TheOne Opublikowano 10 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 10 Lutego 2005 Witam, przeniosłem się z Athlon 2200+ (1800MHz), 512 MB DDR266, Leadtek GeForceFX5700 256MB na A64 3200+ (2000MHz, S939, 512KB L2), 2x512MB DUAL GAIL 400MHz 2.5-3-3-6, Gigabyte K8NF-9 nVidia nForce4-4x, Gigabyte GeForce 6600GT, Chieftec 420W I oto, co uzyskałem w programach testujących: 3DMark2005: wzrost z 593 do 3470 (wzrost prawie 6x) 3DMark2003: wzrost z 2772 do 8736 (wzrost x3) Jak na razie wszystko poprawnie i tak jak powinno być, i byłoby pięknie gdyby nie… 3DMark2001SE: wcześniej 9166, teraz 12467 ?!!!!!!!!!!!!! lol? Jak porównywałem swoje wyniki do innych bliźniaczych konfiguracji to w testach ’05 i ’03 wypadałem nawet lepiej, natomiast wszyscy inni uzyskiwali >20 000 3Dmarkow w 2001SE… Najdziwniejsze jest to, ze jednego dnia tak namieszałem, że uzyskałem owe 20 500 (bez instalacjo nowych sterów) ale następnego dnia wynik znowu oscylował w granicach 12 000. Moje pytanie brzmi, co jest grane? Dlaczego ’05 i ’03 odnotowują znaczny wzrost wydajności a ‘01se w tych samych warunkach testowych uzyskuje wynik mocno zaniżony o 8000?! Wszystko byłoby fajnie gdyby podobna anomalia występowała tylko w tym benchmarku, jednakże wszystkie nowe gry dostają kopa (farcry, doom3, half life 2) tymczasem stare gry pod directx7-8 i opengl zyskują tylko trochę na wydajności (np. ET, wzrost wydajności zaledwie 20-30%, a powinno być ponad 100%...) Dla porównania wyniki w kolejnych testach 2001se: Game 1 Car Chase Low/High 138 / 48 211 / 105 fps Game 2 Dragothic Low/High 157 / 95 163 / 124 fps Game 3 Lobby Low/High 124 / 54 174 / 100 fps Game 4 Nature 50 fps 49 fps <- chyba jakiś żart?! Sprzęt jest na 99% sprawny i jestem prawie pewien, że to wina oprogramowania/ sterowników/ konfiguracji programowej. Tylko co?! Wykluczam następujące sprawdzone możliwości: - zainstalowane najnowsze sterowniki do płyty głównej nForce4 i detonatory dla geforce - nowo zainstalowany system z SP2 i wszystkimi uaktualnieniami - sprzęt nie podkręcany - na pewno wyłączona synchronizacja pionowa w sterownikach! - na pewno wyłączone AA i AF - killowane wszystkie procesy użytkownika przed testami Dziwi mnie to, że 3dmarki ’03 i ’05 odnotowują znaczny wzrost wydajności (zgodnie z przewidywaniami wg porównań z innym bliźniaczym sprzętem- można zatem wykluczyć uszkodzenie sprzętu lub jakaś zła konfiguracje sprzętową) natomiast sam ‘01se zaniża mocno wyniki (widać po chociażby po ostatnim teście gdzie ilość fps nawet spadła :/) Nie wiem, co już mam o tym myśleć. Pomocy… POZDRAWIAM, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaczala Opublikowano 10 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 10 Lutego 2005 Nie wiem, co już mam o tym myśleć. Pomocy… 1267833[/snapback] W sumie to nie wiem czemu tak jest. Ale nawet gdyby to najważniejsze, że gierki chodzą co nie? Benchmarki nie służą do grania, więc nie łam się (tym bardziej, że 2003 i 2005 działają ok ;)) Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wamak Opublikowano 10 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 10 Lutego 2005 (edytowane) A może masz coś z pamięciami źle w biosie ustawione. Weź pod uwagę, że marki 03 i 05 korygują wynik tak, aby zależał tylko od grafy. Radziłbym puścić Sisofsandra aby sprawdzić przepustowość pamięci i wynik procka. Z drugiej strony zdarzają się takie wypadki na marku 2001, nie jest przystosowany do nowego sprzętu. Ja też jak zmieniałem kartę graf. (MX440-R9550, czyli zupełnie inna klasa co prawda, niż FX5700-6600GT), to nie zauważyłem wzrostu wydajności w starych gierkach, szczególnie openGl (MOHAA), a w nowych kolosalna różnica. Edytowane 10 Lutego 2005 przez Waldek82 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukk Opublikowano 10 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 10 Lutego 2005 Boze.....LUDZIE NIE PRZEJMUJCIE SIE 3dmarkiem 2001!!!! sam tego doswiadczylem na wlasnej skorze...spojrz w moj podpis..wiesz ile mam w 3dmarku 2001??? 