Denver Opublikowano 15 Maja 2005 Zgłoś Opublikowano 15 Maja 2005 Witam. Mam problem z FPSami w grze Wolfenstein: Enemy Territory. Gra oparta jest na engine Quake'a, lecz ja nie o tym. W grze nie mogę utrzymać stałych 76 fpsów, co inni osiągają na podobnym sprzęcie bez problemu. Z tego co wiem, to jest możliwość nawet stałych 125 fpsów, lecz pewien gracz powiedział mi, że to wina mojego procesora - Athlon 2200+. DDRam: 512 MB w dual channelu. Jeśli ktoś ma jakieś pomysły co może być nie tak, to bardzo bym prosił o jakieś sugestie. Dodam, że najnowsze sterowniki nVidii po zainstalowaniu powodują błędy w wyświetlaniu wielu rzeczy, np. różnokolorowe paski na ikonach na pulpicie i podobne sprawy. Dlatego korzystam ze sterów Omega Drivers. liczę na pomoc, z góry dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qlawy Opublikowano 15 Maja 2005 Zgłoś Opublikowano 15 Maja 2005 a stery do płyty głownej zainstalowes?? Ew przeinstalowałeś ystem po zmiane karty? Wróżka nie jestem :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Denver Opublikowano 15 Maja 2005 Zgłoś Opublikowano 15 Maja 2005 Tak, nowy sprzet chodzil juz na czystym windowsie XP, stery do plyty glownej sa tez ok... Chyba nie tutaj jest problem, choc.. kto wie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DawnOfSun Opublikowano 15 Maja 2005 Zgłoś Opublikowano 15 Maja 2005 To mi sie wydaje, jest problem odświeżania, na sterownikach nv. Gdzieś na forum, jest temat, dlaczego 3dm01 zaniża o połowe wyniki, poszukaj, tam znajdziesz odpowiedzi ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
quartzXXI Opublikowano 16 Maja 2005 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2005 Ja powiem tak. GAINWARD - ostatnio coś wszystko partoczy. Nie jestem do końca pewny, ale jesteś też jednym z niewielu któremu się coś piep*** karta przy AMD. Ja miałem bardzo podobnie, ale przy okazji uszkodziłem kilka razy tylko że fx5900. Teraz mam 5950ultra i jest jeszcze gorzej....Szwagier testował ati i nvidie w anglii. I najwięcej problemów sprawił mu gainward...zbieg okoliczności ??Może i tak, ale już go mam dość. Chce w końcu sobie pograć, lub przynajmniej WŁOŻYĆ kartę do kompa, a nie siedzieć z GF2-MX i patrzec na gainwarda5900 z daleka na półce. Ja swojego sprzsedaje i kupuje coś chyba z ati albo nvidii ( napewno nie gainwarda !!). Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spiderko Opublikowano 16 Maja 2005 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2005 W grze nie mogę utrzymać stałych 76 fpsów, co inni osiągają na podobnym sprzęcie bez problemu. Piszesz o ilości fps w czasie rozgrywki on-line z wieloma graczami czy gdy jesteś sam na mapie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Denver Opublikowano 16 Maja 2005 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2005 Jeśli chodzi o prawdopodobny problem z samą kartą - inne gry chodzą wyśmienicie, Doom 3 albo Splinter Cell: Chaos Theory - chodzą płynnie na max detalach przy 1024x768. Odnośnie FPSów - zarówno przy rozgrywce on-line, jak i przy obecności samemu na mapie FPSy wyglądają podobnie. Sprawdzałem już problem z odświeżaniem nVidii - wymusiłem max. odświeżanie w riva tunerze (75 Hz na mojej 15''), a w sterownikach zostawiłem 60 Hz, i niestety żadnej poprawy. Zresztą gość, który w tamtym temacie odkrył ten bug (?) sam napisał, że akurat tej gry to nie dotyczy... Sprawdziłbym faktycznie czy lepszy procesor dużo by tutaj pomógł, ale nie mam za bardzo od kogo go pożyczyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
