Skocz do zawartości
soltys

Uznana Reklamacja - Jakie Mam Prawa?

Rekomendowane odpowiedzi

Tez jestem ciekawy odpowiedzi ;)

 

Mam jeszcze jedno pytanie: Czy jak oddaje np grafe na "niezgodosc..." to czy sprzedawca, po stwierdzeniu ze reklamacja byla nieuzasadniona moze zazadac odemnie poniesienia jakis kosztow?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Maxem

czy mam w tym wypadku mozliwosc zadania zwrotu pieniedzy?

1297802[/snapback]

stary nie obraz sie ale czy ty jestes jakis niedorozwiniety??? <_< <_< :blink: pelno luda ci juz napisalo ze mozesz zadac kasy w sytuacji gdy sprzet jest inny niz pierwotnie kupiony...a teraz pomyslmy...hmmm..gf..ati...nie ja sadze ze sa to rozne firmy a Wy :blink: :blink: :lol: ?? ktos juz ci napisal..jestes NIEPEWNY SWEGO!! jesli tak bedziesz postepowal to w sklepie cie oleja i wyladujesz z gf6600gt...badz pewny siebie!! WKUJ to co inni ci pisali , "postrasz" ich ze dzwonilem do biura praw konsumenta (czy jak to tam sie zwie) i chcesz CALYCH 1400zeta!!!

 

a teraz powiem ci na chlopski rozum...(znowu to samo o butach <_< )...

-kupiles NIKE za 350zeta..rozwalily sie po pol roku..a sklep chce ci dac ADIDASY..zgodzisz sie ??? nie, nie musisz sie zgadzac...kupiles NIKE bo MJ takie mial i juz!!! i jakim prawem masz dostac adasie??

-albo sklep chce ci dac tez NIKE(inny model bo twojego juz nie ma) ale ktore kosztuja 250zeta (a tlumacza sie tym ze tamte twoje juz potanialy)..i co zgadzasz sie???PEWNIE ZE NIE!

 

chlopie wez sie w garsc i POMYSL LOGICZNIE..wiele wysilku to nie wymaga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. niedorozwiniety to mozesz byc Ty, bo ja nie chce wyjsc na idiote w sklepie

2. wole sie zapytac kogos kto w tym "siedzi" niz jakiegos Mietka ktory mi powie: mozesz. ja myslalem dlugo nad tym, jak bys nie widzial poprzednich postow to sam sie o to wyklucalem, ale ja musze miec info na podstawach prawnych a nie na zdaniu idz i sie kluc, kapujesz? A tak w ogole mam nadzieje ze nie wyczaruja mi 9700np :|

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. niedorozwiniety to mozesz byc Ty, bo ja nie chce wyjsc na idiote w sklepie

2. wole sie zapytac kogos kto w tym "siedzi" niz jakiegos Mietka ktory mi powie: mozesz. ja myslalem dlugo nad tym, jak bys nie widzial poprzednich postow to sam sie o to wyklucalem, ale ja musze miec info na podstawach prawnych a nie na zdaniu idz i sie kluc, kapujesz? A tak w ogole mam nadzieje ze nie wyczaruja mi 9700np :|

1298446[/snapback]

 

jezus maria a Ty dalej swoje...moze laskawie PRZECZYTAJ jakies ostatnie 3 strony co??przeciez wypowiadali sie tam specjalisci w dziedzinie prawa itd. i co?? i napisali ci ze jezeli karta oferowana jest inna niz twoja na gwarancji to mozesz zadac KASY!!!! a nv jest chyba inna niz ati no nie??? co Ty chcesz??? aby te same osoby potwierdzily to jescze raz?? a moze poszly z toba do sklepu?? przeciez pytasz juz od 6 czy tam 7 stron i wszyscy ci tak mowia (nie liczac tych madrali ktorzy porownuja wydajnosciowo karty..LOL :blink: )

 

a po drugie to trzeba skonczyc PRAWO aby pomyslec logicznie??? nie sadze....jakbys kupil telewizor SONY a chcieli ci dac SANYO to tez bys sie zgodzil??? bys sie pytal na forum??

