Skocz do zawartości
berkut

Prawo Jazdy

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Pigmej

Mnie zawsze uczono że światła gasi się PRZED wyłączeniem silnika ;) i taki nawyk już mam

I zapala PO włączeniu silnika. Również mam takie nawyki. :D 

Tylko nie mówcie że przepisy regulują czy światła mam zapalać przed czy po uruchomieniu silnika? :blink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Pigmej

Nie, ale tak mnie uczono (chodzi o aku zwłaszcza).

No technicznie jest to uzasadnione. Byłem ciekaw czy przepisy to regulują. Ja o takich nie słyszałem.

 

Ale jeśli akumulator jest "zdrowy" i instalacja jest wydajna, to nie widzę problemu. Całą zimę spokojnie przejeździłem, a zapalają mi się światła w aucie jak tylko przekręcę raz klucz. Więc przed zapłonem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, ale tak mnie uczono (chodzi o aku zwłaszcza).

A najdziwniejsze ,że przynajmniej w moim przypadku nie jest to nauka od instruktora tylko od znajomych/rodziny. Samo przeświadczenie że np. światła trzeba włączać po uruchomieniu silnika ma chyba już trochę lat i nie wydaje mi się, że przy współczesnych samochodach miało by to jakąkolwiek różnice. Wydaje mi się że najważniejsze jest, aby złapać jakiekolwiek przyzwyczajenie zapalania/gaszenia świateł i nie zapominać o tym, bo i to drogie(mandaty lub padnięty aku) i niebezpieczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jaka jest roznica w zywotnosci akumulatora, zaleznie czy odpalamy na wlaczonych swiatlach (bo radio i tak sie wycisza) czy wylaczonych? u mnie zapalaja sie automatycznie i nie zwracam w ogole na to uwagi. jesli aku wysiadzie szybciej np. zalozmy o 2 miesiace, to czy warto ryzykowac jazde bez swiatel? :P

 

w poprzedniej furze dosyc czesto mi mrugali, nawet wieczorem :lol:

cos nie tak u mnie z ta pamiecia chyba hehe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w poprzedniej furze dosyc czesto mi mrugali, nawet wieczorem :lol:

cos nie tak u mnie z ta pamiecia chyba hehe

Dobry jest patent, że standardowo po uruchomieniu silnika włączają się światła, i istnieje możliwośc ich wyłączenia jakiś guzikiem czy coś. U siebie mam tryb Auto z czujnikiem zmierzchu... trafione jak kulą w płot. :?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzis mialem praktycznie ostatnia jazde przed ( zostawilem sobie 1 godzine przed samym egzaminem po ciechanowie) a dokladniej plac....No i tak, zaczelem od parkowan , wszystko ok , nastepnie ruszenie ze wzniesienia tez wporzadku, ale na cholernym ku**a luku zaczelem robic bledy( najezdzalem na linie , czasem lusterkiem w pacholek zaje**em itp.) mimo ze wczesniej szlo mi gladko....Macie racje ze stres, egzamin za kilka dni a juz sie cykam ;;/

 

ps. do glowy przychodza mi najrozniejsze pomysly jak np. dac w lape :lol2: walnac cos % przed dla odstresowania :wink: , byleby zdac;p

Edytowane przez _Ran'dall_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Pigmej

a jaka jest roznica w zywotnosci akumulatora, zaleznie czy odpalamy na wlaczonych swiatlach (bo radio i tak sie wycisza) czy wylaczonych? u mnie zapalaja sie automatycznie i nie zwracam w ogole na to uwagi. jesli aku wysiadzie szybciej np. zalozmy o 2 miesiace, to czy warto ryzykowac jazde bez swiatel? :P

Nie ma różnicy praktycznie żadnej. Kwestia jest tylko w tym, czy instalacja jest wydajna. Alternator musi być w stanie doładować akumulator w miarę szybko, mimo maksymalnego nawet obciążenia. A akumulator musi być na tyle duży, by nawet mocno obciążony nie rozładował się nadmiernie nim alternator zacznie go ładować.

 

Dobry jest patent, że standardowo po uruchomieniu silnika włączają się światła, i istnieje możliwośc ich wyłączenia jakiś guzikiem czy coś. U siebie mam tryb Auto z czujnikiem zmierzchu... trafione jak kulą w płot. :?

Najlepszy patent to po prostu przekaźnik samochodowy za 6zł :lol2:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moja corsa ma dopiero 5 tys. przebiegu a od czasu do czasu przy odpalaniu kreci jakies 2 sekundy dluzej, nawet w zime tak nie krecil.

 

zakup niekontrolowany to byl... juz dwa razy w serwisie byla, najpierw wypadl wezyk od spryskiwacza tylniej szyby a teraz wentylator nawiewu halasuje. co najlepsze, powiedzieli zebym przyjechal za dwa miesiace bo wszystkim sie to sypie a w niemczech narazie nie ma i nie wiadomo kiedy bedzie.