!exec Opublikowano 16 Maja 2005 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2005 Jak inne gry chodza dobrze to wyglada to na konflikt gra-stery. Czasem jest tak ze cale serie sterow maja problemy z czyms tam. Sprobuj roznych z np 71.84 i 66.93 i jakies z 76.xx Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Denver Opublikowano 16 Maja 2005 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2005 Obecnie jadę na OmegaDrivers najnowszych, natomiast tak jak pisałem - nowe stery z serii 7x.xx powodują mi błędy w wyświetlaniu grafik róznych, nie w grze ale na pulpicie (np. ikony). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alcapone Opublikowano 17 Maja 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Maja 2005 (edytowane) zakladam, ze masz wylaczona opcje synchronizacji pionowej w sterownikach? w grze pewnie musisz ustawic maxfps (nie wiem jaka dokladnie to komenda w tym przypadku - ja w quakeworld mam komende cl_maxfps <wartosc>) no i dobrze by bylo, abys byl w stanie z linii polecen podac odswiezanie dla danej rozdzielnosci w grze. znowu podam przyklad: u mnie w kliencie ezquake podaje takie cos: ezquake-gl.exe +set vid_displayFrequency 120 -width 800 -height 600 ...... jesli mozesz ustawic odswiezanie i rozdzielnosc w grze, to zrob to. wylacz synchronizacje pionowa, ustaw maxfps - jesli dalej masz malo fps (duzo mniej niz ustawiles) to nie wiem :) aha, najwazniesze - dobrze by bylo abys ustawil takie same wartosci odswiezania i fps w grze (jesli to nie mozliwe to jak najbardziej zblizone) np: maxfps 100 - odswiezanie 100 update: no zapomnialem dodac, ze tez mam Gainwarda :) pierwszy egzemplarz karty dostalem z recznie przylutowanym kondensatorem - karta dzialala, ale mimo to dalem do reklamacji. drugi egzemplarz dzialal tylko w 2d :) w 3d wieszal sie we WSZYSTKIM po paru sek. obecny to juz trzeci egzemplarz - zauwazylem ze sie mocno grzeje po 1h> grania - myslalem zeby posmarowac GPU i pamieci wlasnorecznie AS5, no ale narazie jeszcze tego nie zrobilem. karta w kazdym badz razie dziala - po wakacjach (pazdziernik) pewnie bede ja sprzedawal..... Edytowane 17 Maja 2005 przez alcapone Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Denver Opublikowano 17 Maja 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Maja 2005 max_fps = 76 (taka wartosc ze wzgledu na mozliwosc trickjumpow) odswiezanie mam grze oraz w sterach - 75 synchr. pionowa - wylaczona zreszta wszystko powylaczane, aa i inne [ciach!]ly na off :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kobrowisko Opublikowano 18 Maja 2005 Zgłoś Opublikowano 18 Maja 2005 Was? Kapusta und kwas?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sLiM JiM Opublikowano 19 Maja 2005 Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2005 Was? Kapusta und kwas?? 1452381[/snapback] Procenty zaraz sie posypia :mad: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lateral Opublikowano 19 Maja 2005 Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2005 (edytowane) hehe Denver stary qmplu. Ty tutaj? :D Ciekawa sytuacja panowie bo na moim R9550 (432/640) przy 1024x768 (full jakość) mam 125fps spokojnie i spada czasem do 80-90 (nie licząc mapki Radar, grający w ET wiedzą o co chodzi). Przy okazji: zakupiłem Winfast-a 6600GT (będzie w przyszłym tyg.) i sprawdzę co jest grane. Jak będzie lipa to Dżifors ma przerąbane :lol: ... Edytowane 19 Maja 2005 przez southorn Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Denver Opublikowano 20 Maja 2005 Zgłoś Opublikowano 20 Maja 2005 Coraz bardziej jestem przekonany, że winą niskich FPSów jest procesor - Athlon 2200+. Jako że gra chodzi na silniku Quake'a 3, to możliwości karty graficznej nie są tutaj prawie w ogóle wykorzystywane, więc wszystkie obliczenia przerzucają się na procesor.. Hmm.. Może by tak go przyspieszyć o parę Hz :> Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kobrowisko Opublikowano 21 Maja 2005 Zgłoś Opublikowano 21 Maja 2005 Coraz bardziej jestem przekonany, że winą niskich FPSów jest procesor - Athlon 2200+. Jako że gra chodzi na silniku Quake'a 3, to możliwości karty graficznej nie są tutaj prawie w ogóle wykorzystywane, więc wszystkie obliczenia przerzucają się na procesor.. Hmm.. Może by tak go przyspieszyć o parę Hz :> 1454010[/snapback] To kręć chłopie, kręć... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...