Deckard Opublikowano 13 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2007 (edytowane) Szczerze, to Saints Row chyba niewielu bedzie zalowac, bo gra jest "mocno srednia" (imho Just Cause bije je sto razy) Edit: Solid: To teraz chyba mylisz ET z Counter-strikiem :D Bo ET bylo projektem 100% komercyjnym - mialo byc osobna, platna gra online, tyle, ze developerzy przekladali premiere tak dlugo, ze zainteresowanie spadlo tragicznie, a poziom wykonania wypadal archaicznie na tle nowowydawanych gier (engine q3 i teksturki z wolfa troche sie zestarzaly), wiec zdecydowali sie udostepnic za free. Niemniej jednak to nie mod :) Edytowane 13 Stycznia 2007 przez Deckard Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s0lid Opublikowano 13 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2007 (edytowane) masz racje, ale Splash Damage skladał sie glownie z ludzi ktorzy wlasnie byli na początku zapaleńcami tworzącymi mody np. do Q3. Taki niefartowny skrot myslowy mi wyszedł ;p A na Saint Row to ja tez tam jakos sie wielce nie ciesze. Lepsze by było Dead Rising czy Lost Planet... Edytowane 13 Stycznia 2007 przez .:Solid_Snake:. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deckard Opublikowano 13 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2007 (edytowane) Mozliwe ;) Nie wnikalem, mnie cieszylo, ze ET jest za darmo :D Dead Rising ani Lost Planet nie oddamy :D (przez DR chodzilem niewyspany do pracy) Bierzcie sobie: Full auto, saints row czy blazing angels, w zamian dajcie mgsa,dmc i tekkena :P Fair trade... Leave PS3 and join the dark side Luke... (zlosliwosc "prawie fanboya";p) Edytowane 13 Stycznia 2007 przez Deckard Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gladiac Opublikowano 14 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Stycznia 2007 jak bym wiedzial ze tekst o Carmack'u spowoduje takiego OT'a to chyba bym nie wkleil tego newsa ;) odnosnie 200-250 gb dyskow B-R -co z tego ze beda takie wielkie?,zanim ta technologia dobrze przyjmnie sie na rynku i to szczegolnie podane wyzej wielkosci ,to pojawi sie cos innego ,lub cala ta technologia bedzie raczej wykorzytywana przez duze firmy do archiwizacji danych.bo ceny nosniko beda powalac. DVD9 do dzisiaj jest jeszcze drogie po tylu latach tego formatu, a co dopiero takie wielkosci jak wyzej!! Pozatym ktos wyobraza sobie wypalanie tylu danych? i co jak cos zle pojdzie? kupa kasy w bloto? , nawet jesli ktos zrobi dane na takiej plycie to w przypadku uszkodzenia plyty traci duuuuuuuuuuuuzo ,jak oddtworzyc pozniej to co sie stracilo? itp itd Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
costi Opublikowano 14 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Stycznia 2007 Nawet te dyski 250GB są złożone z warstw po 25GB każda. Swoją drogą, gdyby MGS4 miał być na Xboksa 360, to zajmowałby 5 płyt DVD-9 a i to nie wiadomo czy nie za mało :D W tym kontekście nie ma najmniejszych szans na MGS4 na Xbox360. No chyba, że znacząco poobcinają grę.Kompresja? @gladiac - w sumie to offtopa zaczalem ja, komentarzem o "autorytecie" Carmacka :oops: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malsumis Opublikowano 14 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Stycznia 2007 (edytowane) Kompresja?do jakości jakiej? Wiesz, kompresja da Ci może maksymalnie 50% redukcji objętości z w miarę dobrą jakością. to nadal sa minimum trzy dyski dvd-9, na których notabene, pojemność dostępna dla gier jest znacznie mniejsza niż nominalne 8,5 GB. Edytowane 14 Stycznia 2007 przez Malsumis Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blizz4rd Opublikowano 14 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Stycznia 2007 widzę, że krytyka boli strasznie --------------------------> coś strasznego :lol: microsoft już splajtował z tego powodu :lol: co do BR czy hddvd które mogą mieć x warstw są to głupie przechwałki producentów. na co komu 10 warstw jak taki nośnik będzie kosztował masę pieniędzy. nie tędy droga :] Hehe oj boli ta krytyka boli strasznie :razz: tylko że te "bezsensowne" newsy przeważnie są prawdziwe nikt czy nie każe tego czytać co do newsa o braku ff to może dlatego się nikt nie oburzył bo o braku ff w grach na platformę sony wiemy już od x czasu. Problem w tym, że najwiekszy problem jest własnie z ich prawdziwoscią :wink: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