 

JEDYNIE jest "szansa" ze wyczaruja jak mowisz RADEONA 9700pro...chyba ze beda chcieli ci dac MINTa np.(a ty miales HERCA o ile pamietam)...tez sie nie musisz zgodzic na takie cos...bo o ile wiadomo mi to MINTy maja do [gluteus maximus] obraz i ogolnie sa kiepskie (a napewno duuzzzooo gorsze niz Twoj herc)..wiec dlaczego mialbys dostac gorsza karte niz miales??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jezus maria a Ty dalej swoje...moze laskawie PRZECZYTAJ jakies ostatnie 3 strony co??przeciez wypowiadali sie tam specjalisci w dziedzinie prawa itd. i co?? i napisali ci ze jezeli karta oferowana jest inna niz twoja na gwarancji to mozesz zadac KASY!!!! a nv jest chyba inna niz ati no nie??? co Ty chcesz??? aby te same osoby potwierdzily to jescze raz?? a moze poszly z toba do sklepu?? przeciez pytasz juz od 6 czy tam 7 stron i wszyscy ci tak mowia (nie liczac tych madrali ktorzy porownuja wydajnosciowo karty..LOL :blink: )

 

a po drugie to trzeba skonczyc PRAWO aby pomyslec logicznie??? nie sadze....jakbys kupil telewizor SONY a chcieli ci dac SANYO to tez bys sie zgodzil??? bys sie pytal na forum??

 

JEDYNIE jest "szansa" ze wyczaruja jak mowisz RADEONA 9700pro...chyba ze beda chcieli ci dac MINTa np.(a ty miales HERCA o ile pamietam)...tez sie nie musisz zgodzic na takie cos...bo o ile wiadomo mi to MINTy maja do [gluteus maximus] obraz i ogolnie sa kiepskie (a napewno duuzzzooo gorsze niz Twoj herc)..wiec dlaczego mialbys dostac gorsza karte niz miales??

1298481[/snapback]

no i wlansie co tu robic, bo jak mi naprawde wyczaruja tego Herca radeon'a 9700np to pizdziawka bedzie :/ ryzykowac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i wlansie co tu robic, bo jak mi naprawde wyczaruja tego Herca radeon'a 9700np to pizdziawka bedzie :/ ryzykowac?

1298750[/snapback]

 

stary - nie zebym sie czepiał ale jakis wyjątkowo mało kumaty jestes

 

przez kilka stron dopytujesz sie o to samo - dziesiątki odpowiedzi a Ty dalej stoisz w miejscu :mur: :mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

stary - nie zebym sie czepiał ale jakis wyjątkowo mało kumaty jestes

 

przez kilka stron dopytujesz sie o to samo - dziesiątki odpowiedzi a Ty dalej stoisz w miejscu  :mur:  :mur:

1298769[/snapback]

to nie jest takie proste jak sie wydaje:

1. musze do nich dzwonic, bo to jest w innym miescie

2. oni sie zastanawiali, tzn centrala co maja mi wyslac, wiec nie pie...l mi ze ja stoje w miejscu bo to nie jest ode mnie zalezne, dopiero wczoraj dostalem odpowiedz ze wysylaja mi 6600GT, dzisiaj juz zadzwonilem, powiedzialem co o tym mysle i kazali mi do centrali zadzwonic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i wlansie co tu robic, bo jak mi naprawde wyczaruja tego Herca radeon'a 9700np to pizdziawka bedzie :/ ryzykowac?

1298750[/snapback]

ja bym ryzykowal..najwyzej bedziesz mial to co miales do tej pory..PAMIETAJ ZE GWARANCJE MUSZA CI DAC OD NOWA!!!!!! czyli masz znow 2 latka gwarancji (bo tyle na ta chyba miales tak??)....a na 99% takiej samej nie skombinuja...jakby co i skombinowali ci np. oem (a ty miales boxa) to tez mozesz sie przeciez nie zgodz\ic!!! ale nie sadze aby byly w magazynach jescze 9700pro (i do tego jescze Herculesy)

 

JEST RYZYKO JEST ZABAWA!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja bym ryzykowal..najwyzej bedziesz mial to co miales do tej pory..PAMIETAJ ZE GWARANCJE MUSZA CI DAC OD NOWA!!!!!! czyli masz znow 2 latka gwarancji (bo tyle na ta chyba miales tak??)....a na 99% takiej samej nie skombinuja...jakby co i skombinowali ci np. oem (a ty miales boxa) to tez mozesz sie przeciez nie zgodz\ic!!! ale nie sadze aby byly w magazynach jescze 9700pro (i do tego jescze Herculesy)

 

JEST RYZYKO JEST ZABAWA!!

1299186[/snapback]

dzieki, tak zrobie ;) musze zadzwonic do centrali i z nimi zagadac, tak sklep powiedzial, czyli dopiero w poniedzialek, ech :angry:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja napisałem do komputronika, że jak nie dostanę żadnego listu, maila, telefonu co z moim R9700 to idę do RPK. Dostałem odpowiedź po 30 minutach. Już jest u mnie paragon korygujący, w poniedziałek wysyłam.

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki, tak zrobie ;) musze zadzwonic do centrali i z nimi zagadac, tak sklep powiedzial, czyli dopiero w poniedzialek, ech  :angry:

1299533[/snapback]

Przeczytaj sobie cytowane przepisy o niezgodności towaru z umową !

naucz się ich na pamięć przed rozmową.

 

Powiedz, że odstępujesz od umowy (chyba ze ci wyślą 9700np) i żądasz CAŁEJ kasy - a jak nie, to sprawa ląduje: u Rzecznika Praw konsumenta, w Sądzie (znajomi prawnicy przygotowują ci pozew) i zostanie nagłośniona w mediach.

 

Masz prawa wynikające z ..... tu podajesz cytaty.....

 

i są to prawa które należą ci się jak psu żarcie ! Zamierzasz wyegzekwować je i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Watpie zeby wygrzebali jeszcze skads herca, on juz dawno nie produkuje kart. Ja wlasnie jutro wysylam 9100 herca do siriusa i tez pewnie zwroca kase, bo watpie zeby wyczarowali go skads. Herc ma 36ms gwary, wiec gdyby jednak znalezli, to tyle Ci musza dac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj sobie cytowane przepisy o niezgodności towaru z umową !

naucz się ich na pamięć przed rozmową.

 

Powiedz, że odstępujesz od umowy (chyba ze ci wyślą 9700np) i żądasz CAŁEJ kasy - a jak nie, to sprawa ląduje: u Rzecznika Praw konsumenta, w Sądzie (znajomi prawnicy przygotowują ci pozew) i zostanie nagłośniona w mediach.

 

Masz prawa wynikające z ..... tu podajesz cytaty.....

 

i są to prawa które należą ci się jak psu żarcie ! Zamierzasz wyegzekwować je i tyle.

1300461[/snapback]

ot sie dołączę do rozmowy, POPIERAM , PORZĄDEK MUSI BYĆ a JESLI NIE --> KTOŚ MUSI O TO ZADBAĆ ;)

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a po drugie to trzeba skonczyc PRAWO aby pomyslec logicznie??? nie sadze....jakbys kupil telewizor SONY a chcieli ci dac SANYO to tez bys sie zgodzil??? bys sie pytal na forum??

1298481[/snapback]

nie zauwazyles jednego; w tym przypadku to jest na odwrot - soltys ma "telewizor sanyo", chca mu dac "telewizor sony", on domaga sie "sanyo" lub pieniedzy. ciekawe bedzie, jak sklepowi oda sie zalatwic jakims cudem 9700np i zamiast 2 x szybszego 6600GT czy szybszego 9800Pro dostanie sobie staruszka herca 9700.

