Skocz do zawartości
kojak_ct

Physics Processor - Ageia

Rekomendowane odpowiedzi

no w sensie, ze te same efekty na CPU dzialaja o wiele wolniej ;)

Tylko, że efekty nie sa wszedzie, nie sa "spontaniczne"......

imo taki Company Of Heroes, mozna w nim zniszczyc wszystkie budynki, plotki, etc etc, dobra nie jest to moze FPS ale fizyka jest na bardzo wysokim poziomie i jakos gra nie uzywa do tego "akceleratora" AGEIA tyllko cpu i jakos nie zwalnia.

 

IMHO karta sie nie przyjmie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość hooded man

Buu - wiesz, to co jest w comapny of heroes mozna nazwac fizyka,

ale tez walace sie budynki z elementami ktore nie znikaja zachowuja sie jak cegly a nie jak pudelka kartonowe i skladaja sie srednio z 30 razy wiekszej ilosci elementow nie obciazajac przy tym WOGOLE cpu tez mozna nazwac fizyka. Pod pojeciem AKCELERATORA fizyki ja rozumiem takie cos - AEIGA ma calkiem inna definicje.

Edytowane przez hooded man

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

imo taki Company Of Heroes, mozna w nim zniszczyc wszystkie budynki, plotki, etc etc, dobra nie jest to moze FPS ale fizyka jest na bardzo wysokim poziomie i jakos gra nie uzywa do tego "akceleratora" AGEIA tyllko cpu i jakos nie zwalnia.

tylko, ze to nie jest "prawdziwa" fizyka. taki "krokodyl" ze swoim miotaczem, to wyglada fajnie, ale to nie jest jescze to. ten plomien powinien byc bardziej plynny, to powinno sie rozlewac, oblewac powierzchnie, a nie jakos dziwnie przechodzic przez np.budynki, lub czasami wrecz wygladac jak jakas oblesna bitmapa

wybuchy - wygladaja fajnie, ale brakuje im tej realistycznosci, gdzie latajace odlamki? fala uderzeniowa?

wraki - znikaja jak przez nie przejedziemy, wiekszosc obiektow znika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie trzeba walczyc z czyms takim, nasze kompy sa wystarczajaco dobre i moga wygenerowac na prawde ciekawe efekty a przy tym zapewnic odpowiedni framerate... ale to juz zalezy od programistow. Jezeli kupimy Ageia'e, to ludzie moga poczuc zapach kaski i nie zdziwilbym sie jakby za jakis czas na rynku pojawila sie karta odpowiedzialna za liczenie czegos tam innego...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość hooded man

Pioorek ja tez tak sadze, juz teraz mozna wyroznic akcelerator sieciowy do gry przez lan tylko ze on nawet ostatnio w jakims tescie zeczywiscie powodowal mniejsze pingi :huh: ale jest taka tendencja.

Ja mysle ze za jakies kilka miesiecy wyjdzie AEIGA2 i marketingowcy beda mowic: niee no AGEIA to byla dopiero rozgrzewka, teeeraz to sie nauczylismy na bledach i AEIGA2 oferuje - belkot mode start - "nisamowite doznania podczas gry zarezerowowane tylko dla konsol nastepnej generacji" - belkot mode stop.

 

I znowu zalew niuosow o tym kto to juz nie podpisal umowy o support dla nowego super hiper akceleratora i znowu masa filmikow i.... nic poza tym czyli tak jak to ma miejsce teraz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no w sensie, ze te same efekty na CPU dzialaja o wiele wolniej ;)

A takiego - w wersji bez Agei tych efektow po prostu nie ma. Po czym jak sie podlaczy Ageie, to sie okazuje ze latajace fragmenty tynku zarzynaja karte graficzna i efekt koncowy jest dokladnie odwrotny od spodziewanego :lol:

 

A tak swoja droga, trabisz namietnie o tym SDK do Agei - do procesorow rodziny x86 tez jest sdk, cale tony wrecz ;) Do tego 20 lat tradycji.

Wyjasnij mi wiec, jaka jest fizyczna trudnosc w oprogramowaniu fizyki na jeden rdzen CPU (widziany zreszta w Windowsie jako odrebny procesor) w porownaniu z programowaniem fizyki z uzyciem nieznanego sdk na jeden procesor, rozniacy sie od dual core tym, ze jest na oddzielnej plytce i ma oddzielny sterownik.

Ja nie widze zzadnej trudnosci, poza jedna: kasa. Ew. lenistwo programistow.