costi Opublikowano 14 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Stycznia 2007 do jakości jakiej? Wiesz, kompresja da Ci może maksymalnie 50% redukcji objętości z w miarę dobrą jakością. to nadal sa minimum trzy dyski dvd-9, na których notabene, pojemność dostępna dla gier jest znacznie mniejsza niż nominalne 8,5 GB. Na BR tez nie ma 25GB - tradycyjny problem liczenia w systemie dziesietnym vs dwojkowym i metliku w oznaczeniach. Co do kompresji - a kto mowi o kompresji stratnej? Mozna wykorzystac HDD jako bufor dla rozpakowywanych danych, pewnie jeszcze pare sztuczek by sie znalazlo. Sure, nie zrobi sie z tego jednej DVD, ale i tak mozna troche objetosc gry ograniczyc. Do tego w ostatecznosci zostaje jeszcze mozliwosc zrobienia gry w 720p, zamiast 1080p. Mnie zreszta wydanie na paru plytach by nie przeszkadzalo, ale oczywiscie zaraz zlecialyby sie tlumy, zeby sobie podworowac z "zacofanego X360 i jego DVD9" ;) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lazymodder Opublikowano 14 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Stycznia 2007 (edytowane) apropos kompresji .. ostatnio "dorwalem" Tomb Raidera 1 z psxa przerobionego pod psp ( + compresja ) zajmuje 22MB :) jak widac duzo mozna zrobic Edytowane 14 Stycznia 2007 przez Lazymodder Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s0lid Opublikowano 14 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Stycznia 2007 Mnie zreszta wydanie na paru plytach by nie przeszkadzalo, ale oczywiscie zaraz zlecialyby sie tlumy, zeby sobie podworowac z "zacofanego X360 i jego DVD9" ;)Mi tez nie, ale oczywiscie w odpowiednich gatunkach gier. RPG, przygodówki itp, to mi nie robi zmiana płyt. Coś jak w MGS 1. To było niezauważalne. Ale w wyscigach, sportówkach itd to imo niedopuszczalne Aha... żal.onet.pl ciąg dalszy: Poniewaz dwie jakies niszowe firmy produkujace pornole oglosily ze wybierają HD-DVD, to fidel na łamach onet.pl oglosil ponownie, ze wlasnie ta firma JUŻ zwyciezyła... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TrueVanDal Opublikowano 14 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Stycznia 2007 (edytowane) Na BR tez nie ma 25GB - tradycyjny problem liczenia w systemie dziesietnym vs dwojkowym i metliku w oznaczeniach. Co do kompresji - a kto mowi o kompresji stratnej? Mozna wykorzystac HDD jako bufor dla rozpakowywanych danych, pewnie jeszcze pare sztuczek by sie znalazlo. Sure, nie zrobi sie z tego jednej DVD, ale i tak mozna troche objetosc gry ograniczyc. Do tego w ostatecznosci zostaje jeszcze mozliwosc zrobienia gry w 720p, zamiast 1080p. Mnie zreszta wydanie na paru plytach by nie przeszkadzalo, ale oczywiscie zaraz zlecialyby sie tlumy, zeby sobie podworowac z "zacofanego X360 i jego DVD9" ;) Kompresja to może i skuteczny sposób ale nawet bez kompresji stratnej potrzebny jest czas na dekompresję. Dłuższe loadingi? Wydaje mi się że za wiele w ten sposób nie zaoszczędzą miejsca, bo żeby nie wydłużać (znacznie) czasu ładowania użyją mniej wydajnej kompresji a to z kolei oznacza większą objętość. IMO chyba coś by musiało iść pod noż. Patent z HDD choć uważam za słuszny (w sensie, że jest to możliwe i wykonalne) odpadnie z powodów czysto technicznych, na rynku jest bowiem wersja Core BEZ dysku i o ile ktoś może nie korzystać z LIVE itp. i mu to pasować to brak możliwości odpalenia gry chyba nie byłby dobrze przyjęty przez taką osobę (tym bardziej że mowa o MGS4, grze która może być System sellerem dla PS3 więc nie byle buraku ;)). Mnie osobiście kilka płytek nie przeszkadza ale też np. konieczność żonglowania dajmy na to trzema płytkami przy MGSie (który daje zabawę na jakieś kilkanaście godzin, tak było do tej pory więc podejrzewam że tak będzie i tym razem...obym się miło rozczarował) to sporo. To nie RPG gdzie płytę zmieniam po jakiś 20 godzinach. Mimo to jeżeli miałbym możliwość zagrania na XO w MGS4 i miałbym się "męczyć" z tymi np. trzema płytami to pewnie bym to jakoś przebolał (ewentualne rozdrażnienie niwelowane byłoby tym że XO jest jednak tańszy...coś za coś ;) ). A poza tym, słyszeliście (czytaliście) że Kojima rozważa możliwość skrócenia filmików (co pewnie przełożyłoby się na mniejszą objętość danych gry)...może on już teraz próbuje wcisnąć tego metala na DVD (lub kilka) ;). Nara ludu. Edytowane 14 Stycznia 2007 przez TrueVanDal Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malsumis Opublikowano 14 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Stycznia 2007 (edytowane) Na BR tez nie ma 25GB - tradycyjny problem liczenia w systemie dziesietnym vs dwojkowym i metliku