mechl!n Opublikowano 3 Maja 2005 Zgłoś Opublikowano 3 Maja 2005 (edytowane) Przyszedł czas na "królową" nagrzewnic wywołującą ostatnimi czasy na forum burzliwe dyskusje- ŁADĘ. Cel modyfikacji- pozbyć się stali w postaci śrub i wewnętrznych podkładek, zamontować uniwersalne gniazda złączek z gwintem 3/8" "prostopadłe" do nagrzewnicy i poprawić ogólny deZign przerabiając nagrzewnicę w chłodnicę (a'la fabryka ;-) ). Łada jaka jest- każdy widzi... Ale może nie każdy wie jak wygląda "dopiero co" wyjęta z samochodu z całym "oprzyrządowaniem": Rurki we/wy- stalowe. Jak widać nagrzewnica jest po letkich przejściach (pogięte lamele)- zazwyczaj w takim stanie można ją kupić na szrotach. Zbędna zawartość po kąpieli we wrzącym occie nie była tak okazała jak to było w przypadku fiata- nie ma się czym "chwalić" ;-). Kąpiel ta twała zdaje się trochu zbyt długo bo cała nagrzewnica pokryła się czarnym nalotem (dobrze to widać na zbiornikach): Jednak szczotka ryżowa i płyn do mycia naczyń doprowadziły ją do czystości: Po wyprostowaniu lameli wygląd nagrzewnicy stał się już bardziej znośny- wprawdzie daleko jej było do tych z allegro ale nie to było moim priorytetem: Czas "wymyślić" gniazda do montażu złączek. Oto oryginał: Prekursorem tego typu działań na ładzie jest Nazir- Jego MODYFIKACJA uzupełniona później o SHROUD. Utartymi ścieżkami nie chadzam ;-) - dlatego postanowiłem zrobić to inaczej. Wychodzę z założenia że chłodnica w układzie WC leży (na "dachu" budy lub w zatoce 5.25" co akurat w przypadku łady możliwe nie jest) lub stoi pod koszykiem na napędy 3.5". Dlatego optymalne wydaje mi się "prostopadłe" do nagrzewnicy ułożenie króćców- odpada problem łamiących się węży czy też konieczność stosowania kolanek (choć zrobiłem też kilka chłodnic z gniazdami "równoległymi"- ale o tym w NASTĘPNYM TOPIE). Stąd właśnie inne niż mojego szanownego kolegi podejście do tematu. Aby pozbyć się oryginalnych gniazd ordynarnie potraktowałem moją ładę gumówką (szlifierką kątową): Dwa "korodki"- przyczyna niedawnej burzy na forum: Stal oczywiście- wiadomo już na jakiej licencji robione były nagrzewnice do fiatów 125p (PRL się kłania: harrison- przebrzydły kapitalista! :-) ). Dlaczego właśnie tak? Postanowiłem nie rozlutowywać "przedniej" pokrywy (potencjalny problem z gumą "robiącą" za przegrodę w trakcie przylutowywania). Odlutowałem pokrywę "tylną" i przetkałem kanały nagrzewnicy- co okazało się zbędne, bo żaden nie był zatkany a kamienia na pokrywie było "jak na lekarstwo". Pokrywę zbiornika przylutowałem. Łada nie posiada na tyle wysokich pokryw zbiorników aby gniazda złączek zamontować bezpośrednio na ich bokach- trzeba zastosować kolanka. Otwory powstałe w wyniku wycięcia korodków zalutowałem blaszkami miedzianymi. W jednej z nich wykonałem już sporawy otwór (duża nagrzewnica- duży otwór ;-) ): Odpowiednio spreparowane kolanko (wlutowana mosiężna mufka z gwintem 3/8"): Kolanko w otwór i gra (wstępna przymiarka- jeszcze nie lutowane): Tutaj widać blaszkę zaślepiającą drugi ordynarnie powstały otwór- dziewica, jeszcze bez dziurki ;-) : - CDoN - Edytowane 5 Maja 2005 przez mechl!n Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasek Opublikowano 3 Maja 2005 Zgłoś Opublikowano 3 Maja 2005 ktora to juz nagrzewniczka z kolei ? :] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechl!n Opublikowano 3 Maja 2005 Zgłoś Opublikowano 3 Maja 2005 Wszystkich nie publikuję- eee... pogubiłem się w rachunkach ;-) . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasek Opublikowano 3 Maja 2005 Zgłoś Opublikowano 3 Maja 2005 heh :) ale szczerze gratuluję zapału :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NAZIR Opublikowano 3 Maja 2005 Zgłoś Opublikowano 3 Maja 2005 (edytowane) A dziękuję bardzo za promocję mojej skromnej osoby. :wink: Bardzo ładna ta mufka - zdradź skąd takowa, za ile, i czy tak wygląda fabrycznie, czy też z nią coś majstrowałeś. Szukałem ostatnio czegoś w tym stylu i w końcu byłem zmuszony zaadaptować redukcje 1/2"-3/8" Edytowane 3 Maja 2005 przez NAZIR Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwiecień Opublikowano 3 Maja 2005 Zgłoś Opublikowano 3 Maja 2005 Sam właśnie takiej mufki szukam :) Tą samą metodę zmiany króćców zastosuję w mojej nagrzewnicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 3 Maja 2005 Zgłoś Opublikowano 3 Maja 2005 No a ja swoją ładzianke rozlutowałem z obu stron (no i może dobrze, bo ta guma w środku jest jakaś nie dorobiona – za krótka i nie przylega do ścianek, chyba zrobię tak jak Nazir), na szczęście moja w środku tak źle nie wyglądała, ma tylko trochę kamienia, ale kąpiel w occie powinna załatwić sprawę. Mechl!n było zamieścić ten temat trochę wcześniej, nie było by ostatniej „burzy”. Mam pytanie, czym lutujesz te nagrzewnice? Chodzi mi głównie, jakiej cyny używasz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muciek Opublikowano 3 Maja 2005 Zgłoś Opublikowano 3 Maja 2005 jednka bym coś z tą guma zrobił, po tylu latach w ruskiej bryce zawsze jest sfatygowana. Chodź w mojej ostatniej ładzie była w miare, ale i tak wykazaywała oznaki "wstępnego rokładu " ;) więc ją zostawiłem. a patent z mufka mi sie podoba :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik70 Opublikowano 3 Maja 2005 Zgłoś Opublikowano 3 Maja 2005 mechl!n co się stało że starem którego pokazałeś po fiacie? Porzuciłeś prace nad nim??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechl!n Opublikowano 3 Maja 2005 Zgłoś Opublikowano 3 Maja 2005 (edytowane) Lutuję zwykłą cyną. A star cieknie jak sito niestety :-( . Może jeszcze coś z niego będzie- być może skrócenie go zlikwiduje przecieki... Choć skracanie konstrukcji a'la harrison jest b.trudne (jeśli nie niewykonalne). Edytowane 5 Maja 2005 przez mechl!n Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 3 Maja 2005 Zgłoś Opublikowano 3 Maja 2005 Czy macie może jakiś sposób, na te lamele(czy jakoś tak). Chodzi mi ot, że jak je tylko wyczyszczę, to zaraz miedź się utlenia i robią się zielone! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pbuda Opublikowano 4 Maja 2005 Zgłoś Opublikowano 4 Maja 2005 Tak z ciekawosci, ile taka ladzianka wazy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rout Opublikowano 4 Maja 2005 Zgłoś Opublikowano 4 Maja 2005 hmm , tylko ja nie widze fot ? :? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik70 Opublikowano 4 Maja 2005 Zgłoś Opublikowano 4 Maja 2005 Ja już od jakiegoś miesiąca nie widze nic z members.lycos <_< pomaga mi proxy więc i tobie pomoże :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartool Opublikowano 4 Maja 2005 Zgłoś Opublikowano 4 Maja 2005 lycos wprowadzil cos takego ze trza miec chyba 50 wejsc na strona na mieciac... inaczej usuwaja... ;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwiecień Opublikowano 4 Maja 2005 Zgłoś Opublikowano 4 Maja 2005 Czy macie może jakiś sposób, na te lamele(czy jakoś tak). Chodzi mi ot, że jak je tylko wyczyszczę, to zaraz miedź się utlenia i robią się zielone! 1425323[/snapback] Może je psiknąć jakimś lakierem bezbarwnym ?? A jak nie to na czarno pomalować :] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
