Skocz do zawartości
mechl!n

- Historia Kilku Nagrzewnic -

Rekomendowane odpowiedzi

Szpachlówka uniwersalna- bodaj 15zł za puszkę (o ile dobrze pamiętam).

1390168[/snapback]

nie no mistrzy rzadzisz :)

ale cos az tak ladnie wyszpachlowac

a)trzeba miec duze umiejetnosci

B) doswiadczenie

c) narzedzia :)

 

naprawde great :)

co robisz na codzien mechanika pojazodwa lakiernictwo ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

He, he- dobre.

 

Jestem samoukiem- robię bloczki, moduję obudowy, chłodnice, coś tam z elektroniki (fanbusy) i wszystko co wymaga pomyślunku ;-).

 

A do szpachlowania nie potrzeba specjalnych narzędzi- wystarczy szpachelka lub cieńka blaszka. Za to szpachlowanie wymaga stalowych nerwów- to upierdliwa robota- szpachlowanie, szlifowanie, łatanie ubytków i znów szlifowanie- i tak kilka godzin do uzyskania założonych kształtów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja dziś coś ala mechl!n zrobiłem :) Tzn też szpachla, jednak mam inne krućce, inaczej mocowane, i dwa pojemniki standardowe, czyli nici z tak równego. Jutro porobie fotki po ostatecznym oszlifowaniu.:)

Może jutro zabiore się też za malowanie :D Szpreja już mam jednego jakiegoś, jednak boje się że flaszeczka nie starczy :-|

 

 

Pozdrawiam

 

 

 

A i nie posądzajcie mnie o kopiowanie mistrza, farbe taka miałem wiec bedzie też czarny mat przynajmniej pierwsza warstwa. Jedyne co skopiowałem to pomysł użycia szpachli :razz:

Edytowane przez Kaminski99

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@mechl!n

 

primo:

gratulacje. naprawde ładne - a do tego zmotywowałeś mnie do rozlutowania mojego fiaciora. łoj ale syf..... (wiem wiem żadna rewelacja)

 

secundo:

człowiekowi który wymyślił te stalową podkładkę i śruby przyznałbym nobla skrzyżowanego z darwinem :mur:

dżizas co za bzdura ! (największa od wymyślenia bezmorfinowego maku :D )

 

tu pytanie: jak pozbyłeś się owej podkładki ?

wygląda na : przylutowaną cyną i przytrzymaną poprzez zagięcie (na nią) krawędzi otworów w samym zbiorniczku.... si ?

 

EDIT:

poszło. po odgięciu krawędzi zbiorniczka i przyłożeniu odpowiedniej dźwigni łoh.

mam tą podkładkę w ręku. przeszlifowałem troszke papierem i pokazała się stal.

jak najbardziej uje muje dzike węże rdzewna stal. aaaargh.... :D

 

tertio:

jak sądzicie - jak wpłynęłaby zmiana przepływu wody z aktualnej (przez połowę szerokości nagrzewnicy a potem z powrotem) na taką "szeroką" - myślę nad dolutowaniem po stronie z dwoma zbiornicxzkami innego, pojednyczego (od drugiego fiaciora, który jest w fatalnym stanie) i wykorzystaniem całej szerokości nagrzewnicy na raz - kombinuje bo byłoby to wygodniejsze w małej budzie, zaoszczędziło troszke rurek, a może dodatkowo ... nie straciłbym na wydajności ? :lol:

Edytowane przez CthulpiSS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za uznanie :-).

 

Chcesz przerobić fiata na tzw jednopasówkę (jednoprzejściówkę). IMO stracisz na wydajności- woda w chłodnicy powinna przebywać najdłużej jak tylko się da ("ma czas" na oddanie ciepła)- gdy zrobisz jedno przejście woda przeleci przez chłodnicę dwa razy szybciej niż w oryginalnym fiacie.

 

Ja chciałem pójść w drugą stronę- zrobić z fiata czteroprzejściówkę. Tylko nie wiem czy w ten sposób nie zwiększę drastycznie oporów...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...Tylko nie wiem czy w ten sposób nie zwiększę drastycznie oporów...

Patrzac na plaskie rurki jakimi plynie w fiacie woda, to opory zwieksza sie na pewno.Pytanie tylko czy strata na oporze (przy zastosowaniu jakiejs pompy CO moze byc znosnie) bedzie warta lepszemu schladzaniu wody (wolniejszy przeplyw itp.).

Jedyne co mozna to chyba sprawdzic robiac taka chlodnice.

Tak wiec mechl!n chlodnico-masterze czekamy na testy fiata czteroprzejsciowego :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za uznanie :-).

 

Chcesz przerobić fiata na tzw jednopasówkę (jednoprzejściówkę). IMO stracisz na wydajności- woda w chłodnicy powinna przebywać najdłużej jak tylko się da ("ma czas" na oddanie ciepła)- gdy zrobisz jedno przejście woda przeleci przez chłodnicę dwa razy szybciej niż w oryginalnym fiacie.

 

Ja chciałem pójść w drugą stronę- zrobić z fiata czteroprzejściówkę. Tylko nie wiem czy w ten sposób nie zwiększę drastycznie oporów...

1403834[/snapback]

sory mistrzu ale sie mylisz

jak woda bedzie plynela w jedna strone to bedzie wieksza wydajnosc bo przez pojedynczy fin woda bedzie plynela dwa razy wolniej

jezeli zawraca to plynie szybciej przez finy ale sumaryczny czas jest ten sam

JA jednak stawiam na wolniejszy przeplyw przez pojedynczy fin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak dlogo jak nie wycieknie pare kropel cyny z krawedzi styku narzewnica/zbiorniczek.

 

nastepnie nalezy zlapac za jakis wtstajacy element kombinerkami/podwazyc srobokretem (w zaleznosci jak wyglada sytacja) - zbiorniczek sam powienien odpasc po poruszeniu*

 

* u mnie tak zrobily

 

ps. teraz bede robil nowe zbrniczki wlot/wylot z laminatu, bo nie chce mi sie kombilowac z lutownica :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...