Gusioo Opublikowano 5 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 5 Kwietnia 2005 Cześc, mam pewien problem. Otóz przeszedłem z Borland C++ Builder Personal na Dev C++ (i tak nie wykorzystywałem możliwości Borlanda) i teraz gdy kompiluję bardzo trywialny program ot taki np.: #include<iostream.h>main(){ cout << "czesc"; return 0;}Kompilator wypluwa mi takie coś: 1 C:\Dev-Cpp\include\c++\3.4.2\backward\iostream.h:31, from C:\Documents and Settings\Jacek\Moje dokumenty\BezNazwy1.cpp In file included from C:/Dev-Cpp/include/c++/3.4.2/backward/iostream.h:31, from C:\Documents and Settings\Jacek\Moje dokumenty\BezNazwy1.cpp 1 C:\Documents and Settings\Jacek\Moje dokumenty\BezNazwy1.cpp from C:\Documents and Settings\Jacek\Moje dokumenty\BezNazwy1.cpp 32:2 C:\Dev-Cpp\include\c++\3.4.2\backward\backward_warning.h #warning This file includes at least one deprecated or antiquated header. Please consider using one of the 32 headers found in section 17.4.1.2 of the C++ standard. Examples include substituting the <X> header for the <X.h> header for C++ includes, or <iostream> instead of the deprecated header <iostream.h>. To disable this warning use -Wno-deprecated.Dodam, że na Borlandzie nie miałem żadnych problemów nawet z większymi projektami ;) AA gdy piszę to samo w klasycznym C, czyli: #include<stdio.h>main(){ printf("czesc"); return 0;}Nie ma żadnych problemów. Używam Dev-C++ w wersji 4.9.9.2 . Co to może być, pomocy ;) Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nargil Opublikowano 5 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 5 Kwietnia 2005 (edytowane) #include <iostream> a nie iostream.h - kto cie tego nauczyl ? :) edit: zreszta przeczytaj przedostatnie zdanie jakie wypluwa komplikator edit 2: jak dajesz return 0; to musi byc int main() Edytowane 5 Kwietnia 2005 przez Nargil Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gusioo Opublikowano 5 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 5 Kwietnia 2005 (edytowane) Dzięki - w Borlandzie nic nie sugerował, że nie chce .h Pozdrawiam. Update Coś nie bardzo: wpisuje jak zalecasz i kompilator zatrzymuje sie na linii: cout << "Czesc"I wypisuje, że: C:\Documents and Settings\Jacek\Moje dokumenty\test.cpp In function `int main()': 5 C:\Documents and Settings\Jacek\Moje dokumenty\test.cpp `cout' undeclared (first use this function) (Each undeclared identifier is reported only once for each function it appears in.) 5 C:\Documents and Settings\Jacek\Moje dokumenty\test.cpp `endl' undeclared (first use this function)Dodam tylko, że stosując <stdio.h> wszystko ładnie sie kompiluje. Edytowane 5 Kwietnia 2005 przez Gusioo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Polar Opublikowano 5 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 5 Kwietnia 2005 Zaraz po dyrektywach #include , dodaj do programu linijkę using namespace std ; tak samo do buildera się ją powinno dodawać jak i do wszystkich innych kompilatrów aby potem nie pisać std::cout << ... albo std::cin >>... itd... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gusioo Opublikowano 5 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 5 Kwietnia 2005 (edytowane) Zaraz po dyrektywach #include , dodaj do programu linijkę using namespace std ; tak samo do buildera się ją powinno dodawać jak i do wszystkich innych kompilatrów aby potem nie pisać std::cout << ... albo std::cin >>... itd... 1369767[/snapback] Dziękuje, to działa :) Update: Skoro już założyłem temat to jeszcze jedna sprawa: Usiłuje wydobyć jakiś dzwięk ze speakera, w Pascal'u było to sound i nosound, a jak to jest w C++ . Daje mu #include<dos> ale pisze ze nie znalazł tej funkcji, możecie mi podpowiedzieć jak to sie zwie ? Edytowane 5 Kwietnia 2005 przez Gusioo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Polar Opublikowano 5 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 5 Kwietnia 2005 Zapomnij o funkcji sound w c++. Trzeba wykorzystać funkcje Beep(unsigned long częstotoliwość , unsigned long dlugość) Musi być dodane: #include <windows.h> a potem np : Beep(1000,1000) ; Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nargil Opublikowano 5 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 5 Kwietnia 2005 to jeszcze speaker jest uzywany do czegos innego niz sygnalizacja bledow z poziomu biosu ? ;D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gusioo Opublikowano 6 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 6 Kwietnia 2005 Zapomnij o funkcji sound w c++. Trzeba wykorzystać funkcje Beep(unsigned long częstotoliwość , unsigned long dlugość) Musi być dodane: #include <windows.h> a potem np : Beep(1000,1000) ; 1370409[/snapback] Razor, a mógłbyś mi to tak łopatologicznie wyłożyć ? Ja robię tak: W miejscu, w którym chce wywołać dzwiek wpisuje beep(100,100) ; a podczas kompilacji wywala sie tu błąd :| C++ Zaczynam dopiero się uczyć. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Polar Opublikowano 6 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 6 Kwietnia 2005 #include <windows.h>int main(){ Beep(1000 , 1000); return 0;} Łopatologocznie wytłumaczone. :razz: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gusioo Opublikowano 7 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 7 Kwietnia 2005 Dziękuję, działa ;) Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...