 

A odnosnie liczenia fizyki na konsolach: w X360 masz 3 rdzenie. Chcesz sie zalozyc, ze poradza sobie bez wysilku? PS3 i Cella (a raczej ilosci jego "rdzeni") proponuje w to nie mieszac, bo on ma zupelnie inna architekture (rdzenie nie sa niezalezne, rozdzielaniem zadan zajmuje sie jednostka glowna) - co nie znaczy oczywiscie, ze sobie nie da rady.

 

Wniosek taki - skoro na konsolach nie trzeba zadnych dodatkowych procesorow fizyki, to czemu takie wynalazki jak Ageia sa (rzekomo) potrzebne na PC? Co to, pecety sa jakies gorsze? ;)

 

EDIT: @hooded man - takie "akceleratory sieciowe" istnieja juz od dawien dawna, a nazywaja sie karty sieciowe. Wystarczy zamiast integry kupic jakas sieciowke na PCI dobrej klasy (koszt max 100zl) i efekt bedzie dokladnie taki sam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem ciekaw czy za pomocą ageia będzie można robić coś bardziej pożytecznego niz gapienie się na 100 odłamków granata zamiast 10. Skoro ten układ jest tak wydajny w obliczeniach fizycznych, to może niech pokaże jak liczy seti, super pi, pakuje pliki, kompresuje filmy, czy w czymkolwiek tam jest lepszy od zwykłego procesora. Skoro kartę graficzną już można zaprząc do roboty, to myślę że tego geia tymbardziej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem ciekaw czy za pomocą ageia będzie można robić coś bardziej pożytecznego niz gapienie się na 100 odłamków granata zamiast 10. Skoro ten układ jest tak wydajny w obliczeniach fizycznych, to może niech pokaże jak liczy seti, super pi, pakuje pliki, kompresuje filmy, czy w czymkolwiek tam jest lepszy od zwykłego procesora. Skoro kartę graficzną już można zaprząc do roboty, to myślę że tego geia tymbardziej.

Costi masz racje mogę dać sobie rękę uciąć, że takiego Cell Factora łątwiej jest zoptymalizować pod 2 rdzenie np Intel Core 2 duo/ Amd x2 niż pod tą karet Ageia. Zresztą wątpię by nowe Intele nie mogły by sobie poradzić z tym co możemy zobaczyć teraz w grach Ageia.

Xbox 360 nie ma akceleratora fizyki ma procesor i jakoś Cel Factor działa. Intel core 2 duo też by sobie z tym poradził bez problemu ale wszystko w algorytmach programistów leży :wink: A raczej w chęci zarobieniu pieniędzy na karcie do fizyki.

 

A I Costi jako moderator nie zwracasz uwagi za błędy? Kilka osób robi je w najprostszych słowach.

Edytowane przez Ludwiczek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A takiego - w wersji bez Agei tych efektow po prostu nie ma. Po czym jak sie podlaczy Ageie, to sie okazuje ze latajace fragmenty tynku zarzynaja karte graficzna i efekt koncowy jest dokladnie odwrotny od spodziewanego :lol:

no wiesz. nikt nie kupi karty z PPU drozszej od posiadanej karty z GPU :D

 

Wyjasnij mi wiec, jaka jest fizyczna trudnosc w oprogramowaniu fizyki na jeden rdzen CPU ..

Ja nie widze zzadnej trudnosci, poza jedna: kasa. Ew. lenistwo programistow.

zapewne w renderowaniu grafiki 3D przez CPU na poziomie wydajnosci i jakosci najslabszego dostepnego GPU tez nie widzisz? sa uklady specjalizowane, ktore operuja lepiej na np danych FP, inne znowu na INT, inne znowu lubia operowac na duzych iloscich danych, inne na malych, inne na wektorach, inne na skalarach. tak trudno to pojac?

 

A odnosnie liczenia fizyki na konsolach: w X360 masz 3 rdzenie. Chcesz sie zalozyc, ze poradza sobie bez wysilku?

a gdzie ja napisalem, ze sobie nie da rady? sprawdz specyfikacje X360, zobacz ile faktycznie jest tam procy i jakich, potem porownaj to do jednego CPU (nie wazne ile rdzeniowego) w PC. to musi sobie radzic z duza iloscia roznych danych. jeden CPU nie koniecznie

 

PS3 i Cella (a raczej ilosci jego "rdzeni") proponuje w to nie mieszac, bo on ma zupelnie inna architekture (rdzenie nie sa niezalezne, rozdzielaniem zadan zajmuje sie jednostka glowna) - co nie znaczy oczywiscie, ze sobie nie da rady.

no wlasnie o to chodzi . inna architektura. specjalizowana. zaczynasz rozumiec?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość hooded man

sory ale argument ze procesor do liczenia fizyki ma byc "specjalizowany" bo taka jest konkluzja - to bullshit i nic wiecej.

Poczytaj sobie o crysis....

Edytowane przez hooded man

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

procesor od fizyki powinnien być zintegrowany w gpu to byłoby najlepsze rozwiązanie i skończyłyby się kłótnie

No to byłoby najlepszym rozwiązaniem, ale z drugiej strony podniosło by to znacznie ceny gpu a poza tym sądzisz że w każdej karcie by był zintegrowany PPU nawet tych low/mid? Myślę że raczej tylko układy high end dostały by taki prezencik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość hooded man

hehehehe szukajac grafiki do desktopa ktorego sobie teraz skladam zauwazylem w glownym dziale karte Asus PhysX z ciekawosci wszedlem w zakladke chcac poczytac komentarze ale to co zobaczylem spowodowalo ze sie o malo nie zabilem ze smiechu i juz bym gothica3 nie zobaczyl na "zywo". A wiec cytuje:

 

"P4 3400, ASUS 7900GT+ASUS P1 na płycie ASUS i975 .... i ... gierka FEAR i wszystko na max (ale wszystko co idzie włączyć dla 1024x768) minimum 30 klatek średnio 50 maksymalnie 86 i nic już więcej nie powiem bo poprostu szok"

 

"Świetna karta, pierwszy akcelelator fizyki w grach. Trzeba mieć jednak mocnego procka (Intel Core 2 Duo E6600) i dobrą kartę graficzną (najlepiej z DirectX 10). Ja czekam na premierę G80 we wrześniu i kupuję PhysX-a. KUPUJCIE W CIEMNO"

 

"Fajna karta ... bardzo dobra wydajność przy takiej małej ilości pamięci (tylko 128 Mb). Ilość jej jest właśnie dużym minusem. U mojego kumpla 3DMark zgłupiał (dosłownie) ... pokazywał xxxxxxxxxxxxx pkt. Ja polecam tą kartę. Fajnie jest ją zobaczyć w akcji :) ... 9/10"

 

OMFG kto te brednie napisal? Przyznam ze pierwszy post jakiegos bogatego lolka ktory nawet nie wie ze zostal wydymany i mysli ze mu physx cos przyspieszyl - mnie osobiscie najbardziej rozbawil - no ale moze macie swojego faworyta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to byłoby najlepszym rozwiązaniem, ale z drugiej strony podniosło by to znacznie ceny gpu a poza tym sądzisz że w każdej karcie by był zintegrowany PPU nawet tych low/mid? Myślę że raczej tylko układy high end dostały by taki prezencik.

Nie wiem czy mnie dobrze zrozumiałeś , miałem na myśli gpu i ppu w jednym chipie. Pewnie low end byłby pozbawiony tego ulepszenia , ale do czasu. Przecież niedługo cpu i gpu mają być zintegrowane. Być może nowego gpu(g90 i r700 przypuszczenia) będą miały nowe jednostki do obliczeń fizyki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak sie sulaco zaslaniasz specjalizacja ukladu, a co w takim razie powiesz na to, ze zarowno Ati jak i Nvidia stwierdzly, ze funkcje Agei moze spelniac dowolna karta graficzna, wpieta jako druga (lub trzecia w przypadku SLI/Crossfire)? Jak widac az taki specjalizowany to ten uklad nie jest.

 

Swoja droga, ciekaw jestem jak ten "specjalizowany uklad do liczenia fizyki" sprawdzilby sie do liczenia prawdziwej fizyki, np. przy wyznaczaniu rozkladu pradow w dielektryku czy pola bliskiego anteny. Jakos mam dziwne wrazenie, ze poleglby kompletnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak sie sulaco zaslaniasz specjalizacja ukladu, a co w takim razie powiesz na to, ze zarowno Ati jak i Nvidia stwierdzly, ze funkcje Agei moze spelniac dowolna karta graficzna, wpieta jako druga (lub trzecia w przypadku SLI/Crossfire)? Jak widac az taki specjalizowany to ten uklad nie jest.

Gpu to też wyspecjalizowany układ , któremu bliżej do PPU niż CPU.

 

Gpu spokojnie pociągnie skomplikowaną fizyke.

 

"Folding@Home to program, który wykorzystuje rozproszoną moc w celu badania procesu fałdowania białek. Projekt koncentruje się na badaniu sposobu w jaki cząsteczka białka składa się w przestrzeni. Jest to o tyle ważne, że od tego kształtu zależą funkcje, jakie może ona pełnić w organizmie. Na skutek nieprawidłowego złożenia się cząstki, mogą powstawać białka wywołujące choroby takie jak CJD, choroba Alzheimera, choroba Parkinsona, czy też słynne BSE (choroba wściekłych krów).

W ostatnim czasie pojawił się klient przeznaczony dla PlayStation 3. Teraz pora na coś dużo ciekawszego. Otóż dostępny jest klient, który obliczenia wykonuje na... karcie graficznej ATI!

Wymagania, to Catalyst 6.5 (i żadne inne) oraz RADEON X1900 lub RADEON X1950.

Karta radzi sobie świetnie i uzyskuje wynik o 3000% wyższy niż obecne procesory. To ukazuje jak dużą mocą dysponuję GPU."

 

To dowód jaka przewaga jest Gpu nad Cpu

Edytowane przez sideband

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie czytam ostatnio nowinki ze świata sprzętu i smiać mi sie chce. Nadchodzi nowy G80 (czy jakos tak), potwor zdaje sie, przydalo by sie dokupic ageie do tego, procka 2 rdzenie jakiegos mocnego 4g ramu no i moze bysmy komfortowo pograli w jakas nowa gre ktora i tak nie bedzie miala 50% efektow ktore ten sprzet oferuje:P wszystko to za niebagatelna sume ~5000zł . Wszystko po to by pograc w nowa gre, ktora bedzie posiadala super hiper efekty.....

Smieszne to biorac pod uwage ze za 5tys mozna kupic x360 + 32 LCD TV i nie martwić się o framerate, efekty (ktore i tak sa o wiele lepsze niz w grach ktore sprzedaja nam na PC-ty)

Ten rynek schodzi całkowicie na psy. Wypatruje jakis ciekawych tytułów i odechciewa mi sie juz w to bawić. Chce pograc na PC = musze kupic next genową grafe, proca i kolejny gigabajt ramu......

Ciekawe co producenci jeszcze wymysla zeby tylko zachecic klientow do kupna nowych zabawek? Moze oficjalny akcelerator dzwięku na PCIE? Do fizyki juz jest, jeszcze osobny do samej geometrii, texturowania + standardowa grafa + 2rdzeniowy procek......

To wszystko robi sie chore.... Nasze obecne sprzęty nie są nawet wykorzystywane w 50%, tylko i wylącznie przez chęć zysku....

Ufff ale sie rozpisalem... :P

Niby tak niby nie :P. Najgorsze w konsolach są ceny gier i dużo innych rzeczy a najlepsze ze kazda konsola jest taka sama i pod nią wszystko jest optymalizowane. Co do kart graf i ageii to może jakby ludzie pszestali kupować nowe gpu itp to wszystko by wróciło do "normy" z przed paru lat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak sie sulaco zaslaniasz specjalizacja ukladu, a co w takim razie powiesz na to, ze zarowno Ati jak i Nvidia stwierdzly, ze funkcje Agei moze spelniac dowolna karta graficzna, wpieta jako druga (lub trzecia w przypadku SLI/Crossfire)? Jak widac az taki specjalizowany to ten uklad nie jest.

pomysl sam w sobie ciekawy, ale link

 

Swoja droga, ciekaw jestem jak ten "specjalizowany uklad do liczenia fizyki" sprawdzilby sie do liczenia prawdziwej fizyki, np. przy wyznaczaniu rozkladu pradow w dielektryku czy pola bliskiego anteny. Jakos mam dziwne wrazenie, ze poleglby kompletnie.

kto wie, byc moze calkiem raznie by mu to szlo ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Otóż dostępny jest klient, który obliczenia wykonuje na... karcie graficznej ATI!

Wymagania, to Catalyst 6.5 (i żadne inne) oraz RADEON X1900 lub RADEON X1950.

Karta radzi sobie świetnie i uzyskuje wynik o 3000% wyższy niż obecne procesory. To ukazuje jak dużą mocą dysponuję GPU."

Moc jak moc, ale przedewszystkim 256bit szyna z dwukrotnie szybszymi niż normalne pamięciami robi swoje. Słyszałem też o jakimś programie do obrubki dźwięku kożystającego z GPU.

