mechl!n Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 15 Kwietnia 2005 (edytowane) Tym razem "na tapetę" wziąłem najpopularniejszą chyba w naszym kraju chłodniczkę do WC- nagrzewnicę od opla (kadeta, astry, omegi, vectry, poldkaCARO i co tam jeszcze). Założenie: wlutowanie gniazd złączek z gwintem 3/8" prostopadle do nagrzewnicy oraz przekształcenie (wizualne) nagrzewnicy w "PRO" chłodnicę. Oto zawartość paczki (mam nadzieję, że ktoś docenia fakt pstrykania tak oczywistych fotek :-) ): Opel, jak opel: Cechą szczególną jest zatkane cyną jedno z "oczek" grila. Wstępne płukanie pozbawiło nagrzewnicę zbędnej zawartości- ropy (!!!) i minimalnej ilości kamienia. Tej nagrzewniczki rozlutowywał nie będę- HARRISONy mają na tyle szczególną budowę (kanały "robią" jednocześnie za lamele, cały gril jest lutowany) że próba odlutowania/przylutowania pokrywy zbiorniczków mogła by zakończyć się ich rozszczelnieniem. To RAZ. A DWA- po ucięciu rurek looknąłem do wnętrza- czyściutko. Być może sprawdza się zapodana przez kogoś (sorki- nie pamiętam kogo) teoria o czystości niemieckich nagrzewnic... Jako że rurki mocowane są w pokrywach zbiorniczków "lutem twardym" (stanowią ich integralną część- być może zgrzewanie w temp topnienia mosiądzu zbiorników i rurek połączyło je) i wylutowanie ich nie wchodziło w grę (zero cyny) w ruch poszedł brzeszczot. Jeden z otworów powiększyłem kamykiem (mała średnica) szlifierskim montowanym w wiertarce (oj muszę wymienić w niej szczotki- zaczęła niedomagać biedulka). Wlutowanie rurki i nagwintowanie jej to tylko formalność ;-) : Tutaj widać drugi otwór przygotowany do zalutowania (gdzieś zgubiłem pięciogroszówkę ;-) ): A po co będę go zalutowywał? Aby utrudnić sobie pracę gniazdo z gwintem nie wlutuję w miejsce po rurce- chcę, żeby gniazda rozmieszczone były symetrycznie względem osi nagrzewnicy (w oryginale rurki nie są symetryczne). Dlatego powiercę nowy otwór a ten zalutuję. Będzie z tym trochę roboty bo nowy otwór będzie "zachodził" na ten oryginalny... Pięciogroszówka będzie musiała przyjąć kształt półksiężyca. I jeszcz coś co tygrysy lubią najbardziej- zaczątek "lusterka": Nadanie "oplowi" błysku nie stanowi problemu. Kwestią otwartą pozostaje jak długo przetrwa on w takim stanie... Miedź, więć i mosiądz "lubi" reagować z tlenem (a może azotem (?)- w każdym razie z powietrzem) co niesie za sobą fakt śniedzenia, utleniania i matu- m.in. dlatego właśnie maluję (jak i np. producent seri BI) swoje chłodniczki. Można ewentualnie psiknąć lakierem bezbarwnym... Ale nie ja :-). - CDoN - Edytowane 5 Maja 2005 przez mechl!n Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trovao Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 15 Kwietnia 2005 zapowiada sie kolejny kozak-nagrzewka ;) ps. jak zamiezasz usunac ta cyne z finów ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechl!n Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Hehe- to by dopiero było (gdybym usunął jakoś tą cynę)! Prawdopodobnie rozszczelnił bym cały gril. Może mi się tylko zdawa, ale lamele polutowane są w ten sposób, że mają kontakt z wodą- stanowią jednocześnie kanały. "Ruszenie" tego niechybnie spowoduje przecieki... IMO oczywiście- jeśli może niech wypowie się ktoś, kto widział przekrój grila. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NAZIR Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 15 Kwietnia 2005 (edytowane) Nie zdawa Ci się mechl!n - takoż jest jako i powiadasz. Widziałem poćwiartowanego kadeciaka. Po usunięciu owej cyny z nagrzewnicy zrobiła by się sterta blaszek. Edytowane 15 Kwietnia 2005 przez NAZIR Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechl!n Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 15 Kwietnia 2005 A jednak. Dzięki za potwierdzenie moich przypuszczeń dobry człowieku :-) . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trovao Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 15 Kwietnia 2005 OK, czyli palnik odpada ... ale moze jakiś inny sposób ? ( wiertło dentystyczne :D , albo taka cieniutka koncowka do "dremelka" ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechl!n Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Może i dało by radę- ale po co? Cyna jest na głębokości około 5mm- "później" czysta miedź. Zresztą i tak całość będę malował więc cyny widać nie będzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trovao Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 15 Kwietnia 2005 (edytowane) bo to zawsze 0,0001% wydajnosci mniej ;) ps. to moze jeszcze zapytam czy bedziesz ja robił na wzór tego fiaciora ? czyli blaszki z boki itp ? Edytowane 15 Kwietnia 2005 przez Trovao Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechl!n Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 15 Kwietnia 2005 (edytowane) Wiedziałem że ktoś prezentował fotki kanałów w "oplu"- nie wiedziałem tylko kto- dzięki kalwero. Tak- chłodniczka będzie robiona na fiaciorową modłę. Powierciłem już drugi otwór- wystarczy zlutować i nagwintować: Edytowane 5 Maja 2005 przez mechl!n Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fipa Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 15 Kwietnia 2005 IMO rob bez tych blaszek po bokach... ewentualnie mozesz sprobwac zrobic jakies mocowania do wentylów, albo shroud'a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
[hS.4f] Logan Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 15 Kwietnia 2005 moze pomaluj na czarno jak fiata, nic nie bedzie sniedziec a i na allegro sie ponoc podobal. sobieskich nie widac:] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
el_gringo_dado Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 15 Kwietnia 2005 mechl!n - jedno takie pytanie. Tą pięciogroszówke to czym ściąłeś że tak wyszła?? Potrzebuje właśnie takie rozwiązanie i jestem ciekaw. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
igomako Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 15 Kwietnia 2005 ja tak 5groszówki tne żyletka... (to nie zart, żeby nie było) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiu15go Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 15 Kwietnia 2005 mechl!n - jedno takie pytanie. Tą pięciogroszówke to czym ściąłeś że tak wyszła?? Potrzebuje właśnie takie rozwiązanie i jestem ciekaw. 1391641[/snapback] Dobry był by pilnik okragły Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kowal_ Opublikowano 16 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 16 Kwietnia 2005 Dobry był by pilnik okragły 1391656[/snapback] albo moneta w imadło i dremelem zeszlifować albo wiertarką z odpowiednio mały kamieniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechl!n Opublikowano 16 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 16 Kwietnia 2005 kalwero -> w moim przypadku nie było możliwe rozwiązanie które zastosowałeś- mój HARRISON ma zbiorniki w kształcie piramid- boki łączą się u góry tworząc krawędź a nie płaszczyznę jak to było w Twojej nagrzewnicy. [hS.4f] Logan -> taki mam plan (malowanko na czarny mat). A że sobków nie widać- moje niedopatrzenie ;-) . el_gringo_dado -> najpierw przylutowałem monetę, nawierciłem wiertłem otwór który następnie powiększyłem kamieniem szlifierskim montowanym w wiertarce. Można zrobić to inaczej- moneta w imadło i pilnik okrągły. fipa15 -> blaszki boczne będą- przykładałem je prowizorycznie i elegancko to wygląda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
donulung Opublikowano 16 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 16 Kwietnia 2005 Chcecie pomalować na mat Harrisona? :blink: Toż to profanacja! Błyszczący niczym złoto Harrisonik to klasyka WC, pomalowany straci swój niepowtarzalny urok. :wink: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
narcyz Opublikowano 16 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 16 Kwietnia 2005 Tego sie nie dowiesz, dopoki nie zobaczysz efektu koncowego :-P Jak narazie tez sobie nie wyobrazam Harrisona na czarny mat, ale chetnie zobacze :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
