Skocz do zawartości
Kaeres

Toca Race Driver 2006

Rekomendowane odpowiedzi

Toca jest grą po środku, w porównaniu z NFSami to symulator, w porównaniu z symulatorami np. GTL - czyste arcade. Niemniej bardzo dobrze że takie gierki powstają, nie wszyscy mają kierownicę, a tymbardziej umiejętności by pograć w rasowy symulator, a tak jest szansa (tak jak u mnie) że się na rasowe symulacje nawrócą :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jutro bedziemy mogli poganiac sie w sieci. przed praca zaszedlem do empiku i zaopatrzylem sie w swoja kopie TRD3 :) swietne jest to aluminiowe pudelko ;]

 

powiedzcie mi czy przy instalce wymagany jest klucz tak jak w TRD2, bo poza kluczem do rejestracji elektronicznej innego nie znalazlem lub zle szukalem ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jutro bedziemy mogli poganiac sie w sieci. przed praca zaszedlem do empiku i zaopatrzylem sie w swoja kopie TRD3 :) swietne jest to aluminiowe pudelko ;]

 

powiedzcie mi czy przy instalce wymagany jest klucz tak jak w TRD2, bo poza kluczem do rejestracji elektronicznej innego nie znalazlem lub zle szukalem ;]

Klucz nie jest wymagany przy instalacji.

O której śmigamy?

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dla mnie zadna gra NIGDY nie bedzie symulatorem

chcesz symulacje? to wez auto i idz na tor

najwiecej glosu na temat realizmu zabieraja ZAPEWNE osoby, ktore nigdy w zyciu po torze nie jezdzilym samochodem do tego przystosowanym

gre mam od piatku ale narazie nie pogram bo mam 1x256 ram :P ale w niedziele chyba przyniose druga kosc

Edytowane przez atek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie rozumiesz co oznacza termin "symulator". Nie ma być to 100% odwzorowanie rzeczywistości lecz próba dokonania czegoś takiego.

 

Swoje doświadczenia torowe opieram na paru(nastu) wypadach na tor (bez slicków, mocne auta drogowe, fwd, rwd), karty i z tych pozatorowych KJS. Dodać do tego >100.000km przejechanych i już jakieś tam pojęcie o zachowaniu auta mam. Do czego zmierzam? Do tego, że symulatory w rodzaju GTR lub GTL są już _cholernie_ blisko rzeczywistości.

 

Jeśli faktycznie masz pojęcie/doświadczenie w ostrzejszym jeżdzeniu autami, "zakosztuj" tych dwóch pozycji- wtedy przyznasz mi rację ;).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem, o TOCE to ja tu nawet nie wspominałem ;) Ale napisałeś przecież, że nie istnieje Twoim zdaniem "żaden" symulator i stąd mój poprzedni post. Pozdro i eot, nie róbmy w tym temacie o/t ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dla mnie zadna gra NIGDY nie bedzie symulatorem

chcesz symulacje? to wez auto i idz na tor

najwiecej glosu na temat realizmu zabieraja ZAPEWNE osoby, ktore nigdy w zyciu po torze nie jezdzilym samochodem do tego przystosowanym

gre mam od piatku ale narazie nie pogram bo mam 1x256 ram :P ale w niedziele chyba przyniose druga kosc

atek widac ze masz conajmniej mierne pojecie o grach komputerowych , przynajmniej o symulacjach.

Niby wg ciebie symulacje masz na prawdziwym torze?:) bueheh a ja myslalem ze na torze to sie juz prawdziwe auta w realnych warunkach scigaja.. a tu prosze taka nowosc.. to jest dopiero symulacja heheheh

Edytowane przez Sewer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

atek widac ze masz conajmniej mierne pojecie o grach komputerowych , przynajmniej o symulacjach.

Niby wg ciebie symulacje masz na prawdziwym torze?:) bueheh a ja myslalem ze na torze to sie juz prawdziwe auta w realnych warunkach scigaja.. a tu prosze taka nowosc.. to jest dopiero symulacja heheheh

chyba mamy problemy z rozumowaniem

jazda po torze to prawdziwa jazda - doskonalej symulacji, ktora w pelni odda wszystkie czynniki raczej nigdy nie bedzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

widze atek ze nie mamy o czym gadac.

wg ciebie symulacja pewnie powinna byc lepsza niz real ?:) hehehehe

Wyobraz sobie ze nawet np. zespoly F1 kozystaja z symulacji !! tak z symulacji . czym dla ciebie jest doskonala symulacja? Czemu piloci ucza sie na symulatorach skoro sa one do niczego? skoro nie oddaja rzeczywistosci..?

