Piterix Opublikowano 27 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 27 Lutego 2005 Witam. Problem wygląda tak: Mam GF 6800 i gra skacze (nie często ale czasem się przytnie i to w momencie kiedy jest wokół dużo żółtków a ja muszę szybko reagować i BAAARDZO mnie to wkurza!). Po podkręceniu GF 6800 do wersji ULTRA (400/1100) Wszystkie gry działają super (np. Half Life 2, NFS, itd.) wszystkie 3D Marki (2001, 2003, 2005) też super, żadnych zwisów czy artefaktów. Procek 2400Mhz i pamięć (1Gb CL2, 3,3,6) porządnie przestestowane (wielogodzinne testy Prime 95 i memtest86+) wszystko stabilne. A MOHPA DZIWNIE KRZACZY !!!! :mur: Jaki więc sprzęt jest potrzebny do MOHPA ?? Czym testujecie stabilność podkręcenia karty ?? Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wintereq Opublikowano 27 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 27 Lutego 2005 Dziwne, może to po prostu uroki engine'u tej gry? Masz jakieś patche do niej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ediee Opublikowano 27 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 27 Lutego 2005 gdzies juz czytałem ze na 6600gt tez sie przycinało ale mnie to dziwi, bop ja mam p4 2.8,2x256ddr i gf 6200@6600 i gra w 1024/768 high ps2 chodzi plynnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piterix Opublikowano 27 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 27 Lutego 2005 Patha użyłem, nie pomógł. No jeszcze w tym problem dla kogo jak jest płynnie. Gra cały czas ma 70 FPS ale czasem na moment spada do 20 FPS - moment jest tak krótki że tylko kontem oka mogę dojrzeć że to 20 FPS. Ale ja to CZUJĘ !! Jak ruszam myszką (Logitech MX 500) i strzelam do bandy żółtków (nie jestem razistą i nie mam ksenofobi) to czasem obraz lekko przycina i mnie to wkurza bo karta za prawie 2k powinna Q... lepiej działać :mur: !!!! Hilfe !! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ediee Opublikowano 27 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 27 Lutego 2005 a no widzisz ja nigdy tam nie miałem 60fps, ale nie spada ponizej 30fps, a tyle mi starczy jak na karta za 300zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
traxit Opublikowano 27 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 27 Lutego 2005 Tez mam ten problem wlasnie w MOHPA...niekiedy przytnie ch...wie czemu !!! Kombinowalem ze sterami ale jak narazie nic nie pomoglo!!! Wielu ludzi skarzy sie ze im gry tna na serii 6800 a na Radeonie 9800Pro chodzily bez problemow!!! troche mnie to wkur... ale co zrobic :angry: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cinelmo Opublikowano 27 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 27 Lutego 2005 Może zoptymalizowany pod ATi i dlatego... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wintereq Opublikowano 27 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 27 Lutego 2005 Patha użyłem, nie pomógł. No jeszcze w tym problem dla kogo jak jest płynnie. Gra cały czas ma 70 FPS ale czasem na moment spada do 20 FPS - moment jest tak krótki że tylko kontem oka mogę dojrzeć że to 20 FPS. Ale ja to CZUJĘ !! Jak ruszam myszką (Logitech MX 500) i strzelam do bandy żółtków (nie jestem razistą i nie mam ksenofobi) to czasem obraz lekko przycina i mnie to wkurza bo karta za prawie 2k powinna Q... lepiej działać :mur: !!!! Hilfe !! 1300702[/snapback] Spróbuj tych nowych ForceWare'ów 71.84 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ediee Opublikowano 27 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 27 Lutego 2005 Cinelmo a w tym sęk, ze pod nv :blink: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chemiczny_ali Opublikowano 27 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 27 Lutego 2005 (edytowane) A moze problem tkwi nie w karcie a w procu :rolleyes: Nie od dzisiaj wiadomo ze procki AMD maja problemy jak na ekranie robi sie duza sieczka :wink: pozdrawiam Edytowane 27 Lutego 2005 przez chemiczny_ali Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Q Opublikowano 27 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 27 Lutego 2005 (edytowane) A moze problem tkwi nie w karcie a w procu :rolleyes: Nie od dzisiaj wiadomo ze procki AMD maja problemy jak na ekranie robi sie duza sieczka :wink: pozdrawiam 1300836[/snapback] Pierwsze słysze! ja się nie spotkałem z takimi opiniami! :? Edytowane 27 Lutego 2005 przez Q Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chemiczny_ali Opublikowano 27 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 27 Lutego 2005 Pierwsze słysze! ja się nie spotkałem z takimi opiniami! :? 