Skocz do zawartości
schrader

Grafika W C

Rekomendowane odpowiedzi

Problem jest nastepujacy:

 

Musze napisac niewielka gre (poprowadzenie kulki przez labirynt) w trybie graficznym w C. Nigdy nie tworzylem grafiki w tym jezyku. Moj nauczyciel powiedzial mi tylko - "Zrob to w Borlandzie". To wszystko. Z tad moje pytanie:

 

Czy mozecie polecic mi jakis pozadny manual, lub cokolwiek co moze mi pomoc? Bede wdzieczny rowniez za kilka wskazowek. Nie chodzi mi przy tym o pomoc w napisaniu programu, lecz o kilka porad jak zaczac tworzyc grafike(bardzo prosta: kolka, prostokaty itp.)

 

Przewertowalem internet, lecz jedyne co znajduje to manuale do C++.

 

Z gory dzieki za zainteresowanie

Schrader

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm windows/dos? borland 3.1 ma switny help gdzie masz to wszystko w przykladach. do tego algorytm lazenia i git. ale pamietaj ze pisanie gier nie jest takie jak pisanie zwyklych progsow. jak chcesz to rzuc na pm email to wysle ci taka mala zabawe (programik troche symulujacy autko (widok z gory)) wlasnie rysowany z lini. niestet odpala sie chyba tlyko w tym dosowym borlandzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem jest nastepujacy:

 

Musze napisac niewielka gre (poprowadzenie kulki przez labirynt) w trybie graficznym w C. Nigdy nie tworzylem grafiki w tym jezyku. Moj nauczyciel powiedzial mi tylko - "Zrob to w Borlandzie". To wszystko. Z tad moje pytanie:

 

Czy mozecie polecic mi jakis pozadny manual, lub cokolwiek co moze mi pomoc? Bede wdzieczny rowniez za kilka wskazowek. Nie chodzi mi przy tym o pomoc w napisaniu programu, lecz o kilka porad jak zaczac tworzyc grafike(bardzo prosta: kolka, prostokaty itp.)

 

Przewertowalem internet, lecz jedyne co znajduje to manuale do C++.

 

Z gory dzieki za zainteresowanie

Schrader

1420007[/snapback]

 

Zależy czy pod dos czy pod windows. Jeśli chodzi o dos, to albo wspomniany (dość archaiczny juz borland z biblioteką graficzną. Banalnie prosta do teog celu jest biblioteka Allegro (obecnie chyba w wersji 4.2). Jesto ona naprawdę banalnie prosta w użyciu i dostępna pod większośc popularnych kompilatorów mn. DJGPP, VC, BB...

 

Sam algorytm chodznia po labiryncie też jest prosty. Tzn. zasadza "zawsze w prawo". Idziesz do napotkania pierwszego rozwidlenia, skręcasz w prawo, jeśli ślepa ulczka wracasz , skręcając w prawo we wszystkich rozwidleniach.

(nie wiem czy to dobzre opiałem, nie mam talentu dydaktycznego )

Pozdrawiam!

 

Aha alegro jest na www.allegro.cc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...