Czemu kosmonauci kozystaja z symulacji>?? ee no pewnie oni sie nie znaja atek wie lepiej ze symulacji NIE MA:) hehehehe liczy sie tylko "real" :) ehh

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sa prawie doskonale - prawie robi wielka roznice

gdyby istanialy doskonale symulatory to nie byloy ZADNYCH testow jakiekolwiek sprzetu

hmm w symulacji nie masz awarii czesci spowodowanych wada podczas produkcji :P bo symulacja nie moze przewidziec czy dana czesc ma taka wade czy nie ma, dlatego sa testy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ciekawie prawisz ale:

- ale gdyby symulacja oddawala 100% warunkow a testy sluzylyby tylko wykryciu wad jak to piszesz to po co cokolwiek przestraja podczas wyscigow/testow/treningow - no bo woedlug twojej wersji testy zluza tylko do wykrycia wad :)

 

- symulacja nie oddaje w 100% jakosci nawierzchni

 

a teraz gry z dziedziny symulacje

- nie oddaja podmuchu wiatru, ktore maja wplyw na aerodynamike i prowadzenie samochodu

- nie uwzgledniaja nierownosci nawierzchni

- nie oddaja slonca bijacego ci po oczach

- nie oddaja przeciazenia, nadsterownosci i podsterownosci - jest ona zauwazalna ale nie wyczulna np na kierownicy

 

symulatory np bolidu f1 jakie maja teamy to nie gry komputerowe o czym chyba zapomnieliscie z sewerem

Edytowane przez atek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

atek zapoznaj się z tym, może to Cie trochę oświeci: 2028299[/snapback]

ciekawie prawisz ale:

- ale gdyby symulacja oddawala 100% warunkow a testy sluzylyby tylko wykryciu wad jak to piszesz to po co cokolwiek przestraja podczas wyscigow/testow/treningow - no bo woedlug twojej wersji testy zluza tylko do wykrycia wad :)

Robią to ponieważ nie ma poki co technicznych możliwości zasymulowania pewnych rzeczy, lub stworzenie urzadzenia symulujacego te rzeczy byloby mniej opłacalne niz wykonanie rzecziwste kilku kółek po realnym torze. Prawda jest taka że można teoretycznie zasymulować wszystko. Problem w tym że zaprojektowanie pewnych rzeczy, algorytmów jest cholernie czasochłonne, jeżeli ma to być super dokładne to zapewne nie ma komputerów które takie algorytmy policzą wystarczajaco szybko itd.

 

- symulacja nie oddaje w 100% jakosci nawierzchni

To tylko kwestia czasu, opłacalności, czy praktyczności.

 

a teraz gry z dziedziny symulacje

- nie oddaja podmuchu wiatru, ktore maja wplyw na aerodynamike i prowadzenie samochodu

- nie uwzgledniaja nierownosci nawierzchni

- nie oddaja slonca bijacego ci po oczach

- nie oddaja przeciazenia, nadsterownosci i podsterownosci - jest ona zauwazalna ale nie wyczulna np na kierownicy

Ale pudło :) zagraj sobie w LFS, uświadczysz tam prawie wszystkich wymienionych przez Ciebie rzaczy oraz wiele innych jak na przykład temperatura opon, czy ciśnienie w oponach itp

 

symulatory np bolidu f1 jakie maja teamy to nie gry komputerowe o czym chyba zapomnieliscie z sewerem

No i co z tego? To nadal symulatory. Jak pisalem na dzien dzisiejszy niedostepne dla szarego uzytkownika, ale za jakis czas to bedzie standard dla gier, a zalogi f1 beda mialy 100 razy dokladniejsze symulacje.

 

 

Jak można pisać że nigdy żadna gra nie będzie symulatorem? Skoro symulacja to wałsnie udawanie, naśladowanie rzeczywistości. Im gra lepiej udaje tym jest lepszym symulatorem, ale nim jest przeciez.

Edytowane przez Mogiel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale pudło :) zagraj sobie w LFS, uświadczysz tam prawie wszystkich wymienionych przez Ciebie rzaczy oraz wiele innych jak na przykład temperatura opon, czy ciśnienie w oponach itp

jesli ta gra odda przeciazenia (fizycznie na moje cialo) to stary oddam ci moje mieszkanie ;) (w f1 maja juz to od dawna bo siedzisz w "komorze" a nie na krzesle

 

@niemiec

zainstalowalem juz wiec walnij do mnie na gg (w profilu) to pogramy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli ta gra odda przeciazenia (fizycznie na moje cialo) to stary oddam ci moje mieszkanie ;) (w f1 maja juz to od dawna bo siedzisz w "komorze" a nie na krzesle

 

