Skocz do zawartości
Gusioo

Dev C++

Rekomendowane odpowiedzi

Cześc, mam pewien problem. Otóz przeszedłem z Borland C++ Builder Personal na Dev C++ (i tak nie wykorzystywałem możliwości Borlanda) i teraz gdy kompiluję bardzo trywialny program ot taki np.:

#include<iostream.h>main(){      cout << "czesc";      return 0;}
Kompilator wypluwa mi takie coś:

1 C:\Dev-Cpp\include\c++\3.4.2\backward\iostream.h:31,               from C:\Documents and Settings\Jacek\Moje dokumenty\BezNazwy1.cpp In file included from C:/Dev-Cpp/include/c++/3.4.2/backward/iostream.h:31,               from C:\Documents and Settings\Jacek\Moje dokumenty\BezNazwy1.cpp 1 C:\Documents and Settings\Jacek\Moje dokumenty\BezNazwy1.cpp                  from C:\Documents and Settings\Jacek\Moje dokumenty\BezNazwy1.cpp 32:2 C:\Dev-Cpp\include\c++\3.4.2\backward\backward_warning.h #warning This file includes at least one deprecated or antiquated header. Please consider using one of the 32 headers found in section 17.4.1.2 of the C++ standard. Examples include substituting the <X> header for the <X.h> header for C++ includes, or <iostream> instead of the deprecated header <iostream.h>. To disable this warning use -Wno-deprecated.
Dodam, że na Borlandzie nie miałem żadnych problemów nawet z większymi projektami ;)

AA gdy piszę to samo w klasycznym C, czyli:

#include<stdio.h>main(){     printf("czesc");     return 0;}
Nie ma żadnych problemów. Używam Dev-C++ w wersji 4.9.9.2 .

Co to może być, pomocy ;)

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

#include <iostream>

 

a nie iostream.h - kto cie tego nauczyl ? :)

 

edit: zreszta przeczytaj przedostatnie zdanie jakie wypluwa komplikator

 

edit 2: jak dajesz return 0; to musi byc int main()

Edytowane przez Nargil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki - w Borlandzie nic nie sugerował, że nie chce .h

Pozdrawiam.

Update

Coś nie bardzo: wpisuje jak zalecasz i kompilator zatrzymuje sie na linii:

cout << "Czesc"
I wypisuje, że:

C:\Documents and Settings\Jacek\Moje dokumenty\test.cpp In function `int main()': 5 C:\Documents and Settings\Jacek\Moje dokumenty\test.cpp `cout' undeclared (first use this function)   (Each undeclared identifier is reported only once for each function it appears in.) 5 C:\Documents and Settings\Jacek\Moje dokumenty\test.cpp `endl' undeclared (first use this function)
Dodam tylko, że stosując <stdio.h> wszystko ładnie sie kompiluje. Edytowane przez Gusioo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaraz po dyrektywach #include , dodaj do programu linijkę

using namespace std ; tak samo do buildera się ją powinno dodawać jak i do wszystkich innych kompilatrów aby potem nie pisać std::cout << ... albo std::cin >>... itd...

1369767[/snapback]

Dziękuje, to działa :)

Update:

Skoro już założyłem temat to jeszcze jedna sprawa:

Usiłuje wydobyć jakiś dzwięk ze speakera, w Pascal'u było to sound i nosound, a jak to jest w C++ .

Daje mu #include<dos> ale pisze ze nie znalazł tej funkcji, możecie mi podpowiedzieć jak to sie zwie ?

Edytowane przez Gusioo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapomnij o funkcji sound w c++. Trzeba wykorzystać funkcje

Beep(unsigned long częstotoliwość , unsigned long dlugość)

 

Musi być dodane: #include <windows.h> a potem np : Beep(1000,1000) ;

1370409[/snapback]

Razor, a mógłbyś mi to tak łopatologicznie wyłożyć ? Ja robię tak:

W miejscu, w którym chce wywołać dzwiek wpisuje beep(100,100) ; a podczas kompilacji wywala sie tu błąd :|

C++ Zaczynam dopiero się uczyć.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...