1300857[/snapback] To poczytaj forum to sie spotkasz :D Nie chce mi sie znowu klucic bo znowu wpadnie moder i zamknie ten temat... Na AMD sa duze wahania fps'ow wieksze niz na P4... Srednie wartosci sa wyzsze na AMD ale minimalne sa wyzsze na P4 :wink: Jak dla mnie EOT :wink: pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piterix Opublikowano 27 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 27 Lutego 2005 To poczytaj forum to sie spotkasz :D Nie chce mi sie znowu klucic bo znowu wpadnie moder i zamknie ten temat... Na AMD sa duze wahania fps'ow wieksze niz na P4... Srednie wartosci sa wyzsze na AMD ale minimalne sa wyzsze na P4 :wink: Jak dla mnie EOT :wink: pozdrawiam 1300879[/snapback] Ja też pierwsze słysze... Szczególnie, że w innych grach jakoś nie mam wahań FPS'ów !!!! Pozatym AMD XP z 1 Mb cash (rdzeń Barton) taktowany 2400 Mhz to wcale nie jest kiepski procesor :angry: !! Sterów nowych próbowałem - pograłem 30 minut (tak dla testów) i przycina. Po podkręceniu karty nawet niewielkim w grafice pojawiają się błędy :mur: . Czy komuś ta gra chodzi naprawdę PŁYNNIE (czytaj - bez ŻADNEGO ZACIĘCIA !!) ???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sulaco Opublikowano 27 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 27 Lutego 2005 Ja też pierwsze słysze... Szczególnie, że w innych grach jakoś nie mam wahań FPS'ów !!!! Pozatym AMD XP z 1 Mb cash (rdzeń Barton) taktowany 2400 Mhz to wcale nie jest kiepski procesor :angry: !!eee...to ile on ma tego cache'u? Sterów nowych próbowałem - pograłem 30 minut (tak dla testów) i przycina. Po podkręceniu karty nawet niewielkim w grafice pojawiają się błędy :mur: . Czy komuś ta gra chodzi naprawdę PŁYNNIE (czytaj - bez ŻADNEGO ZACIĘCIA !!) ????no mi nie chodzi plynnie :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piterix Opublikowano 27 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 27 Lutego 2005 eee...to ile on ma tego cache'u? no mi nie chodzi plynnie :) 1301529[/snapback] Oczywiście 512 KB Cache L2... cóż myślałem przez chwię o swojej starej Amidze 500 :) Ale i tak MOHPA mi się tnie :mur: - Ktoś coś wymyślił ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magx2k Opublikowano 27 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 27 Lutego 2005 MOHA PA tak naprawdę trochę przegina z wymaganiami ,na moim sprzęcie gra w większosci miejsc chodzi całkiem płynnie ,jakieś 45-50 fps ale czasam i przytnie jak cholera ,spada do poniżej 20 fps Taki urok tej gry ,było nie było gra na zmodyfikowanym silniku Quake3 który pierwotnie nie był pisany pod gry z tak ogromną ilością textur ( roślinność ) Ten silnik trza by w ponad 60% przepisać od nowa a nie modyfikować na chama A co do róznic w wydajnosci AMD Vs Intel ,to coś w tym musi być nie miałem okazji sprawdzić na iluś tam grach ,ale w przypadku MOHA PA i Doom3 na sprzęcie AMD są rzeczywiście większe wachania i tu nie chodzi chyba o same CPU tylko o płyty głowne i ich chipset jak tak porównuje otwieranie okien ,uruchamianie progsów to u kumpla z procem P4 3,4 GHz ( ta sam grafa i też 1GB Ramu ) jest ciut szybciej na oko jakieś 10-15% szybciej :/ bardzo mnie to wkurza ,ale cóż począć ,wybrałem to na co mnie było stać Tyle dobrego że w grach to Ja mam więcej fps np w D3 i FC jakieś 10% Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
traxit Opublikowano 28 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 28 Lutego 2005 (edytowane) @Piterix W programie PCI Latency Tool 2.3 - PCI Bridge ustaw na "0" a w VGA Controler ustaw "32" lub "64" w zaleznosci od tego jak lepiej bedzie Ci chodzilo!!! Ja mam ustawione "64" i na sterach 71.84 nie mam juz zadnych wku.... przyciec!!! B) edit: @krzychoo wczesniej tez przestawialem to nawet na 512MB ale nie pomagalo w 100% chociaz poprawa byla Edytowane 28 Lutego 2005 przez traxit Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychoo Opublikowano 28 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 28 Lutego 2005 a ja mialem takie chamskie przyciecia w doomie 3, ustawilem w biosie AGP Apeture (czy cos takiego :P :D ) z 64 