Skocz do zawartości
nitz

Geforce 6600 / Gt

Rekomendowane odpowiedzi

9700pro 128bit to jest to samo, co 9500pro... wiens o so chosi ???

 

A jak napisales - rv350 4x1 po podkreceniu osiaga podobne wyniki co podkrecone r300 8x1 - bo sie bardziej kreca, a wynika to z innego procesu technologicznego (low-k rv350 :) ) jest prawda - tylko podales przyklad benchmarka syntetycznego. W grach przewaga 8x1 nizsze taktowanie nad 4x1 wyzsze taktowanie moze sie zaczac mocno dawac we znaki :) Choc tez i w innych grach moze byc na odwrot :) Al ejednak te bardziej wymagajace beda lepiej brykaly na tych pierwszych.

A tak nawiasem sa 9800pro 128bit, czyli 8x1, ktore sie kreci lepiej niz r300 z radka 9500pro/9700pro 128bit :) I tutaj 9600pro juz wymieka :)

 

Ale aby nie przerodzilo sie to w jakas glupia dyskusje o wyzszosci swiat Bozego Narodzenia nad Wilkiej Nocy koncze stwierdzeniem: roznice i tak sa relatywnie niewielkie, na tyle, ze nie oplaca sie wydawac troche wiecej kasy na 9500/9700/9800 pro 128bit zamiast na 9550xt czy 9600pro :) Wiec w gruncie rzeczy sie zgadzamy... :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

9700pro 128bit to jest to samo, co 9500pro... wiens o so chosi ???

 

A jak napisales - rv350 4x1 po podkreceniu osiaga podobne wyniki co podkrecone r300 8x1 - bo sie bardziej kreca, a wynika to z innego procesu technologicznego (low-k rv350 :) ) jest prawda - tylko podales przyklad benchmarka syntetycznego. W grach przewaga 8x1 nizsze taktowanie nad 4x1 wyzsze taktowanie moze sie zaczac mocno dawac we znaki :) Choc tez i w innych grach moze byc na odwrot :) Al ejednak te bardziej wymagajace beda lepiej brykaly na tych pierwszych.

A tak nawiasem sa 9800pro 128bit, czyli 8x1, ktore sie kreci lepiej niz r300 z radka 9500pro/9700pro 128bit :) I tutaj 9600pro juz wymieka :)

 

Ale aby nie przerodzilo sie to w jakas glupia dyskusje o wyzszosci swiat Bozego Narodzenia nad Wilkiej Nocy koncze stwierdzeniem: roznice i tak sa relatywnie niewielkie, na tyle, ze nie oplaca sie wydawac troche wiecej kasy na 9500/9700/9800 pro 128bit zamiast na 9550xt czy 9600pro :) Wiec w gruncie rzeczy sie zgadzamy... :P

1236803[/snapback]

 

w tej chwili najlepiej zakupić R9800pro za 600 zł (o ile gdzieś będą w tej cenie), lub GF 6600 AGP

 

i tutaj Radki 9600pro mogą skoczyć i obtoczyć B)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dyć to są lepsze wyniki niż R9700pro, podobne bardziej do 9800Pro

 

i to wszystko obecnie za jedyne 600 zł, a w przyszłości za 500 ??

 

i czy jestes pewny ze to nie sa wyniki GT ? ;)

1236603[/snapback]

Pytanie, jestem jeszcze na tyle przytomny że wiem co kupiłem i bez cienia wątpliwości jest to 6600 bez GT :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

HAHA! Sa juz 6200 AGP! Co dzien premiera, hehe, sam juz teraz nie wiem co kupic myslalem o 6600GT teraz mysle o 6200 + RAM.

 

http://www.icomp.pl/produkty.php?action=po...raficzne&id=106

 

Dzwonilem juz, Pan powiedzial mi ze sa fizycznie na magazynie - ze premiera w Polsce u nich (postarali sie wczesniej o te karty). Cena ciut wyzsza niz myslalem, ale po rozmowie rowniez sie dowiedzialem, ze wersja AGP na starcie ma takie ceny u producenta (zapewne dlatego ze nowosc).

 

W opisu wynika ze to takie same taktowania jak 6600, tylko trzeba riva tunerem potoki odblokowac ?

Edytowane przez zonepc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam około 500zł, czy warto brac juz tego 6200 AGP ?

 

myslalem nad 9700 pro i 9800 non pro 256bit lub se@pro, w 3dmarkach radki wypadaja slabiej ale w grach wydajnosc podobna. jak myslicie, co lepsze?

moze jeszcze poczekac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam około 500zł, czy warto brac juz tego 6200 AGP ?

 

myslalem nad 9700 pro i 9800 non pro 256bit lub se@pro, w 3dmarkach radki wypadaja slabiej ale w grach wydajnosc podobna. jak myslicie, co lepsze?

moze jeszcze poczekac?

1237269[/snapback]

ja bym wolal jednak w tym wypadku radka 9800 non pro... mają pamieci czast takie jak wersja pro tylko ze niedowoltowane wiec tylko v modzik i mammy nawet 9800xt a 6600 sie tak nie wykreci...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm 6200 nie ma kompresji koloru a standardowo ma także 2 potoki renderujące ale potrafi wypelniać 4 pixele w jednym przebiegu czyli mamy takie fx5200 z 4x1 a w rzeczywistosci 2x1+4x1 (nvidia fragment crossbar) tak więc nie wiem czy 6200 taki atrakcyjny jest jak może kosztować max 90zł mniej niż 6600 któe ma lepsze pamięci i gwarantowane 500Mhz na rdzeniu, bo 6200 mogą być selekcjonowane :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja bym wolal jednak w tym wypadku radka 9800 non pro... mają pamieci czast takie jak wersja pro tylko ze niedowoltowane wiec tylko v modzik i mammy nawet 9800xt a 6600 sie tak nie wykreci...

1237277[/snapback]

no ale przeciez te 6600 co tam sprzedaja, to pisze ze kreci sie z 300Mhz GPU na 550Mhz, a zaden

 

no i co do markow, to to sa testy pod dx8 i dx9, skoro jest wiecej to i w nowych grac hbedzie wiecej , proste.

Szczegolnie ze teraz kazda nowa gra korzysta z coraz bardziej z pixel shaderow.

 

Ja mam tylko dylemat czy brac 6200 czy 6600 czy 6600GT :P ale mam tydzien na decyzje:).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na allegro mam do wyboru dwie karty :

1237308[/snapback]

9800SE @ 8 potokow nie bierz, po kilku miesiacach moga ci sie zepsuc potoki (pisali tutaj na ofrum ludzie), a na to gwarancji nie masz.

 

ja tam biore GF6:D zadnych staroci:P

 

a co do tej pierwszej aukcji z 9800Pro to to jest chyba wyprzedaz, bo nie ma ceny kup teraz, czyli te 10 sztuk kupi 10 najlepszych ofert :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Tak tyle tylko, że te 96 obsługuje Radeon 9800, zaś X700 oraz X800 obsłgujują już 512 instrukcji co już jest dużo większą ilością i trudno jest sobie wyobrazić by była konieczność użycia jeszcze większej ilości instrukcji, choć wszystko można :D

Trzeba też pamiętać, że podobnie jak niektóre efekty będą działać szybciej dzięki temu, że będą napisane za pomocą PS 3.0 tak samo inne (też niektóre) będą działać wolniej. Nie jestem programistą ale pokazuje to Shader Mark

I teraz pytanie czy mówiąc PS 2.0 masz na myśli ten zawarty w Radku 9700 czy ten zawarty w Radku X800, bo to dość istotne.

 

Musisz też przyznać, że za pomocą PS 3.0 nie otrzymamy żadnego nowego efektu, o co mnie w domyśle chodziło.

 

Aczkolwiek wiem, że dla programisty pisanie w PS3.0 to kolosalna różnica oczywiście na plus :)

 

Pozdrawiam

1236465[/snapback]

Tak ati zrobilo takie ps2.0e, jednak to dalej nie to samo.

 

Niestety nie przyznam racji ;-) tzn .w kwestii "Musisz też przyznać, że za pomocą PS 3.0 nie otrzymamy żadnego nowego efektu, o co mnie w domyśle chodziło.".

 

Otoz

 

Co wiecej w PS3.0 mamy juz petle, co pozwala na tworzenie jeszcze bardziej skomplikowanych efektow. O ile teraz tego w grach nie widac (bo niby jak, skoro pracowano nad enginami ps1.1 i ps2.0), tak z czasem (chocby unreal3, ktory i tak nie wykorzystuje sily ps3.0) bedzie to widoczne i to dosc znacznie.