[hS.4f] Logan Opublikowano 4 Maja 2005 Zgłoś Opublikowano 4 Maja 2005 moja lada wazy chyba 2.2 ale moge sie mylic i trzeba wziac poprawke ze wsrodku ma te metalowe korodowniki i sporo kamienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muciek Opublikowano 4 Maja 2005 Zgłoś Opublikowano 4 Maja 2005 moja 2,10* rozlutowana, z śrubami, tyle ze osobno w paczce :) * dane z paczki Poczty Polskiej :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechl!n Opublikowano 4 Maja 2005 Zgłoś Opublikowano 4 Maja 2005 Nosz kurza stopa!!! Drugi raz w ciągu dwóch tygoni zawiesili mi konto na lycosie. Fak, fak! Nie chce mi się znów edytować linków... Cza będzie przeprosić się z ImageShackiem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rout Opublikowano 4 Maja 2005 Zgłoś Opublikowano 4 Maja 2005 olej lycosa , imageshack rzadzi ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechl!n Opublikowano 16 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 16 Września 2005 Czas odświeżyć temat- nadchodzi finał kolejnej modyfikacji. Dziwna sprawa- lamele (blaszki grilla)- z jednej strony równe: ... z drugiej "fale dunaju": Był w tym jakiś zamysł? Przecież logicznym wydaje się, aby z obu stron były równe... I nie tylko ten egzemplarz tak ma- to już piąta łada w moim posiadaniu i wszystkie tak miały. Zdjęcia innych widziane w necie też to potwierdzają. Zresztą- nie mój problem- w mojej ładzie boków nie widać bo zakryłem je efektownymi kształtownikami (nagrzewnica po pierwszym szpachlowaniu): Chwila refleksji: Miedziane nagrzewnice- YHY, yasne... W mojej "karierze" nie spotkałem jeszcze całkowicie miedzianej nagrzewnicy. Co ja mówię "całkowicie"- wszystkie "miedziane" nagrzewnice z miedzi mają tylko lamele. Reszta to mosiądz- zbiorniki i kanały. A z miedzią "integruje" je cyna- metal o przewodnictwie cieplnym mniejszym niż aluminium (tak mi się zdawa... proszę o weryfikację). Całkowicie mosiężne- TAK- żuk, nysa, syrena. Ciekawe jak na tym polu wypadają aluminiowe nagrzewnice nowej generacji (np ford focus)- całkowicie aluminiowa konstrukcja a'la fiat/BIP (tylko nie wiem co "integruje" lamele z kanałami): - CDN - Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sziken Opublikowano 16 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 16 Września 2005 (edytowane) elo :P mam do ciebie mala sprawe mechlin a jako ze masz pelna skrzynke pw to pisze tutaj :P przerabiasz nagrzewniczke od lady i pytanie do ciebie z jakiego modelu samochodu jest ta nagrzewnica i jakei sa jej wymiary ? bylbym wdzeiczny za szybka odpowiedz pozdro :-) Edytowane 16 Września 2005 przez Sziken Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechl!n Opublikowano 16 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 16 Września 2005 Kiedyś już podawałem z jakiego modelu jest to nagrzewnica... Teraz nie pamiętam- ani samara, ani niva. To były modele "noname"- miały tylko numerki- coś jak 6002, 6003, 6005- jakoś tak. Jak tylko znajdę swego posta to podam Ci dokładnie- ale poszukaj też- był kiedyś taki topik "model łady" czy cóś- tam właśnie podawałem. Wymiarów nie znam- nie mierzyłem- na allegro w którejś z aukcji pewnie znajdziesz gabaryty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BENITO Opublikowano 16 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 16 Września 2005 A Muciek ma problem z pozbyciem się czegoś a la kamień z wielgachnego harrisona z volvo, którego mi preparuje. Może coś poradzisz, bo już biedak 11l octu wlał w nią. Ten syf przypomina tytoń z papierosów, tylko jest jasniejszy (jasnobrązowy). wylatuje w postaci wiórów które po sciśnięciu w palcach przechodzą w proszek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kszonek Opublikowano 16 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 16 Września 2005 A Muciek ma problem z pozbyciem się czegoś a la kamień z wielgachnego harrisona z volvo, którego mi preparuje. Może coś poradzisz, bo już biedak 11l octu wlał w nią. Ten syf przypomina tytoń z papierosów, tylko jest jasniejszy (jasnobrązowy). wylatuje w postaci wiórów które po sciśnięciu w palcach przechodzą w proszek. 1652172[/snapback] Tez to miałem w kadettcie. I chyba mam dalej, uzywałem octu, kwasku cytrynowego i za kazdym razem cos wyleciało. Najwiecej chyba wyleciało, jak wklałem kwasek i cilit bang (kwasek z destylka, do tego "troche" banga) Tak go zostawiłem na pre dni to wyleciał płyn takiego koloru, chyba czysto juz jest ale pewien nie jestem Sprwadze jeszcze octem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muciek Opublikowano 16 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 16 Września 2005 (edytowane) Beniuś dobrze gada! Volvo wygląda tak: a syf tak: (własciwości, takie jakie podał Benito) Fota z nastego płukania Ktoś się ztym juz spotkał ? jakaś mała rada ? bo już mnie gonią za marnotrawienie wody <_< Edytowane 16 Września 2005 przez muciek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechl!n Opublikowano 16 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 16 Września 2005 (edytowane) Znalazłem: Tą nagrzewnicę miały łady od modelu 2101 do 2107 (2101, 2102, 2103, itd). 1369441[/snapback] Jeśli zaś chodzi o taki kamień to może pomóc uderzanie w pokrywy zbiorników kawałkiem drewna- nagrzewnicę trzymamy w ręce i uderzamy- powstają wibracje/drżenie które usuną taki kamień. A drewnem- by nie pokaleczyć zbiorników. Chemia w tym przypadku chyba niewiele zdziała... UPD- aha- wnętrze nagrzewnicy musi być suche aby kamień się wykruszył. Edytowane 16 Września 2005 przez mechl!n Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kszonek Opublikowano 16 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 16 Września 2005 Beniuś dobrze gada! Volvo wygląda tak: [img ]http://members.lycos.co.uk/muciekwch/volvo/IMG_0811.JPG[/img] a syf tak: [img ]http://img307.imageshack.us/img307/1420/img08988hv.jpg[/img] (własciwości, takie jakie podał Benito) Fota z nastego płukania Ktoś się ztym juz spotkał ? jakaś mała rada ? bo już mnie gonią na marnotrawienie wody <_< 1652194[/snapback] Jakie wymiary to to ma? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muciek Opublikowano 16 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 16 Września 2005 (edytowane) walenie w zbiorniki było tak samo jak w radiator dłonią, wibrajce z szlifierki tez dużo dały (bo obciachałem te rurki, w miejce muf ) i wyleciała tego masa, ale ile bym nie walił, to leci coraz wiecej, ale powiem, ze ocet nie tyle, że usuwa kamien tylko "odziela" go od reszty nagrzewy i leci, leci i leci... :huh: Spróbuje z jakims odkamieniaczem, bo od octu juz mam młodsci ;) Edit szerokie na 17,3cm długie ( z zbiornikami) 29,5 Edytowane 16 Września 2005 przez muciek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechl!n Opublikowano 16 Września 2005 Zgłoś Opublikowano 16 Września 2005 To chyba takie same wymiary jak od rekorda (?) - mniemam po ilości kanałów. Np: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=57691747 Mój rekord już schnie po modzie 8-). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...