Skocz do zawartości
kvazi555

GeForce 7800 GTX

Rekomendowane odpowiedzi

  bartezjusz napisał(a):

widac nie czytasz uwaznie

 

było o tym strone wczesniej

1571164[/snapback]

Odpowiedz wymusilem w sterach mnie nie zadowala bo to nic nie daje.

Prosze zrzuty ekranu HDR+FSAA a nawet samego FSAA w SPCT bo w tej grze nie da sie wlaczyc fsaa bo jej silnik tworzy niektore efekty za pomoca probek wiec fsaa nie ma najmniejszego sensu. Tez prosze przeczytac uwaznie moja odpowiedz.

Nie abym byl podejrzliwy ale jescze raz napisze ze pisanie wlaczylem w sterach mnie nie zadowala. Chce dowodow. Zrzuty ekrenow z i bez fsaa.

Edytowane przez sucker

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  sucker napisał(a):

Mam pare pytan do testu Splinter Cel C.T.

 

Po pierwsze gra zostala napisana chyba na silnkiku firmy Epic podobnie jak porzednie czesci. Czesc efektow jest tam realizowana przez probki co uniemozliwia stosowanie np. FSAA ktory dziala na tych samych zasadach wiec w poprzednich czesciach za cholere nie dalo sie wlaczyc FSAA na kartach nVidi a na kartach ati po wlaczeniu FSAA mogly pojawiac sie arty wiem o tym bo nie raz to przezylem. Wiec jak wy wlaczyliscie FSAA w tej grze? W sterownikach nVidi w poprzednich wersjach nic nie dawalo wlaczenie fsaa bo ten tryb sie nie uaktywnial.

Druga sprawa to wlaczenie HDR i FSAA razem a z tegi co pamietam jest to niemozliwe. Albo HDR albo FSAA innego wyboru nie ma.

Wiec jakim cudem u was jest mozliwosc wlaczenia fsaa.

Prosilbym o wytlumaczenie mi tego bo chyba czegos nie rozumiem. Nie zebym nie ufal ale jestem sceptyczny i lubie jak mi sie wszystko wytlumaczy :)

1571159[/snapback]

Witam :)

 

Screen z FSAA włączonym na poziomie 4:

Dołączona grafika

 

Screen bez FSAA:

Dołączona grafika

 

Jest to stary silnik Unreala, ale nie ma on wiele wspólnego z tym znanym z Pandora tommorrow, gdzie faktycznie nie można włączyć FSAA

 

Co do HDR i FSAA - to faktycznie to nie działa, czego nie zauważyłem, ale co ciekawe wynik spada po włączeniu poprzez skrypt tej opcji. Generlanie więc nie działa, ale mozna w dziwny sposób to wymusić.

 

Pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje.

Widze ze tutaj juz dziala FSAA. Widzialem uwuerzlem ;)

Ale z HDR+fsaa to byla mala wpadka ale czasem tak bywa. ;).

Teraz juz wiem ze na nowym silniku fsaa juz dziala. Chociaz w tej grze i tak nie grafa jest najwazniejsza ;)

Pozdrowienia.

Edytowane przez sucker

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  sucker napisał(a):

Odpowiedz wymusilem w sterach mnie nie zadowala bo to nic nie daje.

Prosze zrzuty ekranu HDR+FSAA a nawet samego FSAA w SPCT bo w tej grze nie da sie wlaczyc fsaa bo jej silnik tworzy niektore efekty za pomoca probek wiec fsaa nie ma najmniejszego sensu. Tez prosze przeczytac uwaznie moja odpowiedz.

Nie abym byl podejrzliwy ale jescze raz napisze ze pisanie wlaczylem w sterach mnie nie zadowala. Chce dowodow. Zrzuty ekrenow z i bez fsaa.

