Skocz do zawartości
Mayo

Gothic 3 - Temat zbiorczy

Rekomendowane odpowiedzi

Piątek 3 listopada, to dzień na który każdy miłośnik gier RPG czeka z niecierpliwością. Tego dnia ukaże się nowa część najpopularniejszej w Polsce gry fabularnej - Gothic 3! Firma CD Projekt dołożyła wszelkich starań by polska edycja spełniała wszystkie oczekiwania fanów - zarówno pod kątem wydania gry, jak i samego programu.

 

Bardzo ważny jest fakt, że rodzima wersja Gothic 3 będzie wydana w wersji 1.08. Oznacza to, że w odróżnieniu od wersji wydanej zagranicą oraz tej, która znajduje się w nielegalnym obiegu, zawierać będzie aż 2 najbardziej aktualne, oficjalne poprawki do gry.

 

Poprawki te mają ogromny wpływ na jakość zabawy. W związku z tym, że jest ich ponad 100 (!), przedstawiamy tylko kilka przykładowych zmian:

 

* Usunięto efekty stop klatki i przenikania obiektów przez siebie,

* Poprawiono ogromną ilość questów, w tym te, których z różnych przyczyn nie można było ukończyć w pierwotnej wersji (np. z powodu braku niektórych postaci NPC),

* Poprawiono sztuczną inteligencję (AI) potworów oraz postaci pobocznych NPC,

* Poprawiono pracę kamery, pracę silnika gry, mechaniką strzelania z kuszy oraz błędy występujące w wyświetlaniu grafiki (np. słońce prześwitujące przez góry) i wiele innych.

 

Oprócz dopracowania samej gry, specjalnie z myślą o polskich fanach Gothic przygotowaliśmy wspaniałe wydanie gry, którego wizerunek można znaleźć na tej stronie:

 

FTP

 

W skład tego wydania wchodzą:

 

* Pełna polska wersja gry Gothic 3 na płycie DVD,

* Dodatkowa płyta DVD z filmem o powstawaniu gry Gothic 3 (na świecie wydana tylko w edycji kolekcjonerskiej),

* Drukowana na papierze kredowym, kolorowa instrukcja do gry o objętości ok. 60 stron,

* Mini poradnik do gry, kolorowy i drukowany na papierze kredowym,

* Kolorowa, dużych rozmiarów, mapa świata Myrtany,

* Doskonałej jakości pudełko na grę z etui zaopatrzonym w dodatkową okładkę zamykaną na rzep i ze specjalnymi tłoczeniami.

 

Gra Gothic 3 zostanie wydana 3 listopada, w wersji zawierającej wszystkie poprawki gwarantujące najwyższą jakość zabawy. Gra ukaże się w pełnej polskiej wersji językowej i w sugerowanej cenie 129,90 PLN. Więcej informacji na stronie Gram.pl.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czekamy na kuriera :| Wczoraj nie bylo mnie w domu jak przyjechal (szkoda, ze panowie z Masterlinka nie maja zwyczaju dzwonic do klienta w razie niezastania w domu), jak dzis nie przyjdzie to ktos w firmie kurierskiej odbierze bardzo uprzejmy telefon...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czekamy na kuriera :| Wczoraj nie bylo mnie w domu jak przyjechal (szkoda, ze panowie z Masterlinka nie maja zwyczaju dzwonic do klienta w razie niezastania w domu), jak dzis nie przyjdzie to ktos w firmie kurierskiej odbierze bardzo uprzejmy telefon...

A dlaczego wczoraj nie zadzwoniłeś? Dogadałbyś się gdzie i na którą i nie byłoby problemu. Może by Ci nawet wczoraj dowieźli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość hooded man

dokladnie.

kurierzy sami nie dzwonia bo robia to z wlasnej kieszeni! To jest smieszne ale firmy kurierskie nie oplacaja takich telefonow przynajmniej w najwiekszych firmach jest taka polityka, dlatego kurierzy robia to z wlasnej woli (lol)

 

sory bo to jest offtopic ale prawodpodobnie sie przyda wielu osobom ktore czekaja na kuriera! Najlepiej zadzwonic do centrali podac numer listu przewozowego (dostaniecie go ze sklepu gdzie kupiliscie gre) i zdobyc namiary na kuriera ktory dostal wasza paczke - tak jest najlepiej mozna wtedy osobiscie pogadac

Edytowane przez hooded man

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam doswiadczenia z kurierami :| Chyba zrobie tak jak mowicie. Dzieki za rady!

 

EDIT: jest! Kurier nie mogl znalezc numeru, a CDProjekt najwyrazniej nie ma w zwyczaju wraz z danymi adresowymi podawac telefonu...

 

Ale to juz niewazne. Edycja kolekcjonerska rzadzi!

 

Po otwarciu kartonu, w ktorym przyszla, moim oczocm ukazalo sie gustowne tekturowe pudelko i album (o nim pozniej):

Dołączona grafika

W tekturowym etui spoczywal "gwozdz programu":

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

 

Na zywo wyglada to jeszcze lepiej - jak stara ksiega, oprawiona w tloczona skore. Z boku jest zamykana na ukryty magnes (ten pasek widocznyna jednym ze zdjec) - nie otwiera sie wiec sama z siebie. Po otwarciu "ksiegi" naszym oczom ukazuje sie co nastepuje:

 

Dołączona grafika

 

Zapakowana i zafoliowana gra, mapa, amulet, oraz (tu cytat z opakowania) "karta z odrecznym podpisem wspolzalozyciela firmy CD Projekt" - czyli wydrukowany na grubym, wysokiej jakosci papierze tekst o unikalnosci i niepowtarzalnosci tego wydania (podpisane odrecznie przez p. Kicinskiego :) ) z jednej strony oraz spis zawartosci (z drugiej). Na dnie pudelka numer - mi sie trafil 1043.

