Jump to content
berkut

Prawo Jazdy

Recommended Posts

@Shantillas

Kumpel tylko na okreś ~1,5 miesiąca, ale jest już w Polsce i ma ze sobą tylko ten DL.

Hmm jak na 1,5mca to moze na tym smigac u nas. Jest rezydentem USA wiec moze na tym u nas jezdzic przez miesiac czasu od daty przylotu. Nie moga zas obywatele polscy, ktorzy nie maja obywatelstwa amerykanskiego. Sa stalymi rezydentami naszego kraju, stad musza posiadac polskie dokumnety.

Wyrobienie polskiego PJ moze sobie darowac bo znajac zycie moze to zajac do mca czasu.

Edited by Shantillas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Słyszałeś nie słyszałeś tak muszą robić bo inaczej fail. Też tak robiłem teraz mogę sobie robić z biegami co chce. A co do jazdy na luzie to nie lubie tak jeździć.

dobre macice tam swoje bajki....

 

jadac np 4 i widze, ze mam zielone to musze na 2 redukowac? no nie badzcie smieszni, co to za zasada...

 

nie wiem, u mnie to chyba nikt nie zwraca na egzaminach na biegi...do skrzyzowania praktycznie zawsze dojezdzam bez zadnej redukcji, po zatrzymaniu od razu 1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie słuchaj ich takich cydów jeszcze nie słyszałem o tej redukcji,może żle zrozumieli przesłąnie tego bo o redukcji to się mówi gdy zapala się czerwone światlo to redukujesz do 2 dojeżdżasz do światał jak najdłużej na biegu i jak czujesz że już są za niskie obroty to dajesz sprzęgło i się zatrzymujesz.Tylko o takim zachowaniu się mówi na egazminie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boże... tutaj nie chodzi o to że widzisz zielone i musisz zredukować. Tutaj chodzi o skręty.

 

Tylko o to. Redukować musisz przy skręcie. No chyba że talenty na 4-ce eLką w zakręty wchodzą to powodzenia na egzaminach ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiadomo jak jedziesz prosto to nie redukujesz... Bo to głupie by było... A przy skręcaniu zawsze redukuję. Na 2. Chyba że skrzyżowanie dobrze widoczne i nie pod katem prostym , bez przejsc dla pieszych, bez swiatel, mam pierwszenstwo, to sie czasem na 3 przejedzie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@futureman: EuroTEST 2007 - dodam tylko że program zawiera bazę pytań z państwowego. Zresztą co tu dużo gadać - te same obrazki, pytania, wszystko. Na państwowym tylko się troszkę różni interfejs... Od biedy jakbyś nie mógł znaleźć to wrzuce na serwer bo to coś 12MB zajmuje...

 

 

Co do teorii to od razu mówie - obciach nie zdać ;)

 

Bleh, za 28 minut mam jazdę ostatnią przed egzaminem...

Edited by Sid

Share this post


Link to post
Share on other sites

znalazlem takie cos: Prawo Jazdy Euro Test 2007 tylko slabo z udostepniajacymi ale sie zobaczy co to jest

no i jeszcze takie cos:

Twoje Prawo Jazdy 2007 - Gazeta Wyborcza - Poradnik

 

mysle ze powinno wystarczyc

 

i jeszcze jedno pytanie:

sa pytania z odpowiedziami do wydrukowania jesli ktos zna to chetnie skorzystam albo ma namiary to na PM

thx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daj sobie spokoj z takimi CD, najlepiej wejsc na www.prawojazdy.com.pl i tam przecwiczyc wszystkie pytania i odpowiedzi. Wszystko jest identycznie jak na państwowym i na dodatek uaktualniane. Ja ucząc się na tydzien przed egzaminem z tej stronki zdałem mając 0 błędów, natomiast dzisiaj o 15 ide na praktyczny. Bedzie dobrze :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

EuroTEST wrzuce jeszcze dziś jak nie zapomne.

 

Ale chciałem tu napisać w ważniejszej sprawie. Relacja z egzaminu. Czyli jak ktoś lubi "opowiedz mi swoją historię" niech przeczyta.

 

A więc na 13 miałem egzamin. Pierwsza osoba oblała po 22 minutach jazdy. Po niej był taki koleś, który w 37 minucie jazdy oblał - skręcał w lewo z jednokierunkowej przy prawej krawędzi. Następnie był mój kolega. I tu się schody zaczęły. Wjechał na pachołek i [gluteus maximus]... Po nim taka dziewczyna - wjechała na ten sam pachołek.

 

Po niej ja - wystraszony, ale na luzie. Jade na wprost okej. Do tyłu, boję się pachołka to wolniutko... Wolniuteńko i jeb - zatrzymało mi się. Koniec. Od razu mu się włączył tryb "panika mode". Ręce się trzęsą, nogi też...

Udało się! Jedziemy na miasto. Na początku rondo jakieś i mam zawrócić to jeb kierunkowskaz w lewo... i za to dostałem N'ke, imho niesłusznie... Ale oka, jade dalej i.... Wszystko OK, koleś prosił żebym dynamicznej jechał. Zawracałem z wykorzystaniem infrastruORT: ORT: ORT: ktury, parkowanie prostopadłe przodem gdzie dużo miejsca. Wracając tylko na skrzyżowaniu równorzędnym się zakręciłem troche(co prawda nie wymusiłem, ale nie chciałem jechać, no bałem się :) ). Na koniec zajeżdżam, a egzaminator pisze: [N / P] P P P P P [ N / P ] P P P i tekst taki poważny i miły dla ucha: "Pański egzamin dobiegł końca. Został zaliczony z wynikiem POZYTYWNYM" YEA!

