dudek146 Opublikowano 16 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 16 Lutego 2005 No właśnie. kupiłem dziś bloczek z bloki.pl i zadałem parę pytań co do montażu itp. spytałem się o chłodnicę (chcę założyć od seicento - aluminiową) i zalecono mi miedzianą nie alu . nie chodzi o wydajność tylko o to, że aluminium z miedzią mogą się "pogryźć" i wejść ze sobą w jakieś nikorzystne reakcje. czy to prawda? od cieniasa NOWĄ mogę mieć za 100 zł a nie jakąś tam używaną, czyszczoną za 50-80 lub więcej. co radzicie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartool Opublikowano 16 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 16 Lutego 2005 tak to prawda... miedzz alu sie nie lubia i trza stosowac anyglony itp... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ptys Opublikowano 16 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 16 Lutego 2005 (edytowane) raczej nie o glony chodzi ale o korozje, na co jest rada płyn copal, ale generalnie lepiej jak chłodnica jest z miedzi, na chyba że rurki wykonane z miedzi a finy aluminiowe wtedy też nie ma żadnego problemu Edytowane 16 Lutego 2005 przez ptys Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartool Opublikowano 16 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 16 Lutego 2005 noo... chodzilo mi o te syfy z korozji.... jak za 100zl mozesz miec nowe seicento to na allegro wyrwiesz miedzianego kadeciaka czy tam ladzianke itp. za taka sumke...i nie trzeba sie bawic w copale itd... ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Linoge Opublikowano 16 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 16 Lutego 2005 miedz(lada) albo mosiadz(kadet) innych nie ma ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartool Opublikowano 16 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 16 Lutego 2005 ehhh... grypa daje sie we znaki... ;] nie mysle co pisze, a pisze co niemysle (albo jakos tak) :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dudek146 Opublikowano 16 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 16 Lutego 2005 no tak, tylko że od seicento mam nową a na allegro to raczej występują używane, myte, czyszczone, polerowane i ogólnie odpicowane, co moze nie iść w parze z bezpieczeństwem użycia, bo wyobrażam sobie jak kawałek kamienia ze środka 15-letniej nagrzewnicy odpada i niszczy wirnik pompki lub blokuje przepływ w bloku.....brrr no chyba że się mylę, sam chodziłem wcześniej po szrocie samochodowym i nic ciekawego nie znalazłem w każdej coś brzęczało, pukało itp. czy mycie i płukanie usunie resztki kamienia i rdzy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fit Opublikowano 16 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 16 Lutego 2005 powiem ci tak - nic nowej łady nie przebije... ruska konstrukcja i tyle - mozesz kupic uzywaną łade i jak radził strząbi rozlutowac zeby wyczyscic syfy ze srodka.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
donulung Opublikowano 16 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 16 Lutego 2005 Pomiędzy aluminium i miedzią tworzy się ogniwo elektryczne i występuje korozja galwaniczna. Po niedługim czasie będziesz miał bloczek do wyrzucenia. Stosowanie copala jest raczej wątpliwym przedsięwzięciem ze wzgledu na jego cenę. Jak już musisz mieć nową chłodnicę to za dwie stówki można kupić nową ładę ewentualnie nawet trochę taniej żukówkę-nówkę :D Moim zdaniem dobrze odkamieniona szrotówka nie jest dużo gorsza i nie widzę sensu przepłacać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muciek Opublikowano 16 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 16 Lutego 2005 tak bedzie wygladał twój bloczek wiecej o tym przeczytasz TU Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dudek146 Opublikowano 16 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 16 Lutego 2005 ok. dzięki widok skorodowanego bloku mnie przekonał, bedę unikał aluminium poszukam jakiejś miedzianej. a na tej stronce dowiedziałem się przy okazji żeby nie lać czystej destylowanej a z domieszkami dzięki! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KGB Opublikowano 17 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Lutego 2005 nie boj sie tego zdjecia bloku - to blok Mechlina -miedziano aluminiowy jak latwo zauwazyc miedz pozostala nietknieta jedynie aluminium weszlo w reakcje proponuje ci poszukac nowej nagrzewnicy od fiata 125p/poloneza - ma dobra konstrukcje i chyba nienajgorsza cene (nie wiem jak tam nowa) jezeli zastosujesz nagrzewnice aluminiowa to nie bedzie zle - kumpel ma nagrzewnice aluminiowa i miedziany blok - syfow nie ma - moze dlatego ze nagrzewnica lezy na obudowie ,wiec jest uziemiona ty mozesz dodatkowo sie zabezpieczyc stosujac borygo - 7pln za litr ,ile tam do ukladu wchodzi ,jakies 2litry maksymalnie sam mam zamiar przejsc na aluminiowa chlodnice (nie nagrzewnice) od Poloneza w najblizszym czasie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cvir Opublikowano 17 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Lutego 2005 (edytowane) Co do aluminiowych nagrzewnic, to nie wiem czemu tak niektorzy panikuja <_< Sam mam aluminowa i nigdy nie bylo z nia problemu; oczywiscie uzywam Copalu co nie zmienia faktu, ze u kumpla ktory nie uzywa zadnego srodka do ochrony, uklad jest nienaruszony... Dosc mocny efekt korozji podczas testow, ktore kiedys robilem wystapil podczas bezposredniego styku tych dwoch metali (miedz+aluminium)... :wink: Edytowane 17 Lutego 2005 przez cvir Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dudek146 Opublikowano 19 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 19 Lutego 2005 no to już nie wiem co robić :lol: na tą od seicento mam chęć bo idę do sklepu i już , nie musze czekać na przesyłkę czy czyścić jakąś znalezioną na szrocie. a co do borygo lub petrygo (oba płyny są na glikolu) to jak do tego ma się lutowany blok i pomka? nic im się nie stanie? bo rozumiem że można je wlać "czyste" - bez rozcieńczania w wodzie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muciek Opublikowano 19 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 19 Lutego 2005 kup już wyczyszczona i odpicowaną na allegro,oczywiscie miedziną, szepnij słówko do abrama on ma fiata z króćami tanio ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pipanol-pl Opublikowano 19 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 19 Lutego 2005 chcesz to ja moge tobie puscic mojego fiata tanio .. :) wiecej na gg:5211074 ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
argaven Opublikowano 19 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 19 Lutego 2005 Zeby nie towrzyc nowego watku: Chce sobie zrobic przejscie w obudowie z rurek kajnerowych i wlasciwie poszly juz do tokarza, ale jeszcze pytanko: czy kajner nie bedzie sie gryzl z miedzia...?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SpiderMAN Opublikowano 20 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 20 Lutego 2005 tak to prawda... miedzz alu sie nie lubia i trza stosowac anyglony itp... 1280370[/snapback] Nie antyglony, tylko Inhibitory korozji!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saimek Opublikowano 20 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 20 Lutego 2005 Hehhe... to sie chyba zawarlo w tym "itp" heheh :lol: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...