 

Mapa nie jest na plotnie, tak jak kiedys obiecywano, tylko na jakims specyficznym papierze - grubym, dosc sztywnym i matowym. Jak napisano na wspomnianej kartce: "specjalnym stylizowanym papierze o fakturze marmuru":

 

Dołączona grafika

 

Amulet nie jest ten sam, co ten w Gothicu 1. Jest dosc maly, a rzemien ma metalowa zapinke:

 

Dołączona grafika

 

Na koniec pare slow o albumie. W calosci po polsku, gruby papier kredowy, twarda oprawa, 96 stron full-kolor. Pelen wypas. Smierdzi :? Ponizej pare fotek wnetrza:

 

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

 

Krotko mowiac - ci, co nie kupili niech zaluja :P

 

Hehe, 6 godzin edycja postu... dobre :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tam dużo na razie nie mogę napisać - bo gram na 512MB ramu (czekam na nowe 2GB). Hm, wiem tyle - jak włączyłem grę na minimalnych ustawieniach, to występowały błędy w grafice, było pełno czarnych cieni, prześwitywanie tekstur itd. Jak włączyłem wszystko na maksa i na 1280x1024 to paradoksalnie nic się nie zmieniło jeśli chodzi o FPS (tak na oko), a błędy zniknęły. Jeśli chodzi o spolszczenie, to jest nieźle jak dotąd. Bezimiennego podkłada ten sam facet co w poprzednich częściach.

Edytowane przez Mayo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co do gry, to mam jakieś dziwne miganie na biało ekranu... Dość często...

u mnie error też się pojawiał, pomogło włączenie glooma (over-bright). pokombinuj z ustawieniami w custom (dokladniej z shaderami i właśnie bloom/hdr)

Przynajmiej u mnie pomogło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość hooded man

sawyer188 poczytaj 2 strony wstecz to sie dowiesz.

 

patcha odnosnie wydajnosci pirania wypusci dopiero za 2 miesiace....

problemu ze swapowaniem i rżnięciem z dysku non stop, wogole nie ma. Jest to najprawdopodobniej spisek spolecznosci graczy ktorzy chca pomnijszyc wiekopomne dzielo pyrania bytes.

Edytowane przez hooded man

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gierka jest naprawde dobra, jest jeszcze pare błedów do usuniecia, ale gra się naprawde dobrze, oczywiście podkręciłem ge3.ini, troceh przesadzając i mi framerate w obozie znacznie spada, ale jeszcze go szlifuje

 

poniżej zrzut z RivaTuner przedstawiający ile to nasz G3 potrzebuje do w miare płynnej rozgrywki :mellow:

 

Dołączona grafika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OT a propo wymagań nowego Splinter Cella:

 

ja patrze na wymagania tylko z oficjalnych stron jesli chce scagnac gre i tak np Gothic 3 wymagal minimalnie bog wie jakiego procka i 1GB Ram MINIMUM, a ja sobie pykam (płynnie) na athlonie 1.4GHz i 512Ram wiec nie dziw się że nie zabardzo ufam tym całym wymaganiom:)

/OT :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hm, no ale to czemu tak nie jest zawsze? Ja rozumiem - na wszystkich ustawieniach źle - wina karty, sterowników. Ale jak gram na wysokich to wszytko wygląda jak trzeba.

Nie wiem czemu :? wiem tyle że mój kumpel miał podobna błędy na 7300GT, zmienił stary na najnowsze i pomogło :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A więc rozwiązało się. Trzeba włączyć ten cholerny postprocessing i już nie ma krzaków (dzięki qqrydza).

 

A teraz w sprawie wymagań rzeczonej gry.

 

Zespół tworzący jest niewielki, co w ich przekonaniu stanowi o ich sukcesie (bo maja zgranie, dobre kontakty itd). Co za tym idze kolejne tytuły nie wychodzą w trybie 1/rok. I tak G3 był przygotowywany od 3 lat. Tu właśnie pojawia się problem. Trzy lata temu "warunki technologiczne" były inne. Musieli jakoś oszacować wydajność sprzętu za 3 lata, by nie okazało sie, że gra straszy kiepską grafiką. Założyli więc, że przez ten czas moc hardware'u zwiększy sie około 4 razy. No i się przeliczyli, lecz nie dało się już z tym nic zrobić.

Koniec historyjki o kiepskiej znajomości matematyki (szacowania) :lol2:

Edytowane przez Mayo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzy lata temu "warunki technologiczne" były inne. Musieli jakoś oszacować wydajność sprzętu za 3 lata, by nie okazało sie, że gra straszy kiepską grafiką. Założyli więc, że przez ten czas moc hardware'u zwiększy sie około 4 razy.

Zgadza się, prawo Moore'a mówi że moc sprzętu podwaja się co 18 miesięcy, o ile przez ostatnie 10 lat to się doskonale sprawdzało, czasami nawet aż za bardzo, to w przypadku ostatnich 3 lat rozwój poszedł w trochę innym kierunku niż można było się spodziewać. Wystarczy porównać moc athlona XP (bartona) do core2duo, w aplikacjach jednowątkowych można liczyć "jedynie" na dwukrotny zysk (wiem bo odczułem go na własnej skórze), oczywiście jeśli się doda drugi rdzeń prawo moore'a zostanie zachowane, tyle że mało która gra to jest w stanie wykorzystać. Na szczęście karty graficzne bardzo poszły do przodu i to ratuje sytuację.

 

Tak więc ta teoria dotycząca G3 ma coś w sobie, choć osobiście się bardziej skłaniam ku temu że zchszanili engine :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...