 

a jak aso polakierowalo mi elemnty bo mnie obrysowali na parkingu, to chyba po pijaku to robili... mam rok gwarancji i nie zostawie tego, ale z drugiej strony nie mam ochoty sie urzerac. z daleka widac ze dwa rozne kolory, kiedy wrzuce fotke :lol2:

 

zeby ota nie bylo:)

 

@_Ran'dall_ ze stresem trzeba nauczyc sie zyc :P

Edytowane przez kukifas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po własnych "przejściach"

 

Za 1. razem na praktycznym sztres to nic...

Za drugi razem miałem taki dziwny błogi spokój... a po oblaniu totalną olewkę...

Ale to co dzisiaj na trzeciej próbiej przeżywałem... A jeszcze trafiło mi się jako ostatniego w grupie... ponad 1h od planowanej godz egzaminu... pusta sala... człowiek w nerwach... dodatkowe nerwy, że o nim zapomnieli...

A w aucie mimo, że jeździłem może 30min... już powoli zapominam nawet jak jechałem itd...

 

No ale taki sztres... człowiek jak nowy się czuję.

 

Oczywiście 3 próba zaliczona. "Ogólnie całkiem przyzwoicie".

Jedyne N za kiepskie używanie pedałów... Ale do ***** co ma człek zrobić jak przed chwilą (tzn 1h przed egzamem) jeździł Grande Punto na nowym sprzęgle prawie... a ten w egzaminacyjnym to jeden wielki ******. Nie wspominając, że własne 13-letnie auto nie ma tak **** osprzętu.

Po 2-óch zgaśnięciach, 3 ruszeniach z wyjącym silnikiem jakoś rozgryzłem jak tymi resztkami sprzęgła operować.

No ale w sumie... jak człek nauczy się jeździć mając 'pod górkę' to i mu łatwiej później będzie.

 

Ale za to skrzynia biegów mniej chaczyła i cięła się niż w 'nie-egzaminacyjnej-kropce'...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pomoze mi ktos rozczytac co mi TU namazali? instruktor zawiozl mi pamiery w celu ustalenia egzaminu. dzis ide odebrac dowod a oprocz niego i kartki z terminem egzamu wrocil moj wniosek. na kartce z terminem napisane to co w linku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Pigmej

pomoze mi ktos rozczytac co mi TU namazali? instruktor zawiozl mi pamiery w celu ustalenia egzaminu. dzis ide odebrac dowod a oprocz niego i kartki z terminem egzamu wrocil moj wniosek. na kartce z terminem napisane to co w linku.

Podpis na wniosku przed egzaminem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dąbrowa, 7:30 stwailem sie 4min przed czasem :) Czekanie 40min i wkoncu wywolanie. Egzaminator zaje***** :D Zdalem za 1szym razem, jezdzilem moze z 30min. Morda mi sie caly czas cieszy :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli tzw: nic sie nie zmieni... procz tego ze jak zdasz egzamin to dostaniesz ten swistek ktory egzaminator sobie w trakcie jazdy wypelnial.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Neo, za bardzo uogólniasz ;)

Możesz jeździć 25 min jeśli zaliczysz wszystko, a da się spokojnie wyrobić w tym czasie. To dużo zmienia, nie popełnia sie potem ze stresu błędu kilka min przed końcem.

Po 2 nie ma już wszędzie 2 szans - jak z tym znakiem stopu chociażby. To istotne, bo jednak można było się zapomnieć, i myśleć, że się zatrzymało, a jechać z prędkością 1km/h - egzaminator przymknie oko (zależy jaki), teraz nie ma zmiłuj. Aczkolwiek kto wie, może i dalej uprzejmy egzaminator przymknie to oko ... ;)

No i nie wymieniamy wszystkich świateł itd, a już tylko 2 wskazane. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szczerze nie znam nikogo kto przejezdzajac przez znak stop bez zatrzymania nie zostal oblany :) tak samo na strzalce w zielonej przed ktora sie nie zatrzymasz... Sprawa 25 minut jest rzecza jaka byla wczesniej... egzaminator mial dobry humor... kazal Ci zrobic tylko 2 manewry... przejechac 5 uliczek i wrocic na osrodek to spokojnie 25 minut starczalo.. gorzej jak upierdliwy i kazal Ci jezdzic godzine... Pod tym wzgledem zobaczycie ze zmian nie bedzie.

Ja bym sie nie martwil tym wszystkim.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie martwić się nie trzeba :) Czy 40 min na starym czy 25 na nowym, trzeba umieć jeździć i znać przepisy. Ale to myślę, że dobra wiadomość, że można jednak po tych 25 min być spowrotem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja chce w wakacje dorobić kategorie A. Mam nadzieję, że nie będę musiał się bawić w jakieś A2, po dwóch latach A1 i po kolejnych dwóch A.

nie... w tym roku jeszcze nie. Ale powtarzam po raz kolejny.. robic jak najszybciej... jak zaczniesz robic w wakacje.. to papier odbierzesz juz kiedy sezon sie bedzie konczyl i sobie nie pojezdzisz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i tak nie będę jeździł, bo nie mam maszyny. Zależy mi tylko na papierku, aby w razie czego móc od razu wsiąść na moto i i odjechać. Najchętniej jakieś enduro 250ccm ;] W dodatku jestem jedynakiem i matka nie chce sponsorować czegoś, co wg jej spowoduje moją śmierć...więc muszę jeszcze perswadować :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...