Skocz do zawartości
Gość

Rękojmia

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Chciał bym się troche dowiedzieć na temat rękojmii trochę o tym czytałem ale znalazłem tylko urzędniczy bełkot w sumie wiadomo o co chodzi ale ja bym chciał się dowiedzieć o waszych doświadczeniach z rękojmią, czy to lepsza alternatywa dla zwykłej gwarancji oraz co o tym sądzicie itp.

 

Chciał swój przypadek przytoczyć jako I:

Mam GeCube 9550XT który się spalił czyli jest nie do naprawienia, jest na gwarancji.

- Czy mam pełne prawo wyboru gwarancja czy rękojmia czyli nie ma takich sytuacji że np: ja chce skorzystać z prawa rękojmii a sprzedawca wciska mi gwarancje???

- Czy mogę skorzystać z prawa rękojmii po pozytywnym uznaniu reklamacji.

- Jeżeli już by mi przyznano Rękojmie to jaką sumę muszą mi oddać tyle ile zapłaciłem za nią czyli 500zł czy jej obecną wartosć rynkową ok. 400zł.

 

Z góry wielkie THX

 

P.S. Mam nadzieje że ten topic pomoże takrze innym.

Edytowane przez pieklo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wg prawa cywilnego

 

rękojmia :

 

"za wady które ujawniły się póżniej sprzedawca odpowiada tylko wtedy gdy wynikły one zprzyczyn tkwiących juz poprzednnio w rzeczy sprzedanej"

rękojmia działa wtedy gdy rzecz jest wydana w stanie niezupełnym niekompletnym, kiedy sprzedawca zapewnmiał cie że ma jakies funkcje a nie miała i tym podobne. tak więc jedyne co ci pozostaje to powolywanie sie na gwarancje bo wada powstawła w okreslonym terminie...czyli spaliła się po jakims czasie "przesłanką powstania odpowiedzialnosci gwarancyjnej jest pojawienie się wady w terminie określonym w gwarancji"

 

czyli tylko gwarancja.chyba że byla s[ciach!]lona od poczatku to rekojmia:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klient decyduje czy korzysta z rękojmi czy z gwarancji. Z tytułu rękojmii sprzedawca jest odpowiedzialny "Za niezgodność towaru z umową". Okres rękojmi trwa 2 lata. W przypadku skorzystania z rękojmi klient może żądać naprawy towaru, wymiany na wolny od wad, zwrotu gotówki w wysokości zapłaconej za towar lub obniżenia ceny. Z tym że o sposobie załatwienia roszczenia decyduje sprzedawca. Rękojmia powinna być rozpatrzona w ciągu 14 dni lub w terminie uzgodnionym z klientem, w przypadku przedłużania sie terminu sprzedawca jest obowiązany poinformować o tym klienta na piśmie. Jeżeli tego nie uczyni sprawę uważa sie za załatwioną pozytywnie i o załatwieniu sprawy decyduje klient wg życzenia j/w. Ostatnio weszła w życie modyfikacja , która określa że towar musi być bezwzględnie przyjęty na zasadach rękojmi w okresie 6 m-cy od daty zakupu, powyżej tego okresu klient musi udowodnić że towar był niesprawny w momencie zakupu np.zawieszanie sie oprogramowania w tel. kom. - potrzebna ekspertyza. Gwarancja jest egzekwowana od gwaranta czyli osoby instytucji itp. wymienionych w karcie gwarancyjnej i rozpatrywana na zasadach w niej określonych.

Mnie z tytułu rękojmii udało sie wygrać z 2 x z Ideą, Hypernovą, Adidasem i Wranglem, a z tytułu gwarancji z Sony i Thomson z tym ,że gwaracja była duzo bardziej skomplikowana i wymagająca więcej czasu i papieru,fakt że usterki jakie reklamowałem nie były widoczne dla 95% użytkowników sprzętu.

W przypadku trudności ze sprzedawcą dobrze jest wnieść sprawę do Pańswowej Inpekcji Handlowej to nic nie kosztuje a przynosi przeważnie pozytywne rezultaty.

 

Idzież do sklepu (jeżeli karta była kupiona nie później niż 6 m-cy temu, w tym przypadku to sprzedawca musi udowodnić ,że towar był zgodny z umową) i palisz głupa że karta nie działa oraz że korzystasz z rękojmii (niezgodności towaru z umową). Sprzedawca pewnie zażąda od Ciebie karty gwarancyjnej ale po to, bo on będzie dochodził praw z tytułu gwarancji. Na zgłoszeniu reklamacji koniecznie napisz ,że korzystasz z "niezgodności towaru z umową". Możesz korzystać tylko z jednego sposobu albo rękojmia albo gwarancja jednorazowo. Jężeli kartę naprawią (załużmy) na zasadach rękojmii a karta zepsuje sie ponownie to nic nie stoi na przeszkodzie abyś następnym razem użył gwarancji.

Jak zakupu dokonałeś wcześniej niż 6 m-cy to pozostaje Ci gwarancja.

Acha i jeszcze jeden mały kruczek: sprzedawca musi umożliwić w trakcie zakupu pełną możliwość sprawdzenia towaru, a kupujący ma obowiązek dokładnie towar sprawdzić. Pytanie czy sprawdzałeś działanie karty w sklepie ?

Edytowane przez harryt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Arnie, a co napisałem na początku ? Użycie słowa rękojmia jest troche wygodniejsze niż "niezgodność towaru z umową", zresztą pojęcie rękojmia jest cały czas używane w rozumieniu reklamacji u sprzedawcy w mowie potocznej.

Edytowane przez harryt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...