14700..ale wali mnie to..bo najwazniejsze ze gry smigaja i wyniki w 03 i 05 sa jak najbardziej ok...juz mowilem kiedys: ten benchmark ma 5 lat!!! to moze na tej samej zasadzie odpalcie 3dmarka 2000 albo jescze lepiej: 3dmarka 99 :blink: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aerial Opublikowano 10 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 10 Lutego 2005 Z tym 3dmarkiem 2001 jest bardzo ciekawy problem :) Wg mnie ta optymalizacja 2k3 i 2k5 wylacznie pod karty graficzne jest niezbyt trafionym pomyslem. Raz ze psuje to caly smak rywalizacji ludzi przy o/c ktorzy musieli zadbac o wiele roznych szczegolow w trosce o wynik. Dla przykladu wezmy 2 configi na mocnej grafie rodzaju 6800 czy X800 najlepiej z lepszych modeli. Wstawiajac te karty do slabego configa (jakis zykly athlon, albo np niekreco ny a64 czy p4) a potem do a64 lecacego np na 2500mhz przy wysokim fsb. Wyniki w 2k3 i 2k5 zmienia sie nieznacznie, a w 2k1 bedzie wprost przeciwnie. To by oznaczalo ze kozysc z takiej modyfikacji / zmiany sprzetu nijak ma sie do korzysci w grach :-P ? Bo sa ludzie co maja calkiem dpoobne wyniki w 2k3 i 2k5 a roznica w 2k1 siega do 10-15k... Na tych kartach mozliwe jest 25-30K w 2001 i bynajmniej nie jest to bez znaczenia, jak sugerowalyby najnowsze marki. Szczegolnie odczuwalne ejst to przy duzym "stresie" np w hl2 (multi). tam proc i fsb ma duzo do pwoiedzenia, a czesto ludzie sie dziwia dlacze sie tnie... Kupili sobie grafe za >1000pln i mysla ze rozwiazali wszytkie problemy :) o czym zreszta utwierdzaja ich najnowsze 3dsmarki. Nie zawsze musi byc to prawdą :ploom: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaeres Opublikowano 10 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 10 Lutego 2005 W NV jak i zreszta w ATi do kazdego smarka sa inne stery. Wgraj jakas serwie 5x.xx i zobaczysz te upragnione 18k+ Ale za to bedziesz mial w smary 03 i 05 o wiele gorsze wyniki. I rada. Zrob zawsze bardziej szczegolowe wyniki/badania a nie odrazu z zalem walisz na forum. Powodzenia PS. Sprzecik godny pozazdroszczenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheOne Opublikowano 10 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 10 Lutego 2005 (edytowane) Kareas- Wchodzą mi tylko stery 6x.xx bo wcześniejsze nie chcą się instalować gdyż nie rozpoznają mojej grafy 6600gt. Próbowałem już wiele wersji 66-72 i we wszystkich kicha. Lukk- nie przejmuje się 3dmarkiem2001 póki mi wszystkie gry wydajnie chodzą. Ale z drugiej strony taka kolej rzeczy budzi wątpliwość czy to tylko wina 3dmarka czy wszystkie gry pod directx7-8 chodzą na 50% swoich możliwości. Popatrz na test Nature: nowy sprzet pokazuje mniej fps niż stary. Musi być tego jakaś przyczyna… Próbowałem jeszcze wielu innych rzeczy: - ponownie zainstalowałem grafe na płycie - odinstalowałem riva tuner - ustawiałem sterowniki na default - kombinowałem z ustawieniami jak tylko można i nic… Aż tu nagle test nature poleciał na max swoich możliwości: 103 fps. Co jest grane myślę sobie?! Miałem jednak racje wcześniej to wina sterów lub samego 3dmarka… W sterownikach mam włączoną opcję „refresh rate overrides” aby nadpisywały standardowe odświeżanie ekranu 60Hz na maksimum tego co jest w stanie wyciągnąć mój monitor w różnych rozdzielczościach- 100/85Hz. Ten i