Jump to content
rops

Zintegrowane Grafy, A Wydajność

Recommended Posts

Nie było jeszcze takiego topicu, a chętnie bym się dowiedział jaką wydajność posiadają np. zintegrowane karty graficzne, np. ile 3D marków, czy da się na nich pograć w jakieś gry...

Powinien być to ciekawy temat, ponieważ nie każdy potrzebuje super wydajnego kompa, a np. taki ASROCK na SIS kosztuje niecałe 140- czyli tyle co obecnie najtańsza nie zintegrowana grafa- radek 9200 64 bit, wiem można powiedzieć, że używane są tańsze, ale ie każdy ma ochotce kupić coś używanego, ja np. kupiłem już 2 razy grafe na allegro-bo chciałem „zaoszczędzić” i 2 razy niesprawna była- to 160 zeta w plecy!!!

Jeśli macie zintegrowaną grafę to puszczajcie 3D marka, DOOMA 3 czy co tam macie i wyniki na forum

:-P

A i zapomniałem-czy da Się takie grafy podkręcać:>

Edited by rops

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponieważ idea zintegrowanych układów graficznych powstała jeszcze przed wymyśleniem pojęcia wydajność powiem tylko tyle, że większość tych układów z wydajnością nawet na rogu się nie widziała.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na swojej integrze Intel Extreme Graphics czy jakoś tak grałem sobie w Far Cry i na low detalach (+ 3DAnalizer)(czasami brakowało tekstur) miałem od 3 do 7 fpsów. Gra na takim sprzęcie nie należała do przyjemności więc sprawiłem sobie prawdziwy akcelerator. W Call of Duty liczba fps raczej nie spadała po niżej 7, czasem nawet było kilkanaście, ale do płynności to raczej temu daleko.... A w 3D mark 2001 na celinie 1,8@2,0 miałem 1721 pkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nie spodziewam się, że to bedą jakieś demony szybkości (z DOOM III to był żart:)

ale czy np. można na nich pograc w troche strsze gry jak np, Queke III, Neverwinter, czy może COUNTER STRIKE...

A i 3D mark 2001se by mogł być ciekawy:>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę że na grafie zintegorowanej w Doom3 przy 640/480 i low detale napewno byloby płynnie.

Jak coś to wlaśnie 3danalize i kuźwa trzeba pewne opcje grafiki powyłanczać :D, a bedzie płynnie kosztem jakości, która i tak bedzie beznajdziejna.

 

Ale z drugiej strony jak ktoś nie gra to taka grafa jest w sam raz :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo fajny topic!!! Nie sztuka wyciskać tysiące 3D Marków na mega sprzecie :)

Zajmuje się teraz taką zintegrowana grafiką u mojego kolegi, konkretnie jest to:Real 256E 3D graphics na Asrock P4S61. Nie wiem jak jest z innymi integrami ale o wydajności tej bardzo decyduje ustawienie FSB procka i nie chodzi tylko o większą szybkość z jaką pracują pamięci. Na fsb 100 (fsb w P4 i nowych Celkach dziala w trybie QDR czyli w tym przypadku 4*100mhz) układ graficzny pracuje z predkoscią 100Mhz przestawienie FSB na 133 (standardowe dla tego proca) daje 133Mhz na ukladzie i ponad 2200 pkt w 3D Marku 2001 SE. Kumpel ma nowego Celka 320 (2.4Ghz) a dla procków z rdzeniem Prescott ten Asrock pozwala na zmiane mnożnika (jeszcze nie testowane, ale czytałem o tym w necie i to bedzie nastepny krok jaki podejmiemy. :D Przy obniżonym mnożniku, FSB 200Mhz uzyska się raczej na pewno (Chip 3D taktowany 200Mhz!!!) i będzie to odpowiednik GeForce 2MX-swego czasu byłem z tej karty bardzo zadowolony w Max Payne się super grało :lol: a moze komp obudzi sie przy standardowym mnożniku i zegarze 3.6Ghz!!! :D Jakby nie było na integrze w Gothica 2 można spokojnie grać ne medium detalach, wiadomo rozdziałka 800x600 a danie koloru 16bit nieźle przyśpiesza ale kumpel nie musiał wydawać kasy na żadną "karte przejściową" tylko zbiera od razu na coś solidniejszego :wink: Overclocking RuLa!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

miało być : "niekompatybylne?? ale dlaczego, bo np. DIRECT X 8.1 nie obsługują??

1336449[/snapback]

??? (chwila zastanowienia nad tym co autor mial na mysli...)

 

Nie. Tu nie chodzi o obsluge dupereli ;-) (znaczy nie bezposrednio). Zauwaz, ze wszystkie (no dobra - wiekszosc) kart zintegrowanych ma na stronach swoich producentow liste gier z ktorymi dana karta jest kompatybilna... i nie chodz tu o to, ze gra dziala wolno, albo cos... a raczej o to co kiedys bylo z radeonami - polowa gier nie dzialala / byla niegrywalna przez bugi typu migajace tekstury itp... ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites





×
×
  • Create New...