w oznaczeniach.eee, ale tu nie o to chodzi. Jeśli już mamy być dokładni, to DVD-9 ma 7,92 GiB, ale 8,5 GB. W każdym razie zmierzałem do tego, że na takim dysku pewną jego część "zajmują" zabezpieczenia antypirackie. Nie mogę w tej chwili znaleźć tego konkretnego artykułu, ale kołacze mi się po głowie, że po odjęciu wszystkiego co trzeba, na samą grę zostaje jakieś 7 GiB z 7,92GiB dostępnych. (BD ma 23,3 GiB dostępne, kalkulator BTW: http://www.aztekera.com/tools/binary.php?a...unit=gigabytes) Co do kompresji - a kto mowi o kompresji stratnej? Mozna wykorzystac HDD jako bufor dla rozpakowywanych danych, pewnie jeszcze pare sztuczek by sie znalazlo. Sure, nie zrobi sie z tego jednej DVD, ale i tak mozna troche objetosc gry ograniczyc. Do tego w ostatecznosci zostaje jeszcze mozliwosc zrobienia gry w 720p, zamiast 1080p.Jesli chodzi o bezstratną, to to jest komlpetna loteria. Najlepsze algorytmy audio kompresują dźwięk o ok. 40-60% w najlepszym wypadku. Do tego zostają tekstury - raczej średnie są bezstratne algorytmy. Najciekawsze jest to, że nawet stratne algorytmy przy zachowaniu dobrej jakości nie dają znacznie lepszych wyników niż algorytmy bezstratne. Co innego że tekstury i tak sa w standardzie kompresowane, żeby skrócić czas ładowania leveli. Co do wykorzystywania dysku na bufor. Otóż nie można, przynajmniej nie jest to najszczęśliwsze rozwiązanie. Xbox w całej swojej doskonałości obsługuje tylko swoje małe, firmowe i bardzo drogie(400zł za 20 GB - chyba ktoś jest chory) dyski. Taki 20GB dysk do xboksa byłby po prostu zbyt mały na to. Przecież to mniejsze niż jedna, jednowarstwowa płytka BD, nie mówiąc już o dwuwarstwowej, której chce Kojima. Mnie zreszta wydanie na paru plytach by nie przeszkadzalo, ale oczywiscie zaraz zlecialyby sie tlumy, zeby sobie podworowac z "zacofanego X360 i jego DVD9"Zdarzało się to kiedyś. Ale bez absurdów. Skoro można mieć wygodny jeden dysk, to po co komu więcej? A poza tym, słyszeliście (czytaliście) że Kojima rozważa możliwość skrócenia filmików (co pewnie przełożyłoby się na mniejszą objętość danych gry)...może on już teraz próbuje wcisnąć tego metala na DVD (lub kilka) . Nara ludu.Ja nie słyszałem, ale chętnie dostanę linka. Inna sprawa, że sporo serwisów bardzo lubi wciskać usta słowa panom z Konami czy samemu Hideo. A jeszcze inna sprawa, że w jednym z wywiadów dotyczących MGS Kojima przyznał, że musiał "trójkę" poobcinać, bo nie chciała się upchać na DVD-9. PS: Ci co nadal żyją ułudą, że MGS4, o ile faktycznie wypełni 50GB, jest możliwy na xbox 360, to sugeruję żeby się obudzili. Zapomniałem dodać, że nawet gdyby grę podzielić na kilka płyt, to trzeba wziąć pod uwagę że sporo modeli, tekstur, dźwięków i innych będzie się powtarzać na każdej z płyt, więc efektywnie z 6 płyt(ok 50GB) mogłoby się zrobić nawet 10 i więcej. Nie ma możliwości podzielenia danych gry na sztywniaka. PS2: jeszcze na chwilę wrócę do kompresji stratnej. Ludzie, mamy erę HD! Nikt teraz nie chce słuchać dźwięku mp3! Dźwięk 7.1 niestety nieco zajmuje. Edytowane 14 Stycznia 2007 przez Malsumis Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
costi Opublikowano 14 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Stycznia 2007 eee, ale tu nie o to chodzi. Jeśli już mamy być dokładni, to DVD-9 ma 7,92 GiB, ale 8,5 GB. W każdym razie zmierzałem do tego, że na takim dysku pewną jego część "zajmują" zabezpieczenia antypirackie. Nie mogę w tej chwili znaleźć tego konkretnego artykułu, ale kołacze mi się po głowie, że po odjęciu wszystkiego co trzeba, na samą grę zostaje jakieś 7 GiB z 7,92GiB dostępnych. (BD ma 23,3 GiB dostępne, kalkulator BTW: 2468170[/snapback] Jesli chodzi o bezstratną, to to jest komlpetna loteria. Najlepsze algorytmy audio kompresują dźwięk o ok. 40-60% w najlepszym wypadku. Do tego zostają tekstury - raczej średnie są bezstratne algorytmy. Najciekawsze jest to, że nawet stratne algorytmy przy zachowaniu dobrej jakości nie dają znacznie lepszych wyników niż algorytmy bezstratne. Jesli dla Ciebie 40 - 60% to malo, to ok... poza tym zamiast tekstur mozna czesto wykorzystac shadery, ktore miejsca na plycie nie zajmuja w zasadzie wcale. Co do wykorzystywania dysku na bufor. Otóż nie można, przynajmniej nie jest to najszczęśliwsze rozwiązanie. Xbox w całej swojej doskonałości obsługuje tylko swoje małe, firmowe i bardzo drogie(400zł za 20 GB - chyba ktoś jest chory) dyski. Taki 20GB dysk do xboksa byłby po prostu zbyt mały na to. Przecież to mniejsze