Skocz do zawartości
jacks24

Aster - Internet

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

 

Przymierzam sie do zalozenia sieci w domu i mam zamiar skorzystac z oferty Aster. Chce pociagnac siec do 2 kompow, natomiast w podstawowej ofercie Aster jes napisane ze nie ma mozliwosci podlaczenia dodatkowego komputera, jesli chce miec wiecej niz 1 musze miec drozszy pakiet.

 

I teraz sedno sprawy, czy mozna jakos to "obejsc" i przy podstawowym pakiecie miec dwa kompy podlaczone, Aster ma jakas blokade aby nie mozna bylo 2 komputerow podlaczyc? Co zastosowac w tym celu, hub`a czy switch`a? Czy przy takim rozwiazaniu jeden z komputerow bedzie musial pracowac, aby 2 mial siec??

 

Jestem laikiem w tych sprawach wiec prosze o wyrozumialosc,

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy, że sklonujesz adres MAC karty sieciowej do routera i wszystko będzie hulać. Mam pakiet Twój Dom, ale raczej na bank dzielenie netu działa też w innych pakietach.

 

Potrzebujesz router i 3 karty sieciowe (dla 3 kompów). Router to takie urządzenie, które rozdziela internet na więcej komputerów (+ dodatkowo pełni rolę switcha), więc wystarczy, że bedziesz miał je włączone (jak i modem :) ), a każdy z nich będzie miał net bez względu na to, czy pozostałe kompy są włączone.

 

Jak te inne kompy stoją dalej, to możesz zainwestować w router WiFI (bezprzewodowy), do którego podepniesz jednego kompa i model kablem, a pozostałe kompy będą się łączyły bezprzewodowo (przez sieciówki bezprzewodowe).

 

Sam mam router D-Link DI-514 a w drugim kompie (lapku) sieciówkę WiFi D-Link DWL-610, polecam. Najgorszy standard (transfer 11 Mbit/s), ale niskie koszty (router + sieciówka WIFi poniżej 300zł bez kabla po mieszkaniu :) ).

Edytowane przez Mizc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji