Skocz do zawartości
Mayo

Gothic 3

Rekomendowane odpowiedzi

męczy mnie ta gra 2 giga ramu dystans ( oba na medium) i ciągłe uciążliwe doczyty ramu.

Dodam że na tych ustawieniach ciagle doczytuje a widok krajobrazu z daleka jest okropny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aran, calkiem ok ci to chodzi.

Na jakich ustawieniach grasz dokladnie (aa, af, rozdzialka, detale etc)?

Nie odpisales na mojego posta poprzedniego

 

Niko - moze wylacz glebie obrazu (Depth of Field czy jakos tak)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ad 2 i 3 - wyjdz w lecie na lesna polane i spradz - widok w Oblivionie jest bardziej realistyczny, chociaz bajkowy. Kolory w Gothicu sa sztuczne - niegdy nie widzialem brunatnozielonego lasu w srodku lata. Przeciwnie, wszystko jest soczyste i zielone, chociaz niekoniecznie świecące, chociąz to też widać (tyle, ze nie w taki sposob).

A czy w środku lata widziałeś gdzieś chodzącego sobie orka czy stado pasących się polnych bestii?

To jest gra, nie wiem czemu chcecie aby gry coraz bardziej przypominały świat rzeczywisty. W obku fakt bardzo sie starali to zrobić, po przejsciu całej mapy można było trafić na 3 sarenki (nuda).

Jakby drzewa były czerwone to już byłoby fajniejsze bo od razu fajniejszy klimacik, ale widać coraz wiecej młodych graczy chce sie czuć w grach jak u siebie w pobliskim lesie. Dla mnie grafa może być na poziomie g2 byleby był klimat i fajna fabuła. W końcu to RPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

truffel - słuszna uwaga, jeśli będąrobić gry w których wszystko będzie tak jak w rzeczywistości to będzie nudno, gry mają mieć klimat i ciekawą fabułę a bardzo często właśnie to można osiągnąć tylko poprzez nierealny świat, szczególnie w RPG.

Później ludzie narzekają, żę mają bardzo realne gry ale gdzieś zginął klimat - więc trzeba się zastanowić czego chcemy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość hooded man

nie no wypoweidz truffel jeszcze zmilczalem bo i tak sie tu czesto wypowiadam ale jak futureman zaczol mu wtorowac to sie zaniepokoilem. Bo otoz zly jest kierunek obrany przez wszystich zreszta developerow zeby grafike pchac w kierunku jak najbardziej sugestywnym i przypominajacym zywa przyrode - nieee trzeba robic jak najbardziej nienaturalna nature - mhm - to jest dobry kierunek - wezcie sie zastanowcie zamiast tworzyc jakies niedozeczne teorie.

Od kiedy to drzewa maja byc niepodobne do drzew a tekstury trawy czy innych elementow przyrody maja byc do niej niepodobne.

Tworcy Crysisa pewnie tez zle robia i powinni stworzyc gre w ktorej przyroda by nie byla podobna do przyrody - NAJWAZNIEJSA JEST ORGINALNOSC!! a nie zeby jakis tfu maloletni malolat sie podniecal grafika na poziomie fotorealistycznym!!!

No co za argument ze ludzie chca zeby grafika byla jak najbardziej sugestywna! (mlodzi gracze - rotfl) Idioci! przeciez w postepie gafiki nie o to chodzi - chodzi o to zeby las w jak najmniejszym stopniu przypominal las.. a nie- fotorealistycznej grafiki im sie zachcilalo... pfff

Ludzie tez nie powinni pewnie wygladac naturalnie tylko miec kwadratowe rece i kulkowate nogi a wszystko powinno byc obciagniete pomaranczowa tekstura - takie gry byly by napewno fpyte grywalne.

