Feluke Posted April 26, 2005 Report post Posted April 26, 2005 am, a czy bez wachanie można mieszać olej z ropą? nic się nie tego? 1412206[/snapback] Mixol tylko. Nie zadne oleje silnikowe. ;) Kaminski99 trzeba by zobaczyc jak to sie bedzie zachowywac. :D ps. W Rzeszy warsztat ma obowiazek powiadomic odpowiednie sluzby jesli w czasie naprawy stwierdzi, ze auto jezdzi na opale i ma sie wtady duuuze problemy. Stwierdzic to nie problem, bo opal ladnie barwi uklad paliwowy na rozowoI co ci zrobia?? Jezeli w baku bedziesz miec czysty ON to moga ci naskoczyc nawet jak bedziesz miec pompe w czerwone plamki. Mowisz ze nie wiesz skad sie to wzielo i ze zawsze tankujesz ON a co oni tam dolewaja to ty nie wiesz. ;) Ten link ktory podales to wlasciciel chyba naprawde nie wie co leje do baku na stacjach Orlenowskich. ;) Podobnie jest z R Gdanska. Na wylotowce z Gory Kalwarii jest stacja. Jak sie tam z ojcem zatankowalismy to wyszlo nam ze samochod pali 11l. :blink: :blink: Przy ciagnieciu przyczepy w wakacje spalanie nie przekroczylo 8l. :? Jak ktos czuje samochod to dobrze wie kiedy zatankowal paliwo a kiedy jakies gowno. Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
tukamon Posted April 26, 2005 Report post Posted April 26, 2005 am, a czy bez wachanie można mieszać olej z ropą? nic się nie tego?imo OO mocno rozni sie od ON ale coz, zalozmy ze tak nie jest, wtedy chyba nic nie powinno sie stac, policz tylko ile musisz dolac tego super_uber_hax_plynu _co_robi_czary_OO->ON i smigaj, efekt bedzie jak po wymieszaniu 2 roznych browcow, smak sie zmieni ale po glowie dalej tak samo da ;) Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
DziubekR1 Posted April 26, 2005 Report post Posted April 26, 2005 Sory za OT, ale jak sobie przeczytalem ten temat to naprawde nie moge wyjsc z podziwu czego to polak nie wymysli :D :D :D . Chodzi mi np. o te dwa baki, jeden dla nas, a jeden dla "mundurowych" :D Kurde, nie zdziwie sie jak niedlugo polacy beda podprowadzac prad z tramwaju :D Pamietam scene z jakiegos polskiego serialu, chyba Alternatywy 4, jak lokatorom odcieli ogrzewanie, to podstawili sobie lokomotywe pod klatke schodowa i juz mieli ogrzewanie :D :D :D Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
osek Posted April 27, 2005 Report post Posted April 27, 2005 czyli niby bez problemu można do oleju opałowego np przed przeglądem zalaż cały bak ropą.... ? ten miksol czy jak to sie tam wabi- dużo kosztuje? y- nie było pytania- sam sie przejde do sklepu ; P Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Galago De Codi Posted April 27, 2005 Report post Posted April 27, 2005 Nie znam sie na samochodach ale a propos naszych podatków i ulic. Mieszkam w miejscowosci gdzie firma wykonująca naprawy ulic (niby są przetargi) jest tak mocno spoinowacona z politykami i urzędami ze mozna mówic o wielkim rodzinnym interesie. Pozkazcie mi miasta w których tak nie ma... Do rzeczy... ile kosztuje naprawienie drogi?? Przeciez 30% naszej kasy idzie na utrzymywanie tych zakladów. Bo zamiast wymienic CAŁĄ NWIERZCHNĘ to tną i wlepiają te kawałki. Moja kumpela zaprosila z francji kolesia na wakacje - to sie pytal czy te kwadraty na drogach to jakas sztuka miejska :mur: Jak tną i wlepiają - to nie mogą zwiększyc podpory z cementu i kamieni - a to jest główny problempolskich dróg. Pozatym wlepki mają inną gęstosc i pomiędzy je a wlasciwą warstwę asfaltu wchodzi wilgoc i dochodzi do korozji nawierzchni... Gdy ktos jest biedny to potrafi oszczedzac, a jak nie potrafi to albo debil albo ma w tym jakis interes.. (nie uwazam naszych polityków za debli..) Wytlumaccie mi jak po największej inwestycji mojego miasta w rondo z sygnalizacją swietlną (wygrala jakas firma przetarg - znów rodzinka) sygnalizacja nie działa ... a na rondzie tygodniowo z 2- 3 