1571184[/snapback]

 

masz nieco wyżej ;)

 

A w katalogu "system" w głównym katalogu gry utwórz sobie taki oto plik:

 

@ECHO OFF@set SC3="F:\Program Files\Ubisoft\Tom Clancy's Splinter Cell Chaos Theory\SYSTEM\splintercell3.exe"@mkdir "%HOMEDRIVE%\Documents and Settings\All Users\Application Data\Ubisoft\Tom Clancy's Splinter Cell Chaos Theory\"REM * Setup map name and name of demo file to run@set MapName=05_Displace01@set DemoFile=05_Displace01.demREM * Shader Profile: (1 = SM1.1, 3 = SM3.0)@set shader=3REM * Addition options for SM3.0 capable boards (0 = Disabled, 1 = Enabled)@set ParallaxMapping=1@set HQSoftShadows=0@set HDR=1@set ToneMapping=1REM *  For MultiSample FSAA 0 = Disabled, 1 = 2x, 2 = 4x, 3 = 6x@set af=1@set aa=0call run.bat 1280 1024 %shader% %af% %aa% %ParallaxMapping% %HQSoftShadows% %HDR% %ToneMapping% %MapName% %DemoFile%@set af=8@set aa=2call run.bat 1280 1024 %shader% %af% %aa% %ParallaxMapping% %HQSoftShadows% %HDR% %ToneMapping% %MapName% %DemoFile%

Tam podałem moją nazwę dema, ale w grze jest juz wbudowane demo. Zobaczysz, że wynik drugiego testu Ci spadnie, pomimo, że wyników tego nie widać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  sucker napisał(a):

Dziekuje.

Widze ze tutaj juz dziala FSAA. Widzialem uwuerzlem ;)

Ale z HDR+fsaa to byla mala wpadka ale czasem tak bywa. ;).

Teraz juz wiem ze na nowym silniku fsaa juz dziala. Chociaz w tej grze i tak nie grafa jest najwazniejsza ;)

Pozdrowienia.

1571190[/snapback]

hehe - to się cieszę. Co do HDR i FSAA - to faktycznie - że też ja tego nie zauważyłem :oops:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  focus_ napisał(a):

hehe - to się cieszę. Co do HDR i FSAA - to faktycznie - że też ja tego nie zauważyłem  :oops:

1571204[/snapback]

Czasem jak testuje sie n-ty raz to mozna nie spogladac na to co trzeba(jak w ogole sie patrzy na monitor ;) ) No i zapomianles ze hdr+fsaa nie idzie w parze. Nic wielkiego sie nie stalo. Wszystko sie wyjasnilo wiec jest spox.

Ja tez sie czegos dowiedzialem, ze na nowym silniku mozna juz wlaczyc fsaa.

Edytowane przez sucker

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

CZeść!!!

Orientujecie się może, czy w Splinter Cell Chaos Theory działa paralax mapping z pixel shader 1.0 , czy jest to opcja tylko dla GF 7/6XXX i pixel shader 3.0..? Za odpowiedź z góry dziekuje!

Pozdrawiam!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  raven246 napisał(a):

Sulaco, i co sądzisz o tych temperaturach - naprawde nie ma powodów do obaw?

Czy te galaxy 7800GTX odbiega wydajnością od innych modeli?

1572848[/snapback]

nie ma sie czym przejmowac. imho temp sa w normie. galaxy tylko pakuje produkty referencyjne nvidii, jak wiekszosc firm - wszystko wychodzi z pod tego samego mlotka. dopiero za jakis czas mozna sie spodziewac jakis "ulepszen" np.inne chlodzenie. tak wiec te galaxy niczym jezesli chodzi o hardware od reszty nie odbiegaja. wybierasz to co opowiada Tobie cena, dodatkami lub dostepnoscia...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma tak ze ktoreś modele 7800 gtx sie lepiej kreca?? Bo z tego co czytalem w sieci to niekotre ida na 500 na rdzeniu a niekotre nie chca na 470 pujsc;)

Mam zamiar kupic bo mnie juz nudzi czekanie na inne karty a moj 6800 gt okazal sie za slaby na B2 ...:(

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  udam_u napisał(a):

CZeść!!!