 

Jestem żywym dowodem na to że DA SIĘ zdać za pierwszym razem. Ale podkreślam. Trzeba UWAŻAĆ i MIEĆ SZCZĘŚCIE. I dodam jeszcze że niestety, ale: TAK, TO BARDZO TRUDNE.

 

:)

 

----------------

Tutaj macie linka do Eur0testu

http://sid.dulo.pl/eurotest/eurotest.tar.bz2

Pamiętajcie, że zgodnie z licencją programu mogą go używać jedynie osoby posiadające książki danego wydawnictwa do którego program jest dołączany!

Często się zdarza że ludzie nie mają CD do książek, albo mają CD ze starym eurotestem...

Edited by Sid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli ja natomiast zdam za pierwszym razem to trafię do księgi rekordów :P

Zapisałem się na kurs w OSK w październiku! Od tamtej pory kilka jazd, przerwa z braku kasy, 1-2godz. znowu m-c przerwy i tak do maja. W czerwcu zdałem teorię 0 errorów a 18stego czeka mnie praktyka. L;ką nie jeździłem od jakiś...2 m-cy! 10tego mam jazde po Radomiu, zobaczy się czy jeszcze coś umiem, jak nei to będzie 8dni intensywnego kursu :D I kolejne złotówki out :(

Powiem wam tyle, nie zapisujcie się jak możecie mieć problem z kasą (chodź wiadomo ciężko to przewidzieć) A już najlepsza opcja to takie OSK jak te wspomniane, w których po kilku godzinach zapisują już na teorie. Ja po prostu musiałęm czekać m-c na teorie i po zdaniu kolejny m-c na praktykę, wszystko po wyjeżdżeniu wszystkich godzin :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyciskają z nas pieniądze gdzie się tylko da. Mi się udało, bo mam jeszcze 10 godzin do wyjeżdżenia przed egzaminem i nie muszę dokupywać :)

Dzisiaj byłem w ZORD się zapisać na egzamin - termin na połowę sierpnia. W jednym dniu teoria i praktyka, jakbym chciał osobno to na początku sierpnia teoria i we wrześniu praktyka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pewnie, ze da się zdać za pierwszym razem i to ew cale nie jest trudne, jeśli ktoś umie jeździć i nie zestresuje zda.

ja 1 sierpnia 2006 zdałem za pierwszym razem teorię na kat a i b oraz jazdę kat a i b. Nie było to jakoś super trudne, wystarczyło słuchać co mówi egzaminator i skupić się na jeździe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to u was teoria jest oddzielnie i praktyka oddzielnie ? mowie o egzaminie panstwowym, a nie wewnetrznym.

 

A jakie sa u was samochody? U mnie:

- 4x Corsa C

- 2x Punto II

- 1x Chevrolet Aveo

- 1x Corsa D

 

osobiscie preferuje nowa corse ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No oddzielnie! :/ o państwowym mówię, wewnętrznych w ogóle nie miałem :D

W mojej szkole mieli akurat 2 punciaki, i ze 3 micry.

Jedna ze szkół w mieście ma chyba corsy też.

Chevy? Nice, takim bym chciał pojeździć :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest tak, że kiedyś była oddzielnie teoria i praktyka. Jak zdałeś teorię to się ustalało termin na praktyke. Ja tak miałem. Potem wprowadzili że w jeden dzień, albo jak chcesz to możesz rozdzielnie... A teraz to nie wiem...

 

Hm. W Tychach są Punta i Corsy. Nie wiem dokładnie jakie, pamiętam tylko napisy na Corsie którą m.in. ja jechałem: "1.2 Twinport". Bodajże Corsa C to była...(w Wikipedii wybadałem :D) Swoją drogą bardzo czuła ta Corsa na gaz... Na egzaminie wyło mi z racji tego ze nie chciałem żeby mi zgasło...

 

Chodziłem do takiego OSK, co miało samochody jak na egzaminie, czyli Punto i Corsa. I IMHO to dobre rozwiązanie... I jeździłem raz tym, raz tamtym. Puntem częściej. Ale co tam ;]

 

Teraz jak będę od taty wyłudzał Lanosa to sie zobaczy :D Póki co kilka razy dziennie sprawdzam na stronie Wytwórni Papierów Wartościowych kiedy się pojawi moje prawko =)

Edited by Sid

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie na egzaminie państwowym są tylko Micry :D (Koszalin) Szkoły też mają zakupione Micry, chociaż widzę rzadko jakieś Punto.

Osobiście wolałbym jeździć na kursie i egzaminie Punciakiem. Jakoś lepiej mi się nim śmiga, może to dlatego, że mamy Punto i po lesie :lol: trochę tata dawał mi nim pojeździć parę km, jak jeździmy nad jeziorko. Micra jakoś mi nie "leży" zbytnio :wink:

Ale nie mam co narzekać, bo uczę się Micra i będę Micra na egzaminie jeździł :)

Mówią, że jak umiesz jeździć to wszystkim pojedziesz... co imo jest kompletną bzdurą, bo trzeba parę godzin wyjeździć, żeby poczuć dobrze samochód.

 

Edit:

Na wew. z teorii siadłem przy kompie z klawiaturą taką jak na egzaminie, rozwiązałem parę testów i po wszystkim. Praktyczny normalnie zaczął się na placu, łuk, wzniesienie i na miasto.

Edited by ziomalek

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ziomalek: Miałeś WEWNĘTRZNY praktyczny? Czyli plac+miasto 40 minut? Czy o państwowym już mówisz?

 

Co do samochodu to oczywiście najlepiej zdawać na tym na czym się uczyło. Ale wydaje mi się, że każdym samochodem się może udać :)

 

BTW. Grafika ssie, ale warto zagrać, polecam wszystkim kierowcom bo ciekawe:

http://www.kazdy-moze-przegrac.pl/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


×
×
  • Create New...