Skocz do zawartości
Mayo

Gothic 3 - Temat zbiorczy

Rekomendowane odpowiedzi

:dontfeedtrolls:

Wzajemnie.

Ale wytłumaczyłbyś mi einsteinie, o co ci chodziło z tym szacowaniem, bo czytam to i nie mogę zrozumiec do końca. Może łeb mam przeciążony z powodu nauki do matury, jednak przeanalizujmy...

Goście zaczęli tworzyc Gothica 3 lata temu. Na początku pewnie mieli sam konspekt dotyczący gry. Wymyślali fabułę, szkicowali postacie i tym podobne sprawy. Zabrali się za tworzenie grafiki. Ale jakim cudem mogli wsadzic do niej kilka lat temu efekty, które powstały niedawno. Co prawda z grami nie jestem na bierząco, więc nie wiem dokładnie jak te mechanizmy wyglądają. Ale jeżeli wchodziło coś nowego, to zapewne musieli to stopniowo wdrażac w grę. Nie pojmuję, jak mogli 3 lata temu założyc sobie, jakie będą wymagania obecnie i robic względem tego szacunku grę. A co jeśliby oszacowali, że sprzęt będzie teraz słabszy? Gra wyglądałaby tak samo, ale chodziłaby na przeciętnym sprzęcie? Podzieliliby świat na sektory?? Nie mogli tego zrobic kilka miesięcy przed wydaniem? A może miałaby gorszą grafikę? (no to już bardziej prawdopodobne).

Sory dżizus, ale twoja teoryjka nie trzyma się kupy w żaden możliwy sposób... chyba, że bierzesz pod uwagę jakieś teorie spiskowe, wg których "Oni" mają opracowane technologie na 10 lat do przodu...

Wg mnie po prostu jako mały team właśnie mogli nie sprostac optymalizacji i się głupio tłumaczą...

Edytowane przez pepek0206

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miłego czytania [czyli że polecam powtórzyć]. Napisałem jasno i wyraźnie. Po prostu na samym początku powiedzieli grafikom na co im pozwalają, w czym muszą się ograniczać. No i zaczęli pisać grę, tak, jakby komputery miały 4 razy większą wydajność. Po prostu nie ograniczali się w ilości wielokątów, obiektów, wielkości mapy itd.

No i tak to wyszło - teraz mało który komputer ciągnie G3 na maksa.

Bo się przeliczyli - i tu właśnie można użyć sformułowania "źle oszacowali". GOT IT? :mur:

Wybacz, jaśniej nie mogę. :lol2:

 

(bieżąco)

Edytowane przez Mayo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam bardzo dobrą wiadomość dla wszystkich mających gothic'a w wersji anglojęzycznej a chcieliby mieć choć polskie napisy.

 

Oto sposób na spolszczenie tekstów:

1. Podmienić plik strings.pak.

2. Pozamieniać w plikach g3.ini i useroptions.ini słowa English na Polish.

3. Utworzyć folder Projects_compiled w katalogu ...\Gothic III\Data\.

4. Programem g3explorer wypakować wszystkie pliki z projects_compiled.pak do katalogu stworzonego w punkcie 3.

5. Usunąć plik Projects_compiled.pak.

6. Usunąć plik stringtable.bin z katalogu ...\Gothic III\Data\Projects_compiled\.

 

Plik strings.pak :arrow: http://rapidshare.com/files/1839472/Strings.rar.html

 

Program g3explore:

:arrow: kurde, nie poprawiłem

 

 

Proponuje również zrobić kopie plików oryginalnych, których się pozbywacie, tak dla pewności.

 

A wygląda to tak po tych wszystkich operacjach. Dodam, że zajęło mi to raptem przysłowiąwą minutkę.

 

Dołączona grafika

 

Pozdrawiam a dzisiejszego dnia w szczególności Mayo.

:D

Edytowane przez qqrydza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

robilem wszystko oprucz( Pozamieniać w plikach g3.ini i useroptions.ini ) bo nie moge znaleś tych plików, wywala jakiś błąd pamieci jak już wczytuje gre i działa poprawdzie ale jak wkleje plik Projects_compiled.pak po poprzednij wywaleniu, ale dalej bez spolszczenia.