wcześniejszy test nature pokazał 103 fps gdy owe nadpisywanie odświeżania nie zadziałało i test wystartował w 60Hz... Wyłączam zatem nadpisywanie odświeżania w sterownikach i 3dmark pokazuje 103 fps w teście nature, a ogólnie 20500 punktów (jest 60Hz). Włączam nadpisywanie (100Hz w 1024x768) ale fps w nature spada do 49fps a ogólna ilość punktów do 12600. Odkryliśmy, zatem w czym leży sedno sprawy!!!!!!! Co ciekawe nadpisywanie 60hz dowolną wartością powodowało zawsze znaczny spadek wydajności, natomiast wyłączenie nadpisywania pokazywało już dobrą ilość klatek i punktów. Nie ma to oczywiście zastosowania w 3dmarkach 03 i 05 i nowszych grach, bo tam ten problem nie występuje. Problem udało mi się przetestować jeszcze dla EnemyTerritory (opengl) i to go nie dotyczy. Nie wiem jak inne starsze gry pod DX7-8 ale na razie (póki nie przeprowadziłem innych testów) owa anomalia występuje tylko dla 3dmarka 2001se… Problem w sterownikach, 3DMarku2001se czy może w niekompatybilności tych dwóch rzeczy?! Dla świetnego spokoju nadpisywanie w sterach nvidii wyłączyłem i zastosowałem refresh overrider z riva tuner i wszystko jest OK. Wygląda na to, że jak wymuszę zmianę niestandardowego 60Hz przez sama grę lub inny programie to jest OK., ale jak przez stery nvidia to spada wydajność drastycznie…. (na razie w 3dmarku2001se tylko) Mam prośbę o przetestowanie czy podobnie spostrzeżenia ze sterownikami nvidii i opcją „refresh rate overrides” w nich zawartą powodują podobne spadki wydajności u was. PS. 1.Dlaczego jak windows wymuszę tryb 1024x768x32 w 100Hz to po wejściu do jakiejkolwiek gry w dokładnie tej samej rozdzielczości (3dmark) i tak wyświetli się w 60Hz??? 2.Czy znacie jakieś inne metody na omijanie 60Hz, bo rivatuner do poprawnego działania wymaga minimalizowania do systraya i uruchamiania razem z windą? REASUMUJĄC: „Refresh rate overrides” w sterownikach nvidia powoduje drastyczny spadek wydajności w 3Dmark2001SE?!!! PS2: Na koniec podaje dla zainteresowanych poprawne wyniki testów 3DMark2001SE: Game 1 Car Chase Low/High 301/105 Game 2 Dragothic Low/High 373/212 Game 3 Lobby Low/High 274/123 Game 4 Nature 103 Overall score: 20500 Dzięki za zainteresowanie tematem i odpowiedzi na mojego posta. POZDRAWIAM, Łukasz P. Edytowane 10 Lutego 2005 przez TheOne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sucker Opublikowano 10 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 10 Lutego 2005 Pobaw sie tym w sterach. I wylacz podacze testow w smarkach czekanie na synchronizacje(vsync). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheOne Opublikowano 10 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 10 Lutego 2005 Sucker- najwyraźniej się nie zrozumieliśmy… Mając na myśli nadpisywanie odświeżania w sterownika pisze dokładnie o tym samym, co ty mi proponujesz, tylko u mnie to się nazywa „Refresh rate overrides”, bo zainstalowałem Angielskie wersje sterowników zamiast wersji „International”… Zatem to rozwiązanie prowadzi do zmniejszenia wydajności w benchmarku i pomaga na razie tylko nadpisanie przez riva tuner… Jak pisałem wcześniej synchronizacja pionowa była pierwszą rzeczą która sprawdziłem i jest ona wyłączona w sterownikach (potwierdziłem wyłączenia w riva tuner) i samych programach testujących… POZDRAWIAM, Łukasz P. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-mess- Opublikowano 10 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 10 Lutego 2005 jak mialem bartona 2500@3200, 2x256DDR@400 cl2.5, abita nf7-s, i wsadzilem gf 6800 GS od gainwarda tez zdziwilem sie wynikiem w 2001se. wynosil zaledwie 16000pkt, tyle osiagalem na tym samym konfigu na r9500@pro podkreconym jeszcze... na tym co mam w podpisie poprawa jest dosc znaczna, bo wyskakuje mi ~23000 markow :wink: (stery 71.20) wiec nie narzekam. nie mam pojecia co u ciebie jest nie tak, imho powinienes miec wynik okolo 16000. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheOne Opublikowano 11 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 11 Lutego 2005 (edytowane) LOL… Właśnie odkryłem, że owo ustawienie w sterownikach miało nie tylko wpływ na 3dmarka 2001SE, ale także na najnowsze gry… Weźmy np. Doom3: 1280x1024 HQ - Referencyjny (taki sam) sprzęt: 55 fps - Mój sprzęt z włączoną opcja w sterach: 40 fps <- martwiłem się, także wcześniej dlaczego tu mam mało. Jak się okazało: - Mój sprzęt z WYŁĄCZONA opcja w sterach: 67 fps… Wszystkie rozdzielczości i ustawienia po wyłączeniu tej opcji wykazują 60% wzrost fps!!!!!!!!! Teraz to nawet 1024x768 +AAx4 i +AFx8 hula na 46 fps i to w Ultra Quality… (to gdy podkręcę swojego athlona64 z 2GHz na 2,4GHz i grafę o 10%) Mam prośbę: Przetestuje u siebie 3dmarka2001 i dooma3 przy włączonej i wyłączonej tej opcji. Zastanawiam się czy tylko to ustawienie zarzyna mój komp czy może maja tak stery (uzywam obecnie wersji 66.93) EDIT: Co ciekawe programik FRAPS (to pokazywania ilości fps w aplikacjach 3D) tez potrafi zaniżać wyniki wszystkich benchmarków z serii 3DMark… Bez niego 3Dmark2005: 3450, z nim: 2850. Test Game4 Nature w 3Dmark2001SE: z 103fps, bez: 90fps. To imo dużo jak na programik, który ma tylko wyświetlać ilość fps :/ Co ciekawe wpływ frapsa na doom3 nie udało mi się wykazac… Dziwne to wszystko oO POZDRAWIAM, Łukasz P. Edytowane 11 Lutego 2005 przez TheOne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukk Opublikowano 11 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 11 Lutego 2005 (edytowane) LOL… Właśnie odkryłem, że owo ustawienie w sterownikach miało nie tylko wpływ na 3dmarka 2001SE, ale także na najnowsze gry….......................................... 1269969[/snapback] heheheh..no niezly Einstein z ciebie..zrobilem tak jak mowiles (wylaczylem w sterach) i 3 dmarku 2001 mam 16600 punktow :lol: :lol: w nature 120-240fpsow...hehehe..jaki bezsens..wylaczenie takiego gowna daje takie efekty...porobie teraz jescze testy gier...(szczegolnie interesi mnie nfsu2) EDIT............................................... ok stary..JESTES MISTRZEM!!! serio....juz o 3dmarku Ci pisalem...w doomie 3 u mnie akurat nie ma roznicy..ale: NFSU2 - sredio 38FPSow!!!!! (przedtem 30)...teraz nawet 50fpsow jest czasami...a przedtem bylo to nie do osiagniecia Settlers Heritage of Kings (narzekalem na ta gre za wymagania w tamtym temacie)..a wiec: 1024x768 max detali - ok 100fpsow (przedtem ok 60)...1024x768 max detali AAx4 i AFx16 - 40fpsow (przedtem 25-27 i nie dalo sie zbyt grac)....przeciez to prawie 100% wiecej!!!!!!!! za chwile przetestuje HL2 jaka glupizna...wlaczysz w sterach to spada wydajnosc a wystarczy ze wlaczys w rivie (tak tez zrobilem) i masz super wydajnosc....NIGDY bym sie tego nie spodziewal proponuje Tobie abys nie wiem moze zalozyl nowy temat (moze przyklejony na forum) aby kazdego poinformowac o tym...hehehe..JESTES BOGIEM:) Edytowane 11 Lutego 2005 przez lukk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kinio Opublikowano 11 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 11 Lutego 2005 Mam prośbę: Przetestuje u siebie 3dmarka2001 i dooma3 przy włączonej i wyłączonej tej opcji. Zastanawiam się czy tylko to ustawienie zarzyna mój komp czy może maja tak stery (uzywam obecnie wersji 66.93) EDIT: Co ciekawe programik FRAPS (to pokazywania ilości fps w aplikacjach 3D) tez potrafi zaniżać wyniki