Skocz do zawartości
Slayer

Geforce 6600 GT - AGP

Rekomendowane odpowiedzi

Moze to was zaciekawi: http://www.benchmark.pl/artykuly/recenzje/...0/strona-1.html

 

No i teraz pytanie. Ile ma ten 6600Gt potokow dokladnie? Na powyzszej stronie pisza ze 8x1 a tu >> http://www.egielda.com.pl/?a=10&id=120 ze ma 4x2... Znowu denerwujace rozbieznosci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

focus_: akurat tak sie sklada, ze to jest screen z 6600GT. Wiem, bo u siebie mam to samo. :)

 

masin: lol, niezle. Ciekawe kiedy wejdzie do sprzedazy i za ile bedzie. No i przydalaby sie wersja pod AMD :roll:

 

Co do 4x2 vs 8x1: 6600GT w testach fillrate sie zachowuje jak 4x2 (choc wydajnosc 8x1...). Ja tam uwazm, ze tam sa jakies lepsze cyrki porobione niz zwykle 4x2, ale nie mam za bardzo czym sie podeprzec.

Edytowane przez costi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"pipeline" to nie to samo co "pixel per clock".

Jest to drobny ;) szczegól, ale faktycznie, tak jak mówi Costi, jakie to ma znaczenie?? Architektura architekturą, ważne jak się gra i mimo wszystko w co się gra.

 

Co do architektury to skłaniałbym się do tego co tutaj napisali i narysowali:

http://www.beyond3d.com/previews/nvidia/nv43/index.php?p=7

 

Jeszcze zacytuje:

What it appears NVIDIA have done with NV43 is cut down the number of Pixel Shader pipelines from NV40 by half, so that there are two Pixel Shader quads, but leave only one quad ROP's, so that internally 8 pixels can actually be operated on, but only a maximum of 4 colour writes can be achieved per clock.

 

Such an arrangement isn't as much of an issue these days as it used to be - with only one texture unit per fragment pipeline even Trilinear filtering takes 2 cycles, and as pixel shader lengths increase more and more cycles will be spent per pixel in the Pixel Shader element of the pipeline, so with a one-to-one mapping of Pixel Shader Pipelines to ROP outputs a lot of the time the ROP's are going to be spent idle anyway. Due to theses arrangements, NV40 has a very high peak theoretical fillrate but, due to the nature of the usage of modern pipelines, rarely will it get close to reaching it, whilst NV43 has a much lower peak fillrate but because of the processing capabilities in relation to output capabilities it is more likely to get closer to that peak in general use.

Edytowane przez Conti

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do tego czy jest to karta 4/2 czy 8/1 to chyba w tym wypadku malo znaczace bo karta ma swietne wyniki a to najwazniejsze.

A jesli chodzi o techniczny aspekt to wydaje mi sie ze jest to zwiazane z architektura samego potoku:

Dołączona grafika

Jak widac potok zawiera dwie jednostki shaderow i jedna texture. Wiec wydajnosc shaderow jest taka jak gdyby byl to uklad 8/1 w single i multi texturiongu zachowuje sie jak bylaby to architektura 4/2 i tutaj moze bc pies pogrzebany. W sumie nie jest to wada bo dzisiaj i tak nikt nie uzywa single texture'ingu a shadery sa na tyle mocne ze nie trzeba sie martwic ze cos bedzie slabo dzialac(w przeciwienstwie do FX'ow).

Rowniez spowolniac GF6600 moze szyna pamieci. Pamieci sa wysoko taktowane ale to nadal 128bit'owa szyna wiec to tez w pewien sposob spowalnia karte.

Podsumowujac 6600/GT jest swietna karta za przystepna cenel. nVidia wkoncu pokazala ze potrafi robic dobre karty(seria 6 GF'ow) i w tym segmencie cenowym co zostal umieszczony 6600 ati ma tyko 9800PRO ale jak dlugo jeszcze bedzie on dostepny nie wiadomo. x700/PRO jale jest on narazie dostepny tylko na PCI-E.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Krótko mówiąc taka architektura ma swoje zalety - mniej tranzystorów, mniej energii pobiera, więcej MHz mozna wycisnąć, wszystko w GPU pracuje a nie się obija ;) .

