Pryngiel Opublikowano 6 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 6 Marca 2005 Witam! Kilka dni temu kupiłem sobie nową kartę graiczną - WinFast Geforce A6600 TD 128Mb i mam pewien problem. Zainstalowałem demo Far Cry (z CDA numeru 97), żeby podziwiać wspaniałą grafikę generowaną przez silnik CryTek. Niestety jednak nie było mi to dane :roll: Gra się ładuje pojawiam się na pontonie, wszystko niby wygląda w porządku, ale nie ma... wody! Znaczy sie jest taki "niebieski ślad" ale nie ma tej cudownej błyszczącej się powierzchni (w ogóle nie ma żadnej powierzchni, a przynajmniej jej nie widać). W logu dema znalazłem takie linijki Error: Attempt to load pixel shader 'CGRCAlpha' for shader 'white' Error: Attempt to load vertex shader 'CGVProgSimple_Tex' for shader 'white' Error: Attempt to load pixel shader 'CGRCAmbient' for shader 'white' Error: Attempt to load vertex shader 'CGVProgSimple_Tex' for shader 'white' Error: Attempt to load vertex shader 'CGVProg_HeatCharNL' for shader 'templheatvis_sources' Error: Attempt to load pixel shader 'CGRCHeat_Alpha' for shader 'templheatvis_sources' Error: Attempt to load pixel shader 'CGRCLight_InvProjSingleLight' for shader 'templinvlight' Error: Attempt to load vertex shader 'CGVProg_LightProj_Atten' for shader 'templinvlight' Error: Attempt to load pixel shader 'CGRCLight_InvSingleLight' for shader 'templinvlight' Error: Attempt to load vertex shader 'CGVProg_Light_Atten' for shader 'templinvlight' Słyszałem, że było pare patchy do far cry'a więc myślałem, że to jakieś felerne demo, i któryś z patchy niweluje ten błąd. Włączyłem Half-Life 2. Wszystko wygląda pięknie. Na początku jest taki moment, gdzie ucieka się przed strażnikami (?) przez klatkę schodową, następnie przez strych i wybiega się na dach. Po prawej stronie znajduje się blaszany element dachu, który powinien się ładnie błyszczeć i mienić w słońcu (przynajmniej na mojej starej karcie graficznej tak było - R9100), jednak blacha wygląda zwyczajnie, jest tylko minimalny efekt błysku, jednak różni się diametralnie od tego co widziałem wcześniej. Więc wniosek jest jeden - moja karta nie chce ładować vertex shadera i pixel shadera. Najdziwniejsze jest to, że w 3dmarku 2k3 przy teście VS i PS jest wszystko ok, zarówno jak w teście nature (taki zlowik, motylek i pikna woda ;) ). Co jest nie tak? Instalowałem różne sterowniki :arrow: firmowe leadteka (z cd dolaczonej do karty) :arrow: najnowsze ze strony nvidii (66.93) :arrow: forcewear'y 71.84 :arrow: oraz najnowsze ze strony leadteka 67.03 Ma ktoś pomysł w czym tkwi problem? PS: spróbuje ściągnąć demko ze strony far cry'a i je sprawdzić . PS2: Gry chodzą świetnie - Doom3 na ultra high bez problemu :D :twisted: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
!exec Opublikowano 6 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 6 Marca 2005 To ciekawe bo u mnie ta blacha tez sie nie blyszczala - pamietam ze byl taki jeden filmik zapowiadajacy hl i tam rzeczywiscie ta blacha sie cala swiecila od slonca a u mnie byla wlasciwie zupelnie matowa ale myslalem ze po prostu ten efekt usuneli.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barteksquall Opublikowano 7 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 7 Marca 2005 No bo z HL 2 pousuwali polowe efektow. Wieszkosc cieni i efektow swietlnych poszla sie grzac glownie cienie okablowania padajace na ziemie i poruszajace sie podczas wyjscia na ulice miasta. A w Far Cry woda nie odbija nieczego tak mi sie wydaje i jest niebieska (nie taka typu rtęć). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wintereq Opublikowano 7 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 7 Marca 2005 A masz patcha 1.3? Od tej wersji dodano obsługę kart z serii 6600 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pryngiel Opublikowano 7 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 7 Marca 2005 A masz patcha 1.3? Od tej wersji dodano obsługę kart z serii 6600 1315246[/snapback] Mam demo ściągnięte z oficialnej strony. Myślałem, że dbają o takie rzeczy jak dodanie obslugi nowych kart w demach... :blink: Niestety dema nie da się spaczować... Chciałem sobie pograć i kupić oryginał jak mi się spodoba, ale widzę, że dali plamę... Zniechęcili mnie tym :angry: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
!exec Opublikowano 7 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 7 Marca 2005 No ok ale czemu na jakims starym radku dach sie blyszczy a na 6600 sie nie blyszczy? :unsure: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pryngiel Opublikowano 8 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 8 Marca 2005 No ok ale czemu na jakims starym radku dach sie blyszczy a na 6600 sie nie blyszczy? :unsure: 1316041[/snapback] też już zwątpiłem czy na radku się to błyszczało... kiedyś widzialem filmik z hl2 i może to mi utkwiło w głowie <_< A może po prostu hl2 też jeszcze w pełni nie obsługuje tego geforca, jak będę miał czas to trochę pogram i zobaczę jak wygląda woda :unsure: Ma ktoś jakiegoś radka i mógłby to sprawdzić??? :rolleyes: Trochę mnie to wkurza bo karta jest nowa obsługuje wszystkie efekty, a tu taki zonk :-| Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
!exec Opublikowano 8 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 8 Marca 2005 Mi sie wydawalo ze ten efekt usuneli u kolegi na gf fx tez sie nie blyszczalo. Poza tym wiele efektow usuneli - np dzwi od samochodow(wrakow) nie gniota sie tak jak na filmikach pod uderzeniem z dzialka gunshipa itp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyrko Opublikowano 8 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 8 Marca 2005 z demem farcry nie porzadzisz.. musisz sobie skolowac pelna wersje farcry i najnowszego patcha do niej - wtedy wszystko cudownie smiga, hl2 powinien dobrze chodzic :/ a ze na FX sie nic nie blyszczy to prosta sprawa, przeciez HL2 domyslnie rozpoznaje gfFX jako karte dx8.1; ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leonheart Opublikowano 8 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 8 Marca 2005 i slusznie, bo tylko na tych ostatnich mozna w hl2 normalnei pograc :blink: przy jakichs normalnych detalach, co do problemu shaderow to sciagnij pelna wersje, jak nie bezie chodzic to sie bedziesz martwic, co do hl2 to dziwne bo u mnie sie racej sporo swieci, kazda wlasciwie blacha wystawiona na slonce, sprawdzasz na oryginale czy na czyms nieco wczesniejszym? :wink: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
!exec Opublikowano 9 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 9 Marca 2005 Ja mam oryginal. I tez mi sie wszystko ladnie blyszczy. Ale ta blacha na tym dachu o ktorym on mowi to w filmiku reklamujacym hl2 (source.avi czy cos takiego) tak sie blyszczala jakby to bylo prawie lustro! Nawet nie ze sie blyszczala ona sie wrecz swiecila jakby ci ktos slonce odbijal w lustrze i swiecil po oczach. A tego ani na FX ani na 6600 nie ma mi sie wydawali ze to jak wiele innych rzeczy usuneli... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pryngiel Opublikowano 9 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 9 Marca 2005 tez mam oczywiscie oryginala (hl2) wracajac do farcry, wyslalem posta na ich forum i otrzymalem taka odpowiedz: Discussion Thread --------------------------------------------------------------- Response (UK Technical Support) - 03/08/2005 15:59 Hi Jim, The geforce6 series of cards are very modern and were released after the release of FarCry. As such these cards were never tested during development and are not officially supported cards. Problems can arise for which there is simply no solution. I would suggest that you try applying the latest 1.31 patch for Farcry at the following link. http://www.3dgamers.com/news/more/1096480830/ This patch will need to be applied over the 1.3 patch and if you do not already have this you can locate it on the same website. www.3dgamers.com Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qlawy Opublikowano 9 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 9 Marca 2005 nic nie piszą o demku :P a co do hl2 to ja zobacze jak to sie ma u mnie tylko znajde chwilke czasu zeby zagrać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
!exec Opublikowano 9 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 9 Marca 2005 Zeby nie bylo nieporozumien - chodzi o miejsce przy poczatku gry kiedy ucieka sie przez zolniezami combine i wychodzi sie na dach i na budnyku obok jest jakby miedziany dach ktory w filmiku sie swiecil jakby swiecil bardzo mocnym jasnym swiatlem. Nie chodzi o zaden polysk czy cos w tym stylu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qlawy Opublikowano 9 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 9 Marca 2005 dobra masz moze textury na high i reflect all?? bo z tego co wiem inaczej nie bedzie takiego efektu. Różnica miedzy textures middle a high jest kosmiczna wiec .... ale sprawdze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
!exec Opublikowano 9 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 9 Marca 2005 Oczywista wszystko na high reflect all +anizo 8x aa 4x Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...