Orientujecie się może, czy w Splinter Cell Chaos Theory działa paralax mapping z pixel shader 1.0 , czy jest to opcja tylko dla GF 7/6XXX i pixel shader 3.0..? Za odpowiedź z góry dziekuje!

Pozdrawiam!!!

1572667[/snapback]

to juz nie aktualne, patch 1.4 daje te wszystkie efekty na ps 2.0.

Sam mam w tej chwili 6800 ale to co robi nv to zwykle sk..... wiem ze liczy sie kasa i mrketing ale to przesada. Jak stwierdzil ostatnio gostek od HL2 firmy robiace gry maja graczy za debili ktorym mozna wmowic wszystko jako przyklad dal pokazy ps3 i wmawianie graczom ze rendery to prawdziwa gra co potem zdementowano.

Jezeli ps3.0 jest tak cudowny czego jakos nie moge zauwazyc od tygodnia posiadania tej karty to niech jakas firma to pokaze bo jak narazie to albo wielka blaga jak SC albo poprostu lepsze dzialanie gry na gf6 a nie jakies nowe efekty ktorych naprawde nie mozna uzyskac na ati.

Narazie jedynie to wszystko marketingowy belkot, nieczyste zagrania ze strony obu firm

Coraz mniej mi sie to podoba.

Kumpel po wizycie u mnie byl przekonany do zakupu wlasnie nv - SC, mielismy nadzieje ze ktos pokazal na co stac gf6 ale okazalo sie ze pokazal, owszem ale na co stac uczciwie napisany kod gry na ati.

Z tego na koniec sie okazuje ze najmniej marketingowego belkotu bylo po stronie ati ktorej stwierdzenie ze ich karta jest w stanie wygenerowac te same efekty i to czasami szybciej niz nv mimo stosowania "starego" ps2.0 zamiast 3.0.

Pzdr

pzdr

Edytowane przez seraf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  seraf napisał(a):

Z tego na koniec sie okazuje ze najmniej marketingowego belkotu bylo po stronie ati ktorej stwierdzenie ze ich karta jest w stanie wygenerowac te same efekty i to czasami szybciej niz nv mimo stosowania "starego" ps2.0 zamiast 3.0.

1581556[/snapback]

tak. najprawdopodobniej znowu Humus pokazal, ze sie da...kwestia tylko wiekszego mlotka...mimo wszystko nadal na gf6 wyglada to lepiej..

http://www.simhq.com/_technology/technology_058a.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  Sulaco napisał(a):

tak. najprawdopodobniej znowu Humus  pokazal, ze sie da...kwestia tylko wiekszego mlotka...mimo wszystko nadal na gf6 wyglada to lepiej..

1581687[/snapback]

roznice pomijalne. Wolal bym zeby zamiast oslawionego 3.0 nv przy tej samej liczbie potokow byla zwyczajnie szybsza tak jak byl radek od fx-a a nie dopatrywac sie wyzszosci z lupa na statycznych zdjeciach.

W ruchu wyglada to tak samo, poprostu uwazam ze na stwierdzeniu ze nv ma ps 3.0 powinno sie zakonczyc bez budowania calej relgii fetyszy wokol tego faktu z ktorego zreszta malo wynika. Dla zwyklego usera wazniejsze moze byc to ze Ati nie ma problemow z hdtv, mniej sie slyszy o cudach ala zacinki itp. Mniej zwalnia przy anizo i aa co na codzien da wiecej frajdy niz mityczny 3.0. A nie ma co sie ludzic gdy wyjda prawdziwe tytuly ze wsparciem dla ps 3.0 karty z dzisiejszej srednicy beda sobie z nimi slabo radzily bez wzgledu na wsparcie numerku 3 czy nie.

Karty zaczynajace sie od 7800 to maszyny warte zainteresowania, pierwsze naprawde wypasione na tyle grafy ze nie musza sie obawiac nowych tytulow i kazdmu kogo na nie stac dadza mase frajdy i to na dlugo. Ponizej to czy ktos ma 800xl czy 6800gt naprawde nie ma znaczenia.

Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no raczej 7800GTX to nie jest żadna rewolucja jak to było z seriami geforce 6800 i radeon x800, uważam 7800GTX tylko za "niewielkie" rozwinięcie kart 6800, które nie jest warte na dzień dzisiejszy wymiany.

wole poczekać na następną generacje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

GeForce 7800GTX na pewno nie jest jakąś wielką rewolucją, ale na pewno jest wart swojej ceny jeśli porównać go do cen 6800 czy X850. Obecnie za około 2.200 zł można już nabyć taką kartę. 7800GTX ma już 24 potoki oraz 8 jednostek Vertex i do tego wprowadza nowe wodotryski jak supersampling, który może dla wielu z Was nie ma większego znaczenia, jednak dla mnie ma bardzo duże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hah

wlasnie nabylem msi 7800gtx za 476$ czyli jakies 1600zl:)

 

heh jeszcze musze poczekac na przesylke i zaczyna sie zabawa:>

 

btw jakies wskazowki przy kreceniu gtxa?? sa moze programy ktore zwiekszaja vcore? jak przy serii 6800?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ukazała się "słabsza" wersja GF 7800GTX => GF 7800GT od Gigabyte. [info]

Ma 20 potoków (możliwe że tylko zaglokowane ;)) i niższe takty.

Oczekuje pierwszych testów :twisted:

Edytowane przez [RONIN]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie podnioslem taktowanie do 480/1300 (7800gtx gigabyte) i temperatura max 75C. Duzo to czy nie ma sie czym przejmowac? Zna ktos jakas graniczna temperatura dla 7800gtx, ktorej nie powinno sie przekroczyc? W sterach wykrywa mi mozliwosc podniesienia do 489/1,31, wiec pewnie troche wiecej jeszcze da sie wycisnac.

Czy to 115C w sterach to jest naprawde dopero moment graniczny do zwolnienia karty?

Wydaje sie duzo. Jakie macie max temperatury w swoich 7800gtx?

 

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napewno gf7800gtx jest godnym poświęcenia uwagi. Karta jest już na nowszych technologiach oparat i napewno produceńci gier typu ea games itd. będą chcieli w pełni wykorzystać nowiutki silnik Nvidia -, mam nadzieje, że wykorzystają:)

Ja mam geforca 6600 ultra i nie narzekam bo sprawdza się grach (np.BT2).Jakbym ją pdosumował to wychodzi na to, że nowiutki produkt nvidi jest przeznaczony dla zawasowanych graczy i użytkowników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  qical napisał(a):

Wlasnie podnioslem taktowanie do 480/1300 (7800gtx gigabyte) i temperatura max 75C. Duzo to czy nie ma sie czym przejmowac? Zna ktos jakas graniczna

1595123[/snapback]

zobacz moj post #282 - na screeniku sa tez temperatury.

sporo to kolo 90 imho, 75 to light ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jakie temperaturki przy takim ustawieniu?

 

Po godzinie gry w BF2 mam 76C na ustawieniach 480/1300 wiec chyba temperatura jest calkiem ok.

Gdzies czytalem ze Nvidia troche asekuracyjnie podeszla do taktowania 7800gtx. Z reszta najlepiej swiadczy o tym fabryczne podkrecanie przez kilku producentow np. przez wyzej wymienionego leadteka :)

 

Jesli producenci zdecydowali sie fabrycznie ustawiac 450 dla rdzenia to napewno zostawili sobie jeszcze margines bezpieczenstwa :)

 

pozdro

Edytowane przez qical

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  remikdeska napisał(a):

Napewno gf7800gtx jest godnym poświęcenia uwagi. Karta jest już na nowszych technologiach oparat i napewno produceńci gier typu ea games itd. będą chcieli w pełni wykorzystać nowiutki silnik Nvidia

1595179[/snapback]

na pewno beda chcieli, ale to nie nastapi szybko... niech najpierw w pelni wykorzystaja mozliwosci serii 6.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...