 

Ludzie wiadomo ze G3 przedstawia alternatywny swiat, jednak zakorzeniony w naszym, tak samo Oblivion, tak samo Neverwinter Nights, i WSZYSEKIE pozostale gry RPG. Na tym polega wlasnie sila tych gier ze basniowa rzeczywistosc czerpie ze sredniwiecza itp - to ja uwiarygadnia. Miecze tarcze budownictwo, podobne nalogi ludzi czyli cygara (G3) alkohol - i... otaczajacy swiat, gory pokryte sniegiem.... i LAS!!! - musi wygladac naturalnie zeby tworzyc klimat, jak nie jest zrobiony dobrze i jak sie doliczy do tego pozostale wady to wychodzi G3.

Niech tworcy tworza alternatywna przyrode, miesozerne duze rosliny itp tu nie o to chodzi, - chodzi o to ze ta roslinnosc w G3 jest slaba i na przykladzie algorytmu wyswietlania drzew jaki opisalem ta slabosc wylazi

 

A co do stworzen, mi - ale to jest tylko i wylacznie moja opinia - niezbyt sie podoba to ze doslownie za kazdym krzakiem gudziec albo wazka ktora mi takie manto spuszcza ze sie w zasadzie krece jak kupa w przrebli bo gdzie nie pojde to blokada. Nie ma spokoju nawet na kilka minut. A walka jest tak kiepska i ograniczona w formie ze ani to rozrywka ani co...

Edytowane przez hooded man

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy w środku lata widziałeś gdzieś chodzącego sobie orka czy stado pasących się polnych bestii?

To jest gra, nie wiem czemu chcecie aby gry coraz bardziej przypominały świat rzeczywisty. W obku fakt bardzo sie starali to zrobić, po przejsciu całej mapy można było trafić na 3 sarenki (nuda).

Jakby drzewa były czerwone to już byłoby fajniejsze bo od razu fajniejszy klimacik, ale widać coraz wiecej młodych graczy chce sie czuć w grach jak u siebie w pobliskim lesie. Dla mnie grafa może być na poziomie g2 byleby był klimat i fajna fabuła. W końcu to RPG

 

Probelm polega na tym, ze nie zrozumiales calego kontekstu mojej wypowiedzi... Wyjasniam wiec, chcoicaz lepiej bys zrobil dokladniej czytajac temat - ktos napisal, ze wiekszosci sie tylko WYDAJE, ze grafika w Oblivionie jest ladniejsza (czyli, ze tak naprawde nie jest) i ze brydka tekstura ziemi to wrecz zaleta Gothica - co bylo zabawne. Dodatkowo cala dyskusja toczyla sie w kontekscie wymagan sprzetowych, a dokladniej - jak to jest, ze Oblivion majac ladniejsza grafike dziala zdecydowanie lepiej.. Obroncy Gothica zaczeli wiec dowodzic, ze tak naprawde jest ladniej, z czym sie nie zgodzilem. Proste.

 

Co do czerwonego lasu i mierzenia aprobaty tego pomyslu wiekiem graczy - coz, rozne sa gusta, w takim razie najzajebistzry klimat RPG powinienes miec w WOWie, gdzie wszystko jest radosne jaskrawe i kolorowe. Jak wszyscy wiemy, WOW jest ostoja wlasnie takich starszych i dojrzalych graczy ;) Tak wiec daruj sobie oceny wieku - bynajmniej nie obrazam sie, ciesze sie, ze (jeszcze) jestem mlody, ale mam dziwne wrazenie, ze probujesz sie wywyzszac piszac glodne kawali o klimacie i fabule, ktore dla kazdego fana RPG sa na tyle oczywiste, ze nie musi o nich przypominac w kazdym poscie. Ostatnio zauwazylem jakas dziwna mode - w kazdym temacie o grze, kiedy zaczyna sie dyskusja o grafice pojawiaja sie uzytkowicy, wg. ktorych nie mozna o tym dyskutowac, bo liczy sie klimat i fabula. Otoz moza dyskutowac o kazdym elemencie gry, co mam nadzieje, jest dla Ciebie oczywiste. Wiecej zrozumienia (tak tematu dyskusji jak i kontekstu, w jakim sie ona toczy).... peace.