 

Jak jeszcze nie mialem sklepu - gdybym mial taka okazje z miejsca bym bral szybsza karte. U nas z reklamacjami problemow nie ma, jednak tak czy siak sklepy maja nie mietowo - w w/w przypadku dochodi do sytuacji, ze kslep sprzedaje cos, zarabia, ponoszac koszty sprowadzenia towaru+obsluga (pracownik), po 2 latach oddaje cala kwote, wiec nie zarobil nic na towarze, na ktory wydal (mowie o kosztach obslugi). Nie mietowo (x.

 

u nas raz dostalismy do gwarancji 9600Pro, ktory mial zmienionego biosa (oczywiscie klient mowilze wgrywal tylko sterowniki omegi, a bios byl centralnie inny niz oryginalny sapphire 9600pro). Karta nie wstawala. Mimo wszystko wyslalismy inny egzemplarz klientowi, a ta karte postawilem na nogi.

 

Zapewne po xyz "upierdliwych" klientow ode chce sie, oby nie. Raz dostalismy mega zjeby, ze karta nie ma DVI (w opisie byl blad ot) - pomimo ze od razu chicelismy wymienic n ainna / zwrocic calkwoite koszty (karta, pieniadze za wysylki itp + bonus) klient tak nas pojechal przez telefon (mylic sie rzecz ludzka nie?) ze mialem ochote, juz "poza sklepowo czysto ludzko" przejechac sie tam i mu poprostu nastukac, bo sklep i klient to jedno, a nie bedzie mnie jakis obcy koles wyzywal od najgroszych;

 

niektorzy naprawde potrafia zepsuc humor; kupi ktos we wtorek towar, w czwarte kdzwoni z awantura ze nie ma jeszcze; po 2h w ten sam dzien dzwoni i przeprasza, bo juz doszlo i ze musi nad soba popracowac. eh ;-).

 

wiec nie tylko klienci maja stresy zwiazane ze sklepami - sprzedawcy szybciej dostana zawalu serca : O.

 

rekordem bylo jak klient zwyzywal od "cciach!ow" (doslownie!) naszego pracownika, bo w komputerze ktory kupil odpalil Internet Explorer i nie ma zakladki ulubione z lewej strony (LOL) ; oczywiscie wystarczylo kliknac jeden guzik i juz mial; i jak tu zyc z takimi ludzmi :o.

Edytowane przez solo/ng

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wojwar - a wiesz moze czy dystrybutorzy/hurtownie maja prawo stosowac rekojmie ? bo tak wlasnie czynia. czyli jak cos ma gware 2 lata, oddam do sytrybutora po roku, to dostane nowy produkt z gwara na rok. i jak mam wtedy wystawic gware znow na 2 lata klientowi ?

 

musze sie podowiadywac, bo co dystyrbutor to inne klimaty,a obrywa i tak zawsze sprzedawca ;- D

Edytowane przez solo/ng

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podepne sie do tematu:

 

czy jak mi karta padła najzwyczajniej trup gf 6600GT to mi uznają reklamacje czy nie? Zaryzykowałem i podjąłem próbe flashowania biosa i .... już karta nie wstała a niby wszystko przebiegło ok. Ale moge nic nie wpsominać o tym ze robiłem flash. Jakmyślicie przyjmą mi reklamacje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli walnelo cos z Twojej winy, to raczej nie uznaja. Mozesz oczywiscie pojsc w zapartego ze przestala dzialac, ale i to mozna sprawdzic:) osobiscie probowalbym reanimowac grafe za pomoca czegos na pci lub po omacku...btw temat byl walkowany

 

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To zalezy. jezeli sklep ma swietny serwis, to zgraja bios i porownuaja z oryginalnym. I tutaj, jezeli z kolei sklep jest nastaawion yna dobro klienta (choc i tak zawsze znajdzie sie ktos, kto bedzie niezadowolony, mimo ze czlowiek sobie fraki wypluwa; ), to:

 

- wgraja oryginalny bios

- oddadza do dytrybutora

- Tobie wydadza nowa

 

Jezeli np. byles dla nich nieuprzejmy i zapamietali Cie dobrze i/lub jest 'gorszy sklep' to:

 

- powiedza ze byl modyfikowany bios i nie przyjma gwarancji (pol biedy jezeli byl to bios tego producenta i mdoelu, jezeli innego to juz w ogole)

 

Jezeli sklep nie ma dobrego serwisu / mozliwosci sprawdzenia takich aspektow (chocby z braku czasu):

- wymieni Ci od reki na nowa (tutaj moga oberwac oni po [gluteus maximus], jak potem im dystrybutor nie przyjmie)

- odda do dystrybutora i poinformuje Cie gdy dystrybutor wyda decyzje

 

Notabene z tymi biosami jest przemasakra. Raz na stronie Liteona czytamy ze zmiana biosu = utrata gwarancji. po pol roku czytamy ze wgranie biosu - nie tracisz gwarancji , co wiecje TRZEBA wgrac nowy bios (dokladniej do modeli 1653s i 1673s), gdyz sa problemy z DVD-R . Producenci manipuluja ciagle; tak samo bylo zplytami glownymi jak weszly semprony.

 

I tutaj taka refleksja: psioczy sie na sklepy, ale jak uzytkownik cos zmaluje to stara sie za wszelka cene wszystko zatuszowac "udawac greka" i "nie wiedziec o co chodzi", typu vmody, biosy i inne duperelki. hipokryzja (x.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podepne sie do tematu:

 

czy jak mi karta padła najzwyczajniej trup gf 6600GT to mi uznają reklamacje czy nie? Zaryzykowałem i podjąłem próbe flashowania biosa i .... już karta nie wstała a niby wszystko przebiegło ok. Ale moge nic nie wpsominać o tym ze robiłem flash. Jakmyślicie przyjmą mi reklamacje?

1301716[/snapback]

 

to jest wlasnie polska mentalnosc , spierd...olilem a teraz nich mi naprawia ...

 

my tutaj rozmawiamy o legalnym zalatwieniu sprawy , oczywiscie mentalnosc "cfaniaczka" wystepuje po obu stronach , ale co tam ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Qlawy

jeżeli zrobiłeś sobie kopie swojego biosu to nie ma problemu

wygrzeb kartę graf na PCI i postępuj zgodnie z procedurą.

1) wkładasz obie i ustawiasz pci jako first

2) podnosisz grafikę z pci

3) flasciach!esz grafikę na AGP

3) wyjmujesz pci

4) przestawiasz AGp na first

5) i uffff

5a) ręce przestają się trzęsć

5b) spada napięcie ogólne ;)

5c) zaczynasz czuc satysfakcę z dobrze wykonanej roboty

5d) zastanawiasz się czy moze nie zmodyfikowac biosa ciut mniej i wtedy pojdzie

5e) wdrażanie projektu z pkt 5d

6) flash i restart

6a) nie wstaje

7) patrz punkt 1

 

nie ma bata żeby nie poszło

ale gdyby jednak ... to idz w zaparte (skelpy łykają mimo że często qmają o co chodzi)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Qlawy

jeżeli zrobiłeś sobie kopie swojego biosu to nie ma problemu

wygrzeb kartę graf na PCI i postępuj zgodnie z procedurą.

1) wkładasz obie i ustawiasz pci jako first

2) podnosisz grafikę z pci

3) flasciach!esz grafikę na AGP

3) wyjmujesz pci

4) przestawiasz AGp na first

5) i uffff

5a) ręce przestają się trzęsć

5b) spada napięcie ogólne ;)

5c) zaczynasz czuc satysfakcę z dobrze wykonanej roboty

5d) zastanawiasz się czy moze nie zmodyfikowac biosa ciut mniej i wtedy pojdzie

5e) wdrażanie projektu z pkt 5d

6) flash i restart

6a) nie wstaje

7) patrz punkt 1

 

nie ma bata żeby nie poszło

ale gdyby jednak ... to idz w zaparte (skelpy łykają mimo że często qmają o co chodzi)

1301793[/snapback]

 

czy to bedzie działało, jak wpakuje do płyty ze zintegrowną grafika? Bo boge jutro spróbować i wziaśc do szkoły, napewno mi pozwola tylko to zadziałą zintegrowana grafa + grafa na AGP - czy sie nie będą gryzły

 

Aha czy jak dam flashowanie to mi przypadkiem nie zacznie sie bawić tą kartą PCI? (albo zintegrowana)

 

Kurde juz nigdy nie będę sie bawił biosem :mur: :mur: :mur: :mur: :mur:

Edytowane przez Qlawy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie zauwazyles jednego; w tym przypadku to jest na odwrot - soltys ma "telewizor sanyo", chca mu dac "telewizor sony", on domaga sie "sanyo" lub pieniedzy. ciekawe bedzie, jak sklepowi oda sie zalatwic jakims cudem 9700np i zamiast 2 x szybszego 6600GT czy szybszego 9800Pro dostanie sobie staruszka herca 9700.

1301688[/snapback]

no dobrze jesli tak to co go to obchodzi ze chca mu dac SONY??? on chce SANYO i juz??? a dlaczego?? bo mu np. komponuje sie z wieza SANYO, lub lubi ta firme, albo podoba mu sie obudowa, albo uwaza ze SANYO ma lepszy obraz...sklepowi nic do tego!!! kupowal SANYO chce SANYO spowrotem..a ze potem kupi za ta kase tez SONY (ale np. juz 100Hz) to jego wlasna, indywidualna sprawa..

 

Wojwar - a wiesz moze czy dystrybutorzy/hurtownie maja prawo stosowac rekojmie ? bo tak wlasnie czynia. czyli jak cos ma gware 2 lata, oddam do sytrybutora po roku, to dostane nowy produkt z gwara na rok. i jak mam wtedy wystawic gware znow na 2 lata klientowi ?

 

musze sie podowiadywac, bo co dystyrbutor to inne klimaty,a obrywa i tak zawsze sprzedawca ;- D

1301709[/snapback]

przeciez wiadomo ze gwara liczy sie od nowa jesli wymienia po roku na nowy produkt!! a kto da sobie wlepic "stara gwarancje" ten ******* (tu niech kazdy wpisze swoje okreslenie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wojwar - a wiesz moze czy dystrybutorzy/hurtownie maja prawo stosowac rekojmie ? bo tak wlasnie czynia. czyli jak cos ma gware 2 lata, oddam do sytrybutora po roku, to dostane nowy produkt z gwara na rok. i jak mam wtedy wystawic gware znow na 2 lata klientowi ?

 

musze sie podowiadywac, bo co dystyrbutor to inne klimaty,a obrywa i tak zawsze sprzedawca ;- D

1301709[/snapback]

wiesz solo - to co się dzieje pomiędzy sklepem a dystrybutorem raczej klienta nie obchodzi. Twarde prawo ale prawo - jeśli soltysowi wykołują gdzieś z magazynu Herca 9700np to będzie musiał go przyjąć i nie będzie gadki (oczywiście z gwarancją nową na 2 lata). Ale jeśli nie znajdą takiej karty to sołtys ma jak najbardziej prawo odstąpić od umowy i żądać zwrotu kasy. Nie musi się zgadzać na 6600GT, ale za to całkiem zgodnie z prawem może żądać 1400 zł, a sklep MUSI mu ją oddać.

 

Takie życie - wiem, że sprzedawcy dużo nie zarabiają, ale takie sytuacje to ryzyko na które się godzą rozpoczynając działalność. I jeśli taka syt. wystąpi to muszą działać zgodnie z prawem. A zgodnie z prawem, jeśli sklep nie będzie miał nowego Herca 9700np musi oddać to co na fakturze.

 

Można oczywiście się dogadać (zasada swobody umów) - jeśli sklep zaoferowałby mu 6800/6800GT to koleś mógłby się zgodzić ... a tak sklep oferuje mu 6600GT, sołtys się nie godzi (bo ma takie prawo), to sklep musi oddać 1400 zł.

