Skocz do zawartości
Yossarian

256 mb ramu (333mhz) ile przydzielic w biosie pamieci na AGP

Rekomendowane odpowiedzi

SpiderMan, najwięcej nie zawsze oznacza najlepiej. W tym przypadku najlepiej davać połowe ramu.

 

Daj 128M tak jak ja mam.

U mnie to najwiecej to jest ponizej 50% ramu, wiec daltego tak napisalem, a z doswiadczenia wiem, ze im wiecej ustawi tym lepper tfu lepiej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja u siebie moge tylko miedzy 32 i 64 wybierac :( przynajmnije 128 ustaw choc moze ja mam 64 bo karta nie pociagnie wiecej ?

To nie zależy od karty. Ja mam gf2mx400 i mogę dać więcej. Nie rozumiem dlaczego ty nie możesz dać więcej niż 64MB.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co pamietam daje sie tyle ile ma sama karta graficzna a potem to juz wzrost wydajnosci jest znikomy - ale moge sie mylic :]

I się mylisz. Najlepiej 50% RAM'u.

Dużo zależy od tego ile sama karta graficzna ma pamięci. Ja na przykład mam 128MB na GF i nie widzę sensu dawania więcej niż 128MB Aperture Size mimo, że mam 512MB pamięci operacyjnej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obsługa teksturowania w pamieci RAM jest w sumie protezą współczesnych akceleratorach. bardzo rzadko zdarzają się gry które naraz krozystają z więcej niż 64 MB tekstur. najlepsze aktualnie karty mają 128 MB pamięci która jest o rząd wielkości szybsza od systemowaj, a dzięki kompresji tekstur może się tekstur w pamieci karty zmieścić baardzo dużo (nawet 512 mb bez kmpresji). Dlatego imo aperture powinno się utawić tak, aby łączna pamięc DIME wynosiła 128 MB - tzn na kartach z 1/8 GB dawać najmniejsze aperture (4 mb) a na kartach z 64 MB dawać 64 MB aperture jakby karcie z jakiejś przyczyny brakło pamięci własnej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obsługa teksturowania w pamieci RAM jest w sumie protezą współczesnych akceleratorach. bardzo rzadko zdarzają się gry które naraz krozystają z więcej niż 64 MB tekstur. najlepsze aktualnie karty mają 128 MB pamięci która jest o rząd wielkości szybsza od systemowaj, a dzięki kompresji tekstur może się tekstur w pamieci karty zmieścić baardzo dużo (nawet 512 mb bez kmpresji). Dlatego imo aperture powinno się utawić tak, aby łączna pamięc DIME wynosiła 128 MB - tzn na kartach z 1/8 GB dawać najmniejsze aperture (4 mb) a na kartach z 64 MB dawać 64 MB aperture jakby karcie z jakiejś przyczyny brakło pamięci własnej.

 

zgadza sie :) wlasnie przetestowalem rozne ustawienia, i wychodzi ze to jest najpardziej kozystne dla systemu :)

 

 

btw. we wtroek bede mial 786 mb (znowu :) siesze sie jak cholera :D :twisted: )

 

THX za pomoc !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach



×
×
  • Dodaj nową pozycję...