@niemiec

zainstalowalem juz wiec walnij do mnie na gg (w profilu) to pogramy

Powiedz mi jaki sens miałoby wyposażanie gry w algorytmy symulujące przeciążenia skoro i tak nie mógłbyś ich poczuć siedząc w fotelu na kolkach z ikei bo jasną rzeczą jest, że jedna na milion osób ma w domu urządzenie miotające w odpowiedni sposób Twoim ciałem. Akurat nie w tej grze, ale w temacie o Richard Burns Rally znajdziesz link do filmiku na którym gościu gra właśnie w RBR siedząc w fotelu symulującym przeciążenia. TAK grając w grę komputerową na zwykłego PC. Z Twoim podejściem grając w jakiegoś shootera rzeczywiście umarłbyś po kilku minutach gry bo przecież idealna gra symulacyjna musi wystrzelić w Twoim kierunku pocisk gdy strzela do Ciebie przeciwnik prawda? To są własnie te powody o których pisałem wyżej. Pzdr. Edytowane przez Mogiel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@atek nie rozumiem ciebie, skoro tak bardzo przywiązujesz wagę do realizmu, to czemu nie zwrócisz uwagi że taki GTR, lub GTL oddaje go w 90%, fakt są niedociągnięcia typu kolizje, czy brak "przeciazeń (fizycznych na cialo atek'a)", ale wszystkie inne aspekty łącznie z nierównością toru są bardzo dobrze oddane. O fizyce w TRD2 można powiedzieć tylko tyle że to coś na ekranie porusza się prawie jak samochód, przy czym to "prawie" robi ogromną różnicę, stopień realizmu to góra 25%, w tej grze w miarę realistyczny jest tylko gaz i biegi, :P

Edytowane przez M4TEUSZ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@atek nie rozumiem ciebie, skoro tak bardzo przywiązujesz wagę do realizmu, to czemu nie zwrócisz uwagi że taki GTR, lub GTL oddaje go w 90%, fakt są niedociągnięcia typu kolizje, czy brak "przeciazeń (fizycznych na cialo atek'a)", ale wszystkie inne aspekty łącznie z nierównością toru są bardzo dobrze oddane. O fizyce w TRD2 można powiedzieć tylko tyle że to coś na ekranie porusza się prawie jak samochód, przy czym to "prawie" robi ogromną różnicę, stopień realizmu to góra 25%, w tej grze w miarę realistyczny jest tylko gaz i biegi, :P

alez ja nigdzie nie powiedzialem, ze gtr czy gtl to syf czy cos w tym stylu

tak samo jak nie wychwalam toci pod niebiosa

oczywiscie zrobilo sie wielkie halo o to co napisalem bo "on" musi miec racje.

 

gtr i gtl jako symulacje prezentuja o niebo wyzszy poziom realizmu niz trd 2 i 3 wiec o co jest to halo to nie wiem

 

 

 

@niemiec

dzieki za gre - powtorzymy to jeszcze ? :)

 

 

screeny robione w 1280x1024 i pomniejszone do 800x600

 

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

 

na jakim kompie i jakie ustawienia gry? na ponizszym screenie chyba wszystko widac :)

http://demek.kamikazedriver.info/trd3/ust_1/ustawienia.jpg

 

dalsza zabawa jutro

Edytowane przez atek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

portu nie znam mowiac szczerze :|

 

z Atkiem dzisiaj zrobilismy z 5 wyscigow w GT Light. byloby duzo wiecej grania, ale kobieta chciala wyjsc na stare miasto....

 

 

a wyscigi bedziemy powtarzac ;] poczytajcie jak to bylo z TRD2 :)

Edytowane przez Niemiec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@atek nie rozumiem ciebie, skoro tak bardzo przywiązujesz wagę do realizmu, to czemu nie zwrócisz uwagi że taki GTR, lub GTL oddaje go w 90%, fakt są niedociągnięcia typu kolizje, czy brak "przeciazeń (fizycznych na cialo atek'a)", ale wszystkie inne aspekty łącznie z nierównością toru są bardzo dobrze oddane. O fizyce w TRD2 można powiedzieć tylko tyle że to coś na ekranie porusza się prawie jak samochód, przy czym to "prawie" robi ogromną różnicę, stopień realizmu to góra 25%, w tej grze w miarę realistyczny jest tylko gaz i biegi, :P

 

Czytam ten wątek, czytam i nie mogę się zgodzić ztym, że większość tak "jedzie" na TRD :)) Moim zdaniem nie jest to arcade, a zcałą pewnością symulator. Nie wiem dlaczegfo nikt nie podnosi OGROMNEJ różnicy miedzy trybem kariery, a symulacja. Kariera to rzeczywiście arcade, ale tryb symulacji już raczej nie.

W TRYBIE SYMULACJI:

- czuć różnicę między pod i nadsterownością (także na kierownicy);

- czuć wpływ nawierzchni na jazdę (patrz np. Laguna Seca);

- czuć olbrzymie różnice w zachowaniu różnych aut ramach tej samej edycji (np. DTM: Audi TT i "Mietek" CLK);

- fizyka jazdy może nie jest idealna, ale wycenianie jej na 25% to lekka przesada :))

 

p.s. Mam ZNACZNIE więcej lat niż 17 :)) I trochę już w życiu przejechałem (to tak na wypadek ew. zarzutów :))

 

Pozdrawiam wszystkich symula(ma)niaków :))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...