niż jedna, jednowarstwowa płytka BD, nie mówiąc już o dwuwarstwowej, której chce Kojima.A musisz wszystko wwalac do tego bufora? Wyladuja tam tylko te najczesciej powtarzajace sie rzeczy, zeby nie trzeba byo ich wczytywac przy kazdym levelu. Co nie zmienia faktu, ze wieksza przeszkoda jest tutaj wersja Core bez HDD. Zdarzało się to kiedyś. Ale bez absurdów. Skoro można mieć wygodny jeden dysk, to po co komu więcej?Teraz to nie rozumiem, o czym mowisz. Ja nie słyszałem, ale chętnie dostanę linka. Inna sprawa, że sporo serwisów bardzo lubi wciskać usta słowa panom z Konami czy samemu Hideo.Bylo nawet w tym topicu podawane chyba. PS: Ci co nadal żyją ułudą, że MGS4, o ile faktycznie wypełni 50GB, jest możliwy na xbox 360, to sugeruję żeby się obudzili. Zapomniałem dodać, że nawet gdyby grę podzielić na kilka płyt, to trzeba wziąć pod uwagę że sporo modeli, tekstur, dźwięków i innych będzie się powtarzać na każdej z płyt, więc efektywnie z 6 płyt(ok 50GB) mogłoby się zrobić nawet 10 i więcej. Nie ma możliwości podzielenia danych gry na sztywniaka.Na poczatek to trzeba wziac pod uwage, ze nie ma czegos takiego jak jednowarstwowa plyta 50GB ;) PS2: jeszcze na chwilę wrócę do kompresji stratnej. Ludzie, mamy erę HD! Nikt teraz nie chce słuchać dźwięku mp3! Dźwięk 7.1 niestety nieco zajmuje.AC3 (Dolby Digital) tez jest kompresja stratna, a jakos nikt na jakosc dzwieku nie narzeka. EDIT: coraz bardziej mam wrazenie, ze ten watek powinien byc jednak w topicu o X360. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malsumis Opublikowano 14 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Stycznia 2007 Poza tym jesli juz to nie zabezpieczenia antypirackie, tylko korekcja bledow - a to i tak jest juz wziete pod uwage przy podawaniu pojenmosci nosnika, wiec te 8500 MiB mozna wykorzystac.korekcja błędów to co innego. Faktyczna pojemność wliczając "korekcję" jest wyższa od 25 GB znacznie. I 8500 MB, ale 7920MiB. To zasadnicza różnica. Systemy antypirackie niestety łykają nieco pojemności z krażków. Faktycznie zostaje jakieś 7 GiB do wykorzystania na DVD-9. Jak znajdę ten cholerny artykuł to Ci wkleję. Póki co niestety albo mi uwierzysz, albo i nie. Jesli dla Ciebie 40 - 60% to malo, to ok... poza tym zamiast tekstur mozna czesto wykorzystac shadery, ktore miejsca na plycie nie zajmuja w zasadzie wcale.w kontekście o którym mowa jest to mało, zdecydowanie za mało. Żeby sens miało upychanie 50GB na DVD-9 kompresja musiałaby być rzędu 80-90%. Niemożliwe. Poza tym mowa była tylko o audio. Inna sprawa jest z teksturami, które jak mówiłem i tak są już kompresowane z conajmniej dwóch powodów: ograniczony ram i skrócenie czasu ładowania. Przykro mi to mówić, ale shadery są w stanie zastąpić tekstur. Istnieje idea "proceduralnego generowania tekstur", ale na razie nikt chyba się nie skusił, ze względu na ograniczenia sprzętowe i koszmarnie wydłużony czas ładowania - przed każdym poziomem te teksturki musałyby być wygenerowane i to za każdym razem na nowo. A musisz wszystko wwalac do tego bufora? Wyladuja tam tylko te najczesciej powtarzajace sie rzeczy, zeby nie trzeba byo ich wczytywac przy kazdym levelu. Co nie zmienia faktu, ze wieksza przeszkoda jest tutaj wersja Core bez HDD.No tak, ale powiedz mi, czy przy takiej skali o jakiej mówimy(przypominam - gra kolos - ~50GB) mogłoby wystarczyć wrzucenie powiedzmy 5GB na dysk? Nie wiem, ciężko to stwierdzić. Na pewno chciałbyś wrzucić tam modele, tekstury i przede wyszstkim jak najwięcej dźwięków(nie muzyki!) otoczenia. Sam program gry w porównaniu do reszty jest praktycznie pomijalnego rozmiaru. Poza tym w końcu i tak musiałbyś to kiedyś wczytać. Powiedzmy, że nawet 20GB(jakieś 50% zawartości) na dysk zrzucisz a to nadal nie gwarantuje gry bez zmiany płytek. Pomijając już całkowicie techniczne aspekty, to jak sam wspomniałeś wersja Core jest największą przeszkodą. <<Zdarzało się to kiedyś. Ale bez absurdów. Skoro można mieć wygodny jeden dysk, to po co komu więcej?