stluczki... Niech się odp*** co kto do baku wlewa... bo ja im nie wyliczam jak za moje pieniądze POLECIELI (benzyna do samolotów moze miec 3x wiecej oktanów i tyloe smao drozzsza jest) na pogrzeb Papieza - i zgrywali wielce poprawnych i wierzących katolilków. Jezus mówil - wyjmij slomkę z oka blizniego, ale najpierw belkę ze swojego oka... (I Belkę z politykie - taka mała analogia).. Moja siostra nie moze dostac lekó na bialaczkę a piepszone poltyki sobie kupują samochodziki, bo 2 - 3 letnimi nie będa jezdzili... Przekręt rodzi przekręt, jeszcze nie widzialem zeby do UM wygrała inna firma niz "jedyna poprawna" na dostawy sprzętu... Jedyne co mozna wygrac to przetarg ze szpitalami.. co odradzam , bo firma w któej pracuję czekała ROK na zapłacenie ok 2000 tysiecy złotych za art ekspoatacyjne. A Gł ksiegowy szpitala powiedzial ze jak chcemy to mozemy mu skoczyc i najwyzej ich zaskarzyc.. (Ps.. a propos szpiatali i lekarzy - jak macie farmaceutę to spytajcie jaki lekarz jakie leki wkolko przepisuje chorym... moze tez będa wiedziec ile dostaje kasy za program lojalnosciowy od hurtowni farmaceutycznej... bo jak apteka dobrze kupi, to znam przypadki gdzie ludzie notebooki dostawali, a to ze mgr. Farmacji ma cała kuchnię, wszystko z AGD za FREE to juz inne tematy.. byleby wcicnąc ten lek a nie innny.. a propos przysięgi hipokratesa...) Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
goldenSo Posted April 27, 2005 Report post Posted April 27, 2005 @Feluke Ja tankuje (Tzn mój Ojciec) na orlenie i samochód spala 12l w mieście (SMOK i tyle) 2 lata temu tankowaliśmy na R gdańskiej, wyszło jakieś 15-18l/100 Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Sou Posted April 27, 2005 Report post Posted April 27, 2005 kumpel dolewa cos jak mixol ale chyba nawet sam to robi zeby jeszcze taniej wyszlo :D I szafa gra;] Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
fipa Posted April 27, 2005 Report post Posted April 27, 2005 czyli niby bez problemu można do oleju opałowego np przed przeglądem zalaż cały bak ropą.... ? ten miksol czy jak to sie tam wabi- dużo kosztuje? y- nie było pytania- sam sie przejde do sklepu ; P 1413397[/snapback] 7-10zł za litr w zalezności od miejsca zakupu Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
osek Posted April 27, 2005 Report post Posted April 27, 2005 jeszcze jedno pytanie do tego mixolu... kolejne... czy to musi być to? bo jak dobrze jaże- jest to olej, ta? i są jakieś odpowiedniki- lepsze? Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
fipa Posted April 27, 2005 Report post Posted April 27, 2005 Tak, to jest olej. Są lepsze odpowiedniki, ale do opały imo nie potrzebne. Ja swoim Suzuki RG80 jeżdże na 'sztilu' (olej do spalinowych, dwusuwowych kosiarek do trawy), tyle, że on kosztuje 5zł za 100ml. Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
osek Posted April 27, 2005 Report post Posted April 27, 2005 o, też bym sie tym Twoim pobujał : P ile idzie? ;] czyli ten mixol styka, tak? przejdzie. Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
ridczak Posted April 28, 2005 Report post Posted April 28, 2005 ... I co ci zrobia?? Jezeli w baku bedziesz miec czysty ON to moga ci naskoczyc nawet jak bedziesz miec pompe w czerwone plamki. Mowisz ze nie wiesz skad sie to wzielo i ze zawsze tankujesz ON a co oni tam dolewaja to ty nie wiesz. ;) Ten link ktory podales to wlasciciel chyba naprawde nie wie co leje do baku na stacjach Orlenowskich. ;) Podobnie jest z R Gdanska. Na wylotowce z Gory Kalwarii jest stacja. Jak sie tam z ojcem zatankowalismy to wyszlo nam ze samochod pali 11l. :blink: :blink: Przy ciagnieciu przyczepy w wakacje spalanie nie przekroczylo 8l. :? Jak ktos czuje samochod to dobrze wie kiedy zatankowal paliwo a kiedy jakies gowno. 