 

 

hooded man

Ludzie wiadomo ze G3 przedstawia alternatywny swiat, jednak zakorzeniony w naszym, tak samo Oblivion, tak samo Neverwinter Nights, i WSZYSEKIE pozostale gry RPG.

No, nie wszystkie (jRPG z pokemonami i innymi tatłajstwami:) )... Ale idea jest sluszna. Starszy gracz, zeby przezyc przygode, potrzebuje realizmu rozumianego jako powszechnie uznawane wyobrazenie o świecie (czy to realnym, czy tez nie). Gothic - świat jak nasz + znane i zakorzenione w kulturze elementy fantasy, oblivion to samo, M&M to samo, Fallout - odpowiada wyobrazeniom ludzi o swiecie postnukleranym. A wiec jest realistyczny. BG - storzenia fantasy + świat ze średnoiowecza + magia, o ktorej tez sa jakies wyobrazenia. A czerwony las.. Po co las, przeciez las to rzeczywistosc. Jak oryginalnosc, to oryginalnosc. Przyjmujac punkt widzenia truffla "To jest gra, nie wiem czemu chcecie aby gry coraz bardziej przypominały świat rzeczywisty." - krolowac powinny wlasnie jRPG - mowiace pmidory, krwiozercze kalarepy i reszta warzywniaka. Ciekawe, czemu w nie nie gra? A moze gra?

 

 

 

@costi

Ciekaw jestem, co ta cala dyskusja o czerwonych drzewachma do Gothica 3...

Chodzi to, ze ich tam nie ma, a byloby fabulanie i klimatycznie, gdyby byly :) Możesz to potraktować jako pomysł na mod.

Edytowane przez komisarz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gram teraz troche bardziej na poważnie i powiem, że od strony questów (sam główny wątek bardzo ciekawy), umiejętności, zdobywania przedmiotów, robienia ich itp.. podoba mi się gra.

Walka łukiem bardzo podobnie wygląda jak w Oblivionie. Jeszcze nie rozkminiłem tylko czarów, ale z nazw ciekawe ;)

 

http://img243.imageshack.us/my.php?image=dragonxe3.jpg - Jakiś smok.

http://img245.imageshack.us/my.php?image=sloncewskalefk3.jpg - Ponownie słońce w skale, czasami nawet w jaskini widać tak słońce ;) troche denerwujący bug.

 

Wyedytowałem odrazu jak tylko chciał post nad jego zapytaniem ;) ( Post #1095 ) Teraz niedawno dopiero wyłączyłem cienie, które i tak np. po wyjęciu pochodni się pojawiają O_o

Edytowane przez Aran

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gram teraz troche bardziej na poważnie i powiem, że od strony questów (sam główny wątek bardzo ciekawy), umiejętności, zdobywania przedmiotów, robienia ich itp.. podoba mi się gra.

Walka łukiem bardzo podobnie wygląda jak w Oblivionie. Jeszcze nie rozkminiłem tylko czarów, ale z nazw ciekawe ;)

 

http://img243.imageshack.us/my.php?image=dragonxe3.jpg - Jakiś smok.

http://img245.imageshack.us/my.php?image=sloncewskalefk3.jpg - Ponownie słońce w skale, czasami nawet w jaskini widać tak słońce ;) troche denerwujący bug.

Znów nie podałes ustawien na jakich grasz o które prosił cie Pioorek :wink: :-P Edytowane przez kuki1989

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak czytam coś takiego:

 

Trochę jeszcze pokombinowałem z tym ini, zmniejszyłem ilość trawy i wyłączyłem cienie, teraz już nie przeszkadzają doczytki.Ten post był edytowany przez Aran: Dzisiaj, 11:39--------------------M2N-E+Bios 0402@9x2683000+@2412Mhz@1.34v+Freezer 64ProPatriot 2x1024LLK 667Mhz@804Mhz@4-4-4-12@1.95vGalaxy 7900GS@600/1600Topower TOP-450P3 U12 EZ

To mi szczena obada, taki config i ścinki, sorki odchodzę. :mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymiękam, po 3 godzinach quicksejwowania gra wywaliła mi błąd o braku pamięci :lol: i sejw poszedł się kochać :mur:

Gra nie powinna ujrzeć światła dziennego przez conajmniej jeszcze rok. Im dłużej w nią gram tym bardziej kupiasta mi się wydaje. Jestem strasznie zawiedziony nie tylko stroną techniczną (niewypał roku!) ale i fabularną. Gothic wygląda jak zlepek przypadkowych questów, zero ciągłości, do poprzednich części nie ma nawet co porównywać.

