Skocz do zawartości
darch

fps vs odświerzanie

Rekomendowane odpowiedzi

fps vs odświerzanie

oto co mi pszyszło dziś do głowy i prosze was o wyjaśnienie

 

Jak gra może mi chodzić 180 fps skoro o obraz jest na ekranie monitora

odświerzany tzn. pokazywany 100 razy na sekundę przy 100 hz-owym odświeraniu?

jakieś dziwne te wyniki klatek w np 3d marku,grach i na jakiej podstawie

są liczone??

nie rozumiem więc pytam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiec tak...

przyjmijmy te odsiweznie monitora 100Hz

Rzeczywiscie obraz na monitorze jest odswiezany z taka czestotliwoscia, ale karta graficzna moze byc szybsza od monitora i wysylac do niego wiecej klatek w ciagu sekundy niz jest on w stanie wyswietlic.

Jezeli sie tak dzieje, to jak niektorzy zauwazaja obraz moze szarpac lub moga wystepowac inne przeklamania, bo w ulamku sekundy, w ktorym monitor wyswietla jedna klatke, "przychodzi" do niego juz nastepna klatka i (a przynajmniej tak mi sie wydaje) od tego momentu to wlasnie ona jest wyswietlana , czyli na przyklad jak karta generuje obraz z prekoscia 200fps, to w czasie gdy monitor potrafi wyswietlic jedna klatke, przychodza w sumie do niego dwie klatki. I teraz monitor zdazy wyswietlic polowe tej pierwszej, w tym momencie przychodzi nastepna i monitor wyswietla juz ja, co powoduje taki efekt, ze pol ekranu jest z obrazem z jednej klatki,a drugie pol z drugiej klatki. Jezli na ekranie sie dzieje cos bardzo dynamicnzego mozna zauwazyc, ze obraz jakby nie pasuje do siebie, w jakims miejscu pojawia sie przesuniecie lub cos w tym stylu...

 

I wlasnie te wszystkie klatki sa liczone na podstawie tego co wygeneruje karta, a nie co wyswietli monitor...

Jak wlaczysz Vsync to karta nie wygeneruje wiecej klatek niz odswiezanie monitora i wtedy nigdy nie uzyskasz wiecej fps niz refresh monitora. VSync'a mozna zmienic programowo, i taki 3DMark go wlasnie wylacza.

Starczy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale to jest barzo ciekawy temat do dyskusji. Np ja zawsze daze, zeby zaden element systemu nie byl wolniejszy od innych. Typowym przykladem, gdzie to wszsytko ma znaczenie, jest gra Quake ]|[. Aktualnie mam sytem ustawiony w ten sposob:

Rozdzielczosc 800x600

Odswiezanie monitora 160Hz

Reendering ponad 250 fps

Mysz PS2 200Hz, albo USB 125Hz

 

A teraz wyjasnienie:nie ma sensu, zeby gra chodzila 300fps, jesli myszka ma standardowe 40Hz, z drugiej strony, wszystkie nowo prodoukowane myszki sa pod USB i o ile port ten jest minimalnie gorszy do myszek (125Hz + zaciecia przy naglych zmianach obciazenia procesora), to jednak bede sie musial przestawic, ze wzgledu chocby na Logitech MX700 ktora i tak wiecej niz 120Hz nie wydoli.

 

A teraz sedno sprawy czyli vsync, osobiscie vsync wylaczam, gdyz mimo przeklaman, uaktalnione dane trafiaja na monitor jak tylko zostana wyreenderowane. W przypadku wlaczonego vsync na slabszych monitorach, lub w w wyszych rozdielczosciach, opoznienia w wyswietlaniu danych moga siegac 2ms, w quake3 to ma znaczenie...

I chyba nigdzie indziej, w grach z super grafika zawsze warto wlaczyc vsync, szczegolnie, ze i tak nie pociagna wiecej fps niz monitor ma Hz :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach



×
×
  • Dodaj nową pozycję...