na 256 MB i przyciec zero. pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chemiczny_ali Opublikowano 28 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 28 Lutego 2005 No i pojawil sie urzytkownik P4 :) Napisz cos wiecej jak Ci gierki chodza szczegolnie MOHPA czy masz jakies dziwne spadki fps'ow :wink: pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majkel84 Opublikowano 28 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 28 Lutego 2005 No i pojawil sie urzytkownik P4 :) Napisz cos wiecej jak Ci gierki chodza szczegolnie MOHPA czy masz jakies dziwne spadki fps'ow :wink: pozdrawiam 1302569[/snapback] Kolega słusznie zauważył - tu problemem właśnie może być Aperture size- skoro sama karta ma 128Mb to 64 to ciutke przymało, zwłaszcza w singlu (lub Athlonach XP) lub przy małym taktowaniu pamięci i rozluźnionych timingach. więc IMHO nie proce AMD sprawiają problem ale przepustowość RAMu- czyli RAm panowie, RAM- jeśli mamy single lub XPka lub 754 to trzeba trochę podkręcić a najlepiej mieć 1GB...stąd te wszystkie problemy- ludzie z P4 i 939 nie powinni mieć problemów z racji na tą własnie ogromną przepustowość (no i pod warunkiem odpowiedniego ustawienia Aperture). Zresztą MOHPA to taka właśnie gra, że niby nic specjalnego a rzeczywiste wymagania z kosmosu :blink: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sulaco Opublikowano 28 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 28 Lutego 2005 ...stąd te wszystkie problemy- ludzie z P4 i 939 nie powinni mieć problemów z racji na tą własnie ogromną przepustowość (no i pod warunkiem odpowiedniego ustawienia Aperture).ta ogromna przepustowosc w przypadku s939 niewiele daje, w kazdym badz razie nie tyle ile mozna by po niej oczekiwac... Zresztą MOHPA to taka właśnie gra, że niby nic specjalnego a rzeczywiste wymagania z kosmosu :blink:jezeli silnik gry jest kiepski, to nawet super, hiper wydajny sprzet nie rozwiaze problemu, a taki wlasnie jest silnik mohpa...imho totalnie rozjechany... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piterix Opublikowano 1 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 1 Marca 2005 @Piterix W programie PCI Latency Tool 2.3 - PCI Bridge ustaw na "0" a w VGA Controler ustaw "32" lub "64" w zaleznosci od tego jak lepiej bedzie Ci chodzilo!!! Ja mam ustawione "64" i na sterach 71.84 nie mam juz zadnych wku.... przyciec!!! B) Sprawdziłem te ustawienia - może ciut lepiej... a może to efekt placebo... bo dalej czasem przytnie. A NIE POWINNO PRZYCINAĆ !!!! BO TO PODOBNO TAKA SUPER KARTA !!!!!! Jeszcze poprubuję ustaień PCI Latency i dam znać jeśli się uda coś poprawić - a jeśli się nie uda to nie dam znać bo będę :angry: (czytałem ten topic na guru o PCI Latency i w sumie to nie wiadomo czy pomaga czy nie i na jakim sprzęcie ;-) ) Spróbowałem też dać AGP z 64 MB na 256 MB... nie ma ŻADNEJ różnicy... ps. Na nowych sterach (75.80 czy coś takiego, nie pamiętam a nie z domu piszę) z podkręconym rdzeniem do 400 Mhz nie mam żadnych błędów w MOHPA !!!!!!! :wink: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wamak Opublikowano 1 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 1 Marca 2005 Nawet super hiper karta nie pomoże, jeżeli ktoś próbuje grać w mohpa bez przycinania z 512mb pamięci ram, skoro momentami pobór pamięci wynosi ponad 1GB, czyli połowa, to swap. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chemiczny_ali Opublikowano 1 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 1 Marca 2005 Nawet super hiper karta nie pomoże, jeżeli ktoś próbuje grać w mohpa bez przycinania z 512mb pamięci ram, skoro momentami pobór pamięci wynosi ponad 1GB, czyli połowa, to swap. 1305735[/snapback] :blink: A kto pisze ze ma 512MB :rolleyes: Oblookaj wszystkie posty Piterix'a...szczegolnie pierwszy :wink: pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wamak Opublikowano 1 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 1 Marca 2005 :blink: A kto pisze ze ma 512MB :rolleyes: Oblookaj wszystkie posty Piterix'a...szczegolnie pierwszy :wink: pozdrawiam 1305759[/snapback] Mój błąd, zauważyłem w podpisie 2x256, to nie zwróciłem uwagi na to, że jest jeszcze 512 przedtem. I tak engine jest skopany i nie ma na to rady, chociaż właściwie to zacina tylko w Pearl Harbour i Tarawa. Środek gry działa całkiem dobrze, o ile pamiętam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piterix Opublikowano 2 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 2 Marca 2005 Mój błąd, zauważyłem w podpisie 2x256, to nie zwróciłem uwagi na to, że jest jeszcze 512 przedtem. I tak engine jest skopany i nie ma na to rady, chociaż właściwie to zacina tylko w Pearl Harbour i Tarawa. Środek gry działa całkiem dobrze, o ile pamiętam. 