 

Jeśli sklep tego nie zrobi naraża się na:

- interwencję Rzecznika praw konsumenta

- nagłośnienie sprawy w internecie i innych mediach (właśnie na podobnej sytuacji przejechał się Sirius.pl ... stracił mnóstwo klientów) i utratę dobrego imienia

- sprawę w sądzie cywilnym + koszty procesu (a z punktu widzenia prawa, sprawa jest prosta jak pryszcz i średnio inteligentny student 3-4 roku prawa by ją wygrał, nie mówiąc już o jakimś adwokacie) co się wiąże z możliwością nagłośnienia sprawy przez np gazety i dalszą utratę klientów

 

 

Jeśli sklep na to stać (czyli i tak będzie musiał oddać kasę + koszty postępowania cywilnego) i stać na utratę klientów, oraz "famę", która będzie się ciągnęła przez dłuuuugi czas to mogą olać sołtysa i wciskać mu 6600GT ;)

Edytowane przez wojwar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2. Konsument może żądać obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy (zwrotu pieniędzy), dopiero gdy nastąpiła jedna z sytuacji:

- sytuacja opisana w pkt.1 (naprawa lub wymiana jest niemożliwa lub wymaga nadmiernych kosztów),

czarno na bialym napisane, teraz tylko kwestia zeby nie zalatwili mi Herca bo sie za jaja powiesze :?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czarno na bialym napisane, teraz tylko kwestia zeby nie zalatwili mi Herca bo sie za jaja powiesze  :?

1302008[/snapback]

 

A czemu to ? dostaniesz Herca 9700np - nowego z 2-letnią gwarancją.

 

Tak czy siak w tej chwili nawet 9700np daje radę.

 

Musisz tylko sprawdzić czy będzie to taki sam Herc jak dostałeś (a więc jeśli kupiłeś BOX to ma być BOX, jeśli miał 256bit, to chcesz 256bit - a nie 128).

 

Jeśli sprzedawca dał 2-3 lata gwarancji, to pewnie tyle dostał od producenta/dystrybutora. Tak więc spokojnie wyśle kartę i dostanie w zamian, albo nową lepszą (bo producent już 9700np nie produkuje), albo kasę - bo tak sprawy załatwiają producenci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem nowy na tym forum ale już mi się tu podoba . Ja mam zaprzyjaźnionego sprzedawcę ( miałem w tym sklepie starz )i jak oddaje na gwarancji to mam wymieniane od razu, zawsze mam sprzęt zastępczy( na czas gwarancji )i nawet nie musze mieć dowodu że u niego brałem ( no chyba że to musi wysłać do serwisu ) :blink:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

P4 2,4@2,98 (18*166) 533(667); 1024 Hynix 333; Asus P4PE Gold i845; Sapphire 9600pro ( chodzi na AGP4)jest to okrojona wersja zamiast 400/600 ma 392/466 po podkręceniu leci u mnie na 462/540 kości samsungi 3,6ns; Baracuda 80GB8MB;reszta mniej ważna no może zasilacz jeszcze NeoTec x3800 Całość chłodzona 9 wiatraczkami na 7v.......................A i do wszystkich co plują na Advantage ( również ja ) ta karta po podkręceniu nawet jest znośna 3dMark01 12896ptk a 3dmark03 3429ptk no i NFS2 chodzi na najwyższych + AA x 4.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem nowy na tym forum ale już mi się tu podoba . Ja mam zaprzyjaźnionego sprzedawcę ( miałem w tym sklepie starz )i jak oddaje na gwarancji to mam wymieniane od razu, zawsze mam sprzęt zastępczy( na czas gwarancji )i nawet nie musze mieć dowodu że u niego brałem ( no chyba że to musi wysłać do serwisu ) :blink:

 

1302226[/snapback]

nic tylko sie cieszyc, wazne by ta regula mogla byc w pewnym przyblizeniu stosowana powszechnie, a nie czlowiekowi klody pod nogu wala...

Edytowane przez Bulsky

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...