Gra sie wywala bo nie zamieniłem w plikach g3.ini i useroptions.ini ? jeśli tak to gdzie są te pliki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ge3.ini ---> ...Gothic III\ini\ge3.ini

useroptions ---> Moje dokumenty\gothic3\useroptions.ini

 

[Można było wpisać w wyszukiwarce Windy te nazwy i by się znalazło... :))

Edytowane przez Mayo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poprawiłem już linki w poprzednim poscie.

 

W "useroptions.ini" wygląda tak...

 

VoiceLanguage=English

SubtitleLanguage=Polish

 

... a w "ge3.ini" tak...

 

Supported Languages (voice and subtitle)

[Languages]

 

Voice.SupportedCount=1

Voice.Entry_0=Polish

 

Subtitle.SupportedCount=1

Subtitle.Entry_0=Polish

; /////////////////////////////

 

; Active Language (voice and subtitle)

[Language]

Text=Polish

Audio=Polish

 

Na początku w drugim pliku zmieniłem tylko text i subtitle na Polish i był mały zonk ponieważ nie było angielskich dialogów. Mała panika, chwile pomyślunku i zmieniłem tak jak jest powyżej.

Efekt? Wszystko gra i buczy, są polskie napisy i angielskie głosy.

Mayo widzę, że czuwasz.

;)

Edytowane przez qqrydza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołączona grafika

 

Mam taki blad gdy chce zainstalowac patcha 1.08 czym to moze byc spowodowane?

Mam wersje ang z zainstalowana pierwsza latka

a zrobiłem update ? Gothic3_RelUp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miłego czytania [czyli że polecam powtórzyć]. Napisałem jasno i wyraźnie. Po prostu na samym początku powiedzieli grafikom na co im pozwalają, w czym muszą się ograniczać. No i zaczęli pisać grę, tak, jakby komputery miały 4 razy większą wydajność. Po prostu nie ograniczali się w ilości wielokątów, obiektów, wielkości mapy itd.

No i tak to wyszło - teraz mało który komputer ciągnie G3 na maksa.

Bo się przeliczyli - i tu właśnie można użyć sformułowania "źle oszacowali". GOT IT? :mur:

Wybacz, jaśniej nie mogę. :lol2:

Teoria jak teoria, ta jest akurat zupelnie nieprawdziwa. Poza tym nie odpowiedziales na pytanie pepek0206'a, jakie to wyprzedzajace epokę efekty sa w tej grze.

 

A moim zdaniem:

Po pierwsze sie nie przeliczyli, bo jasno okreslili wymagania i masz je na pudelku i w pliku readme. Wymagania byly znane juz dawno temu. Poza tym ciekawe, jaki wzrost szybkosci ielby zakladac - core duo to za malo? A plany producentow grafiki sa znane, w koncu producenci gier, w tym gothica dostaja calkiem dobre informacje o planach i szcowanej wydanosci nowych ukladow (a Ghotic jest robiony pod nvidie - myslisz ze za darmo i na slepo?).

 

Po drugie w grze nie widac zadnych efektow tego "nieograniczania wielokatow, obiektow, wielkosci mapy". Efektow na miare XXII wieku tez nie ma. Zreszta - nie jest prawda, ze malo ktory komputer pociagnie G3 na maksa (cokolwiek to nie oznacza - rozdzielczosc 2500*1600)? To nie fps jest problemem, a beznadziejne zarzadzanie pamiecia. Gra ma po prostu kiepski engine, tak tylko moza wytlumaczyc fakt, ze majac jeszcze 1,5GB wolnego ramu do dyspozycji nie probuje go wykorzystac, a woli co chwile doczytywac z dysku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W pelni sie zgadzam, fps osiaga g3 calkiem niezle, problemem sa bardzo czeste doczyty co wskazuje na wyjatkowo slabo zoptymalizowany engine,zrobienie swiata bez napisu loading chyba przeroslo tworcow,ale graficznie gra daje rade, momentami zaskakuje ;)

 

Dołączona grafika

Edytowane przez tyr83

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teoria jak teoria, ta jest akurat zupelnie nieprawdziwa. Poza tym nie odpowiedziales na pytanie pepek0206'a, jakie to wyprzedzajace epokę efekty sa w tej grze.