1412670[/snapback] Co ci zrobia? Dowala kare i tyle. Musisz udowodnic, ze tankujesz tylko ON, a to jest praktycznie niemozliwe, wiec bulisz niestety (kolorek wnetrza silnieka przemawia przeciwko tobie). I ty mozesz im naskoczyc. Nikogo nie interesi, ze ty "nie wiesz" skad to sie wzielo. Ja leje na orlenie prawie zawsze (jeszcze JET ostatnio na Bielanach nowy) i nie mialem jeszcze problemu. A juz prawie 100.000 przejechalem. Tylko, ze leje na Orlenach duzych, a nie dupiatych P-Plockiej, czy malych ajencyjnych. Co do opalu, to dalej twierdze, ze do nowych silnikow (CR itp.) sie nie nadaje. A starsze czemu nie, tamu juz nic nie zaszkodzi (no, odbarwiany OO kwachem moze da rade). :rolleyes: Sumujac, majac starsze auto, lepiej lac OO + dodatek smarujacy niz tani ON z podejrzanej stacji. Majac samochod nowszej generacji, gdzie nowa pompa wtryskowa (elektroniczna) kosztuje nierzadko > 10.000pln tylko duze i sprawdzone stacje. Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
osek Posted April 28, 2005 Report post Posted April 28, 2005 (edited) zgadzam sie z poprzednikiem.. tylko myślicie że im zależy? mnie sie wydaje- dostanie kase za zrobienie i tyle, bo wątpie aby dostawali jakiś nagrody za sypanie innych ;] ja mimo wszystko jestem w komfortowej sytuacji, zaufanego mechanika nie trudno mi znaleźć ; ) a takie pyatnie- czy OO można lać spokojnie do np golfa3 1.9td/tdi ? i jeszcze jedno- duża różnica jest między td a tdi? ;] EDIT: i jeszcze jedno- co powiecie o tych golfach 3? jeśli chodzi o awaryjnośc? Edited April 28, 2005 by osek Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
BiAłY Posted April 28, 2005 Report post Posted April 28, 2005 To i to poprostu bezpośredni wtrysk...http://www.insomnia.pl/temat167556/ Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
adas01 Posted April 28, 2005 Report post Posted April 28, 2005 (edited) To i to poprostu bezpośredni wtrysk...1415877[/snapback] ojoj chyba coś nie bałdzo, w ogóle w tym linku co podałeś bałagan z deka panuje, tylko kilka wypowiedzi jest na temat w golfie 3 dokładnie: 1. diesel z wtryskiem pośrednim (1Y) 64KM - stary typ, spali raczej wszystko podobne do ON i OO - literka D 2. diesel z wtryskiem pośrednim doładowany (AAZ) 75KM - jw. TD 3. diesel z wtryskiem bezpośrednim (1Z) 90KM oraz (chyba AFN) 110KM - TDI/TDI potrzeba dużo odwagi żeby nalać OO :rolleyes: - jak to ktoś zorientowany napisał na forum vwgolf.pl na pytanie >>czym różnią się td od tdi<< - "w zasadzie ich jedyne podobieństwa to typ spalanego paliwa oraz pojemność skokowa" jeśli myślisz o opale to tylko punkty 1 i 2 ps. słyszałem że coraz częściej trzepią też osobówki, a oprócz mandatu od kontroli możesz dostać też wyrównanie podatku i domiar od skarbówki, wtedy to się w ogóle przestaje opłacać... kwestie moralno - prawne zostawiam oczywiście. pozdr. Edited April 28, 2005 by adas01 Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Galago De Codi Posted April 28, 2005 Report post Posted April 28, 2005 Wicie co najlepiej to rozpocznijmy akcje "Adoptuj dziurę w ulicy" bo nie wiem na co ida te nasze podatki drogowe... Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Reaper Posted April 28, 2005 Report post Posted April 28, 2005 Ja wale ostro na opale (silnik - legendarny 200D w Mercedesie 190) i nic sie nie dzieje. Tzn zalezy, czy dorwe gdzies opal, jesli nie dorwe to leje ON. Jak narazie chodzi jak zyletka (auto ma 160k przebiegu) Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
