Jump to content
Koper

Asus A8n-....- Wszystko O Tej Serii Płyt, Faq W 1 Poście

Recommended Posts

skladam kompa dla brata i mam taki malu problem z asusem a8n5x mianowicie nie moge przekroczyc fsb 220mhz :/ wszystko powyzej powoduje nie ladowanie sie systemu hmm niewiem co z tym zrobic nigdy nie mialem asusa,co byscie radzili odrazu mowie ze to nie wina proca bo on spokojnie robi 2600mhz aha i w ktorych slotach najlepiej dac pamiec?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam płytę asus a8n-sli se i od zwykłej wersji różni się:

brakiem radiatora na mosfetach, jednym słupkiem do dźwięku, brakiem wbudowanego "brzęczka" (głośniczka) i troche uboższą zawartością pudełka

Z plusów to powiem tak: wiatraczek na mobo jest b. cichy (może jeszcze nie rozchodzony :D ), z prockiem 3500+, grafiką 7600gs 256mb bez zalmana, prawie 800 ramu, cs. source na najwyższych detalach ma w stress teście ok. 102 fps, a na asusie a8n-e fm/s miał 80 fps :blink:

Podkręcać jeszcze nie próbowałem (sprzęt mam dopiero od poniedziałku)

 

Mam kilka pytań: za jakiś czas chciałbym dokupić sobie drugą grafę, ale nie wiem, czy można łączyć w sli 7600gs bez zalmana i z zalmanem :-|

wgraj bios od PREMIUM bedziesz mial wiecej opcji do oc

Share this post


Link to post
Share on other sites

skladam kompa dla brata i mam taki malu problem z asusem a8n5x mianowicie nie moge przekroczyc fsb 220mhz :/ wszystko powyzej powoduje nie ladowanie sie systemu hmm niewiem co z tym zrobic nigdy nie mialem asusa,co byscie radzili odrazu mowie ze to nie wina proca bo on spokojnie robi 2600mhz aha i w ktorych slotach najlepiej dac pamiec?

Pamiec w niebieskie sloty (tak przynajmniej twierdzi instrukcja), upewnij sie ze mnoznik HT i pamieci masz ustawione jak trzeba (zakladka CPU Configuration w biosie). Raczej wina plyty to nie jest, bo u mnie robi 275 MHz.

 

Bawil sie ktos opcjami od PEG w biosie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

erm... Witam... tradycyjnie glos zabieram dopiero gdy cos jest nie tak >.>

Dzisiaj stalem sie szczesliwym posiadaczem SLI SE... szczesliwym bo dopiero dzieki tej plycie odkrylem potencjal mojego procka (venice 3k+).

Ale do rzeczy... Zmontowalem caly zestaw... wszystko dziala ladnie, stabilne jak skala, kreci sie miodnie aleeee... cos piszczy... Podejrzewam zasilacz - tak na ucho :) albo mobo :) Co najzabawniejsze... piszczy przy procesorze obciazonym ponizej 60%. Jak tylko wjade z obciazeniem powyzej 60% (prime or sth) to... nastaje bloga cisza...

Ma ktos moze jakies propozycje co to jest i jak sobie z tym poradzic? :) Bylbym wdzieczny za pomoc... Przy poprzedniej plycie - msi k8neo4-f nie piszczal (przynajmniej dzisiaj rano...)

PS. zasilacz to fsp 350-60MDN®, piszczy zarowno przy podkreconym sprzecie jak i przy nominalnych ustawieniach :/

Edited by R_I_P_

Share this post


Link to post
Share on other sites

a moze standardowo cewki na plycie?

no wlasnie czytajac rozne fora tez sie nad tym zaczalem zastanawiac :/

jakis pomysl jak sobie z tym poradzic?

