Kosher Opublikowano 4 Listopada 2002 Zgłoś Opublikowano 4 Listopada 2002 Po pierwsze prosze do jutra nie usuwac tego postu, bardzo zalezy mi na odpowiedzi jeszcze dzisiaj. 25.09 oddana zostala plyta glowna do naprawy gwarancyjnej, serwis twierdzi ze opeslali ja do dystrybutora i w tym wypadku dalsza odpowiedzialnosci za czas naprawy spada na dystrybutora (cyt. moga ja nawet 4 miechy trzymac i ja mam sie dostosowac). Pytanie. Jaki jest maxymalny ustawowy termin realizacji naprawy gwarancyjnej (nawet jesli sprowadzaja nowe czesci lub cala plyte z zagranicy). Druga sprawa to czy moge wymagac pisemnego potwierdzenia braku w danym dniu plyty (ew. sad). Plyte kupil znajomy w www.monell.pl wiec uwaga na ta firme bo leca w hu**. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr_Zoidberg Opublikowano 4 Listopada 2002 Zgłoś Opublikowano 4 Listopada 2002 Jeszcze przez 12 minut jest dzisiaj :lol: Sprawdź w papierach od gwarancji. W ustawie jest chyba 21 dni, ale jeżeli w umowie gwarancyjnej jest inaczej, to gwarancja ma pierwszeństwo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
e!Gr00bY Opublikowano 4 Listopada 2002 Zgłoś Opublikowano 4 Listopada 2002 Spróbuj podziałać na nich rzecznikiem praw konsumenta. Rozumiem, że za 8 min mam usunąć post ? :wink: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosher Opublikowano 4 Listopada 2002 Zgłoś Opublikowano 4 Listopada 2002 Spróbuj podziałać na nich rzecznikiem praw konsumenta. Rozumiem, że za 8 min mam usunąć post ? :wink: Chodzi o to ze chcialem miec 100% pewnosci ze moge jutro z nimi isc na noze ale wlasciwie to nic nowego sie nie dowiedzialem. Wydaje mi sie ze ustawa nadrzedna jest wazniejsza niz jakies tam ustalenia serwisu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr_Zoidberg Opublikowano 4 Listopada 2002 Zgłoś Opublikowano 4 Listopada 2002 Zapisy ustawy maja to do siebie ze mozna je wyłączać umowa (zapomniałem jak się to nazywało). Jednak jak w gwarancji nie ma nic na temat zmiany okesu naprawy, to obowiązuje ustawowy. Trza było czytać co się podpisuje ;-). A poważniej to pewnie za krzynkę piwa dostaniesz nowa plyte... pocztaj na oślej o oszustach :lol: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosher Opublikowano 4 Listopada 2002 Zgłoś Opublikowano 4 Listopada 2002 Zapisy ustawy maja to do siebie ze mozna je wyłączać umowa (zapomniałem jak się to nazywało). Jednak jak w gwarancji nie ma nic na temat zmiany okesu naprawy, to obowiązuje ustawowy. Trza było czytać co się podpisuje ;-). A poważniej to pewnie za krzynkę piwa dostaniesz nowa plyte... pocztaj na oślej o oszustach :lol: Ja na szczescie tego nie kupowalem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B4rt3z Opublikowano 4 Listopada 2002 Zgłoś Opublikowano 4 Listopada 2002 Dzisiaj bylem w inspekcji handlowej w podobnej sprawie Niestety ustawa nie podaje czasu realizacji gwarancji i wazne jest co jest napisane na karcie Dlatego lepiej jest oddac sprzet jako rekojmia za wady (w okresie rok od zakupu obowiazuje) i wtedy czas jest ustawowo na 14 dni normalnych (nie roboczych) Ja wlasnie tak wtopilem bo nie mam nigdzie napisane ile dni Najpierw mi gosc mowil ze 14 roboczych, jak ten okres minal to mowi ze 21 dni i moze sie to przedluzyc w szczegolnych przypadkach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dARIO Opublikowano 5 Listopada 2002 Zgłoś Opublikowano 5 Listopada 2002 Ustawa zawiera tzw. przepisy względnie obowiązujące, co oznacza, że mogą one zostać