Do tego te bugi, pod tym względem ta "gra" jest w ścisłej czołówce, chyba brali przykład z Boiling Point <_<

Jak narazie, GNIOT ROKU 2006. Kropka.

Edytowane przez SzperSon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak wy ale ja proponował bym zamknac temat az do czasu wydania gry w polsce.Większość opini na temat gry jest bardzo czastkowa brak w nich np własnych ustawień gry,konfiguracji sterów.

Co ma konfiguracja sterów do opinii o grze? Jak masz dawać takie mądre propozycje to lepiej nie dawaj żadnych :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki przestańcie!!! To jest topic o sprzęcie na którym gra będzie chodziła płynie czy o samej grze( Mam namyśli co nowego, czym się różni od poprzednich części itp.)? Jedyne co tu można zrobić to zmienić nazwe topicu na np. Pro ustawiania dla IIIcz. Gothici :mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja 3 dni prawie bez przerwy gram w tą gre... coś jednak musi w niej być... Tych docztek się chyba pozbyłem, nawet jak się teleportuję do miasta to prawie natychmiast sie doładowywuję teren do pamięci. Questów już ok. 50 zrobiłem, nie było jakoś dużo bugów w nich jak na razie, raz się trafiło, że musiałem oczyścić jaskinie, a jeden potworek był wogle nad nią gdzieś na polanie, czy np. zadał mi ktoś questa potem zginął i nie można nic z nim zrobić. Często też wykonuję się questy przed ich zadaniem. Czasami podróżując z kolegą jakimś, kolega się gubi albo wchodzi na ścianę i niewidzi przejścia obok, ale to chyba w każdej grze się zdarza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, tak sobie śledze ten topik i klne w duchu plugawie jak można schrzanic dobre imie tej seri(to tylko chyba twórcy wiedzą :wink: ) By zaś ma ocena nie była całkowicie arbitralna poczekam jak bede miał u siebie PL( oczywiscie jesli będzie wogóle playable....:/) Ze strony technologicznej niezaprzeczalnie jest to kaszana, grafa standardowa, przyzwoita, o wymaganiach sie powtarzać nie bede. Ze strony bardziej merytorycznej tez nie za ciekawie( ale czekam na wiecej opinii, mało osób przedziera sie przez tą chorą zachłannosc gry na ram) Czy system walki bardzo odbiega od wczesniejszych serii?, bo ze polega ponoc jeno na refleksie i szybkosci kliknięcia juz wiem .W G1 i G2 był znośny, teraz to gra sie chyba tylko moze fabułą i questami obronic przed kompletnym ześcierwieniem. No i moze z biegiem czasu jacyś zapelni panowie sie zabiorą za optymalizacje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oj marudzicie - na starym sprzecie (drugi komp w sigu) jak uzywalem teleportacji to tekstury sie okolo 1 min ladowaly zanim sie pojawily wszystkie, byla masa bugow, doczytki byly co chwile a w miescie mialem slideshow. mimo to gra byla w deche bo najwazniejsza byla fabula

poza tym brak optymalizacji to chyba norma w tej serii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Nie moge sie oprzec - musze tutaj dac linka.

 

http://www.gothic.phx.pl/forum/index.php?s...564&st=160#

 

Patrzcie to, koles na P3 733mhz, 256mb sdr i gf5200, mowi ze MA 20FPS!!! OMG co za ludzie sa u nich na tym forum. Co chwile ktos pisze, ze gra na R9550 i 512MB ram'u bez scinania, co to sa sa ludzie!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie widzieliscie filmikow? Ludzie, bylo pare (walka z dzikiem np) i doskonale widac jak sie walczy i na czym to polega. Ogolnie nie jest tak zle, system walki w g1/2 tez nie byl super.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

... doczyty są sporadyczne i naprawdę symboliczne...