1305836[/snapback] W sumie to cała gra działa mi prawie całkiem dobrze. Te przycięcia są bardzo żadkie i bez problemów można grać. Chodzi tylko o sam fakt przycinania. Kiedyś miałem Amigę 500 512 Kb pamięci dokupiłem 2 Mb RAMu i NIC SIĘ NIE CIĘŁO !! NIGDY !! Wszystkie gry chodziły idealnie !! A teraz - kupuję sprzęt za grube pieniądze a gry przycinają. Wczoraj zagrałem w Morrowind i co - TNIE !! też nie mocno ale jakoś na GF 4 Ti 4200 Morrowind chodził dokładnie tak samo. Czy przypadkiem producenci kart graficznych nie robią nas w jajo ?? Kto tak naprawdę wie jaka jest charakterystyka bajnowszych chipsetów - niby 16 potoków - ale może to 8 potoków i dwa TMU w każdym, a może dalej 4 potoki tylko 4 TMU. Wogóle wkurza mnie to. Testowałem PCI Latency - różnicy wogóle nie widać przy różnych ustawieniach. I jeszcze zastanawiem mnie dlaczego jak włączę sprzętowe wspomaganie dźwięku 3D (SB Audigi Player) to np. w Morrowind głosy postaci mi się urywają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sulaco Opublikowano 2 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 2 Marca 2005 Kiedyś miałem Amigę 500 512 Kb pamięci dokupiłem 2 Mb RAMu i NIC SIĘ NIE CIĘŁO !! NIGDY !! Wszystkie gry chodziły idealnie !! no i wlasnie to jest. b.dobry przyklad porzadnego kodowania i wykorzystania sprzetu, choc amiga jako sprzet to zupelnie inna bajka - obecne telefony maja 10x wieksze mozliwosci niz wspomniana amisia... powtorze jescze raz - [gluteus maximus] za przeproszeniem zrobisz jesli masz skopany silnik gry, niech to w koncu dotrze do Ciebie - chcesz miec ladnie, szybko, przepisz cala gre i bedziesz mial poroblem z glowy...to nie te czasy, ze do pisania gier podchodzilo sie z "sercem", teraz liczy sie tylko $ i czas, aby jak najszybciej wydac tytul...takie zycie i albo sie z tym pogodzisz, albo przerzuc sie na konsole - chociaz na nich tez zdarzaja sie tytuly-kiszki... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KZI Opublikowano 2 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 2 Marca 2005 Ludzie, ale głupoty piszecie ;) Kurde, przeżywacie, że dajecie kupę kasy na sprzęt i gry skaczą. Ale to jedna gra skacze ! MOH PA jest jeszcze na silniku Quake3 (jeżeli się nie mylę) z dołożonymi bajerami - to jak ta gra ma dobrze działać ? Silnik ile ma - 3lata ? Jest stary i już nie wydala, a MOH PA na pewno nie jest szczytem możliwości koderskich. U mnie skacze i jeszcze kupę doczytuje - grać się nie da - i co - i nic ! W [gluteus maximus] mam jedną zwaloną grę - inne chodzą super. To samo porównywanie gier z dzisiaj do Amigi. No sorry, czysta głupota imo. Odpal sobie emulację Amisi i gry - będą płynne. Jak a tam była grafa, ludzie.... A co do Morrowinda - gra też jest już stara, a te nowe grafy (szczególnie seria 6xxx) są projektowane pod nowe gry, vide 3dmarki - w 01 są małe wyniki, a w 03,05 już karta się rozkręca. Imo można zamknąć topika. Ps - nie chcę kłótni, nie odczytujcie tego jako atak na kogokolwiek :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarnyrycerz Opublikowano 2 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 2 Marca 2005 Fakt faktem gra jest zrąbana. Początkowo grałem w nią na 512mb i co chwilę się doczytywało a po dołożeniu 256mb już da się grać. Mam kartę GF 6800Winfasta i tak jak mówię przy większej ilości ramu da się spokijnie grać. Przy 512 trochę dla tej gry to za mało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lead Opublikowano 2 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 2 Marca 2005 Silnik Q3 ma 6 lat Eh, ilez to lat ja juz w to gram :) Osobiscie testowalem p4 2.8 Ghz i celerona D 2.66@3.7 (oba lga775) i na p4 nie podkreconym gdy bylo duzo wrogow to nie spadaly tak fps jak na wykreconym celku Spadki byly ale lagodne i nie wkurzajace tak jak na celku-czasem nieda sie grac normalnie Spadki fps sa tez w nfs:u2 Karta 6600gt Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...