>>Teraz to nie rozumiem, o czym mowisz.a co ja cytowałem? Musisz wziąć pod uwagę cytat. Cytat był o tym, że nie przeszkadzałoby kilka płytek. I owszem, bo kiedyś już takie gry wychodziły i nikt nie psioczył. Ale skoro można grę mieć na jednym dysku, to po co komu więcej? Bylo nawet w tym topicu podawane chyba.Widocznie baaaaardzo dawno, bo sobie nie przypominam. Gdyby jednak ktoś wkleił[tego kojimę o skróceniu filmików itd] dla przypomnienia o czym mowa, byłbym bardzo dźwięczny. Na poczatek to trzeba wziac pod uwage, ze nie ma czegos takiego jak jednowarstwowa plyta 50GBNo i co z tego? Są dwuwarstwowe i wydawało mi się, że cały czas o takich mówimy. AC3 (Dolby Digital) tez jest kompresja stratna, a jakos nikt na jakosc dzwieku nie narzeka.Ja wiem czy nikt nie narzeka :) DD to już stara generacja. Teraz przyszedł czas na DTS-HD, albo Dolby True HD, czy wręcz nieskompresowany pcm 7.1. Nadal jednak AC3 jest co najmniej ze trzy klasy lepszy dźwięk niż mp3 i nadal wiele miejsca zajmuje. EDIT: coraz bardziej mam wrazenie, ze ten watek powinien byc jednak w topicu o X360.i pewnie masz rację :P Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s0lid Opublikowano 14 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Stycznia 2007 A jeszcze inna sprawa, że w jednym z wywiadów dotyczących MGS Kojima przyznał, że musiał "trójkę" poobcinać, bo nie chciała się upchać na DVD-9.MGS3 to akurat DVD5, przynajmniej jesli chodzi o wersje US (wiem, bo nie moglem sie doczekac premiery EUR :P). Czy PAL jest DVD9 - nie wiem. Jesli mozna jakos to odczytac z oryginalnej gry, opakowania - to bede wiedział w weekend jak wroce do domu. Tak czy siak, przez ten przyklad z MGS naszla mnie jedna mysl. Niektorzy tu psioczą, ze BD jest zbedne. Ale wezcie pod uwage, ze gry ktore wychodzą juz teraz na PS3 mają wiecej niż 9 GB, ze taki motorstorm by był z pufy jakby sie wybierało inną planszę do jeżdzenia i gra by chciala zmiane plyty. I teraz jeszcze pomyslcie, ze obecne gry to tylko wersje JAP lub US, ktore zawierają jeden język, jedną ścieżkę dzwiekową itd. Jesli producenci chcieliby wydać tzw. "PAL5" czyli 5 jezykow na jednym krążku (lub nawet 6 nieraz), to juz wzrosnie o kilka GB objetość. Najlepszym tego przykladem moze byc seria PES, gdzie multilng zajmował jakies 3,7 GB, a jeden jezyk 1,7 GB podajze. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malsumis Opublikowano 14 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Stycznia 2007 (edytowane) I teraz jeszcze pomyslcie, ze obecne gry to tylko wersje JAP lub US, ktore zawierają jeden język, jedną ścieżkę dzwiekową itd.Akurat Resistance ma kilka wersji językowych. MGS3 to akurat DVD5, przynajmniej jesli chodzi o wersje US (wiem, bo nie moglem sie doczekac premiery EUR ). Czy PAL jest DVD9 - nie wiem.To mi się chyba popitoliło z MGS2, bo ten był na DVD9 - bankowo, bo w necie są nawet ttutoriale co zrobić, żeby iso z DVD-5 lub nawet CD odpalić :P Whateva. Jesli mozna jakos to odczytac z oryginalnej gry, opakowania - to bede wiedział w weekend jak wroce do domu.wsadź ją do PC i zrób obraz 1:1 i powiedz ile zajmuje ;) Edytowane 14 Stycznia 2007 przez Malsumis Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
costi Opublikowano 14 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Stycznia 2007 Przykro mi to mówić, ale shadery są w stanie zastąpić tekstur.A widziales kiedys gierke kkrieger? Polecam rzucic okiem, zdzwisz sie jak moze wygladac gierka zajmujaca 96 KB. Stona gry: 2468309[/snapback]a co ja cytowałem? Musisz wziąć pod uwagę cytat. Cytat był o tym, że nie przeszkadzałoby kilka płytek. I owszem, bo kiedyś już takie gry wychodziły i nikt nie psioczył. Ale skoro można grę mieć na jednym dysku, to po co komu więcej?To w koncu mozna, czy nie mozna? Przez cala dlugosc posta udowadniasz, ze nie da sie miec MGS4 na X360 na jednej plycie, po czym wyskakujesz z czyms takim ;) No i co z tego? Są dwuwarstwowe i wydawało mi się, że cały czas o takich mówimy.Cala historia zaczela sie od newsa o jednowarstwowej plycie 50 GB ;) Ja wiem czy nikt nie narzeka :) DD to już stara generacja. Teraz przyszedł czas na DTS-HD, albo Dolby True HD, czy wręcz nieskompresowany pcm 7.1. Nadal jednak AC3 jest co najmniej ze trzy klasy lepszy dźwięk niż mp3 i nadal wiele miejsca zajmuje.90% ludzi nie jest w stanie w slepym tescie odroznic CD-Audio od dobrej jakosci MP3, i to na wysokiej klasy sprzecie odsluchowym. Nie przesadzalbym wiec z tym "true HD", bo w wielu przypadkach to jest 100% marketingu (w koncu trzeba sprzedac nowy sprzet). A z PCM 7.1 to dales do pieca - chyba potrzebowalbys oddzielnej warstwy BR na sam dzwiek :lol2: Proponuje zostawic ten temat do czasu pojawienia sie jakiegos bardziej wiarygodnego info - a jesli chcemy go kontynuowac, to robmy to w temacie o X360, tu juz wystarczajaco nasmiecilismy ;) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malsumis Opublikowano 14 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Stycznia 