Wada - nVidia nie powie wprost, ale coś tam, gdzieś tam.... a to powoduje nieufność, zwłaszcza po serii fx, której to do tej poty część ludzi a nawet stronek hardwarowych przypisuje konfigurację 8x1 :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupilem sobie karte Winfast A6600 GT i zaczalem testowac na niej swoje gierki... Odpalilem fife 2k5 na high detalach (1024/768) i zobaczylem na ekranie jakies dziwne paski... :P Bledy karty, czy ki pieron?:P W innych grach tego nie ma... Ani w Doom'ie 3, ani w Vice City... Nawet w PES'ie 4... A tutaj cos takiego. Czym to moze byc spowodowane? Z gory thx za odpowiedź.

 

PS. Nie przeinstalowywalem jeszcze tej Fify, wiec moze w tym tkwi problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czemu mi nikt nie powiedział co się tutaj dzieje :)

 

mafia35

Moze to was zaciekawi: http://www.benchmark.pl/artykuly/recenzje/...0/strona-1.html

 

No i teraz pytanie. Ile ma ten 6600Gt potokow dokladnie? Na powyzszej stronie pisza ze 8x1 a tu >> http://www.egielda.com.pl/?a=10&id=120 ze ma 4x2... Znowu denerwujace rozbieznosci

nVidia na swoisch stronach nie pisze, czy jest 4x2 czy jest 8x1 - pisze jedynie, że potrafi nałożyć 8 punktów co na dobrą sprawę potrafi także ukłąd 1x8 (kolejność jest tutaj wazna)

 

masin

wszystkie programy testujace podaja 8na1na3 poraz pierwszy widze zeby jakis serwis tak to podawal 4na2  wszystkie serwisy ktore przestestowaly GF6600GT podaj specyfikacje 8na1na3

Wszytkei programy ......

czyli Riva, która dla nVidii stosuje taktowanie efektywne a dla ATI rzeczywiste dla pamięci - czemu bo tak lepiej nVidia wygląda

Everest - który raczej nie można uznać za dobry program i większość informacji w nim zawartych pochodzi z bazyy ..... którą wpisali ręcznie, zrestą podobnie jak w rivie

 

 

costi

focus_: akurat tak sie sklada, ze to jest screen z 6600GT. Wiem, bo u siebie mam to samo.

hmmmm na Gainwardzie 6600 GT AGP miałem inaczej -= na GF 6600 GT PCI-E mam inaczej i na 6200 też mam inaczej - więc jak w końcu?

 

co do wydajności 4x2 - mówiłem już kilka razy (nie obrażaj się ) :) - różnica w wydajności między 4x2 a 8x1 jest naprawde bardzo marginalna i np ukłąd 8x1 będzie miał hm załóżmy 40 do 4x2 będzie miał 38 - takie przeciętnie są różnice w średnim FPS, jednak 4x2 dużo traci na minimalnych - ale to tylko w specyficznych sytuacjach

 

 

Conti

W paru serwisach internetowych piszą o architekturze która ma bliżej do 4x2 niż 8x1.

Oficjalnie jest to GPU, który w 1 cyklu zegara pracyje nad 8 pixelami ale "wypluć" może tylko 4 pixele. Testy fillrate to potwierdzają.

Taaa i pozostałe 4 pixele - co ? wylatują w kosmos ? - wymyśliły to osoby, które na siłę bronią architektury 8x1 i za bardzo nie mają pomysłu jak

 

pcmax

trzeba napisac do nVidii i zapytac:)

tak jest wszedzie pisza co innego! wiec teraz sam nie wiem ile mam potokow!

wszędzie piszą tak, bo .......... ktoś im tak kazał napisać :D

Pisałem maila do nVidii i dostałem ........... brak odpowiedzi - ATI odpowiada (choć nie traktujcie tego jako wojnę ATI vs. nVidia)

 

conti

beyond3d

Chłopaki tam wyczaili dużo i dużo naprawdę powiedzieli ale jeśli dorbze się wczytasz w tekst można sobie go przetłumaczyć tak:

GF 6600 GT ma 8 potoków, ale zachowuje się jakby miał 4, więc CHYBA ma 8

Generalnie goście tam gdybają - boją się napsiać 4 x 2 bo na raz następny nie dostaną kart do testów - tylko nie mówcie, że nie wiedzieliście o tym :)

 

sucker

nie ma znaczenia sama budowa potoku - w każdym razie nie w tym przypadku. Wyniki Fill rate są jednoznaczne. Jakby tak było, to GF 6800 GT zachowywałby się jak 8x2 a tak się nie zachowuje.

 

Kwestia jest taka, że nVidia nie napisała jak jest - ale przecież wystarczy ze serwisy napiszą jak jest - i już będzie dobrze. Jak wyjdzie na jaw to po d...... dostaną serwisy internetowe, nie nVidia - bo przecież nVidia nie określiła jak jest w rzeczywistości.

Znajdźcie sposób na udowodnienie, że jest 8x1 to porozmawiamy :D

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

focus: zeby nie bylo ze sciemniam (zaciekawilo mnie, ze na tylu kartach jest inaczej) - w zalaczniku screen z mojego kompa.post-23524-1106428519_thumb.jpg

1230421[/snapback]

Nie ja nie twierdzę, żę ściemniasz :) - po co miałbyś to robić :)

Hmmmmm jedyny powód jaki w tym widzę to to, że HSI coś miesza i Riva nie może wyczaić dokładnie co jest za HSI.

Innej możliwości nie widzę. Ale dziwne ze na tym Gainwardzie miałem oki - może stara Riva nie wiem nie pamieam - mogę się tez mylić, bo to było dawno temu, ale mógłbym się założyć ; hmmmmmmmmmmm no nic niech będzie, żę jest jak mówicie odnośnie 6600 AGP. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tak z ciekawosci: bawiles sie w blokowanie czegos na tej karcie? Ciekawe jaki bylby efekt...

 

Ja korzystam z RT 2.0 Release Candidate 15.2. Jeden detal jest taki, ze mam stery 71.20, ktore sa "unsupported" przez Rivatuner - moze to przez to?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tak z ciekawosci: bawiles sie w blokowanie czegos na tej karcie? Ciekawe jaki bylby efekt...

 

Ja korzystam z RT 2.0 Release Candidate 15.2. Jeden detal jest taki, ze mam stery 71.20, ktore sa "unsupported" przez Rivatuner - moze to przez to?

1230446[/snapback]

jak mnie przestaniecie dzisiaj męczyć to zaraz po północy przetestuje swojego 6200 i zobaczymy :)

tylko muszę skończyć pisać o tym 6800 PCI-E :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Focus

mnie spodobała się koncepcja, że 6600GT to 5900 z wymienionymi shaderami i zmienioną technologią na 0.11.

Na beyond3d joko jedni z nielicznych pokusili się poddać w wątpliwość kwestię 8x1. Ja ich wypowiedź zinterpretowałem, "to jest 4x2, ale się nie wychylimy za bardzo więc może to jest udziwnione 4x2 albo i nietypowe 8x1"

Jak już wyżej napisałem, tym przemilczeniem nVidia sobie tylko szkodzi. Przy 6800 piszą wprost 16x1, 12x1, 8x1. Przy 6600 piszą, że układ może maksymalnie pracować na 8 pikselach w 1 cyklu zegara. 8x1=8, 4x2=8.