Cytuję siebie by to wyprostować troszeczkę. Chyba zostałem wzięty za kitomana. :wink:

Wracając do meritum, musiałem poruszać się po terenie, który był w pamięci, że nie było wymagane wczytywanie z dysku. Biegałem w okolicach Cape Dun załatwiając swoje sprawy. Dzisiejszej nocy niestety dopadły mnie okropne, paskudne, nieprzyjemne, fe i be doczyty, dogrywki, swap'y i crap'y, które rozpoczęły się wraz z głębszym eksplorowaniem terenu. No niestety nie jest tak różowo jak mi się wydawało. Co prawda daję radę, jakoś je wolno trawię i staram się je na swój sposób ignorować. No cóż, wciągnąłem się i wolałbym by ich nie było ale co można na to poradzić.

 

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafikaDołączona grafika

 

Wrażenie robią cienie np: chodzenie z pochodnią po lesie lub po mieście wchodząc do różnych domów. Zresztą ogólnie poruszanie się nocą przy świetle pochodni wywołuje fajny klimat i nastrój.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość hooded man

A jak to wyglada od strony sterowania?

teoretycznie jak stoisz z mieczem wyciagnietym i nie ma przeciwnika to mozesz wykonywac te same ruchy co w oblivionie (cios z obrotu czy mocne pchniecie do przodu - btw wyglada to biednie ale jest - przy tym zero odglosow mi w oblivionie sie bardzo podoba szczek wyciaganej broni, w G3 mamy nieme kino)

Aaale jak dochodzi do prawdziwej walki to nic z tych rzeczy nie mozesz zastosowac, bo jak klikasz i jestes w zwarciu to nie mozesz ani uskoczyc ani dluzej przytrzmac LMB ani sie cofnac (bo chodzi o fundamentalny blad w G3 - otoz nie mozna walczyc/machac mieczem i sie przemieszczac - ROTFL), musial bys stanac bezczynnie na sekunde dwie i dopiero sie cofnac, - i w jedenj sekundzie jestes powalany i jak cie przeeciwnik powali to sytuacja sie zapetla, tzn ty wstajesz a on znowu cie powala w milisekundzie, wstajesz i znowu gleba, wstajesz - gleba, - i tak do zgonu, rzadko kiedy sie wogole udaje wstac i uciec bo strasznie topornie reaguje na sterowanie bohater.

Jeszcze mi sie nie udalo wgole jakiegos ciosu wyprowadzic - jest doslownie tak jak w diablo juz to pisalem - moze mi niektorzy niedowierzali, ale mozesz tylko na oslep klikac jak najszybciej przy czym bezimienny za kazdym razem robi ten sam flegmatyczny ruch mieczem (w diablo przynajmniej szybciej machal - rotfl ....ha! zreszta w Oblivionie tez chyba sie troche szybciej macha), a jak przeciwnik padnie a ty juz nie klikasz to bezimienny jeszcze sobie ze 2 razy machnie <_< - wyglada to oblesnie, glupio i bezsensownie. Walka w G3 to raczej wstydliwy aspekt, jak chcesz pokazac komus G3 to unikaj walki bo sie ktos moze zaczac rechotac...jak nie na aspekt wizualno-estetyczny to juz napeno jak przeciwnik odskoczy na kilka metrow do gory po ubiciu...

Edytowane przez hooded man

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

walka w gothicu 3 jest biedna ? to jaka walka jest w obl skoro gothic ma kilka razy wiecej ciosow nie wspominajac o combach i dualach i dynamice walki , po prostu kaleczysz sport i tyle , masz jakas obsesje na punkcie g3 ? jedyne co robisz to starasz sie pokazac jaka ta gra jest kiepska wzgledem obliviona :unsure:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...