2007 A widziales kiedys gierke kkrieger? Polecam rzucic okiem, zdzwisz sie jak moze wygladac gierka zajmujaca 96 KB. Stona gry: http://www.theprodukkt.com/kkriegerWidziałem już bardzo dawno temu. Gra wygląda bardzo biednie w porównaniu z dowolną grą nowej generacji i wymaga kolosalnych ilości pamięci operacyjnej. Zakladam, ze "nie" w powyzszym cytacie sie po prostu zgubilo?owszem ;) To w koncu mozna, czy nie mozna? Przez cala dlugosc posta udowadniasz, ze nie da sie miec MGS4 na X360 na jednej plycie, po czym wyskakujesz z czyms takimCzy Ty rozróżniasz w ogóle kontekst wypowiedzi? MGS to nie są poprzednie gry. To, że kiedyś powiedzmy FF8 wyszło na 4 kompaktach na PSX, nie oznacza że teraz możnaby było tak zrobić z MGS4. Przepaść jest zbyt ogromna ze względu na rozmiar danych i rodzaj danych. FF8 pewnie weszłoby na jedno CD gdyby wyciąć całkowicie FMV! Cala historia zaczela sie od newsa o jednowarstwowej plycie 50 GBSam pisałem że to kretyńska pseudo nowinka i nie wiem czemu w ogóle to przywołałeś. Istnieją dyski 50GB, ale dwuwarstwowe, a dla naszej dyskusji jest to bez znaczenia z tego prostego powodu. 90% ludzi nie jest w stanie w slepym tescie odroznic CD-Audio od dobrej jakosci MP3, i to na wysokiej klasy sprzecie odsluchowym. Nie przesadzalbym wiec z tym "true HD", bo w wielu przypadkach to jest 100% marketingu (w koncu trzeba sprzedac nowy sprzet). A z PCM 7.1 to dales do pieca - chyba potrzebowalbys oddzielnej warstwy BR na sam dzwiekWidocznie jestem inny(choć do audiofila mi daleko), bo mnie to robi różnicę. mp3 z definicji jest niskiej jakości. Ściągnij sobie "Ein Straussfest" wydawnictwa Telarc i porównaj wersję mp3 z wersją lossless. Na prawdę, niebo a ziemia. Tylko zadbaj o prawidłowe ustawienie głośników stereo, bo 99% ludzi nie potrafi tego zrobić. W razie czego służę pomocą przez PM(nie każdy wie, ale dobrze ustawione głośniki stereo pozwalają zachować głębię i spójność sceny w dowolnym miejscu w pokoju!) Proponuje zostawic ten temat do czasu pojawienia sie jakiegos bardziej wiarygodnego info - a jesli chcemy go kontynuowac, to robmy to w temacie o X360, tu juz wystarczajaco nasmiecilismyNie tylko my. W tym wątku jest tak przeogromna ilość śmieci, że gdyby je wyciąć, to nie wiem czy połowa tego wątku by została ;) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gladiac Opublikowano 14 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Stycznia 2007 Na moje niech sobie MGS4 zostanie na ps3 ,nie potrzeba mi porta na x360-zawsze lalem na ta serie ,choc 1 ukonczylem,w 2 pogralem pare godzin i na tym sie skonczylo,do 3 podchodzilem kilka razy-nie przekonalem sie i chyba nigdy nie przekonam,tragiczne sterowanie skutecznie mnie zniechecalo do tej gry,a otoczka gry i "realnosc" ktora niby gra miala reprezentowac zabijaly rzeczy ktore z realnoscia mialy malo wspolnego. Moze jesli wrescie jakis "normalny" z tworcow MGS4 zobaczy ze sterowanie w poprzednich czesciach jest do d.... to kiedys sie skusze Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
costi Opublikowano 14 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Stycznia 2007 Widocznie jestem inny(choć do audiofila mi daleko), bo mnie to robi różnicę. mp3 z definicji jest niskiej jakości. Ściągnij sobie "Ein Straussfest" wydawnictwa Telarc i porównaj wersję mp3 z wersją lossless. Na prawdę, niebo a ziemia. Tylko zadbaj o prawidłowe ustawienie głośników stereo, bo 99% ludzi nie potrafi tego zrobić. W razie czego służę pomocą przez PM(nie każdy wie, ale dobrze ustawione głośniki stereo pozwalają zachować głębię i spójność sceny w dowolnym miejscu w pokoju!)Zapraszam do dzialu Audio, tam jest topic o roznicach miedzy CD-Audio a MP3, z przykladami. Poza tym sa MP3 i MP3, za duzo czynnikow wchodzi w gre zeby jednoznacznie stwierdzic "MP3 gorsze jest i basta". A wracajac na chwile do wieloplytowych MGSow - MGS1 byl na 2 CD ;) Nie tylko my. W tym wątku jest tak przeogromna ilość śmieci, że gdyby je wyciąć, to nie wiem czy połowa tego wątku by została ;)Az polowa? Hojny jestes ;) Jak odbedzie sie premiera PS3 to stworzy sie nowy watek, a ten zamknie, dajac tylko linka w tym nowym. To samo pewnie zrobi sie za jakis czas z topiciem o X360. Powyzsze nie oznacza oczywiscie, ze mozna spamowac do woli ;) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrl Opublikowano 14 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Stycznia 2007 (edytowane) PS3 and disaster, Wii to dominate by next Christmas A portion of a