wyłączone umową (tutaj umową gwarancji). W zakresie przepisów o gwarancji jakości są one stosowane tylko wówczas, gdy umowa gwarancyjna nie reguluje danej kwestii. Tak więc bezwzględnie ważne jest w tym miejscu, co na temat terminu realizacji uprawnień mówi sama umowa gwarancyjna. Jeśli zapisano w niej, że termin naprawy zależy od ustaleń dystrybutora to w zasadzie trudno. Problem należy rozwiązać przede wszystkim zwracając się do rzecznika praw konsumentów lub federacji konsumentów (tak dla postraszenia przeciwnika). Takie działanie nawet jeśli jest zgodne z treścią postanowień gwarancji powinno być uznane za wykorzystywanie silniejszej pozycji profesjonalisty względem konsumenta. Wspominane terminy rękojmi również można próbować tutaj zastosować. Ogólnie jednak trzeba przygotować się na ewentualność skierowanie postępowania na drogę sądową z dużym prowdopodobieństwem można też założyć, że sąd stanie po stronie konsumenta jeśli jest tak, jak to opisujesz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 5 Listopada 2002 Zgłoś Opublikowano 5 Listopada 2002 Jeżeli płyte oddałeś nie więcej niż rok po zakupie do lej na gwarancje. Lepiej posługiwać się rękojmią ,daje to samo co gwarancja i jeszcze troche. Nie jesteś zobowiązny głupimi umowami gwarancyjnymi ,po prostu rządasz wymiany sprzętu na nowy w danym czasie (wg. uatawy) i masz wszystko w d... niech sie oni męczą. Do rękojmii wystarczy mieć rachunek ze sklepu (garancje można zgubić :lol: ). Nie jestem pewnien czy rękojmia jeszcze istnieje ,bo mają zajść zmiany w prwaie odnośnie tej kwestii ,ale wydaje mi się ,ze jeszcze jest. A jak coś im nie bedzie pasować to kierować sprawe do sądu . Moja stara jest prawnikiem w federacji konsumentów. Sama przez rok skierowala więcej spraw do sądu niż inne placówki w polsce razem wzięte :D . Po co się pierd... z ugodami. Sklep/producent itp. zaczyna podskakiwac to do sądu ,i wtedy każdy miękknie :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzybu Opublikowano 5 Listopada 2002 Zgłoś Opublikowano 5 Listopada 2002 ale jak sie nie powolal na rekojmie przy oddawaniu sprzetu to pozniej nei mozna tego zmienic w karcie gwarancyjnej (powinenes ja miec) przewaznie jest napisane jakie sa terminy ja najczescies sie spotykm z czyms takim: termin realizacji reklamacji w przypadku oddania sprzetu weynosi 14 dni roboczych chyba ze potrzeba wyslac sprzet do dystrybutora to 21 dni mialem takze w domu papiery ustaw o rekojmi 9 biuro porad obywatelskich ) i tam bylo napisane ze w przypadku oddania na rekojmie termin moze sie przedluzyc do 21 dni w wypadku wysylania sprzetu do dystrybutora 9 tak jak przewaznie w gwarancji) nie mnie nie mozna od razu zadac wymiany badz zwrotu pieniedzy za towar musi byc przynajmniej 2x zglaszana usterka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
e!Gr00bY Opublikowano 5 Listopada 2002 Zgłoś Opublikowano 5 Listopada 2002 Więc temat leci na oślą. Odpisz Kosher jak Ci poszło :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
metal Opublikowano 5 Listopada 2002 Zgłoś Opublikowano 5 Listopada 2002 hmmm... a może tak system pleców ? ... wiesz co to plecki ? dajesz namiar i ja z reedem i może ktos jeszcze ? robimy im wjazd do lokalu i na następny dzień masz nowiutką pł.główną ??? co ty na to ??? :lol: :lol: :lol: hehehe... dżokee... ale pomyśl nad tym :wink: ... na poważnie to hmmm... na następny raz wybieraj porządniejsze miejsca zakupu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...