osek Posted April 28, 2005 Report post Posted April 28, 2005 (edited) ojoj chyba coś nie bałdzo, w ogóle w tym linku co podałeś bałagan z deka panuje, tylko kilka wypowiedzi jest na temat w golfie 3 dokładnie: 1. diesel z wtryskiem pośrednim (1Y) 64KM - stary typ, spali raczej wszystko podobne do ON i OO - literka D 2. diesel z wtryskiem pośrednim doładowany (AAZ) 75KM - jw. TD 3. diesel z wtryskiem bezpośrednim (1Z) 90KM oraz (chyba AFN) 110KM - TDI/TDI potrzeba dużo odwagi żeby nalać OO :rolleyes: - jak to ktoś zorientowany napisał na forum vwgolf.pl na pytanie >>czym różnią się td od tdi<< - "w zasadzie ich jedyne podobieństwa to typ spalanego paliwa oraz pojemność skokowa" jeśli myślisz o opale to tylko punkty 1 i 2 ps. słyszałem że coraz częściej trzepią też osobówki, a oprócz mandatu od kontroli możesz dostać też wyrównanie podatku i domiar od skarbówki, wtedy to się w ogóle przestaje opłacać... kwestie moralno - prawne zostawiam oczywiście. pozdr. 1415967[/snapback] o fak- dobrze że napisałeś mi o tym tdi... bo 90 koni mnie bardziej zachęcało... jedno ale... eh- mógłbyś to uzasadnić? : ] jeśli chodzi o skutki prawne, to zbytnio zlewam na to, mieszkam w małym miescie, ale i tak myśle poważnie nad tym "drugim bakiem" dużo roboty nie jest ; P dla chcącego... EDIT: Jeśli chodzi ci o olej napędowy to jak go wymieszasz z OO to powstanie tzw. Pomarańcza czyli całość po wymieszaniu bedzie miała kolor pomarańczopwy. Jak bedziesz mial w baku troche ON i nalejesz OO to tesz powstanie pomarancza i taki lotny oodział urzedu celnego ( bo tylko on moze kontrolować zawartość baku) bedzie mial pewność ze lales OO i ci da mandacik ( z autopsji <_< ) 1416171[/snapback] rozchodziło mi sie o to, czy niesie to za sobą jakieś skutki negatywne, czy cos w tym stylu?czy gorsza to jest taka mieszanka OO z ON czy to nie ma znaczenia? jak już pisałem- odpowiedzialnośc pomińmy. ;] Edited April 28, 2005 by osek Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
kilobajt Posted April 28, 2005 Report post Posted April 28, 2005 am, a czy bez wachanie można mieszać olej z ropą? nic się nie tego? 1412206[/snapback] Jeśli chodzi ci o olej napędowy to jak go wymieszasz z OO to powstanie tzw. Pomarańcza czyli całość po wymieszaniu bedzie miała kolor pomarańczopwy. Jak bedziesz mial w baku troche ON i nalejesz OO to tesz powstanie pomarancza i taki lotny oodział urzedu celnego ( bo tylko on moze kontrolować zawartość baku) bedzie mial pewność ze lales OO i ci da mandacik ( z autopsji <_< ) Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Mutos Posted April 28, 2005 Report post Posted April 28, 2005 czyli niby bez problemu można do oleju opałowego np przed przeglądem zalaż cały bak ropą.... ? ten miksol czy jak to sie tam wabi- dużo kosztuje? y- nie było pytania- sam sie przejde do sklepu ; P 1413397[/snapback] Miksol a dokladniej MIXOL "S" z Rafinerii GdaDsk kosztuje na stacjach beznynowych JET 9,99. Orlenowski MIXOL kosztuje ok 13 zl w detalu. Czasem mozna znalezc polsyntetyczny odpowiednik Orlenu - 2T. Ma on rozowy kolor i jest dlatego zwany "malinka". A tak swoja droga Mixol jest olej do dwusowowych silnikow z zaplonem iskrowym a nie nie diesli ;) Chyba mi nie wmowiecie, ze moj Trabant to diesel ;) Chociaz w pracy na codzien mam do czynienia z wysokopreznymi dwutaktami ;) Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
adas01 Posted April 28, 2005 Report post Posted April 28, 2005 o fak- dobrze że napisałeś mi o tym tdi... bo 90 koni mnie bardziej zachęcało... jedno ale... eh- mógłbyś to uzasadnić? : ] 1416140[/snapback] no co do głębszej techniki to mało się znam, wiem tyle, że większe sprężanie oraz bezpośredni wtrysk powodują, że silnik jest dużo bardziej czuły na dziadowskie paliwo, pompa wtryskowa do TDI potrafi ponoć i ze ~3k kosztować - to już trzeba duuużo wyjeździć żeby się zwróciło :blink: Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
mlun Posted April 28, 2005 Report post Posted April 28, 2005 A czy zamiast mixola można lac luxa??Wkoncu to tez jest olej do 2T a jest teoche tanszy i podobno lepiej smaruje niz mixol?? Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