(...)

Gra ma po prostu kiepski engine, tak tylko moza wytlumaczyc fakt, ze majac jeszcze 1,5GB wolnego ramu do dyspozycji nie probuje go wykorzystac, a woli co chwile doczytywac z dysku.

Już powiedziałem, że to nie jest moja teoria, tylko bezpośrednie tłumaczenia TWÓRCÓW. OMG, ludzie, czytajcie co się do Was pisze... :mur:

I do jasnej ciasnej JA nie pisałem nic o żadnych niesamowitych efektach!

Edytowane przez Mayo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie pisałeś nic na początku, że to opinia twórców. Mogłeś użyc zwrotów typu "ich zdaniem", "twórcy tłumaczą, że..." itp itd. Nie należy w to wierzyc. Nie dali rady chłopaki z optymalizacją i tyle. Jeżeli mieliby bawic się w bardziej szczegółowe tworzenie modeli, a tego nie widac, to ja sensu nie widzę...

Doom 3 też długo powstawał i jak na czasy jego wejścia wymagania były spore, ale nie kosmiczne. Jednak on mógł straszyc wymaganiami, bo należał do grona gier wprowadzających nowe trendy w grafice. A Gothic od strony technicznej prezentuje to, co już chwilę czasu jest na rynku. Co prawda niektóre krajobrazy mogą się podobac, ale bez przesady, zeby to żarło tyle zasobów. Miałem nadzieję, że sobie go chociaż na low uruchomię, a tu pupa się zapowiada :(

Myślicie, że podzielenie świata gry na tradycyjne sektory wymagałoby dużego wysiłku? Mógłby tego dokonac przeciętny moder?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie pisałeś nic na początku, że to opinia twórców.

A co? Tylko jeden post się czyta? Na samej górze drugi post to moje "sprostowanie". I przestań się już czepiać. Po raz n-ty przypominam, że to twórcy się tak tłumaczą. Mam to na piśmie :lol2:.

 

[bTW ja nie dociekam, czy to jest prawda, czy nie - szczerze mówiąc - rybka mnie to, ale skoro napisali, to Wam powiedziałem]

Edytowane przez Mayo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już powiedziałem, że to nie jest moja teoria, tylko bezpośrednie tłumaczenia TWÓRCÓW. OMG, ludzie, czytajcie co się do Was pisze... :mur:

I do jasnej ciasnej JA nie pisałem nic o żadnych niesamowitych efektach!

Po dwukrotnym przeczytaniu swojego postu nie zdolalem odnalezc fragmentu, w ktorym napisalbym, ze to twoja teoria. Jezeli komus potrzebna jest lekcja czytania, to raczej nie mnie.

 

Ja odlozylem granie na jakis czas. Nie to, zeby doczytywanie bylo nie do zniesienia, ale na pewno lepiej sie bedzie gralo w dopracowny produkt, ktory zapewne ujrzy swiatlo dzienne za za kilka miesiecy (po cichu mam nadzieje, ze do swiat wydadza jakiegos powaznego patcha). Podejrzewam jednak, ze nie bedzie to proste, bo podzialu swiata na sektory raczej nie wprowadza (nie zerwa z tradycja, poza tym wymagaloby to duzo pracy), a ze nie potrafia zoptymalizowac zarzadzania pamiecia juz pokazali...

 

Z innej beczki - w Empiku mozna zakupic G3 z koszulka gratis.

Dla mnie mogiby wydawac wszytskie gry w pudelku DVD + intrukcja podobnego formatu + opakowanie przypominajace to na kasety VHS (albo nawet samo pudelko dvd z plyta i instrukcja w srodku, jak np. dla space rangers 2 - 70 ston zmiescilo sie bez problemu, podobnie z morrowindem z dodatkami w edycji Game Of The Year - jest nawet pelnowymiarowa mapa). Obnizka kosztow i brak problemow z miejscem na polce. Bo wszytskie gadzety i tak sa dla mnie bezuzyteczne, a duze podelko zajmuje duzo miejsca...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ma m pytanie do tych co maja angielska wersje , ja sie sprawuja lektorzy

lepiej niz w polskiej edycji ....czy klimat z angielskim dubbingiem jest lepszy ..

