Dziuby Opublikowano 16 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 16 Kwietnia 2005 (edytowane) Kurcze... nie ten przycisk nacisnalem i mi posta wywalilo :( Pytalem o to czy bezpieczne jest ciecie tasm IDE i skladanie ich jak okragle kable! Niby tam jakies pole jest nie tak itp! Ktos juz pisal ze zwalil w taki spodob HDD :mellow: Wiec troche boje sie kombinowac :-| 1393621[/snapback] Najgorsze jest pierwsze cięcie kabla IDE żeby nie uszkodzić izolacji, a dalej delikatnie rozrywasz i tyle. Jak masz jakiś kabel tego typu to sobie popróbuj tylko trzeba wziąć poprawkę że kable od HDD są dwa razy cięńsze i delikatniejsze. Nie robił bym tego na Twoim miejscu efekt nie jest godny pracy. Poczekaj sobie trochę i pozbieraj kasę na fabryczne, dużo ładniejsze. Jest to jeden z nielicznych elementów w modernizacji który najlepiej kupić gotowy Edytowane 16 Kwietnia 2005 przez Dziuby Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lookash2 Opublikowano 16 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 16 Kwietnia 2005 Jest to jeden z nielicznych elementów w modernizacji który najlepiej kupić gotowy 1393643[/snapback] Najlepsze jest to ze kupilem ostatnio jeden kabel IDE okragly jakis niefirmowy za 11zl i najlepsze ze jest tak sztywny ze nie dalo sie polaczyc cdkow ktore byly kolo siebie :( Jak widac na zdjeciach dalem go do dysku i wykorzystalem tylko jedno zlacze bo drugi dysk mam na innej tasmie! Czy wszystkie tajsmy okragle sa takie sztywne? Na mojej jest chyba za gruba to przezroczysta oslona :( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miazga82 Opublikowano 17 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Kwietnia 2005 (edytowane) Hmmm ciekawe, ale ja sądzę ze kupowanie gotowych kabli IDE za 30 pare złotyszy to lekka przesada. A dlaczego takie własnej roboty mają byc gorsze? Ja swoje tne a potem wkładam w peszle, a końcówki wykańczam opaskami termokurczliwym; wygląda to całkiem niezle, a co najwazniejsze nie jest to droga inwestycja. A co do samego ciecia, to tych cienkich taśm IDE, przeciez nie trzeba ciąć co jedną żyłkę, wysatrczy co dwie albo co trzy; one są wystarczająco cienkie zeby je potem ubić w jeden okrągły kabel. Pozdro Edytowane 17 Kwietnia 2005 przez Miazga82 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sand Opublikowano 17 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Kwietnia 2005 A mnie sie podoba jak naraize , moze lekki balagan w kabelkach , ale to najmniejszy klopot :wink: . Powodzenia i niesluchaj nikogo , rob to dla siebie - tobie sie ma podobac B) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziuby Opublikowano 17 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Kwietnia 2005 (edytowane) Zapomniałem ocenić Twoją pracę. miałem postawić 3, żeby świadectwo lepiej wyglądało :D :D . Ania oceniła na 2 Nie będę sie kłócił o obudowę i to jeszcze nie moją :D 2 Edytowane 17 Kwietnia 2005 przez Dziuby Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lookash2 Opublikowano 17 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Kwietnia 2005 (edytowane) A co sadzicie o tych tasmach? Kabel wewnętrzny do 2x HDD, U/DMA100/133, okrągły 0.60m SEVEN Kabel FDD okrągły 60 cm Czy to nie jest po prostu pociety kabel i ladnie owiniety? Widze po obrazku ze jest dosc gietki a to dobrze! PS znacie jakis sklep gdzie mozna kupic czarne panele przednie do CDkow? Edytowane 17 Kwietnia 2005 przez lookash2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sailence Opublikowano 17 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Kwietnia 2005 A co sadzicie o tych tasmach? 