 

Tak się zastanawiam, czy nie mogli by po prostu wypuścić kooprocesora, który by pomagał prockowi tam gdzie sobie nie radzi? Wiadomo że CPU dźwiga bagaż historii, który go spowalnia do tego z RAMem komunikuje się wąską powolną szyną. Popyt na takie cudo by był znacznie większy niż na jakiegoś tam geia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AGEIA ma swoj sprzet, daja za darmo sdk, efekty widac, wiec w czym problem? ze drogie? voodoo te nie bylo tanie na starcie. tez bylo malo tytulow z akceleracja 3D.

Nie wiem jak Ty, ale ja jak zobaczyłem akcelerowanego Quake I przy pomocy Glide VooDoo (chyba pierwszy patch zmieniający grę) to mi kopara opadła i sobie postanowiłem, że muszę to mieć! Niewiele upłynęło a kupiłem Heliosa 3DFX. Ale zobaczyłem grę a później następne w pełni akcelerowane! To był przełom w elektronicznej rozrywce i poruszył światem. A co oferuje AGEIA? Czy gry z PhysX tak Ciebie zauroczyły jak zrobił to Quake I z 3DFX? Ludzie chcą dowodu, że to jest przydatne! Minęło już tyle czasu i co mamy? Jakieś tam filmiki, 5 gier w których bez wspaniałych efektów gra zwalnia i staje się nie grywalna w trybie PhysX! To ludzi nie przekona. Wchodzili pełną gębą z filmikami i co dalej? Sam fascynowałem się cieczą czy demolką w filmikach na ich stronie i na tym się skończyło. Wszyscy szybko o nich zapomnieli więc postanowili narobić szumu wprowadzając DUAL PhysX. Pamiętaj, że nie zawsze pochelbne opinie wpływają na sukces rynkowy. Często skandale, prowokacje itp. robią darmową reklamę firmie. Dokładnie teraz to dzieje się w tym temacie. Jakby DUAL PhysX nie wprowadzili to nikt by nie gadał o nich, a temat dalej byłby martwy a i sam akcelerator pseudo fizyki umierałby w zapomnieniu. Wybacz, ale mam wątpliwości jego przydatności w moim kompie. Czy jest on w stanie poradzić sobie z cieczą? Hmm. Założę się, że zintegrowany PPU w GPU przyjmie się bez problemu bo kupując karte grafiki dostaniesz akcelerator fizyki za darmo (nikt nie będzie liczył ile kosztowało jego wsadzenie w GPU bo on poprostu tam będzie). Fuzja zaczęła się z GPU+CPU więc nie dziwi mnie kombinacja CPU+GPU+PPU w jednym układzie. Wykorzystanie drugiego rdzenia do liczenia fizyki również biorę pod uwagę. Za rok, może dwa każdy komp będzie miał 2 rdzenie i może to skłoni programistów do wykorzystania jego bezczynności. Może Vista coś pomoże w tej materii? Przekonamy się. ;)

 

Ide spać bo ledwo żyję. Jakby co to jutro (dzisiaj ;)) porawię jakieś błędy. :)

 

pzodrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przepraszam za odswiezanie tematu ale:

 

teraz to juz musztarda po obiedzie, jednak w momencie premiery produktu Ageia popelniono wg mnie pewien błąd ...dlaczego producenci nie pomysleli o zintegrowaniu na płytce z procesore mfizyki czegoś odpowiedzialnego dodatkowo za dekoding i enkoding HDTV? a mzoe trzeba bylo umozliwić procesorowi fizyki takie operacje?

 

dziś doskonale radza sobie z tym karty graficzne ale wtedy mozna bylo wyhaczyc duza czesc rynku podstępem bo ludzie polecieliby na to HDTV a fizykę mozna by przemycić niejako przy okazji - jak juz by ludzie mieli produkt kupiony z innego powodu to co by szkodzilo wykorzystać inną jeg owlasciwość, tą do której zostal glównie stworzony ...

 

rozumiem ,ze obsluga video HDTV to nie t osam oco fizyka w grach ale moze daloby sie t ojakos rozwiązac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

teraz to juz nie ma sensu czegokolwiek robić bo karty graficzne akceleruja HD tam mocno ze dodatkowe karty na PCI nie sa do niczego potrzebne - no chyba ,ze do rpzechwytywania i montażu HD 1080p .... ale tu t odlugo beda problemy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...