wszystkich benchmarków z serii 3DMark… Bez niego 3Dmark2005: 3450, z nim: 2850. Test Game4 Nature w 3Dmark2001SE: z 103fps, bez: 90fps. To imo dużo jak na programik, który ma tylko wyświetlać ilość fps :/ Co ciekawe wpływ frapsa na doom3 nie udało mi się wykazac… Dziwne to wszystko oO POZDRAWIAM, Łukasz P. 1269969[/snapback] Mam znacznie słabszą grafe, bo jedynie 6600, ale zauważyłem te zjawisko już miesiąc temu gdy ją kupiłem, też się trochę nakombinowałem aby znależć przyczynę gorszych wyników. Aby pozbyć się przykrego efektu migotania polecam, Reforce wymaga uruchomienia tylko raz, ale nie jestem jego pewnie w 100%, lub RefreshLock wymaga stałej obecności, ale jest malutki i działa bez kłopotu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pp46epf@neostrada.pl Opublikowano 11 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 11 Lutego 2005 Siemano piszę tu pierwszy raz ale coś cholernie mnie denerwuje.Mam cieńką płytkę ECS kt600a Bartka 2500+ (niekreconego) 256mb RAM i radka 9600pro.Podkręciłem GPU do 535Mhz a urojone pamięci seryjnie coś ponad 200. Wykręciłem je na 242Mhz bo wiecej się boję przy seryjnym chłodzeniu. Jeden gościu na forum kręconego procka 1700+(niepamiętam o ile ale nie dużo) 256MB RAM i nie kręconego Radka9100 a GPU chyba 250. w 3d mark2001SE osiągnoł blisko14000 a ja nie wyciągnąłem ani10500.Przecież 3d mark to p[rzede wszystkim benchmark do sprawdania GPU . Co jest do cholery. Czyżby procek miał aż tak wielkie znaczenie w grach? :mur: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzyfal Opublikowano 11 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 11 Lutego 2005 LOL… Właśnie odkryłem, że owo ustawienie w sterownikach miało nie tylko wpływ na 3dmarka 2001SE, ale także na najnowsze gry… Weźmy np. Doom3: 1280x1024 HQ - Referencyjny (taki sam) sprzęt: 55 fps - Mój sprzęt z włączoną opcja w sterach: 40 fps <- martwiłem się, także wcześniej dlaczego tu mam mało. Jak się okazało: - Mój sprzęt z WYŁĄCZONA opcja w sterach: 67 fps… Wszystkie rozdzielczości i ustawienia po wyłączeniu tej opcji wykazują 60% wzrost fps!!!!!!!!! POZDRAWIAM, Łukasz P. 1269969[/snapback] Szefie, jak to u mnie zadziala a sadze ze tak to naprawde jestes The One. Ja na 2.6GHz PIV i G6800GT mam 12800 w 2d2001 :mur: ale widze ze ten problem mam chyba z glowy. Dzisiaj przetestuje. :D . Dzieki i pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaeres Opublikowano 11 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 11 Lutego 2005 Tutaj chodzi o karty serii 6xxx czy ogolnie NV ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukk Opublikowano 11 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 11 Lutego 2005 (edytowane) Tutaj chodzi o karty serii 6xxx czy ogolnie NV ? 1270448[/snapback] nie mam zielonego pojecia ale co Ci szkodzi sprobowac??? u mnie przynioslo ZNAKOMITE EFEKTY..serio EDIT: moze zalezy jescze od tego jakich sterow uzywasz??? bo imho jest to ewidentny jakis babol w nowych (66.93) sterach nvidii Edytowane 11 Lutego 2005 przez lukk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-mess- Opublikowano 11 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 11 Lutego 2005 czy wy mowicie to o vsync w sterownikach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheOne Opublikowano 11 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 11 Lutego 2005 Dobrze wiedzieć, że powyższy problem dotyczy nie tylko mojej konfiguracji sprzętowej… Zatem najprawdopodobniej wszystkiemu winne są sterowniki. Ja używam wersji 66.93 ale jak tylko będę mógł to przetestuje jakieś starsze lub bety z serii 7x.xx. Wpływ frapsa i sterowników mogę sprawdzać tylko