osek Posted April 29, 2005 Report post Posted April 29, 2005 eh, czyli naprawde musze zrezygnować z tych 90kucy? ;/ kurna, szkoda ;/ jesteś o tym przekonany, tak? Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
fipa Posted April 29, 2005 Report post Posted April 29, 2005 A czy zamiast mixola można lac luxa??Wkoncu to tez jest olej do 2T a jest teoche tanszy i podobno lepiej smaruje niz mixol?? 1416455[/snapback] Wez czlowieku daruj sobie takie kombinacje. Ja rozumiem,. ze czlowiek chce zaoszczedzic lejąc OO, ale zeby jeszcze probowac kombinowac z luxem? Szkoda Ci 2zł? Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
osek Posted April 29, 2005 Report post Posted April 29, 2005 na innym forum piszą że niby można lać w tego TDI,ale jakoś niezbyt są wiarygodni... kurna, jest ktoś obeznany?! bo naprawde będe żałował że kupie TD z 15stoma końmi mniej.... Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Kwiecień Posted April 29, 2005 Report post Posted April 29, 2005 Zawsze można chipa zapodać. I będziesz miał to 90 a może nawet więcej kucyków. Ale koszt takiej operacji... 1500 - 2000zł. Czyli lepiej kupić TDI i nie pier... się z żadnym opałem itp. Prawde mówiąc wątpię w opłacalność kupowania OO zamiast ON. Kumpel lał go przez jakiś czas do Golfa III 1.9TD, mówi że różnicy nie było żadnej, poza spalaniem. Na OO palił jakiś litr więcej. Do tego dochodzi ryzyko że cię mogą złapać i słono zapłacisz. Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
osek Posted April 29, 2005 Report post Posted April 29, 2005 (edited) Zawsze można chipa zapodać. I będziesz miał to 90 a może nawet więcej kucyków. Ale koszt takiej operacji... 1500 - 2000zł. Czyli lepiej kupić TDI i nie pier... się z żadnym opałem itp. Prawde mówiąc wątpię w opłacalność kupowania OO zamiast ON. Kumpel lał go przez jakiś czas do Golfa III 1.9TD, mówi że różnicy nie było żadnej, poza spalaniem. Na OO palił jakiś litr więcej. Do tego dochodzi ryzyko że cię mogą złapać i słono zapłacisz. 1417330[/snapback] a wiec ; ) o mandat- to sie nie matwie..... co do czipa... to pomału, też kiedyś miałem zamiar.... kumpel w takim aucie twierdzi że z 90 do 120 koni mu doszło... co mi sie nie bardzo chce wiezyć... (na hamowni nie był) ale szczegół ;] koszt 1400- nawet.... za opał by mi przyszło płacić jakieś 1.8-2 zeta.... ale prawdopodobnie będę lał rope- za 2.60 ;] i chyba nie zrezygnuje z tego TDI.... ale nie wiecie czy ten TDI przeżyje, nie? EDIT: dusze tak ciąge o tego TDI i opał, bo nóż ropy nie będzie, i wydpadałoby wtedy tani opał.... więc co powiecie? ;] przeżyje on z opałem? Edited April 29, 2005 by osek Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Mutos Posted April 29, 2005 Report post Posted April 29, 2005 Lux to przezytek i syf. Jesli juz kobinujecie to MIXOL "S" - on sam sie miesza z paliwem Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
mlun Posted April 29, 2005 Report post Posted April 29, 2005 Ja pytałem czysto teoretycznie bo sam nie jeżdzę nawet samochodem a pamiętam poprostu ze było cos takiego jak lux i tyle. Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Mutos Posted April 29, 2005 Report post Posted April 29, 2005 No to Ci od razu powiem, ze LUX byl uzywany baaardzo dawno temu - trzeba bylo tego lac od cholery, kopcil jak glupi i robilo sie od niego mnostwo nagaru w silniku. Zostal on zastapiony MIXOLEM ktory mial lepsze wlasciwosci smarujace i osadzalo sie od niego mniej nagaru, ale ciagle trzeba go bylo mieszac z paliwem. W koncy zostal wynaleziony MIXOL "S" ktorego wystarczylo dolac do paliwa - mieszal sie sam. Pozniej powstaly wersje polsyntetyczne ktore generuja jeszcze mniej nagaru, ale to nie to samo, bo nie ma niebieskiej chmury ;) To tyle jezeli chodzi o historie MIXOLU ;) Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...