 

Niektore redakcje roznych stron pisaly ze PS3.0 to sciema, marketing itp. Byc moze takie tez texty szly oficjalnie od producentow/programistow, ktorzy juz sporo zainwestowali w ps2.0. Jednakze PS3.0 naprawde pozwala rozwinac skrzydla.

 

bo robienie skomplikowanego efektu bez petli, z multipassingiem (polaczenie malych shaderow w duzego) kosztuje karte czas, a dodatkowe odwolania do API rowniez spowalniaja caly efekt.

 

Vertex Shader 3.0 tez wnosi sporo - ma juz samplowanie textury, co pozwala np. przesunac sobie wierzcholek o wartosc przeczytana z textury.

Przyklad roznicy VS2.0 i VS3.0 widoczny golym ogiem (tego juz nie da sie zrobic na 2.0):

http://developer.nvidia.com/object/using_v...x_textures.html

 

Dzieki temu mamy PRAWDZIWE wypuklosci, nie zadne fejkowane na bumpach 2D.

 

Prawdziwy, genialny displacement mapping to rowniez tylko ps3.0 - ponad 200 isturnkcji assemblera PS3.0 i nie da sie zrobic go w PS2.0, jedynie uproszczona wersje w ok. 30 instrukcjach. MOZE udaloby sie jakos wyczarowac go w PS2.0 ale to bylaby jakas masakra w kodowaniu , nie ma szans i tyle ;). Wszystko wyjdzie w grach pokroju Unreal3 i naszym engine ; ).

 

PS3.0 jest swietny... tylko jeszcze nie wykorzystywany wlasciwie.

 

Jak to dobrze powiedzal kolegaz grupy - Laoo :

oczywiscie zawsze znajdzie sie jakis zapaleniec ktory udowodni ze da sie na ps2.0 z multiprzebiegami zrobic wszystko

wystarczy wyrenderowac cos do textury na koncu przebiegu i na poczatku nastepnego przecytac to i liczyc dalej

takie przekazanie parametrow a mozemy miac nawet 4 rendertargety czyli mozemy przekazac 16 danych

czyli rozbijajac na takie przebiegi spokojnie sie da tylko ze gdzie tu sens i logika

to bedzie takie koszmarnie wolne ze ja <span style="color:red;">[ciach!]</span>le :>

 

przeciez na zwyklym procesorze bez 3D mozna zrobic rowniez kazdy efekt. nie wazne ze bedzie mial 0.00000000000001 FPS. Da sie ; ).

 

Z reszta sie zgodze ; ). Mam nadzieje, ze nie pisalem 'ofensywnie', nie taki byl zamiar:). Od lat bylem fanem Radeonow (3 generacje) a teraz mam GF :). I jak mialbym kupi ckarte na dluzej to kupilbym z PS 3.0 a nie ps2.0 / ps2.0e.

 

Pozdrawiam i czekam na recke 6200 : -).

Edytowane przez solo/ng

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nic dopracowanego nie robi furrory... ps3 daje duzo ale... jesli karta wpełni to moze wykorzystac i ma dopracowanyps3, a w 6xxx on nie e=jest dopracowany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jasne:)

 

Ceny z www.pcprojekt.pl:

Sparkle GF 6200 128 MB 128 Bit DDR TV AGP 460 zł

 

Sparkle GF 6200 128 MB 128 Bit DDR TV AGP 540 zł

 

Ta druga karta to 256MB:) przed sekunda rozmawialem z goscmi ze sklepu:)

 

Pozdrawiam

KuBaB

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja bym zmienił i za niewielka dopłatą wziąłbym wersję GT,

1241097[/snapback]

 

Jeśli 6200 się zmoduje na 6600 to nie będzie to "niewielka dopłata" a praktycznie 100% więcej ;)

 

tak czy siak ta dopłata sięgnie minimalnie 300 zł - a to już bardzo dużo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli 6200 się zmoduje na 6600 to nie będzie to "niewielka dopłata" a praktycznie 100% więcej ;)

 

tak czy siak ta dopłata sięgnie minimalnie 300 zł - a to już bardzo dużo

1241109[/snapback]

 