w benchmarkach z serii 3dmark oraz gier które mam zainstalowane (które dodatkowo pozwalają na benchmarkowanie- doom3, farcry, et). Im więcej się tym bawię tym bardziej głupieje… Wpływ tej opcji w sterownikach widać w 3dmarku01 oraz doom3, natomiast farcry i marki 03 i 05 są „odporne” na to ustawienie… Wpływ frapsa na ilość fps wyraźnie widać w farcry (bez 53fps, z frapsem:40 fps) oraz całej serii 3dmarków… Doom3 jest „uodporniony” na frapsa… Najpierw nie mogłem zrozumieć jak tak z pozoru „niewinne” ustawienie może powodować zmniejszanie się fps niemal o polowe w 3dmarku. Później okazało się, że problem dotyczy nie tylko 3dmarka ale także innych gier. Odkryłem (w swoim wypadku) także wpływ FRAPSa na gry (którego często używam do grania). Najdziwniejsze jest to, że te dwa elementy maja wpływ tylko na niektóre gry/benchmarki a na inne nie… :/ Na razie można wyciągnąć wnioski, że problem dotyczy kart graficznych z serii 6xxx oraz sterowników 66.xx. Czy to wina tylko sterów, czy może coś innego? A może winnym jest Bill Gates (DirectX9.0c)?! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukk Opublikowano 11 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 11 Lutego 2005 czy wy mowicie to o vsync w sterownikach? 1270491[/snapback] nie nie..VSYNC OFF oczywiscie...ale tu chodzi o to ze w sterach masz "default" wymuszone 60Hz (przynajmniej u mnie akurat) powiedzmy w 1024x768 ...moj monit ma w tej rozdzialce 85Hz...no wiec w sterach mam zaznaczone zebym mogl sam dostosowac odswiezanie i mam ustawione 85Hz (czyli max dla mojego monitorka)....a teraz okazuje sie ze to obniza wydajnosc grafy!!!!! na chlopski rozum: gdy ustawie odswiezanie 85Hz to mam np. 50 FPSow , a w 60Hz mam w tym samym miejscu 80 FPSow..ale dzieje sie to TYLKO W STEROWNIKACH WIEC NALEZY: zostawic w sterach defult odswiezanie dla wszytskich rozdzielczosci, a WYMUSIC w INNYM programie...ja wymusilem w riva tuner...EFEKT??? masz jakby combo :blink: :D odswiezanie 85Hz, a wydajnosc jak w 60Hz (czyli NORMALNA, jak Pan Bog przykazal wydajnosc grafy) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peseq Opublikowano 3 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 3 Marca 2005 (edytowane) ja wlasnie to stestuje:) edit dlugo nie testowalem.. Far Cry, mialem jak wychodzilem na pierwszym pozimie w pełen obszar.. cały widok.. miałem około 30fps!! a teraz mam 42-47fps!!!!!!!!!!!!!! JESTEM W SZOKU!!! człowieku, respect!!!! wyłaczyłem w sterach a wymusiłem w RivieTuner te 85Hz ale co dziwne.. w markach 03 i 05 to nie działa, a tylko w niektórych grach.. wazne ze w FarCry poszły fpski do góry:) Edytowane 3 Marca 2005 przez peseq Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszPaweł Opublikowano 8 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 8 Marca 2005 (edytowane) Mam RivaTuner 15.4. I mam cholerny problem. Nie wiem jak ustawić aby w rozdzielczościach było więcej niż 60HZ. Po prosu nie ma takiej opcji jak w starych wersjach programu. Kiedyś była taka ikonka 60HZ fix. Teraz tego nie mam. Problem opisany w powyższych postach dotyczy także mojej konfiguracji sprzętowej. Jak w sterownikach mam ustawione na 85hz to mam 11888pkt w 3d mark 2001. Jak opcja nie jest aktywna , czyli 60hz to mam 16400 pkt.... W Doom 3 też jest kilku klatkowy spadek. Jak i czym więc ustawić te 85hz zamiast 60 bez używania sterów nvidi... Proszę o łopatologię stosowaną.... jak wymusić w RivieTuner te 85Hz Ta nowa wersją jest trochę zmodyfikowana od serii 14.... W miarę możliwości proszę o screena gdzie to się ustawia. Edytowane 8 Marca 2005 przez TomaszPaweł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rarog Opublikowano 8 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 8 Marca 2005 Jak i czym więc ustawić te 85hz zamiast 60 bez używania sterów nvidi... Proszę o łopatologię stosowaną.... jak wymusić w RivieTuner te 85Hz Ta nowa wersją jest trochę zmodyfikowana od serii 14.... W miarę możliwości proszę o screena gdzie to się ustawia. 