99tomcat Opublikowano 16 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 16 Kwietnia 2005 Ja tam osobiście nie rozumiem zachwytów nad nagrzewnicami błyszczacymi sie jak psu klejnoty... Zresztą i tak niepolakierowane to zaśniedzieje-osobiście wole jakis sensowny kolorek np. czarny- ale niekoniecznie mat.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaminski99 Opublikowano 16 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 16 Kwietnia 2005 Jakie wymiary ma popularny kadeciak ?? Pytanie drugie: mechl!n jak robisz te miedziane rurki gwintowane ?? Jakie średnice co ma itd. Zdradź troszkę tajemnicy:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiu15go Opublikowano 16 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 16 Kwietnia 2005 Jakie wymiary ma popularny kadeciak ?? Pytanie drugie: mechl!n jak robisz te miedziane rurki gwintowane ?? Jakie średnice co ma itd. Zdradź troszkę tajemnicy:) 1393535[/snapback] Zeby nagwintowac rurke na gwint 3/8" musi ona mies srednice 15mm wewnetrzna i co najmniej 17mm zewnetrzna inaczej gwint przebije sie przez rurke Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
finalcell Opublikowano 17 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Kwietnia 2005 czym wy polerujecie ja sie starałem i moja tak ładnie nie błyszczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
donulung Opublikowano 17 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Kwietnia 2005 czym wy polerujecie ja sie starałem i moja tak ładnie nie błyszczy 1393794[/snapback] Najpierw wygładzasz papierem ściernym, potem pasta "Automax". Dla zachowania efektu można na koniec przetrzeć pastą "Kiwi" do czyszczenia i konserwacji mosiądzu. :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechl!n Opublikowano 28 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 28 Kwietnia 2005 (edytowane) Dokonałem zdumiewającego odkrycia ;-) - mój kadet (jak i wiele innych harrisonów które widziałem w necie- choć nie jest to zasada) jest asymetryczny: na każde przejście przypada różna ilość kanałów... Ciekawe czemu miało to służyć- a pewnie miało skoro tak zaprojektowali to fachowcy: Tutaj gniazda już polutowane i na próbę wkręcone choiny: Boki harrisa już oblachowane: Po wstępnym szpachlowaniu nagrzewniczka wygląda nadwyraz ochydnie- czekajta jednak końca: - CDoN - Edytowane 8 Czerwca 2005 przez mechl!n Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NAZIR Opublikowano 28 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 28 Kwietnia 2005 mechl!n, jak robisz te "otuliny" rurek? Zakładasz na nie coś, czy one są najpierw oszpachlowane i oszlifowane na okrągło? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiu15go Opublikowano 28 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 28 Kwietnia 2005 (edytowane) mechl!n, jak robisz te "otuliny" rurek? Zakładasz na nie coś, czy one są najpierw oszpachlowane i oszlifowane na okrągło? 1416121[/snapback] wyglada jak rurki PCV Edytowane 28 Kwietnia 2005 przez Misiu15go Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechl!n Opublikowano 28 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 28 Kwietnia 2005 To rurki PCV- z takich robi się "nowoczesne" instalacje wodociągowe w domu. Są różne średnice- do tego kolanka, trójniki i takie tam... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniakalny Opublikowano 29 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 29 Kwietnia 2005 czy ktos wie od jakiego samochodu jest harrison w miejsce CD!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Małkoś Opublikowano 30 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 30 Kwietnia 2005 (edytowane) A te oblachowanie to z jakiej blachy i jak to przymocowałeś. Bo bardzo ładnie poprawia taka blaszka wygląd. Jak nie za dużo z tym roboty to bym też tak zrobił. Edytowane 30 Kwietnia 2005 przez Małkoś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechl!n Opublikowano 30 Kwietnia 2005 Zgłoś Opublikowano 30 Kwietnia 2005 Blaszka miedziana. Ze względu na specyficzną konstrukcję harrisonów bałem się lutowania (potencjalne rozszczelnienie). Dlatego przykleiłem ją jakimś dwuskładnikowym klejem do metalu. Co za tym idzie blaszka nie musiała być miedziana- i tak będzie malowana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...