(lub nowszej 2.5a).Oczywiście najpierw trzeba zgrać(lub zassać z http://www.mvktech.net/ )biosik swojej karty i zacząć się bawić(wystarczy że zaznaczysz opcje "enable 6600Gt temp monitor trick" na zakladce temperatures i bedzie działać.Na zakładce Timings po zaznaczeniu "Autoselect Timings" wyświetli zestaw z ktorego korzysta sterownik(nr.od 1-7).Mozesz wpisać te ,które podawałem pare stron wcześniej ,ale nie flashuj karty ze zmienionymi timingami , tylko zaznacz opcje "test timings" i dopiero wtedy sprawdź jak kręcą się pamięci.Tylko postaraj się o radiatory bo bedzie kiepsko ze stabilnością,ale do testów w sam raz.

Edytowane przez BezbronnyPL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...