:) miałem na myśli kartę "milan655", za jego Asusa 5900 można <span style="color:red;">ORT: <span style='color: red;'>ORT: wziąść</span></span> około 600,- na allego (a nawet i więcej) i wtedy dopłaciłby około 100-200 do wesji 6600GT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:) miałem na myśli kartę "milan655", za jego Asusa 5900 można <span style="color:red;">ORT: <span style="color:red;">ORT: <span style='color: red;'>ORT: wziąść</span></span></span> około 600,- na allego (a nawet i więcej) i wtedy dopłaciłby około 100-200 do wesji 6600GT

1241114[/snapback]

 

oczywiście 5900 ---> 6600AGP za 100 zł dopłaty się bardzo kalkuluje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

solo/ng --> nie do konca moge przyznac Cie racje. Efekty displacement mappingu mozna spokojnie uzyskiwac bez vertex texturingu - przykladowo ParallaxMapping z samocieniowaniem - praktycznie dokladna kopia. Roznice widac wylacznie przy katach patrzenia zblizonych do 0. Oczywiscie masz racje, iz kosztem szybkosci - ale bardzo niewielkim kosztem ! Tak samo dynamiczne skoki daja poza wygoda programowania praktycznie... nic ! Zerknij sobie na te stronke - http://www.humus.ca. Koles - Humus - pisze mase roznych programikow pokazujacych techniki programowania nowych efektow. Mozna sobie z tej strony te demka zassac. Az sie nim zainteresowalo ATI, i od jakiegos czasu u nich pracuje :)

Jesli chodzi o textturowanie+pixel shadery, to jest metoda, zwana Relief Texture Mapping (RTM), ktora mozesz generowac efekty niewiarygodne - otexturowany szescian wygladajacy dokladnie jak posag, etc. Tutaj mozna conieco zerknac i zassac http://www.paralelo.com.br/en/portfolio/re...3d/cg/index.php (w czesci o RTM). Pamietajcie - to jest formalnie WYLACZNIE szescian otexturowany, z odpowiednia obrobka pixelshaderami... Ale akurat RTM jest paskudnie wolne, i jak na razie ma pewne ograniczenia.

 

SM3.0 daje poza zwiekszeniem wygody programowania naprawde bardzo niewiele...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

solo/ng --> nie do konca moge przyznac Cie racje. Efekty displacement mappingu mozna spokojnie uzyskiwac bez vertex texturingu - przykladowo ParallaxMapping z samocieniowaniem - praktycznie dokladna kopia. Roznice widac wylacznie przy katach patrzenia zblizonych do 0. Oczywiscie masz racje, iz kosztem szybkosci - ale bardzo niewielkim kosztem ! Tak samo dynamiczne skoki daja poza wygoda programowania praktycznie... nic ! Zerknij sobie na te stronke - 1241262[/snapback]

wszystko ładnie i pięknie, jest jedno ale te metody zastępcze są programowo emulowane, a jak pamiętasz próby udawania na GF4Titanium FX5900 i odpaleniu dema Dawn to ..... resztę już znasz :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy spojrzeć na Hall of Fame dla Ati

ludki na wykręconych 9500pro robią około 4600-5000 w 3Dmarku03, a na wykręconych R9600pro robią 4500-5000 w 3Dmarku03 (oczywiście totalnie super wykręcony R9500pro może być szybszy od max wykręconego R9600pro).

 

Wyniki w 3Dmarku wskazują, że obie karty po OC są bardzo porównywalne. Dzieje się tak, ponieważ rdzeń RV360 kręci się lepiej niż R300 (inny proces technologiczny).

 

Tak więc o ile można porównywać R9600pro/XT do R9500pro - to już porównanie do 9700 nie ma sensu i taka jest rzeczywoistość. Dodatkowo kupując dzisiaj R9600pro mamy zazywczaj 2-3 letnią gwarancję, a na 9500pro nie ma jej wcale.

 

Cena 9600pro Gigabyte 400/600 (kręci się do 600/700 podobno (jest w temacie o R9600pro/XT)) to 385 zł, a "9700pro 128 bit" - czyli 9500pro - jest 100 zł wyższa.

1236766[/snapback]

zwarzywszy że ten radosław 9700 128bit ma pamięci 2.5ns które przy dobrym chłodzeniu osiagają 800 bez vmoda, cena jest raczej uzasadniona, gpu ma oczywiście mniejszsze możliwości OC ale architektura 8x1 jest znacznie wydajniejsza niżeli 4x1, jak dlamnie warto się nad 9700 128bit zastanowić bo napewno bedzie szybszy ale czy to jest warte 100PLN to już subiektywna ocena

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...