Szkoda, bo to dobra karta, ale przez parę rzeczy a m.in. i podejście marketingu nVidii wolę 9800pro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"to jest 4x2, ale się nie wychylimy za bardzo więc może to jest udziwnione 4x2 albo i nietypowe 8x1"

1230517[/snapback]

Jakby to powiedzieć - nic dodać nic ująć :D

 

Najbardziej się mi podoba to, że o tym samym dyskutujemy w dwóch osobnych wątkach, które traktują o tym samym :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jednym slowem z tego proboje ogarnąć - GF6600GT to mniej "przyszlosciowa" karta niz R9800Pro ? Osiągi są podobne, ale od strony technicznej jest juz inaczej - co wybrac ?

Mam szanse ponownie zakupic karte - bo moj Sparkle jest uszkodzony i go wymieniam na cos innego. Kiedy go kupowalem to nie bylo jeszcze rozmowy o tym, ze 6600GT to nie taka super karta jak sie wydaje - teraz widze, ze sporo jednak narzekania. .. To co, co byscie wybrali na mym miejscu ?

 

Pozdrawiam !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego mniej przyszłościowa ??

8x1 czy 4x2 to konstrukcje podobne wydajnościowo (jeśli są z głową zrobione). 6600GT to kawał porządnej grafy, 9800pro też ;) .

Poczytaj ostatnich parę stron, zastanów się w co więcej grasz, sprawdź ceny i podejmij decyzję. To jest trudna decyzja i niestety karty są zbyt podobne aby jednoznacznie wskazać lepszą..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie znam sie na ich architekturach - czytam tylko Wasze opinie.

Przypomina mi sie sytuacja z Kyro2 - tam tez wybor karty zalezal od typu gier jakie sie preferuje - duze przestrzenie odpadaly. Wtedy wybralem Radeona 7500 i bylem zadowolony, nie powiem.

Teraz nie wiem - niby GF6600GT to nowa karta i obsluguje najnowsze bajery, ale z drugiej strony ma tylko(?) 128 bitową pamięć, ponadto juz na dzien dzisiejszy po wydaniu 800 zlotych mam haczące gry - to troche denerwujące, tymbardziej, ze nie wiem do konca (ktos wie ? ) czy to wina karty, gier (taki nfs) czy sterów.

W tej chwili mam zamiar kupic Leadteka 6600GT, Radeon jest jednak nieco drozszy.

6600GT na AGP ma tez jedną sporą wadę - chłodzenie to ona ma jednak nietypowe, nie wiem jak dodac radiatory na pamięci, nie mowiac o rdzeniu.

Troche sie zaczynam zastanawiać nad wyborem, ale do konca nie wiem. Nie chcialbym "wdepnąć" po prostu :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam !

Sorry za tyle postów naraz, ale sytuacja sie zmienia ciagle :D

Teraz musze wybrac pomiedzy GF6600GT firmy: Sparkle, Leadtek albo XFX PINE

Ten ostatni kusi pamieciami 1000mhz, co jednak pewnie i tak osiagne na reszcie - chociaz widzialem komentarz goscia, ktory wyciagnal 1180mhz z PINE. To jak, co warto wybrac ? Co jest najlepsze (względnie?)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

leadtek ma najlepsze chłodzenie - cichy i duży wentylator, który dmuch także na pamięci i mostek his. Jak dla mnie jest to super rozwiązanie, bo w zasadzie nie potrzeba już nic kombinować z chłodzeniem pamięci. Co do o/c to leadtek świetnie sie kręci. 540/540 (1080) to norma.

Jeszcze wracając do 6600GT vs 9800pro - ja zostaje na 90% przy 9800pro, ale jest to wyższy wydatek, bo do ceny karty trzeba doliczyć cenę nowego chłodzenia :( .

Edytowane przez Conti

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tak z ciekawosci: bawiles sie w blokowanie czegos na tej karcie? Ciekawe jaki bylby efekt...

 

Ja korzystam z RT 2.0 Release Candidate 15.2. Jeden detal jest taki, ze mam stery 71.20, ktore sa "unsupported" przez Rivatuner - moze to przez to?

1230446[/snapback]

hmm u mie jest normalnie tylko dwa unity nie 4:/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...