Game Informer interview with Gabe Newell, co-founder and managing director of the computer game development company, Valve Corporation. “The PS3 is a total disaster on so many levels, I think It’s really clear that Sony lost track of what customers and what developers wanted. I’d say, even at this late date, they should just cancel it and do a “do over”. Just say, “This was a horrible disaster and we’re sorry and we’re going to stop selling this and stop trying to convince people to develop for it”. The happy story is the Wii. I’m betting that by Christmas of next year, the Wii has a larger installed base than the 360. Other people think I’m crazy. I really like everthing that Nintendo is doing. “ Lair video 2 http://www.youtube.com/watch?v=FIFpLZOSX6U&eurl= Edytowane 14 Stycznia 2007 przez Nierealny Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tukamon Opublikowano 14 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Stycznia 2007 Wii to dominate by next ChristmasWystarczy zeby na Wii wydali Star Warsy i bedzie pozamiatane... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s0lid Opublikowano 14 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Stycznia 2007 no jak typ od Hl2 mowi takie rzeczy to jednak rzeczywiscie powtarza się "rozrywka" z programowaniem PS2... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SamoDobro Opublikowano 15 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Stycznia 2007 Moze jesli wrescie jakis "normalny" z tworcow MGS4 zobaczy ze sterowanie w poprzednich czesciach jest do d.... to kiedys sie skusze ja sie skusze nawet jak sterowania nie zmienia ;) chociaz tez jestem w obozie tych, co twierdza, ze rozgrywka w MGS to walka ze sterowaniem i ogladanie FMV - wczoraj skonczylem sobie MGS2 ponownie tak na marginesie. uwielbiam te filmiki :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TrueVanDal Opublikowano 15 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Stycznia 2007 @Malsumis Co do filmików w MGS4, mówisz, masz ;) : (...)ostatni numer Gamepro zawiera wywiad z Hideo Kojima, oto kilka kolejnych informacji pochodzących stamtąd: - Snake nie będzie już mógł przytulać się plecami do ścian - Rozpoznawanie ruchów pada będzie wykorzystane do wyglądania zza rogu - Tak jak zostało to pokazane na trailerze z TGS, Snake będzie mógł przestraszyć swoich przeciwników - Możliwe jest skrócenie przerywników filmowych, ponieważ ludzie ciągle narzekają na to, że są za długie - Na polu walki będziemy mogli w każdej chwili zmienić stronę po której walczymy. Przykładowo nasza obecna grupa przegrywa, więc zabijamy kilku z nich, dzięki czemu przeciwnicy wiedzą, że tak naprawdę jesteśmy z nimi - Zmodyfikowaną broń będzie można udostępnić innym graczom w trybie online http://www.metalgearsolid.us/news.php, niestety nie mogę dać bezpośredniego linka do tego "niusa". Szukaj newsa o dacie dodania "styczeń 06 2007 10:29:30". Info było podawane w tym topicu zresztą (przez Nierealnego o ile mnie pamięć nie myli teraz). Przeszukaj 138 stronę tego topicu, na pewno znajdziesz ;). @gladiac Teoretycznie programiści już poszli po rozum do głowy i w MGS3:Subsistance masz swobodną kamerę TPP (zresztą tak samo będzie już w MGS4, programiści po części wstawili ją do "odświeżonego" MGS3 też po to żeby sprawdzić jaka jest reakcja graczy i w MGS4 wprowadzić pewne usprawnienia - o ile to konieczne). IMO w MGS1 i MGS2 ze względu na specyfikę miejsca akcji, kamera (bo w zasadzie to chyba do niej można mieć zastrzeżenia, sterowanie to następstwo zastosowanej kamery) była jak najbardziej do zaakceptowania (czyt. nie przeszkadzała w jakiś straszny sposób) ale w MGS3 faktem jest że tu już można momentami przeklinać (archaizm jak się patrzy do tego raczej nie wygodny). Przy okazji wyszło co innego, tak naprawdę to radar strasznie ułatwiał rozgrywkę i nawet tam gdzie kamera nie była idealna, zawsze można było looknąć na radar i mieć wszystkie niezbędne info o wrogach bez problemu. W MGS3 radaru nie ma i lipa wyszła. Na szczęście zmiany idą w dobrą stronę :). Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojak_ct Opublikowano 15 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Stycznia 2007 (edytowane) jakąś krzywdę Ci zrobiliśmy, że ciągle wracasz do tego tematu. my tylko wstawiamy to co serwują nam serwisy poświęcone tematyce konsol nie moja wina że sony/deweloperzy/inne źródła dostarczają nam co raz to nowych negatywnych informacji. ps. otrzyj łzy bądź mężczyzną :lol: 2466689[/snapback] @Costi gry może robić jakie chce ale wie jak się je robi i raczej wie na co programuje się łatwiej. A to są pieniądze bo raczej programiści nie piszą za darmo a programowanie pod procesor PS3 pewnie zajmuje więcej czasu :wink: Chodź dla gracza to pewnie i tak nie ma znaczenia. Carmak zna się na X86 i myślał, że całe życie tak zostanie? Niestety CPU X i PS3 są bardziej skomplikowane a w szczególności Cell i trzeba się go uczyć od początku. To może być dla niego zbyt trudne. Czy go okiełza? Okaże się jak coś na PS3 napisze. W sumie to dla mnie rybka. Nie interesują mnie jego gry. Wieje nudą od początku rozgrywki. ;) no jak typ od Hl2 mowi takie rzeczy to jednak rzeczywiscie powtarza się "rozrywka" z programowaniem PS2... To było więcej niż pewne. Niby chwalili się, że ułatwiono ten proces ale jak widać nie na tyle, żeby nazwać go łatwym. ;) Mam nadzieję, że dzięki temu zobaczymy coś więcej, coś co nie oferują dzisiejsze gierki. :) Co do MGSa to nigdy nie mogłem przekonać się do tej gry. Może na PS3 spróbuję pokonać barięrę? :) Edytowane 15 Stycznia 2007 przez kojak_ct Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deckard Opublikowano 15 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Stycznia 2007 Tak sie tylko zastanawiam, moze to bzdura - niech mnie ktos kompetentny poprawi, jesli sie myle, ale czy PS3 nie jest wykonywane w tej samej tandetnej technologii (PB free) co x360? Jesli dobrze kojarze, przynajmniej europejska wersja musi taka byc, zgadza sie? Jezeli tak, to ja dziekuje, PS3 kupie za 2 lata, bo nie chce powtarzac jazd z cudownymi gwarancjami Sony (najpierw wieza, potem PSP) i spokojnie poczekam na "stabilna wersje" (acz kreci mnie, 2 next geny mialem z pierwszego rzutu :) ) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malsumis Opublikowano 15 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Stycznia 2007 Co do filmików w MGS4, mówisz, maszDzięki ;) Ale skrócenie filmików nie równa się wycięciu. Być może chodzi tylko o to, że filmiki będą krótsze, ale częstsze. To się okaże ;) To było więcej niż pewne. Niby chwalili się, że ułatwiono ten proces ale jak widać nie na tyle, żeby nazwać go łatwym.jesli ktoś kiedykolwiek napisał coś więcej niż "hello world!", to zaręczam, nie powie że jakiekolwiek programowanie to łatwizna. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gladiac Opublikowano 15 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Stycznia 2007 kto chce ps3 w marcu reka do gory ! ;) PlayStation 3 jednak 23 marca? Jak dowiedział się serwis GamesIndustry.biz, pod koniec marca wystartuje europejska kampania reklamowa PlayStation 3. Jest w związku z tym bardzo możliwe, że konsola pojawi się na rynku zgodnie z planem Sony - w pierwszym kwartale bieżącego roku. Od czasu amerykańskiej premiery nowej konsoli Sony, która - delikatnie mówiąc - nie przebiegła najpomyślniej (wielkie kolejki i niewiele urządzeń w sklepach), wiosenny debiut urządzenia na Starym Kontynencie zdaje się stać pod znakiem zapytania. Nie pojawiły się wprawdzie żadne oficjalne informacje, a japońska korporacja zaprzeczała wszelkim plotkom, ale wątpliwości nie ominęły chyba żadnego zainteresowanego tematem gracza. Tymczasem są poszlaki, wskazujące na to, że wszelkie obawy mogą się okazać nieuzasadnione, a konsola pojawi się na europejskim rynku zgodnie z planem (w jakiej ilości to zupełnie inna sprawa, ale nie bądźmy tacy negatywni). Zdaje się na to wskazywać wypowiedź przedstawiciela agencji reklamowej TBWA, który w rozmowie z redaktorem serwisu GamesIndustry.biz stwierdził, że kampania reklamowa PlayStation 3 ruszy w Europie pod koniec marca. Potwierdza to również wypowiedź anonimowego, wysoko postawionego pracownika jednej z sieci sklepów - "Bezpiecznie jest założyć, że premiera PlayStation 3 nastąpi pod koniec miesiąca. Ja stawiam na 23 [marca]". Nie pozostaje nam nic innego, jak mieć nadzieję, że będzie chociaż trochę lepiej niż w USA... a mowia ze posiadacze x360 wklejaja tylko zle newsy ;) :lol2: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
costi Opublikowano 15 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Stycznia 2007 Twoje odzywki są żałosne! A może nie możesz być "prawdziwym mężczyzną" i chcesz się dowartościować szczeniackimi odzywkami? :lol2: :lol: Nie popuść w majteczki podczas wklejania kolejnego newsa jakie to Sony złe! :lol2: Masz ochote na pare dni urlopu? :evil: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...