Dla mnie dialogi w angielskiej wersji brzmią jakoś tak sztucznie, może dlatego, że przyzwyczajony jestem do polskich lektórów (I i II mam w wresji polskiej)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie mogiby wydawac wszytskie gry w pudelku DVD + intrukcja podobnego formatu + opakowanie przypominajace to na kasety VHS (albo nawet samo pudelko dvd z plyta i instrukcja w srodku, jak np. dla space rangers 2 - 70 ston zmiescilo sie bez problemu, podobnie z morrowindem z dodatkami w edycji Game Of The Year - jest nawet pelnowymiarowa mapa). Obnizka kosztow i brak problemow z miejscem na polce. Bo wszytskie gadzety i tak sa dla mnie bezuzyteczne, a duze podelko zajmuje duzo miejsca...

Kiedy ostatnio byles w sklepie z grami? Praktycznie wszystkie gry sa teraz tak wydawane. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedy ostatnio byles w sklepie z grami? Praktycznie wszystkie gry sa teraz tak wydawane. ;)

fakt, dawno. Zaopatruje sie glownie na allegro - taniej. Z dawnych czasow zostaly mi za to pudla z saga BG (i jest to wielkie pudlo) i ID (podobnie). Szkoda wyrzucic, poza tym gdzies trzeba trzymac te wszystkie instrukcje, mapy, karty pomocy... Nabylem nawet sage BG na DVD, zeby miec wszytsko w jednym malym pudelku, ale trafila mi sie zle wydrukowana instrukcja i odalem ja do sklepu (a byl to ostatni gezemplarz, nie bylo nic na wymiane). Przezcytalem o koszulkach i drewnianych skrzynkach dodawanych do Gothica, dlatego pomyslalem, ze pomysl ewoluowal i obecnie do drozszych gier dodaje sie jeszcze wiecej ustrojstwa niz kiedys.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po dwukrotnym przeczytaniu swojego postu nie zdolalem odnalezc fragmentu, w ktorym napisalbym, ze to twoja teoria. Jezeli komus potrzebna jest lekcja czytania, to raczej nie mnie.

W odpowiedzi nie cytowałem Ciebie, więc to nie było raczej do Ciebie :D. Myślę, że warto już skończyć ten temat... I wrócić do wątku głównego.

Edytowane przez Mayo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie dialogi w angielskiej wersji brzmią jakoś tak sztucznie, może dlatego, że przyzwyczajony jestem do polskich lektórów (I i II mam w wresji polskiej)

Zlokolizowane sa rownie debilnie, jakby dziecko ukladalo te zdania... :mur: Poza tym bledy, bledy i jesszcze raz bledy.

 

może ktoś zrobi na pierwszej stronie FAQ o optymalizacji G3 i spolszczeniu ?

Spolszczenie dawal M4TEUSZ niedawno a co do optymalizacji, to chyba tylko zaopatrzyc sie w kilka gb ramu... patch poprawiajacy optymalizacje jest chyba w toku, wiec mozna poczekac, moze gra wtedy bedzie grywalna.

Edytowane przez ath

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W odpowiedzi nie cytowałem Ciebie, więc to nie było raczej do Ciebie :D. Myślę, że warto już skończyć ten temat... I wrócić do wątku głównego.

Post numer #1340 - Jak nie jak tak - cytowales mnie i ja na ten post odpowiedzialem (co latwo poznac po cytacie, jaki zamiescilem w odpowiedzi).

EOT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja wlasnie zakupilem sobie monitorek LCD 19" panorame i powiem wam ze fajnie gothic wyglada w proporcjach 16:9 w rozdzialce 1440x900. wiecej widac :) i chodzi idealnie caly czas 40-50fps w miastach miedzy 30-40. Powiekszylem ten wpis w ini o cachu ze 128 na 256 i doczytki sa sporadyczne generalnie caly czas gra jest plynna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...