1394877[/snapback] odradzam... tania, słabej jakości podróbka - miałem taką w ręku i wiem, czemu kosztuje 3x mniej niż firmowa - poprostu syf, gnie się obrzydliwie, nierówno i schodzi z przewodów - sam mam Akasy i nie ma porównania (ok. 25 zł) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziuby Opublikowano 17 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Kwietnia 2005 odradzam... tania, słabej jakości podróbka - miałem taką w ręku i wiem, czemu kosztuje 3x mniej niż firmowa - poprostu syf, gnie się obrzydliwie, nierówno i schodzi z przewodów - sam mam Akasy i nie ma porównania (ok. 25 zł) 1394923[/snapback] Jak tak piszę @sailence to tak jest Miło by było jak by ktoś polecił jakie kable IDE kupić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stenes Opublikowano 17 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Kwietnia 2005 Jak tak piszę @sailence to tak jest Miło by było jak by ktoś polecił jakie kable IDE kupić. 1394987[/snapback] No ja mam takie coś: http://www.4max.pl/default.asp?g=132&gg=131&produkt=393 kiedyś dostałem prawie za pół darmo... i jeszcze http://www.4max.pl/default.asp?g=132&gg=131&produkt=97 Ten cooler master jest spoko oploty nie schodza z kabli tylko czasami ta oslonka na zakonczenia moze sie ześlizgnąć... ten pierwszy to mam prawie identyk no-name tylko ze zamiast niebieskiego podświetlenia mam cos a'la zielone i oplot - a'la worek do ziemniaków :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sailence Opublikowano 17 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Kwietnia 2005 dobre są: Akasa Revoltec Tt Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobo Opublikowano 17 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Kwietnia 2005 sam mam Akasy i nie ma porównania (ok. 25 zł) 1394923[/snapback] ja tez mam akasy, na poczatku mialem zwykle ale wymienilem je na uv'ki ktore sa troche mniej gietkie ale te pierwsze zielone kable, ktore mialem, miodzio :> Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Outlander Opublikowano 18 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 18 Kwietnia 2005 Dzieki panowie :D No myslalem o wykombinowaniu regulatora obrotow w tej pustej zaslepce pomiedzy cdkami! Mam tylko jedno pytanko! Znalazlem na allegro cos takiego: 1389056[/snapback] To jest zwykły potencjometr dużej mocy. Do regulacji jednego wentyla wystarczy ale wg mnie lepiej zrobić prościutki układ na lm317.. Dwa miesiące temu chciałem zrobić potencjomert z takich schematów 1393527[/snapback] Pierwszy schemat napewno działa (rysunek pod schematam jest już błędny) .. mam takich 5szt :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziuby Opublikowano 18 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 18 Kwietnia 2005 To jest zwykły potencjometr dużej mocy. Do regulacji jednego wentyla wystarczy ale wg mnie lepiej zrobić prościutki układ na lm317.. Pierwszy schemat napewno działa (rysunek pod schematam jest już błędny) .. mam takich 5szt :D 1395990[/snapback] Jeżeli nie sprawi to kłopotu to może byś coś takiego narysował jak to ma wyglądać Schemat + podzespoły -- taki helpik dla laików elektronicznych. Proszę dlatego bo kupiłem trzy zestawy do regulatora i żaden mi nie działał :mur: Po czym, kupiłem gotowy potencjometr. Nerwów i qur ..... jakie poleciały nie zliczę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Outlander Opublikowano 18 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 18 Kwietnia 2005 Proszę bardzo: Schemacik moich regulatorów o zakresie 4-10V. Składniki: LM317T, opornik 200ohm, opornik 430ohm i potencjometr liniowy 1kohm. Wszystkie elementy na rysunku są widziane od przodu tzn od strony napisów lub pokrętła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lookash2 Opublikowano 18 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 18 Kwietnia 2005 (edytowane) Proszę bardzo: Schemacik moich regulatorów o zakresie 4-10V. Składniki: LM317T, opornik 200ohm, opornik 430ohm i potencjometr liniowy 1kohm. Wszystkie elementy na rysunku są widziane od przodu tzn od strony napisów lub pokrętła. 1396124[/snapback] Elegancko... dzieki wielkie :D A mam pytanko! Nie czaje tego ktoredy wchodzi prad a ktoredy idzie do wentyla :? No i jesli chcialbym podlaczyc kilka regulatorow to jako osobny obwod czy jak? Moglbys to wyjasnic lub zapodac jakos na rysunku? Sorry ze tam mecze ale elektronika to jak na razie moja slaba strona :cry: Z gory dzieki Zalatwie sobie tylko jakas lutownice i jazda :) A jakie wy macie lutownice? Polecanie jakas konkretnie czy wystarczy jakas zwykla byle jakiej firmy? PS znalazlem w chacie dwa podreczne zestawy do sprawdzania sianka na UV! Myslalem o tym zeby podlaczyc to moze do kompa zamiast katod UV! Tylko teraz nie wiem jakie napiecie zapodac! Urządonko jest na 4 paluszki AA! Edytowane 18 Kwietnia 2005 przez lookash2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Outlander Opublikowano 18 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 18 Kwietnia 2005 (edytowane) Zasilanie podłączasz do +12 (żółty w molexie) i GND (czarny w molexie) a wentyl do WYjścia (plus - najczęściej czerwony) i GND (minus - czarny). Kilka regulatorów możesz podłączyć do tego samego zasilania. Na każdy z LMów polecam dać radiator (mogą iść na jeden duży lub do obudowy kompa ale trzeba dać podkładki mikowe) bo mocno się grzeją przy większym obciążeniu tylko uwaga niewolno im się zetknąć miedzy sobą bądź z obudową (temu zapobiegają podkładki mikowe, przewodzą ciepło ale nie prąd). Ja mam stację lutowniczą Elwik bo to moje hobby - jedno z kilku. Ale taki prosty układ da się zrobić jakąkolwiek lutownicą. EDYT: Zobacz czy paluszki są szeregowo czy równolegle. Są trzy możliwości: 6V (szereg), 1,5V (równolegle) lub 3V (parami równolegle). Edytowane 18 Kwietnia 2005 przez Outlander Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lookash2 Opublikowano 18 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 18 Kwietnia 2005 (edytowane) Czyli gotowy uklad ma wygladac tak? Wy robicie te oklady luzem czy na jakis plytkach drukowanych? Moze ktos da jakies zdjecie jak to wyglada w realu? A czym przyklejasz radiator do tych LMow? No pisales ze ten uklad da regulacje 4V-10V! A co trzeba by zmienic zeby bylo 5V-12V? Zobacz czy paluszki są szeregowo czy równolegle. Są trzy możliwości: 6V (szereg), 1,5V (równolegle) lub 3V (parami równolegle). 1396565[/snapback] No więc Paluszki sa ustawione w taki sposob: Czyli jesli sie dobrze orientuje szeregowo! Czyli wychodzi na 6V w takim razie jak to podlaczyc pod molexa? Jak obnizyc to napiecie! Edytowane 18 Kwietnia 2005 przez lookash2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Outlander Opublikowano 18 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 18 Kwietnia 2005 (edytowane) Tak, układ ma tak wyglądać :) Ja mam zrobione na płytkach (pojedyńczy o obnizonym zakresie dla diod, i poczwójny do wiatraków) bo tak wygodniej i łatwiej zapewnić bezpieczeństwo. można też zrobic na "pająka" tylko trzeba ładnie zaizolować żeby się nie pozwierało. Radiatory przyklejam taśmą termoprzewodzącą 3M od Grzecha. Tak , paluszki w tym układzie dają 6V. Napięcie możesz obniżyć dając odpowiedni opowiedni opornik (przy podłączaniu do 12V opornik musi być równy oporowi urządzenia) lub przez regulator :D Edyt: Układ 5-12 masz tu: http://img100.echo.cx/my.php?image=sch75xt.jpg Tylko uważaj z oznaczeniem nóżek :) Edytowane 18 Kwietnia 2005 przez Outlander Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lookash2 Opublikowano 18 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 18 Kwietnia 2005 (edytowane) Tak, układ ma tak wyglądać :) Ja mam zrobione na płytkach (pojedyńczy o obnizonym zakresie dla diod, i poczwójny do wiatraków) bo tak wygodniej i łatwiej zapewnić bezpieczeństwo. można też zrobic na "pająka" tylko trzeba ładnie zaizolować żeby się nie pozwierało. Radiatory przyklejam taśmą termoprzewodzącą 3M od Grzecha. 1396676[/snapback] A jak sie wczepia te rzeczy w plytke? Chodzi mi o to czy wystarczy wlutowac czy jeszcze na poczatku trzeba ta plytke trawic itp? No igdzie mozna dostac takie cos? Pewnie w sklepie elektronicznym - no a o co dokladnie sie pytac? Jak ta plytka sie zwie? Znasz moze adres do jakiegos tutka jak to wykonac, ale najlepiej w PL! [edit] Układ 5-12 masz tu: 1396676[/snapback]to co to sa dokladnie te R1 i R2 i P1? to oporniki i potencjometr? Edytowane 18 Kwietnia 2005 przez lookash2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Outlander Opublikowano 18 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 18 Kwietnia 2005 (edytowane) Owszem płytka może być z wytrawianymi ścieżkami, układ zajmje wtedy mniej miejsca i jest bardziej profesjonalnie :) Ale do takiej zabawy polecam posłużyć się płytką uniwersalną najlepiej odrazu powierconą :) Tutoriali musisz poszukać np na elektroda.pl ale nie sądze zeby były potrzebne bo to jest naprawdę proste :) Edyt: ... to co to sa dokladnie te R1 i R2 i P1? to oporniki i potencjometr? 1396692[/snapback] Tak. Masz też podane wartości. Edytowane 18 Kwietnia 2005 przez Outlander Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lookash2 Opublikowano 18 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 18 Kwietnia 2005 Tak. Masz też podane wartości. 1396700[/snapback] Z tego co widze to te wartosci roznia sie od tych podanych przez ciebie! No chodzi mi o to ze u ciebie mialem idealnie podane wartosc np. dla opornikow 200 i 420 omow oraz potencjometr 0 - 14 omow! A na tym schemacie co oznaczaja te wartosci? R1 jest 240 omow, tak? Ale co to jest to 2.2K przy P1 i 1K przy R2? No chce dokladnie wiedziec zeby wiedziec o co mam prosic w sklepie elektronicznym! No i jak bede w elektronicznym to jesli bede sie pytal o plytke drukowana to po prostu mam powiedziec "plytke uniwersalna poprosze"? Cze jakos konkretniej sie to zwie? Musze sie podszkolic w tym temacie bo teraz to noga straszna ze mnie :mur: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Outlander Opublikowano 18 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 18 Kwietnia 2005 Po kolei :D k = K = kilo czyli 1000 :) Potencjometr ma być 0-1k ohm czyli 1000 ohm (nie 0 - 14ohm). Teraz już chyba łapiesz :) Można się jeszcze spotkać z oznaczeniem np "1k5" co znaczy 1500ohm A płytka uniwersalna niema innej nazwy :) Kup wierconą bo lutowanie na styk (powierzchniowo, SMD) jest trudniejsze od lutowania elementów przewlekanych :) PS: Jak bedziesz kupował potencjometr to poproś: potencjometr 1kilo ohm, liniowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lookash2 Opublikowano 18 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 18 Kwietnia 2005 (edytowane) Po kolei :D k = K = kilo czyli 1000 :) Potencjometr ma być 0-1k ohm czyli 1000 ohm (nie 0 - 14ohm). Teraz już chyba łapiesz :) Można się jeszcze spotkać z oznaczeniem np "1k5" co znaczy 1500ohm 1396827[/snapback] No w sumie nie pomyslalem o tym :mur: Jakos tak sobie ubzduralem ze to K to jednostka jak ohm! No... to jakos do konca tygodnia zaopatrze sie w lutownice, plytke, potencjometr i te rezystorki! No i jeszcze potne jakis radiator do przyklejenia! No i WIELKIE dzieki za pomoc :D Edytowane 18 Kwietnia 2005 przez lookash2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralek Opublikowano 19 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 19 Kwietnia 2005 (edytowane) Witam !! Ja również zabieram się za zrobienie rheobusa, tylko że w obudowie po starym CD-Romie, aby kabelki nie latały. Wykorzystałem do tego taki schemat. Czy on jest poprawny ?? Zmodyfikowałem go trochę, aby był bardziej czytelny. Wstawiłęm do niego również włączniki diodę, aby sygnalizowała, czy rheobus działa. Wykorzystam do tego: - potencjometr 2,2 kOhm = 2,5zł - LM 317T = 1,5zł - opornik 270Ohm = 0,10 zł - wtyczka 3pin = 1zł - włącznik hebelkowy = 1,5zł - dioda pomarańczowa = 50gr - pokrętła czarne = 50gr Wszystko zakupiłem na wolumenie :D Dzięki złożeniu tego wszystkiego w całość otrzymam płynną regulację od ok. 1V - 11,5V :) To wszystko :) Wtorek i Środę mam wolną, bo gimnazjaliści piszą egzaminy więc zabieram się do pracy. Potem pochwale się. Edytowane 19 Kwietnia 2005 przez piotralek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Outlander Opublikowano 19 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 19 Kwietnia 2005 Schemat jest prawidłowy :) Daj znać jak wyjdzie, regulacja od ok. 1V - 11,5V to ambitny plan :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralek Opublikowano 19 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 19 Kwietnia 2005 Właśnie chciałem zrobić od 1V bo przy ok. 3~5V wiekszość wentyli nie chodzi :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Outlander Opublikowano 19 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 19 Kwietnia 2005 Właśnie chciałem zrobić od 1V bo przy ok. 3~5V wiekszość wentyli nie chodzi :) 1398351[/snapback] Że co ?? Chcesz od 1V bo przy 3-5V nie chodzą ? :lol: :wink: Pozatym Revolteki chodzą od 2,6V :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralek Opublikowano 19 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 19 Kwietnia 2005 Że co ?? Chcesz od 1V bo przy 3-5V nie chodzą ? :lol: :wink: Pozatym Revolteki chodzą od 2,6V :D 1398806[/snapback] Specjalnie chcę zrobić tak dużą regulację napięcia, żeby nie stosować wyłączników do każdego wentyla :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lookash2 Opublikowano 20 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 20 Kwietnia 2005 Specjalnie chcę zrobić tak dużą regulację napięcia, żeby nie stosować wyłączników do każdego wentyla :) 1399028[/snapback] Ale Outlander nie zdziwil sie ze chcesz zrobic od 1-12V ale dlatego ze napisales takiego suchara: "Właśnie chciałem zrobić od 1V bo przy ok. 3~5V wiekszość wentyli nie chodzi" No jesli od 3~5V nie dzialaja to tym bardziej od 1V nie zadzialaja! Wiesz... 1V to mniej niz 3V :lol: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralek Opublikowano 20 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 20 Kwietnia 2005 Tak, ale jak ustawie na 1V to wentyl się nie będzie kręcił, dzięki czemu nie trzeba stosować wyłącznika każdego potencjometra z osobna :mur: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...