Plyta nowa, mam ja prosto ze sklepu od 11h ><

 

UPDATE: Problem rozwiazany... polowicznie nieco... to nie plyta tylko zasilacz :/ Wrrrr a myslalem ze na jakis czas skonczyly sie wydatki na kompa >< Anyway, dziekuje za pomoc :)

Edited by R_I_P_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Padla mi DFI LP NF4 Ultra-D i musze jak najszybciej(dzis) kupic jakiegos zastepce. Wybor wstepny padl na A8N SLI SE, niestety jestem w pracy i nie mam czasu przeleciec calego topicu stad moje pytanie - jakie srednie HTT mozna uzyskac na tych plytach i ktory bios jest najlepszy. Potrzebuje HTT okolo 312 i 1.55v dla procka - nie bedzie problemu? Aha i czy nie ma problemu z G.Skillami na UCCC? (bo gdzies mi sie obilo o uszy ze Asus i G.Skille to nie jest dobra para).

Share this post


Link to post
Share on other sites

no wlasnie czytajac rozne fora tez sie nad tym zaczalem zastanawiac :/

jakis pomysl jak sobie z tym poradzic?

Plyta nowa, mam ja prosto ze sklepu od 11h ><

 

UPDATE: Problem rozwiazany... polowicznie nieco... to nie plyta tylko zasilacz :/ Wrrrr a myslalem ze na jakis czas skonczyly sie wydatki na kompa >< Anyway, dziekuje za pomoc :)

Teraz to juz zmieklem...

Zasilacz piszczy tylko w polaczeniu z moim a8n-sli se. Poskladalem kompa na starej msi k8neo4-f i jest cisza... podlaczylem u kumpla pod asrock + xp2000 i.. jest cisza... wtf... nie lubi mojego asusika? :)

PS. przepraszam za offtop... tak mi sie spontanicznie jakos napisalo >.>

Edited by R_I_P_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam po dlugiej nieobecnosci na tym forum..... Mam A8N-SLI DELUXE wszystko jest piknie ale ...... jest jeden szkopul dzwiek a wlasciwie jego namiastka. W poruwnaniu do A7N8X-E Deluxe to ta plyta nie gra tylko wydaje jakies dzwieki pozbawione dynamiki i "plaskie" Walczyl jus ktos moze z tym ?? ( sterowniki oczywiscie te z plyty CD wgrane )

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm kupilem plyte i chyba mam problem z pamieciami. Tj. Dzialaja dwie naraz tylko wlozone obok siebie do slotow B. Niestety w Single Channel :/ Sprobuje wgrac nowszy bios - chyba ze sa jakies ciekawe modowane, co polecacie? W porownaniu do DFI chipset jest b. zimny (przy HTT 300)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

czy warto brac asusa A8N-SLI SE??

Proline nie chce zwrocic kasy po reklamowanym Dual Vsata, twierdzac, ze podobno nie moga, bo plyta jest na rachunku z procem.

Tyle sie dowiedzialem, bo to nie moja plyta i ja nie reklamowalem.

 

Nie wiem czy nie sciemniaja, ale i tak do 300zł chyba nic godnego uwagi nie ma juz na rynku, wiec czy ta plyta to najlepszy wybor do tej ceny??

 

Do tego jest tez jedna z niewielu plyt s939, ktore sa dostepne w proline.

Pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam ta płyte i nie narzekam :D jedyne co denerwuje to ten cholerny brzęczyk na chipsecie, czasem jak włączam kompa to mi wierze ten "wentylatorek" zagłusza, a czasem jak włącze to jest błoga cisza,

co będzie lepsze???

http://www.allegro.pl/item144853647_pentag...urier_8_9_.html

http://www.allegro.pl/item143387860_zalman..._transp_fv.html

http://www.allegro.pl/item143986610__penta...m_od_ss_fv.html

czy to

http://www.allegro.pl/item145345823_zalman..._jak_nowy_.html

co będie najlepsze do zastąpienia tego po************ brzęczyka ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

czy warto brac asusa A8N-SLI SE??

Proline nie chce zwrocic kasy po reklamowanym Dual Vsata, twierdzac, ze podobno nie moga, bo plyta jest na rachunku z procem.

Tyle sie dowiedzialem, bo to nie moja plyta i ja nie reklamowalem.

 

Nie wiem czy nie sciemniaja, ale i tak do 300zł chyba nic godnego uwagi nie ma juz na rynku, wiec czy ta plyta to najlepszy wybor do tej ceny??

 

Do tego jest tez jedna z niewielu plyt s939, ktore sa dostepne w proline.

Pzdr

Wiec powiem CI tak...

Przesiadlem sie z msi k8 neo 4f i dopiero poznalem mozliwosci mojego procka... na msi nie moglem wyciagnac wiecej niz 9x250 (Venice 3000+, 35 tydzien)- sami przyznacie ze MARNIE :/ Lekko poddenerwowany poszedlem do sklepu znak w poznaniu i kupilem ostatniego asusa :) Przyszedlem do domku, poskladalem i... zaczal mi piszczec zasilacz >< (fsp 350 mdn or sth) Okazalo sie ze pisczy tylko u mnie i tylko z ta plyta O_o No ale to nie wazne... wracajac do Oc... udalo mi sie z mojego NIBY marnego procka wyciagnac 320x9... wiec sam przyznasz ze CHYBA jest roznica :)

Jedyne co zrobilem przy tej sli to wrzucilem bios od premium - nie wiem czy to cos dalo ale na forum tutaj wyczytalem ze warto :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam tez A8N SLI SE, 3700+ San Diego, chcialbym wgrac biosa od wersji Premium... Jestem poczatkujacy i przepraszam jesli zabije kogos moim lamerskim pytaniem ;)

1. Czy mozna robic to bez obaw ze uszkodzi sie sprzet?

2. Jak w ogole zmienia sie biosa - sciagam z strony producenta i co dalej?

3. Jaki najlepszy bios do mojej plyty?

4. Oprocz mojej sa jeszcze 2 wersje plyty - Premium i Deluxe, od ktorej ma byc bios?

 

Pozdrawiam!

Edited by Bombay

Share this post


Link to post
Share on other sites

www.google.pl -> na górze takie okienko jest i tam wpisujesz: "a8n premium bios mod" i naciskasz SZUKAJ -> a potem naciskasz pierwszy link, który się pojawi na liście... i tam wszystko będzie... i uwierz mi to nie boli, żeby skorzystać z Google.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy istnieje jakikolwiek mod ktory by umozliwial zwiekszenie napiecia na pamiatkach na plycie a8n sli premium ?? Standardowo jest oczywiscie 3.0V ale na winbondy to zdecydowanie za malo i przy okazji to samo w stosunku do procka. 1.55 V to tez dosc malutko moje podstarawe MSI ma 1,59 V :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam mam problem z płytka a8n32 sli tzn: problem polega na tym iż jak podniosę częstotliowość HT , to wraz z tym zabiegiem zmienia się napięcie na CPU z 1,45V na 1,65 na szczescie mam WC bo bylo by krucho :) na początku to nawet nie zauważyłem

po kręceniu standard super pi wszystko OK 32M przeliczone ale coś mnie podkusiło sprawdzam tmp. a tu zdziwienie wchodze do biosu a tu 1,65 mimo iż nic niezmieniałem , no to ja chcę zmienić a tu guzik zmianiam na 1,45 a w windzie 1,65, wchodze do biosu a tu znowu 1,65 no to ja clear cmos i znow krecenie i znowu to samo............

mój config : a8n32 sli , a64 3500+ venice ,2x512 kingston hyperX , 6600gt gainward , Tagan 420W , WC cpu,gpu

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam, niedawno siadla mi DFI nf 4 ultra D, a co najlepsze dwom moim kumplow tez hehe jakis zbieg okoloczonsci. W kazdym badz razie nie dostalem nowej DFI tylko zwrot kasy no i wziolem ASUSA A8N32 DELUXE ogolnie wszystko spoko chociaz bios mnie troche wkurza, ale taki jakis dziwny problem mam ze przy kazdym restarcie czy wylanczeniu i wialczeniu albo resecie na chwile monitor traci sygnal zmienia sie dioda z zielonej na pomaranczowa na doslownie sekunde moze ale wiem ze raczej nie powinno tak byc, o co mzoe chodzi probowalem pare opcji w biosie ale nic.

Edited by fllanker

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej ludki

 

mialem małego zonka z podkręcaniem 3200+ na A8N-E - długo nie mogłem dojść co i jak, w czym leży proble, co robię źlę :mur:

 

w końcu doczytałem tu, że chodzi o fdd :blink:

 

sprawa się właściwie już rozwiązała - pomyśleć, że wszystko przez j...edną stację dyskietek. przeczytawszy kilkadziesiąt stron tego forum, o płycie Asus A8N-E i pokrewnych, dowiedziałem się o tym właśnie zonku z tymi właśnie płytami. włączenie fdd w biosie sprawę rozwiązało i wstępnie - bo czasu za dużo nie było - CPU idzie na 10x270 czyli całkiem nieźle jak na 3200+ i moje cokolwiek niezbyt jeszcze ten teges umiejętności. dla mnie bomba :D

 

w tym miejscu chciałbym podziękować chłopakom, którzy opisali tu swoje boje i przeboje z napędem dyskietek stanowiącym prawdziwą barierę w podkręcaniu :lol2:

 

chciałbym też zaproponować umieszczenie info o tym konkretnym problemie i jego rozwiązaniu w miejscu nieco bardziej dostępnym - może np. pierwsza strona, nie wiem - po prostu konieczność przebicia się przez kilkadziesiąt stron (bo właśnie w środku tego topicu coś o tym było) aby uzyskać info o tak absurdalnej rzeczy może skutecznie ograniczyć liczbę osób, którym ta informacja się przyda i rozwiąże praktycznie cały problem. a z tego co widzę, to całkiem sporo ludzi się właśnie z tym męczyło i jedynie przypadkowi można zawdzięczać, że ktoś to zauważył. i nie piszcie proszę o tym, że trzeba najpierw skorzystać z wyszukiwarki. wyszukiwarka pomoże jak się wie czego się szuka, a przecież - tu chyba nikt nie zaprzeczy - kierując się logiką nie sposób na to wpaść. bo w końcu co ma fdd do oc? of kors, coś ma - pewnie sprawy prądowe, i pewnie rzeczywiście da się to w sposób logiczny wytłumaczyć, ale tak naprawdę to wielu ludzi zupełnie nie interesuje. najpierw myśli się o przyczynach typu - złe ustawienia w biosie ale dotyczące oc, złe mnożniki idzielniki, słabe pamięci, proc ze słabej serii, chłodznie, zasilacz, stary bios... ale nie fdd! w wyszukiwarce szuka się porad nt podkręcania, szuka się opinii o częściach (dobra ta płyta, dobre te pamięci, jaki stepping lepszy do oc, ile napięcia, jaki soft się przydaje)

 

well, cóż, idę kręcić dalej, skoro udało się 700 mhz uzyskać, to może uda się też kilka kolejnych zrobić (bakcyl, nie)

 

pzdr

 

patryk

Share this post


Link to post
Share on other sites

na płycie asus a8n-sli se (bios od premium) z mojego 3500+ wiciagnołem tylko 2500 mhz, jak przekraczam tą granicę to po przejściu tego obrazka z nazwą płyty pokazuje się u góry po lewej stronie kółko i wielokat (jakby jakiś ludzik), nie ma znaczenia na jakim mnożniku ustawiam, i tak przy 2500mhz wiesza się, co może być tego przyczyną ???

Edited by regaciarz

Share this post


Link to post
Share on other sites

na płycie asus a8n-sli se (bios od premium) z mojego 3500+ wiciagnołem tylko 3500 mhz, jak przekraczam tą granicę to po przejściu tego obrazka z nazwą płyty pokazuje się u góry po lewej stronie kółko i wielokat (jakby jakiś ludzik), nie ma znaczenia na jakim mnożniku ustawiam, i tak przy 3500mhz wiesza się, co może być tego przyczyną ???

3500mhz? jestes pewny <_< jaki mnoznik i htt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...





×
×
  • Create New...