1316540[/snapback] hehe mam te same stery NV i są świetne moim zdaniem, jakkolwiek faktycznie w tej wersji znikneło :blink: wymuszanie odświerzania. Mozesz użyć RivaTuner lub PowerStrip - nie podam Ci dokładnej recepty gdyż niema takowej. wejdź w RT w opcję ustawień odświerzania i zapisz prostą regułę że.... wszystkie wartości ekranu powyżej np. 800x600x16 mają przyjmować oświerzanie 85Hz. Można też wpisać kilka regół, ale trzeba wtedy określać od ... do ( tzn. wpisać np 85Hz = dla wartości od 800x600x16 do wartości np. 1240x1028x32) To nie jest trudne powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raven_88 Opublikowano 8 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 8 Marca 2005 TomaszPaweł - w riva tunerze dajesz customize>>low level cośtam>>monitor driver wizard . Tam jest właśnie lista trybów i tak dalej...używam właśnie Riva Tuner'a 15.4... Daj znać czy o to chodzi... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszPaweł Opublikowano 9 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 9 Marca 2005 no właśnie low level....a to mi się baaardzo źle kojarzy, niektórzy pewnie wiedzą o co chodzi heheh kiedyś była taka zakładka nie w ustawieniach typu lov level a w normalnych ustawieniach dotyczących sterownika... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barteksquall Opublikowano 10 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 10 Marca 2005 Zanirzanie wyników w 3dmarku 2001 wynika najprawdopodobnej ze 128 bitowej przepustowości pamięci. Jednak to nie ma aż tak wielkiego wpływu na płynność w rozdzielczościach do 1024x768, powyżej karta może się już trochę dusić. A co do sterów to one nadal pozostawiaja wiele do życzenia. Ja tam narazie jade na 66.93. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Law Opublikowano 14 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 14 Marca 2005 (edytowane) Powiedzcie mi co mam tutaj ustawic! Mam zaniżony wynik, a i w grach mam troche mniej w klatek! Aktualnie mam tak w sterach: http://img202.exs.cx/my.php?loc=img202&image=screen5fl.jpg Co tutaj zmienić? ;) Ustawić coś w RV? Proszę o łopatologiczną odpowiedź :P Edytowane 14 Marca 2005 przez Law Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Law Opublikowano 20 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2005 Powie Mi ktoś? :P // Sorry for double post :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukk Opublikowano 20 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2005 Powie Mi ktoś? :P // Sorry for double post :P 1338066[/snapback] stary a moze bys przeczytal ten temat od poczatku?? jesli tego nie zrozumiesz (imho napisane BARDZOO "łopatologicznie") to sorry , ale nikt nie przyjedzie do Ciebie do chaty i Ci nie ustawi opcji w sterowniku... co do linka do opcji w Twoich sterach, to masz wszystko dobrze..chodzi wlaśnie o to aby w sterach bylo zaznaczone "sterowane przez aplikacje"...a zmieniac odswieżanie mozna w riva tuner Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samuraj,net.pl Opublikowano 27 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 27 Marca 2005 To jeszcze nic ja na moim sprzęcie mam tylko 6798pkt w "smarku" 2001SE, jak to możliwe!!! Na mojej starej karcie 9200 miałem 9400 pkt, ktoś mi to wyjaśni??!! :angry: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...