Skocz do zawartości
zimn

Obciążenie Zasiłki

Rekomendowane odpowiedzi

Chcę podłączyć pod zasilacz ATX tylko wiatraki (12V) i kilka lampek(3.3V lub 5V) wiem jak go włączyć bez płyty głównej ale nie wiem czy takie obciążenie to nie jest za mało . W sumie podłączony sprzęt pobierać będzie coś koło 2A i 35W

PS. Proszę jasno bo nie znam się za bardzo na elektronice z góry dziękuję

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

troche to dziwne co mowisz, bo u mnie nie raz mialem uruchomiona zasilke z podpietym jednym wentylem pod 12V i dzialala tak pol godizny (zarowno szef 420 i rubikon300W) i jakos sie wcale nie wylaczala pomimo braku czegokolwiek na 5V... mona nawet odpalic zasilke ktora nie ma NIC podlaczonego (nawet wentyli sowich wlasnych) wtedy wkladajac wtyczke od wiatraka do molexa ten natychmiast rusza wiec zasilka dziala a obciazenie zerowe.

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Owszem ale było wiele przypadków padów zasilaczy  po pracy bez obciążenia...

1378600[/snapback]

Owszem, były pady ale pożądne zasilacze są w stanie pracować "na luzie" tzn. bez jakiegokolwiek zewnętranego obciążenia - mowa tu o Fortronach np. z serii FSP 300/400.

One maja wewnatrz stosowne obciążenie zapewniając stabilny punkt pracu bez żadnych dodatkowych zewnętrznych przyłaczy typu HDD czy CDROM itp.

Ale Fortron to Fortron i basta.

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Mi jakos zasilacze bez obciazenia nie padaly, a robilem tak ( odpalanie "na krotko" aby sprawdzic wentyle najczesciej ) z codegenami, logicami, deerami, huntkey-ami, Xpowerami, chiftekami, a wiec nie z topowymi zasilkami i jakos wszystkie zyja do tej pory.

Edytowane przez Buu

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi