Skocz do zawartości
michomis

Kopie Prądem

Rekomendowane odpowiedzi

witam

może i jestem laik, ale poradźcie co zrobic. gdy dotknę jedną ręką kabla od TV kablowej a drugą do obudowy kompa to nieźle kopie. Mam tuner telewizyjny i często podłączam kablówkę, nie chce sobie czegoś zepsuc. Czy uziemienie obudowy wystarczy ? czy może są jakieś inne metody, czy w ogole powinno tak kopac ? może reklamowac u dostawcy TV kablowej ? do czego najlepiej uziemic ? zastrzegam iz nie mam kaloryfera tylko konwektorowy grzejnik elektryczny :)

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Witam

Ja mam identyczny przypadek. Dotykając jedna ręką obudowy a drugą kaloryfera/anteny TV czuję płynący prąd (nawet przyjemne). Problem był już poruszany na forum:

Prąd na obudowie

Więcej info tutaj:

Prąd mnie pieści

Niektórzy doradzali zerowanie przewodu zasilającego, ale moim zdaniem pomysł nie trafiony, bo odwracając fazy obudowa będzie robić za pieścidełko. Najlepiej jet poprostu podłączać kabel TV przy wyłączonym z gniazdka/listwy kompie. Reklamacji zgłaszać nie musisz bo jest to normalna sytuacja. Dodatkowego uziemienia też nie trzeba w twoim przypadku ponieważ sam kabel TV służy za uziemienie - przy podłączonym kablu TV nie czuję płynącego prądu po dotknięciu kaloryfera.

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Mnie też kopien nieżle jak czasem dotkne kabla od kablówki..zreszą jak gmaram przy tv to jest to samo. Ostatnio przejechałem niechcący wtyczka od zasilacza modemu po sledziu karty sieciowej. Poszły niezle iskry i sieć mi padła. Na szczęście przy 2 uruczomieniu wszystko do normy wróciło.

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Ehh, mam to samo - podejżewam, że to wina braku kabla uziemiającego - do kompa by się przydał - ale wystarczy połączyć masę z uziemieniem i powinno być ok - tylko u mnie trzeba zakłądać inne gniazdka i to się tez wiąże z kuciem i zakłądaniem puszek - także to robota na wakacje.

Udostępnij tę odpowiedź